SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka jednofazowej stacji Chargemaster na trójfazową
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-28, 02:25   Przeróbka jednofazowej stacji Chargemaster na trójfazową

Sposób oryginalnie opisałem tu: https://forum.opel24.com/topic/65384-opel-ampera-%C5%82adowanie/?page=4
Pozwolę sobie tu skopiować.

W Anglii można względnie tanio kupić używane stacje Chargemaster Homecharge, występujące też pod nazwami Polar i British Gas.


Mowa o tych najmniejszej mocy - jednofazowych 3,7kW/16A, takie z kablem Type 1 da się kupić poniżej 500zł, te z gniazdem jak powyższa ciut droższe - z 700zł trzeba mieć.


Te z gniazdem można łatwo i małym kosztem (nawet i 40zł) przerobić na trójfazowe - wystarczy tanio dorwać używany stycznik dwupolowy na 20A (Allegro, OLX). Tu wykorzystałem stycznik trójpolowy 40A - pozostałość z jednego z przerabianych na trójfazowe Roleców. Oprócz niego potrzebne były kawałki przewodu 6mm2 (tu czarny i czerwony), dwa kawałki cienkie (nawet 0,5mm2 będzie OK, tu niebieski i brązowy), końcówki zaciskowe na przewody i dwie opaski zaciskowe do umocowania stycznika. Godzina pracy i stacja z nieciekawej powszechnej 3,7kW/16A zmieniła się w 11kW/3x16A budzącą już zainteresowanie właścicieli samochodów z trójfazową ładowarką jak europejska Tesla, Renault ZOE, nowe BMW i3 itd. Oczywiście wszystkie funkcje i zabezpieczenia oryginalnej stacji nadal działają - jest ona w pełni bezpieczna w użytkowaniu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-28, 09:53   

Można za stycznikami dać trzy kontrolki faz. Mamy obraz czy wszystkie fazy są i czy nie skleił się stycznik.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-28, 10:04   

gienek333 napisał/a:
Można za stycznikami dać trzy kontrolki faz. Mamy obraz czy wszystkie fazy są i czy nie skleił się stycznik.
Dobry pomysł, tylko trzeba go realizować wraz z przeróbką, żeby przewody do kontrolek zacisnąć w jednej końcówce zaciskowej z przewodem mocy - inaczej połaczenie robi się kłopotliwe. No i kontrolki muszą być szczelne po wyprowadzeniu na obudowę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-08-28, 15:40   

Czy analogicznie można tak łatwo przerobić wersję 30A z jednej fazy 7kW na 3 fazy więc na 22 kW?

https://www.ebay.co.uk/it...m8AAOSw-zNbgu1Y
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-08-28, 15:55   

Dokładnie tak samo.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-28, 17:19   

jas_pik napisał/a:
Dokładnie tak samo.
Potwierdzam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-28, 17:23   

"Analogicznie" jest bardziej właściwe, bo styczniki muszą być na większe prądy :-P .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-08-28, 21:42   

gienek333 napisał/a:
"Analogicznie" jest bardziej właściwe, bo styczniki muszą być na większe prądy :-P .

Ale dodanie styczników oraz kabli połączeniowych odbywa się w identyczny sposób czyli dokładnie tak samo jak w stacji Polar 16A .
Analogicznie można przerobić stacje jednofazowe innych firm jak chociażby stacji ( tak zwanego talerza) PodPoint :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-29, 08:43   

gienek333 napisał/a:
"Analogicznie" jest bardziej właściwe, bo styczniki muszą być na większe prądy .
Zgadza się :-) Wszystkie chyba stacje, jakie w rekach miałem, nawet te 16A, miały styczniki na 40A i grube przewody (ja przy przeróbkach też tak robię) - różnica w koszcie produkcji prawie żadna, i wtedy jedyna różnica między wersjami 16A i 32A jest w oprogramowaniu sterownika.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12