SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakiej firmy możecie polecić ładowarkę EVSE?
Autor Wiadomość
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-02, 13:23   Jakiej firmy możecie polecić ładowarkę EVSE?

Jak w temacie, jakiej firmy możecie polecić ładowarkę EVSE ?
Planuję zakup outlandera PHEV 2014/2015
Zależy mi na tym, aby w garażu mieć dodatkową ładowarkę.

Czy orientujecie się jaka jest moc ładowarki w outlanderze ?

Czy lepiej kupić przyszłościowo ładowarkę typ 2 i dokupić przejściówkę typ 2 na typ 1 czy kupić typ 1?

Czy ładowarka 16A wystarczy ?

Czy warto kupować ładowarkę z czujnikiem temperatury we wtyczce ?
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1244
Wysłany: 2018-09-02, 13:54   

Szczerze? Zglos sie do Patryka z forum, on Ci dobierze. Ja mam tez do sprzedania jednofazowa 7kW, ale typ2 z kablem (nawet o niej juz prawie zapomnialem:)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-02, 17:48   

Wbudowana ładowarka w Outlanderze ma moc 3,3kW czyli wystarczy Ci dowolne EVSE o prądzie 16A.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 92
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2018-09-02, 20:16   

Jeśli już na serio chcesz przejść na elektryki to najlepiej zainwestować w wallboxa 22KW z gniazdem Type2. Np taki: https://evonestop.co.uk/collections/22kw-superfast-charging-points/products/wallpod-three-phase-type-2-socket?variant=44511620036

Dorób sobie do niego sam kilka metrów kabla linki 5x4mm z czerwoną wtyczką na 32A.
Jeżeli masz miejsca z gniazdami na 16 A to do kompletu dołożysz przejściówkę z jednej strony gniazdo 32A a z drugiej wtyk 16A.

Kabel do ładowania, w twoim przypadku Type2-Type1, i tak ci będzie potrzebny aby się ładować z darmowych słupków na mieście. Np: https://evonestop.co.uk/collections/type-1-type-2-charging-cables/products/ev-electric-car-charging-cable-type-1-to-type-2-32amp-5m

Tym sposobem będziesz miał u siebie w garażu stacje do której podepniesz każde auto.
Gdy masz wyjazd, pakujesz do bagażnika i możesz się ładować prawie u każdego rolnika czy w dowolnym warsztacie z pełną mocą ładowarki pokładowej.
_________________
Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 917
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-02, 21:04   

Takie podejście ma jeden duży minus - każde ładowanie oznacza wyjęcie i poźniej chowanie kabla w bagażniku. Zdecydowanie wygodniejszy jest kabel podpięty na stałe do stacji.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-02, 21:09   

zb1g napisał/a:
Jeśli już na serio chcesz przejść na elektryki to najlepiej zainwestować w wallboxa 22KW z gniazdem Type2.
W tym przypadku nie zgodzę się - do Tesli OK, do Outlandera trochę przesada targać takiego grzmota (swoją drogą przerabiając używanego jednofazowego można się zamknąć poniżej połowy kwoty za nowego). Lepiej mniejszą przenośną jak Kopp, a do garażu Chargemaster / British Gas / Polar z kablem Type 1 16A, każda jest do dostania za ~500zł.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-03, 12:59   

A czy warto dopłacać do ładowarki z czujnikiem temperatury we wtyczce ? I o regulowanym natężeniu ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-03, 14:54   

Warto. W przypadku Koppa masz trzy w jednym - najtańsza chyba teraz przenośna i do tego z czujnikiem temperatury we wtyczce i w środku obudowy, i regulowany prąd (6, 8, 10, 12 i 16A).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-04, 18:27   

A co sądzicie o tej:

https://allegro.pl/ladowarka-samochodu-elektrycznego-16a-prius-3-5kw-i7520730306.html?fromVariant=7520750814#thumb/1

Z opisu wynika, że też ma czujnik temperatury
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1244
Wysłany: 2018-09-04, 19:38   

Drogo. Za 300-500 mozesz miec dobra.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 19:47   

jkret napisał/a:
A co sądzicie o tej:
Brak regulacji prądu - jak będzie mniejszy bezpiecznik to go wywalisz, i nie naładujesz się mimo dostępnego gniazdka i czasu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1244
Wysłany: 2018-09-04, 19:49   

Jkret: napisz do Patryka w privie, na pewno cos ma. I lepsze.. (kopp)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 21:09   

Cytat:
Jkret: napisz do Patryka w privie, na pewno cos ma. I lepsze.. (kopp)
Akurat Koppa to sugeruję szukać na Allegro/OLXie. Większość 10A - w OAOK (Ośrodkach Aktualizacji Oprogramowania Koppów) w Gdańsku i Warszawie robią z nich 16A za jeden uśmiech :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 21:12   

Koppa co prawda trzeba jeszcze w tym wypadku przerobić z Type 2 na Type 1 (wymiana kabla) - to dodatkowe 150-200zł niestety. Można co prawda kabla Type 2 -> Type 1 (do stacji publicznych) użyć jako przejściówki, ale nie będzie to zbyt wygodne.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-04, 22:43   

