SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ładowaniem AC przez przejściówkę
Autor Wiadomość
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-11, 22:38   Problem z ładowaniem AC przez przejściówkę

Witam,
Nabyłem przejściówkę typ 2 -> typ 1
Podłączyłem outlandera przez przejściówkę do ładowarki Lidl-a.
Urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji.

Podłączałem pierwszy raz, czy mogłem coś źle podłączyć w wyniku czego nie mogło nawiązać komunikacji ?

Wydawało mi się, że połączenie po stronie typ 2, dość lekko weszło, czy tak zazwyczaj jest ?

Czy raczej przejściówka do reklamacji ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-11, 22:59   Re: Problem z ładowaniem AC przez przejściówkę

jkret napisał/a:
Witam,
Nabyłem przejściówkę typ 2 -> typ 1
Podłączyłem outlandera przez przejściówkę do ładowarki Lidl-a.
Urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji.

Podłączałem pierwszy raz, czy mogłem coś źle podłączyć w wyniku czego nie mogło nawiązać komunikacji ?

Wydawało mi się, że połączenie po stronie typ 2, dość lekko weszło, czy tak zazwyczaj jest ?

Czy raczej przejściówka do reklamacji ?

Przy Lidlu zamiast Chademo łaczyłeś się wolnym ładowaniem po type2 ?
Po co ?
Żeby inni którzy potrzebują ładować się szybko z tego złacza nie mogli z niego korzystać?
Jaka to była przejściówka ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-11, 23:13   

jkret napisał/a:
Wydawało mi się, że połączenie po stronie typ 2, dość lekko weszło, czy tak zazwyczaj jest ?
Najprawdopodobniej kupiłeś po prostu kabel Type 2 -> Type 1 - wtedy objawy będą takie jak opisałeś, tj. lużne połączenie kabla z kablem i brak ładowania. Aby to działało są dwie metody - przedłużenie tego krótkiego cienkiego pinu (mniej pewne rozwiązanie) lub skrócenie o ok. 1cm wtyczki (ucięcie kawałka tego czarnego plastiku). To drugie jest mniej eleganckie i tracimy możliwość blokowania kabla w stacji (może to być i wada i zaleta), ale połączenie jest wtedy pewne.

jas_pik napisał/a:
Przy Lidlu zamiast Chademo łaczyłeś się wolnym ładowaniem po type2 ?
Po co ?
Przypuszczalnie w ramach testu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-12, 08:59   

PatrykS napisał/a:
jkret napisał/a:
Wydawało mi się, że połączenie po stronie typ 2, dość lekko weszło, czy tak zazwyczaj jest ?
Najprawdopodobniej kupiłeś po prostu kabel Type 2 -> Type 1 - wtedy objawy będą takie jak opisałeś, tj. lużne połączenie kabla z kablem i brak ładowania. Aby to działało są dwie metody - przedłużenie tego krótkiego cienkiego pinu (mniej pewne rozwiązanie) lub skrócenie o ok. 1cm wtyczki (ucięcie kawałka tego czarnego plastiku). To drugie jest mniej eleganckie i tracimy możliwość blokowania kabla w stacji (może to być i wada i zaleta), ale połączenie jest wtedy pewne.


Czy to oznacza, że czym innym są przedłużacze współpracujące z ładowarkami a czym innym kable Type 2 -> Type 1 ?

Jaki jest sens wtedy tych kabli ?

Wygląda na to, że najprościej będzie zwrócić tamten i kupić "przejściówkę".

jkret napisał/a:

jas_pik napisał/a:
Przy Lidlu zamiast Chademo łaczyłeś się wolnym ładowaniem po type2 ?
Po co ?
Przypuszczalnie w ramach testu.


Dokładnie - celem testu czy wszystko działa i nie zadziałało :-(
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-12, 09:06   

jkret napisał/a:
Czy to oznacza, że czym innym są przedłużacze współpracujące z ładowarkami a czym innym kable Type 2 -> Type 1 ?

