Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryk za 40 tyś na przebiegi dzienne 100km, jaki?
Autor Wiadomość
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1356
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-25, 08:57   

Cytat:
Nie mogę pojąć faktu tej słabej ładowarki ?

No i ja też tego pojąć nie moge. Bez urazy, ale i Leaf i Zoe zrobili niepojęte kroki w tył.
Leaf z ładowarką AC i chłodzeniem baterii jej pojemnoscia, oddali to w cenie w dół.
Zoe z ładowaniem CCS, kiepskim makijażem i ceną ze 130 na 150 tys
Wiem, że tras nie trenowałeś, ale właśnie w trasie szybkie ladowanie jest ważne.
Też nie lubię stać godzinę na ładowarce wolę Teslowe 20-30 min.
Przecież oboje byśmy nie myśleli o Tesli gdyby Leaf miał 60 kWh i 3 fazy AC.
Nissan wówczas mógłby kosztować 180-190 tyś a marzył bym tylko o AWD.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2019-11-25, 09:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 607
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-25, 08:58   

Bronek napisał/a:

To jest okazja jeśli realny zasięg w trasie ok 190 i ponad 240 w miescie wystarczy . To realne dane przy normalnej jeździe i nie ekstremalne.


Czy na pewno zużycie prądu w porównaniu do leafa1 jest aż tak sporo mniejsze?
Bo realne wartości zasięgu Leafa 1 (z aku 30 kWh) stosunku do tego co podałeś, są jednak sporo mniejsze, niż tylko o 1/4, która to różnica wynika z pojemności aku (w Leaf 2 ma 40 kWh).

No chyba że mówimy o jeździe w okolicach 70 km/h max.....
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1605
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-25, 09:15   

Ja jeżdżę przepisowo i na tyle co mogę powiedzieć jest tak jak wyżej Czyli jadę np do Koszalina i z powrotem to ok 110 km . Trasa 110 km/h 90% reszta miasto . I wyjeżdzam z 210km zasięgu a zostaje ok 40km . tak to wygląda w realu bez trybu eco , na zew 5 st C w środku mam z 19/20 i lekko grzany fotel .Wszystkie systemy włączone . Nie badam tego naukowo tylko praktycznie . Tak to wygląda czyli trasa zabiera wiecej o 1/4 do 1/3 z prognozy . W mieście to inna bajka wtedy te zasiegi są prawie realne . To tez nie jest zawsze tak samo , inaczej w upały inaczej gdy chłodno i czy wyprzedzasz itd ...
Wszyscy co zaczynają dzielą włos na czworo , jak tak nie mam ,kupuj i ciesz sie jazdą . czy 20 czy 40 km w lewo czy prawo i tak to samochody do jazdy w 90% w okolicy . Ci co chcą w trasy to maja zabawę .

Dla mnie przy zakupie było jasne że w najbliższych latach w Kraju Węgla i Stali do 100km w jedną stronę dalej to autobusem :mrgreen: Do tego go kupiłem oprócz ciekawości .
Ale przez kilkanaście miesięcy nigdy tym autobusem nie musiałem jechać . Samochód w kosztach firmy a cena eksplotatacji znikoma


Ad Apolonia :mrgreen: Dlatego że Leaf sie sprawdził jako auto lokalne , to na wszelki wypadek przy zmianie samochodu żony (Wranglera -4lata miała 284KM ) drugi elektryk i tym razem pozwalający na ewentualne aczkolwiek raczej bardzo mało prawdopodobne dłuższe trasy . Niestety o ile Leaf jej nie przypadł do gustu to TESLA tak i mam pozamiatane. :cry:

Nissan ma kilka kretynizmów .
1. Bateria niechłodzona, co urosło do rangi problemu ale moim zdaniem rozdmuchanego .
2. Dwa ta ładowarka na 7 KW to też kiepsko a 3 to już bardzo kiepsko .
3 Trzy kierownica z jedną osią regulacji
4. Ciągłe potwierdzanie zgody na przekazywania danych na ekranie
5. wyłączenie lokalizacji w aplikacji bo RODO ??
6. Jedna szyba tylko automatyczna .
7 Luki w podświetleniu klawiszy na drzwiach Pierdołka ale mnie wkur ...
8 Napęd na jedna oś i do kitu opony co wymaga lekkiej nogi .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-11-25, 09:30, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1765
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-25, 09:16   

