SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd fabryczny we wczesnych stacjach Chargemaster/Polar
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-17, 13:45   Błąd fabryczny we wczesnych stacjach Chargemaster/Polar

Mowa o popularnych tanich przeważnie białych "jajeczkach":


Występują też z logiem British Gas. Natknąwszy się na poniższe info sprawdzałem każdą, która przechodziła przez moje ręce, i w którejś w końcu ten problem znalazłem.
https://www.speakev.com/t...r-issues.50625/

Stacja działa, ale oba feralne kondensatory lekko spuchnięte i kto wie, ile im życia zostało. Kilka złotych za nie i kilkanaście za ich przesyłkę powinno załatwić problem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 473
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-17, 14:46   

Fajnie że o tym piszesz.

Zakupiłem taką stację i mam następujący problem. Po podłączeniu do zasilania migają naprzemiennie dwie górne diody (pomarańczowa i zielona) przez 2 minuty. Później na 10 sek wszystkie gasną. Następnie zaświeca się czerwony wykrzyknik na 5 sek po których gaśnie i zaświeca się górna pomarańczowa lampka.
Jak po tym podłączę samochód to nic się nie dzieje!

Kondensator C63 jest ok. Rozebrałem wtyczkę i okazało się że kabel CP był złamany i nie kontaktował więc go połączyłem i nadal to samo....

Masz jakiś pomysł?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-17, 15:34   

Sprawdź, a jeszcze lepiej wymień przekaźniki .
W dwóch które miałem w swoich rękach były uszkodzone własnie przekaźniki ( albo zgrzane styki albo podpalone styki) i to zawsze fazowe.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-17, 15:37   

krawcu napisał/a:
Po podłączeniu do zasilania migają naprzemiennie dwie górne diody (pomarańczowa i zielona) przez 2 minuty. Później na 10 sek wszystkie gasną. Następnie zaświeca się czerwony wykrzyknik na 5 sek po których gaśnie i zaświeca się górna pomarańczowa lampka.
Tak powinno być - w tym momencie zaczyna ona działać.

krawcu napisał/a:
Masz jakiś pomysł?
Samochód "widzi" podłączenie wtyczki? Tj. nie da się ruszyć? Bo może rezystory/przycisk na PP coś nie teges?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 473
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-17, 17:16   

Samochód blokuje wtyczkę ale może dlatego że ma w automacie włączone blokowanie.
Sprawdzałem przełącznik przy klawiszu we wtyczce. Jak jest wciśnięty (do wyjęcia wtyczki) to ma rezystancje nieskończoność a bez wciskania 150 ohm.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-17, 19:34   

krawcu napisał/a:
Jak jest wciśnięty (do wyjęcia wtyczki) to ma rezystancje nieskończoność a bez wciskania 150 ohm.
No to tu zdecydowanie coś nie tak - jak by R7 się urwał:
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#/media/File:J1772_signaling_circuit.gif
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 473
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-17, 20:25   

W takim razie zajrzę raz jeszcze do wtyczki...
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 473
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-18, 10:15   

Sprawdziłem wtyczkę. Jednak wszystko jest ok. Normanie rezystancja wynosi 150 Ohm, po wciśnięciu 480 Ohm.

W takim razie muszę jeszcze sprawdzić te przekaźniki. Da się to zrobić bez wylutowywania ich?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-18, 21:37   

krawcu napisał/a:
W takim razie muszę jeszcze sprawdzić te przekaźniki. Da się to zrobić bez wylutowywania ich?
Tak - żadne z czterech styków blisko siebie w danym przekaźniku nie powinny mieć zwarcia między sobą (tj. nie powinny mieć rezystancji mniejszej niż powiedzmy 1kOhm).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 473
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-19, 22:45   

PatrykS napisał/a:
Tak - żadne z czterech styków blisko siebie w danym przekaźniku nie powinny mieć zwarcia między sobą (tj. nie powinny mieć rezystancji mniejszej niż powiedzmy 1kOhm).


Rezystancja w górnym przekaźniku wzdłuż toru prądowego jest ok 2MOhm. Pomiędzy torami prądowymi podobnie.
W przekaźniku dolnym (wyjściowym na samochód) jest rozwarcie wzdłuż torów prądowych a pomiędzy jest ok 2MOhm. Wydaje mi się że te przekaźniki są OK.
A może spróbować podać na cewkę napięcie i sprawdzić czy załączy (tylko jakie? 12VDC)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11