Jaki jest sens wtedy tych kabli ?
Wg standardu nie istnieje coś takiego jak przedłużacze czy adaptery - albo stacja ma kabel, który ma być podłączony wprost do samochodu, albo ma gniazdo, do którego podłączamy własny kabel - albo Type 2 -> Type 2, albo Type 2 -> Type 1.

jkret napisał/a:
Wygląda na to, że najprościej będzie zwrócić tamten i kupić "przejściówkę".
Pamiętaj że tym kablem możesz ładować się w stacjach z gniazdem - jest ich sporo. Porządnym adapterem Type 2 -> Type 1 jak poniższy tego nie zrobisz:
https://www.ebay.co.uk/it...le/142133007826

Mniej porządnym jak poniższy już tak, tylko ciut dłuższy by musiał być :-)
https://www.ebay.co.uk/it...or/163242524232

A z tego kabla co masz możesz łatwo zrobić tą drugą wersję - wystarczy skrócić tą wtyczkę o jakiś 1cm (uciąć ten czarny plastik).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-12, 12:17   

Czyli tym kablem powinienem móc się ładować np. ze stacji ładowania INNOGY w Warszawie ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-12, 13:15   

jkret napisał/a:
Czyli tym kablem powinienem móc się ładować np. ze stacji ładowania INNOGY w Warszawie ?
Tak. Nawet Greenway ma w paru miejscach obok szybkiej ładowarki DC również wolne AC - jak w Poznaniu przy IKEA czy w Gdańsku w Metropolii.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-16, 12:16   

W końcu miałem okazję go przetestować na INNOGY i działa :-)

Pierwsze ładowanie autka po AC 16A :-)
 
 
ola 
Leaf 2015 USA SV

Dołączyła: 09 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wroclaw, Poland
Wysłany: 2018-09-20, 17:03   

PatrykS napisał/a:


A z tego kabla co masz możesz łatwo zrobić tą drugą wersję - wystarczy skrócić tą wtyczkę o jakiś 1cm (uciąć ten czarny plastik).


Któryś z kolegów na forum podzielił sie sposobem na przedłużenie pina poprzez nagwintowanie - niestety nie mogłam znaleźć tego posta.
Ja go przedłużyłam inaczej. W mojej wtyczce pin krótszy miał "zgrubienie" które zeszlifowałam na szlifierce a potem włożyłam do wiertarki i pilnikiem "dogładziłam".
Potem wzięłam tulejkę ( "klaułę") oderwałam plastikową osłonkę i włożyłam na pin 3-4 milimetry - szczelinę wypełniłam cyną.
Potem juz z górki : przełożyłam przez wtyczkę i dolutowałam kabelek a następnie trochę "zmasakrowałam" tulejkę kombinerkami na końcu by się zakleszczyła na miejscu.
poglądowe fotki w załączniku.
Pozdrawiam
Ola

pin2.JPG
Plik ściągnięto 31 raz(y) 41,19 KB

pin_1.JPG
Plik ściągnięto 31 raz(y) 18,65 KB

 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Venlo
Wysłany: 2018-09-20, 23:12   

Cytat:
Ja go przedłużyłam inaczej.


Tzn do jakiej długości go przedłużyć trzeba? Ma być taki sam jak ten drugi?
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-21, 09:41   

ola napisał/a:
Któryś z kolegów na forum podzielił sie sposobem na przedłużenie pina poprzez nagwintowanie - niestety nie mogłam znaleźć tego posta.
Też nie mogę go znaleźć, może to był tylko link do oryginału:
https://forum.opel24.com/topic/78556-przeróbka-kabla-ładowania-do-samochodu-elektrycznego/

BogdanS napisał/a:
Tzn do jakiej długości go przedłużyć trzeba? Ma być taki sam jak ten drugi?
Tak, do tej samej.