Pewnie zależy od tego gdzie i jak jeździmy. U mnie leaf I z baterią 24kWh pokazuje średnie zużycie (z iluśtam miesięcy) 7,4km/kWh. Czyli jeśli mamy mamy dostępne realnie 37kWh (jak w leafie II) to mówimy o zasięgu rzędu 270km. Na trasie zostanei z tego może z 200.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 183
Wysłany: 2019-11-25, 09:18   

Przy jeździe w cyklu mieszanym (z czego ok. 50% to trasa 90-95km/h a drugie 50% to prędkości mniejsze i znacząco mniejsze) mam w Leafie I od 7 do 7,1 km / kWh. Przy mojej baterii 19kWh (realna pojemność uwzględniająca SOH) oznacza to ok. 136 km zasięgu. Więc licząc 7 * 38kWh w II generacji wychodzi 266km. Jeździłem parę dni "dwójką" i z pewnością jest to zasięg do osiągnięcia przy założeniach jakie podałem na wstępie.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1356
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-25, 09:32   

Panowie Bronek pisze, że nie jedzie na rekord. Ja też widzę różnice, jak głównie robię trasy,
a w mieście mam odwrotnie, bo rozdeptuje EV ciesząc się jego zwrotnoscia i dynamiką.
lato trasa/miasto to 13/15, zimą jest płasko 15 kWh. Jak się robi trasę codziennie to się drogę
zna na pamiec na 70 km rekuperacja to 0,2 kWh bo wiem gdzie N wrzucić i wówczas schodzę
latem do 10-11 kWh na 100 km. To efekt rozpoznania topografii mimo zmylek optycznych.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2019-11-25, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 183
Wysłany: 2019-11-25, 09:34   

W ogóle N to podstawa - jak się człowiek tego nauczy i ograniczy rekuperację to różnica jest znacząca.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1605
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-25, 09:54   

Dodam ,że jak ma się możliwość ładowania w domu i do tego tanio to te 2/3 zł więcej w tygodniu oszczędności nie jest warte odbierania sobie przyjemności z jazdy .
Nie widzę żadnego sensu po za koniecznym zwiększeniem zasięgu w danej sytuacji, by jeździć w kufajce i rękawiczkach w tempie traktora .
Gdy w domu czy pod domem mamy gniazdko .
Owszem można dla sportu lub z fobii oszczędzania ,która może sie pojawić, jak u Górala, co przestał dawać jeść owcom . Pozdychały ale gdyby jeszcze jeden dzień wytrzymały, to może w ogóle bez żarcia się obyły??
.


PS Jeżdżę w trybie B bo lubię hamowanie ePedal a niby ma byc agresywniejsze ??.
Tryb A ??? nie widzę różnicy jakiejś w hamowaniu . ?
N nigdy nie używałem i nawet nie wiem jak .

Przejechałem właśnie 99 km z tego 80km z tempomatem 120/h - zużycie napisał 21kwh/100km Na starcie było 93% baterii, 175kmzasieg , zostało 19% i 38km zasiegu
bez eko 20 st w kabinie na zew 3 st C grzanym folel w na wejściu było 175 km prognozowanego zasięgu czyli s przejechał 100 a zużycie jakby przejechał ok 130 km .
Nie analizuje tak to auto ma przy komfortowej jeździe. Po ok 100 /120 km szybkiej jazdy należy szukać ładowarki . Po mieście , prawie dwa razy dłużej i tyle.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 607
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-25, 17:49   

Bronek napisał/a:

Przejechałem właśnie 99 km z tego 80km z tempomatem 120/h - zużycie napisał 21kwh/100km


Po mieście zużycie mam jakieś 18-19, więc 30 kWh wystarcza zimą na jakieś 130 km.
Na trasie mniej, przy 120 km/h (realnym, czyli wg gps) to zużycie pewnie byłoby ze 25.

Przy licznikowym 120 , może być jak piszesz, bo licznik przekłamuje o jakieś 15%.

Nadal nie widzę jak dodanie 10 kWh ma spowodować, że przejechałbym drugie tyle.
Fakt, zimą sporo odejdzie dzięki pompie ciepła w leafie 2 (ja nie mam), ale to nadal za mało.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1605
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-26, 08:27   

O ile nie kłamie, aplikacja i strona www.- podaje że średnio zużywa 19 kwh /100km/rok

Dzisiaj naładowałem do 100% i w związku z porą roku , temperaturą i pewnie ostatnimi przebiegamistylem jazdy ostatnio trasa z ponad 110km/h ! pokazuje przy tych 100% niecałe 200km zasięgu .

