SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Serwis/wymiana cel LiFePo4 (Prius po konwersji na PHEV) ?
Autor Wiadomość
patrykloszewski


Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-09-18, 14:45   Serwis/wymiana cel LiFePo4 (Prius po konwersji na PHEV) ?

To mój pierwszy post tutaj, więc zacznę od przywitania.
Jeżdżę Priusem (2004), który ma dołożony pakiet plug-in firmy Enginer. To zestaw 4kWh,oparty o akumulatory Realforce (16 cel). Na pojedyncze cele składają się pakiety pomniejszych cel RFE-F20 (3.2V) (tzw. pouches). Niektóre z nich, z racji wieku (ok 4 lata użytkowania), zaczynają już powoli odbiegać od norm (za szybko ładują się, czyli uderzają w próg 3,6V lub za szybko rozładowują się do 2,5V). Zatem sprawność systemu zaczyna się zmniejszać.

A oto pytanie:
Czy jest ktoś kto podejmuje się regeneracji/wymiany takich cel i ma dostęp do komponentów?

Jestem też chętny na wymianę doświadczeń w sprawie takich systemów, ich dalszych modyfikacji, wymiany baterii na inne itp.
Chciałbym obudować się większą wiedzą na temat aspektów "elektrycznych" takiego systemu. Do tej pory bowiem "serwisowałem" ten system w Niemczech, gdzie jest kilku użytkowników dokładnie takiego samego systemu.
Mieszkam w Warszawie.
 
 
z_power

Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-18, 16:02   

Z tego, co pamiętam Engineer poradzi sobie z dowolnymi LiFePO4 o podobnej pojemności; na Twoim miejscu zbudowałbym baterię od nowa z ogniw 70-100Ah.
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
 
patrykloszewski


Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 2
Wysłany: 2017-01-01, 16:44   

Chciałbym wrócić do tematu, bo ogniwa w moim zestawie w końcu padły.
Prośba o doradzenie z jakich ogniw zbudować taką baterię i przede wszystkim - gdzie można je kupić?
 
 
Marek S 

Wiek: 64
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 46
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-01-01, 18:19   

Jezeli chodzi o żelazowe to sa chyba pojemnosci 2000 ogniwo i dość drogie w PL , uzywałem w modelarstwie
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2017-01-01, 20:15   

Ponieważ mój znajomy francuz zastosował dwa takie układy w swoim elektrycznym Berlingo to przekazuję od niego podstawowe informacje.
Zestaw akumulatorów jest 16s ( LiFePo4)( 16x3,2v) 4,4kWh
Możesz zastosować w takim razie dowolny zestaw ogniw aby usyskać pojemność jednego zestawy 86Ah. Albo np kupić 8 konserw od Leafa
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Ferdek 

Dołączył: 22 Sie 2018
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-28, 08:31   

Jak tam Prius - dalej jeździ? Jaki ma zasięg na tym pakiecie?
Duże spustoszenia w bagażniku po instalacji są?
Też myślałem o takiej konwersji...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13