W sumie ostatnio robię to lepiej - zamieniam piny ze sobą przelutowując przewody. Rozwiązanie to podpatrzyłem w testerze Roleca do ich stacji - ma on gniazdo Type 1, a do testowania stacji z gniazdem lub z kablem Type 2 w komplecie jest kabel właśnie w ten sposób przerobiony. Zdecydowanie mniej pracy niż z przedłużaniem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Venlo
Wysłany: 2018-09-21, 15:04   

Niestety moja wtyczka należy do nierozbieralnych....W środku jest zalana jakąś super twardą mazią.
Czy skrócenie jej o ten cm spowoduje prawidłowe połączenie? Robił ktoś już taki zabieg?
Może jakieś inne rozwiązanie zna ktoś?
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
suma 

Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-09-21, 15:37   

skracanie plastiku jest dużo bezpieczniejsze i dużo bardziej poprawne ponieważ główne piny do przesyłu prądu mają poprawny styk z wtyczką żeńską ( TZN WCHODZĄ DO KOŃCA I POPRAWNIE PRZEWODZĄ PRĄD!!) ROZWIĄZANIE Z PRZEDŁUŻENIEM PINU DO KOMUNIKACJI JEST MNIEJ BEZPIECZNE!

ORYGINALNIE PLASTIK MA 44MM OD RANTU. WTYCZKI KRÓTKIE MAJĄ 34MM NATOMIAST ABY STYK BYŁ POPRAWNY ŻEŃSKA KOŃCÓWKA MUSI DOJŚĆ DO RANTU MĘSKIEJ.!!!

pin jest krótki aby uzyskać poprawną powierzchnię styku na pinach AC . ( nie działa jak nie dociśniesz wtyczki!!!)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-21, 16:13   

BogdanS napisał/a:
Czy skrócenie jej o ten cm spowoduje prawidłowe połączenie? Robił ktoś już taki zabieg?
Tak, wiele osób tak robiło, można też już nawet kupić "krótkie" wtyczki.

suma napisał/a:
skracanie plastiku jest dużo bezpieczniejsze i dużo bardziej poprawne ponieważ główne piny do przesyłu prądu mają poprawny styk z wtyczką żeńską
Potwierdzam. I biję się w piersi, bo byłem gorącym zwolennikiem przedłużania pinu - teraz jestem mniejszym (choć sam cały czas używam), bo choć to działa, to jednak jest mniej pewne.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ola 
Leaf 2015 USA SV

Dołączyła: 09 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Wroclaw, Poland
Wysłany: 2018-09-22, 22:34   

suma napisał/a:
skracanie plastiku jest dużo bezpieczniejsze i dużo bardziej poprawne ponieważ główne piny do przesyłu prądu mają poprawny styk z wtyczką żeńską ( TZN WCHODZĄ DO KOŃCA I POPRAWNIE PRZEWODZĄ PRĄD!!) ROZWIĄZANIE Z PRZEDŁUŻENIEM PINU DO KOMUNIKACJI JEST MNIEJ BEZPIECZNE!

ORYGINALNIE PLASTIK MA 44MM OD RANTU. WTYCZKI KRÓTKIE MAJĄ 34MM NATOMIAST ABY STYK BYŁ POPRAWNY ŻEŃSKA KOŃCÓWKA MUSI DOJŚĆ DO RANTU MĘSKIEJ.!!!

pin jest krótki aby uzyskać poprawną powierzchnię styku na pinach AC . ( nie działa jak nie dociśniesz wtyczki!!!)

To mnie przekonuje. (Jeśli rzeczywiście nie wchodzi do konca).
Swoją drogą kabel ładnie zadziałał i ladowalam prawie 7kw na Bielanach wrocławskich wczoraj bez problemu.
Lecz wtyczka nie siedziała "pewnie" więc ja ładnie też skroce teraz. Szkoda że nie wiedziałam tego wcześniej.

Ola
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-23, 11:17   

Ucinając kawałek wtyczki, ucina się również wyżłobienia (służą do blokowania wtyczki?)
czy to nie przeszkadza, że ich dalej nie będzie ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-24, 04:06   

jkret napisał/a:
Ucinając kawałek wtyczki, ucina się również wyżłobienia (służą do blokowania wtyczki?)
czy to nie przeszkadza, że ich dalej nie będzie ?
Tracimy możliwość blokowania wtyczki w stacji - zaleta bądź wada zależnie od sytuacji. Poza tym nie powinno przeszkadzać, choć znam jeden przypadek ze słyszenia, że w jakiejś stacji z gniazdem taki skrócony kabel nie chciał zadziałać - jedynym wytłumaczeniem, jakie udało mi się wymyśleć, może być zbyt głęboko wsuwający się bolec blokujący, co stacja wykrywała bądź przypadkiem przeszkadzało jej to w pracy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-24, 10:22   