Gdzie w lecie widziałem ponad 300!! teoretycznie

Czyli estymacja czyli prognozowanie robi chyba w taki sposób? Ale ja mam swoją :mrgreen: nie jadę dalej jak 100km w jedną stronę . I ładować się 230v nie zamierzam w trasie. To dla mnie nie do przyjęcia .
...............................
Licznik w Leafie nie ma tak dużego przekłamania , chyba nawet zerowe ??/ sprawdzę . Inne auta miały okolo 7 km/h podwyższania .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 607
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-26, 08:40   

Bronek napisał/a:
O ile nie kłamie, aplikacja i strona www.- podaje że średnio zużywa 19 kwh /100km/rok


Ale w praktyce przejechałeś kiedyś 200 km?
Ja najwięcej przejechałem coś koło 125, nie przekraczając realnych 100 km/h, a wtedy pozostały zasięg pokazywał w granicach 25 km.
Ale to było, gdy jeszcze nie musiałem używać ogrzewania.

Bronek napisał/a:

Licznik w Leafie nie ma tak dużego przekłamania , chyba nawet zerowe ??/ sprawdzę . Inne auta miały okolo 7 km/h podwyższania .


Mój (Leaf 1) ma, żeby prędkość wg gps wynosiła 100, na liczniku muszę mieć grubo ponad 110.
Ale one chyba nie wychodziły na oponach wielosezonowych, a mój takie ma, więc może poprzedni właściciel założył zły rozmiar....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2019-11-26, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1765
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-26, 09:25   

Mój ma fabryczne wielosezonowe (bridgestone ecopia). Na których zresztą jest bardzo małe zużycie prądu. Teraz założyłem zimówki i zużycie drastycznie skoczyło do góry. Podejrzewam, że zarówno z powodu opon jak i innych felg.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1605
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-26, 10:03   

Cav napisał/a:
Ale w praktyce przejechałeś kiedyś 200 km?


Tak ok ??? 225 i dojechałem na 4/5% do garażu. Kołobrzeg- Cmentarz - Słupsk Galeria handlowa - Kołobrzeg . Z /8 10 km doładowałem w Koszalinie w Galerii z 16A bo dziewczyny piszczały .
Ale i bez tego by dojechał . Jednak w drodze powrotnej jazda 90 km/h i bez intensywnego grzania . Listopad ub roku .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 607
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-26, 11:47   

Bronek napisał/a:
Cav napisał/a:
Ale w praktyce przejechałeś kiedyś 200 km?

Tak ok ??? 225 i dojechałem na 4/5% do garażu.


No to miło, czyli to nie tylko większy aku, musi po prostu być bardziej oszczędny.
U mnie max zasięg który prognozował to 185 km, ale w praktyce jest dużo mniejszy.
Fajnie wiedzieć, że po zmianie auta na Leaf 2, problem powinien być mocno zredukowany.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 607
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-17, 09:35   

jas_pik napisał/a:

Ja bym Ci polecił trojaczki ( ImiEV/iON/C-zero) bo na 100 km zasięgu to jest idealny pojazd.
Ładowanie jeśli potrzebujesz więcej jazdy to około 20 km/h z gniazdka domowego.
A jeśli masz własną fotowoltaikę to jeździsz za darmo :)


Toto ma możliwość szybkiego ładowania?
Bo rozumiem, że zasięg 100 km dziennie nie jest możliwy do zrobienia, przy aucie np. 7-8 letnim z racji stanu baterii?

Bo właśnie myślę o czymś dla dziecka na za rok, a i może dla mnie na czas oczekiwania na Leafa II....
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3519
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-17, 10:40   

Cav napisał/a:
Toto ma możliwość szybkiego ładowania?
Tak, CHAdeMO, przydaje się jak się okazuje, że bateria pusta, a trzeba gdzieś szybko pojechać. W niektóre trasy w ten sposób też można się wybrać.

Cav napisał/a:
Bo rozumiem, że zasięg 100 km dziennie nie jest możliwy do zrobienia, przy aucie np. 7-8 letnim z racji stanu baterii?
Roczniki 2012 i młodsze mają szansę tyle zrobić, w starszych nie ma co liczyć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 607
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-17, 10:55   

PatrykS napisał/a:
Cav napisał/a:
Toto ma możliwość szybkiego ładowania?
Tak, CHAdeMO, przydaje się jak się okazuje, że bateria pusta, a trzeba gdzieś szybko pojechać. W niektóre trasy w ten sposób też można się wybrać.

Cav napisał/a:
Bo rozumiem, że zasięg 100 km dziennie nie jest możliwy do zrobienia, przy aucie np. 7-8 letnim z racji stanu baterii?
Roczniki 2012 i młodsze mają szansę tyle zrobić, w starszych nie ma co liczyć.