@jkret
Szukaj EVSE pochodzacych z rozbiórek hybryd/elektryków koncernu VW.
To sa właśnie Kopp-y produkowane na zlecenie VW.
Średnia cena ich na OLX-ie/Alledrogo to około 500zł .
OAOP-y masz na tacy podane :)
Masz w nich dwa czujniki temperatury - i we wtyczce i w samym EVSE.
W przypadku wzrostu temperatury samoczynnie zmniesza prąd.
Ma sporo zabezpieczeń.
Niby jest odporne na wodę ale trafił do mnie taki na który wylało się wiadro wody i niestety zdechł - przepaliły płytę drukowaną na wylot - nie są wodoodporne ale tez były rozbierane wcześniej i chyba przez to straciło odporność na wilgoć.
Ale z drugiej strony miałem w rękach kilka niby fabrycznie nowych Duosid ( identycznych jak podałeś linka) i od początku niby działały i ale nie ładowały żadnego samochodu.
A bez schematu sa prawie nie do naprawienia.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 23:16   

jas_pik napisał/a:
Ale z drugiej strony miałem w rękach kilka niby fabrycznie nowych Duosid ( identycznych jak podałeś linka) i od początku niby działały i ale nie ładowały żadnego samochodu.
No to już wiem z kim przegrałem aukcję :-) Informuj mnie, że licytujesz, to nie będziemy sobie bezsensownie podbijać ceny.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-04, 23:33   

Patryk , od dłuższego czasu nie licytuję niczego na ebay-u. Nie wiem o których aukcjach piszesz. Ale tafił do mnie człowiek który zakupił jakieś EVSE na ebay-u, podobno za grosze, ale otrzymaniu przyleciał do mnie że nie działają - nie ładują mimo że wyświetlacz pięknie wszystko wyświetla. Wg mnie to był taki woltomierz w obudowie Duosidy ( napis był DUO Side) bo niczego zmienić nie można było wskazywał tylko napięcie sieciowe. Na pilocie nie wychodził żaden sygnał a środku nie było nawet żadnego przekaźnika .Pilot nie był do niczego podłączony.
Połączenie było bezpośrednie pomiędzy przewodami fazowymi , zera i ziemi .
Podejrzewam że była to jakaś podróbka chińskiego producenta.
Trzeba uważać co się kupuje bo czesto i na allegor i na aliexprasie wprowadzją rekamy w błąd
Tak jak ktoś kto pokusił się na zakup tanich EVSE a okzało się że to są same puste obudowy
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-05, 08:51   

jas_pik napisał/a:
Patryk , od dłuższego czasu nie licytuję niczego na ebay-u. Nie wiem o których aukcjach piszesz. Ale tafił do mnie człowiek który zakupił jakieś EVSE na ebay-u, podobno za grosze
No to może ten człowiek mnie ubiegł? :-)

jas_pik napisał/a:
Na pilocie nie wychodził żaden sygnał a środku nie było nawet żadnego przekaźnika .Pilot nie był do niczego podłączony.
Połączenie było bezpośrednie pomiędzy przewodami fazowymi , zera i ziemi .
A to dobre - niczym dysk SSD na USB składający się z obudowy i pendrive'a :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
sebekz 

Dołączył: 08 Wrz 2018
Posty: 1
Skąd: Wroclaw/San Diego
Wysłany: 2018-09-08, 21:04   

Podłączę się do tematu - wkrótce na podjeździe również zagości u mnie Outlander PHEV (2016) i owszem, mogę go ładować kablem wystającym spod drzwi garażowych (wjechanie samochodem do garażu nie wchodzi w rachubę), ale na dłuższą metę takie rozwiązanie niespecjalnie do mnie przemawia. Najchętniej zainstalowałbym zewnętrzną stację ścienną.

Ponieważ Outlander ma baterię taką, jaką ma, inwestowanie ogromnych pieniędzy w coś potężnego nie ma sensu. 16A na to auto wystarczy, a jak kiedyś zmienię samochód to i rynek będzie inny.

Z używanych z UK tak naprawdę są Chargemaster'y i WallPod'y (Rolec). Które lepiej sprawdzą się na dworze? Kabel tethered, jestem leniwy ;) Okiem laika Rolec przemawia do mnie łatwym serwisem - wygląda na to, że w razie czego większość komponentów można kupić gdziebądź.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-08, 22:19   

Osobiście mam i to i to .
łatwiejsze do codziennego używania sa chyba Rolec'e.
Odporność na warunki zewnętrzne ma większa Chargemaster lub Podpoint od Roleca.
Rolec daje prąd od razu po wykryciu sygnału pilota ( i to jest pewien problem bo samochód wcale nie musi rozpocząć ładowania) mimo że stycznik w Rolecu zadziała i zaświeci się dioda na stacji.
Tu przewagę mają jednak Podpointy/Chargemastery gdzie stacja zasygnalizuje ładowanie samochodu diodą.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-08, 22:56   

sebekz napisał/a:
Okiem laika Rolec przemawia do mnie łatwym serwisem - wygląda na to, że w razie czego większość komponentów można kupić gdziebądź.
Potwierdzam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
suma 

Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-09-09, 10:56   

https://ev-chargers.pasaz24.pl/product/Stacja-ladowania-HomeBox-mini-Typu-1-3-6kW-Pradu-zmiennego-AC-3-6-KW-1x-16A--3517667?CategoryId=117778&

polecam tą ładowarkę w moim sklepie. sam takiej używam na co dzień tylko wersja 32A . jest to naprostrze rozwiązanie . nic nie wyciągamy z samichodu . tylko podjazd i podłaczenie wtyczki.
mamy szybki dostęp do bezpiecznikow i licznik zużytej do ładowania energii.
wygodnie się montuje bo tylko doprowadzamy kabel ze skrzynki rozdzielczej lub złącza cała reszta jest w stacji i jest na standardowych podzespołach jak rolec.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11