PatrykS napisał/a:
jkret napisał/a:
Ucinając kawałek wtyczki, ucina się również wyżłobienia (służą do blokowania wtyczki?)
czy to nie przeszkadza, że ich dalej nie będzie ?
Tracimy możliwość blokowania wtyczki w stacji - zaleta bądź wada zależnie od sytuacji. Poza tym nie powinno przeszkadzać, choć znam jeden przypadek ze słyszenia, że w jakiejś stacji z gniazdem taki skrócony kabel nie chciał zadziałać - jedynym wytłumaczeniem, jakie udało mi się wymyśleć, może być zbyt głęboko wsuwający się bolec blokujący, co stacja wykrywała bądź przypadkiem przeszkadzało jej to w pracy.


Czy nie ma ryzyka, że stacja odmówi współpracy dla tego, że nie może zablokować wtyczki ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-24, 12:55   

jkret napisał/a:
Czy nie ma ryzyka, że stacja odmówi współpracy dla tego, że nie może zablokować wtyczki ?
Nie bardzo ma jak to wykryć - bolec wchodzi w powietrze i stacja powinna to uznać za zablokowanie. Dość ciężko mi sobie wyobrazić, że jakiś producent stworzy wyrafinowane rozwiązanie blokady z wykryciem zbyt głębokiego wpadnięcia bolca.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Venlo
Wysłany: 2018-09-25, 21:19   

Czyli ciąć do tych wyżłobień?
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-25, 21:29   

BogdanS napisał/a:
Czyli ciąć do tych wyżłobień?


U mnie te wyżłobienia zaczynają się od początku wtyczki (przodu) i ciągną się pare milimetrów.
 
 
suma 

Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-09-26, 03:38   

w typie 2 stacja rozpoznaje poprawne podłączenie właśnie po krótkim pinie. jeżeli wykryje odpowiedni opornik pomiędzy uziemieniem a tym pinem odznacza to poprawne wciśnięcie wtyczki i dlatego ten pin jest krótki.

w type 1 za poprawność styku odpowiada przycisk który rozłącza komunikację poprzez zmianę oporności i nie zaskoczy ( czyli jest wciśnięty ) dopóki nie dociśniemy wtyczki do końca.
dodatkowo dodam iż nie istnieją stacje z gniazdem typu 1. zawsze mają kabel z wtyczką.

Adapter można u mnie kupić

Adapter Type2 do Type1 dla stacji z kablem Typu 2 w ev-ac.pl

Posiadam też kable które można sobie samemu dostosować.

Co do zabezpieczenia kabla przed kradzieżą to polecam kłódkę szyfrową za kilka zł max 10 zł z marketu którą zakładamy na przyciski wtyku Type 1.
w przycisku jest odpowiedni otwór do tego celu. kłódkę należy dobrać tak aby nie można było wcisnąć przycisku po jej założeniu .
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-26, 08:54   

suma napisał/a:

Adapter można u mnie kupić

Adapter Type2 do Type1 dla stacji z kablem Typu 2 w ev-ac.pl



Czy dobrze rozumiem, że w tej przejściówce nie trzeba już nic skracać i będzie ona bezproblemowo działać ze stacjami wyposażonymi w kable do ładowania typ 2 ?

Czym ona się różni od tego typu przejściówek?

https://www.ebay.co.uk/it...le/142133007826
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-26, 14:41   

jkret napisał/a:
Czy dobrze rozumiem, że w tej przejściówce nie trzeba już nic skracać i będzie ona bezproblemowo działać ze stacjami wyposażonymi w kable do ładowania typ 2 ?
Wygląda że już jest skrócona po prostu.

jkret napisał/a:
Czym ona się różni od tego typu przejściówek?
W tej z eBaya jest gniazdo takie jak w samochodzie - w nie wtyczka żeńska Type 2 pasuje, bo tak ładowanie samochodów Type 2 zostało wymyślone.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Venlo
Wysłany: 2018-09-26, 20:40   

Może jest ktoś z okolic Venlo lub będzie tutaj? Zapraszam na kawę, piwo, cokolwiek bylebym tylko mógł sprawdzić ten mój kabel....
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 13