Jak ma Chademo to ok, tak wystarczy.
Z jaką prędkością toto się ładuje przez Chademo?
Tak jak Leaf I czy wolniej?
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 120
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2019-12-17, 11:01   

Cytat:
Jak ma Chademo to ok, tak wystarczy.
Z jaką prędkością toto się ładuje przez Chademo?
Tak jak Leaf I czy wolniej?


Teoretycznie 40kW, ale praktycznie tyle w porywach na początku ładowania. Z moich doświadczeń - ok. 7 kWh doładowuje w ok. 25 minut.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2868
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-17, 11:21   

No tak mój rekord w lecie ( sierpineiń tego roku gdy temperatury oscylowałey w okolicach +30 stopni to 160 km) . Teraz jak jest zimno to ok 110 km.
Ale mój ma już prawie 100 kkm na zegarku :)
reset BMS-a jednak pomaga ( nie tylko )
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1356
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-12-17, 11:35   

Zgadza się, te wysokie ładowanie głownie latem przy baterii od 25 stopni i w niskim stanie załadowania, później spada.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 607
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-17, 12:21   

lookash_c napisał/a:
Cytat:
Jak ma Chademo to ok, tak wystarczy.
Z jaką prędkością toto się ładuje przez Chademo?
Tak jak Leaf I czy wolniej?


Teoretycznie 40kW, ale praktycznie tyle w porywach na początku ładowania. Z moich doświadczeń - ok. 7 kWh doładowuje w ok. 25 minut.


Czyli dobre 2 - 2,5 raza wolniej niż w Leafie, który taką prędkość ładowania trzyma do 80% baterii.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3519
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-17, 13:25   

lookash_c napisał/a:
Teoretycznie 40kW, ale praktycznie tyle w porywach na początku ładowania. Z moich doświadczeń - ok. 7 kWh doładowuje w ok. 25 minut.
Potwierdzam - w starszym niż 2012. W moim na rozłądowanej baterii moc ponad 30kW trwa mniej niż minutę, potem dość szybko spada.

jas_pik napisał/a:
No tak mój rekord w lecie ( sierpineiń tego roku gdy temperatury oscylowałey w okolicach +30 stopni to 160 km) . Teraz jak jest zimno to ok 110 km.
Ale to jest rocznik młodszy niż 2012. Mój rekord to 110km, 2011r., 80 tys. km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 116
Wysłany: 2019-12-17, 17:48   

Cav napisał/a:
Bo rozumiem, że zasięg 100 km dziennie nie jest możliwy do zrobienia, przy aucie np. 7-8 letnim z racji stanu baterii?
Roczniki 2012 i młodsze mają szansę tyle zrobić, w starszych nie ma co liczyć.[/quote]


Albo Wy nie czytacie ze zrozumieniem albo ktoś :) napisał głupoty - ja spokojnie dziennie robię ponad 200 km jak jest taka potrzeba a mam ponad 180k na szafie, mój rekord to 437 km
_________________

 
 
tomekmisio 

Wiek: 44
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 83
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2019-12-17, 21:16   

MOTORASTA napisał/a:
Cav napisał/a:
Bo rozumiem, że zasięg 100 km dziennie nie jest możliwy do zrobienia, przy aucie np. 7-8 letnim z racji stanu baterii?
Roczniki 2012 i młodsze mają szansę tyle zrobić, w starszych nie ma co liczyć.



Albo Wy nie czytacie ze zrozumieniem albo ktoś :) napisał głupoty - ja spokojnie dziennie robię ponad 200 km jak jest taka potrzeba a mam ponad 180k na szafie, mój rekord to 437 km[/quote]

Na jednym ładowaniu?????
Ja ty tyle nie robię trochę wiekszą krową z extra pakietem made in PatrykS!!!
_________________
e-nv 200 2016r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3519
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-17, 22:52   

MOTORASTA napisał/a:
Albo Wy nie czytacie ze zrozumieniem albo ktoś napisał głupoty - ja spokojnie dziennie robię ponad 200 km jak jest taka potrzeba a mam ponad 180k na szafie, mój rekord to 437 km
OK, diabeł często tkwi w szczegółach, pytanie czy jest gdzie się ładować w ciągu tego dnia :-)

tomekmisio napisał/a:
Ja ty tyle nie robię trochę wiekszą krową z extra pakietem made in PatrykS!!!
Raczej made by bodix - ja tam ręki w zasadzie nie przyłożyłem :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11