SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryk za 40 tyś na przebiegi dzienne 100km, jaki?
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 263
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-16, 20:49   

ded napisał/a:
Na pewno nie dam zaliczki za kota w worku.


Zaliczki nie trzeba dawać. Szukasz w necie auta, które Ci pasuje (mobile.de, autoscout24.de). Dzwonisz Ty lub znajomy (tu akurat znajomość języka będzie potrzebna, aczkolwiek na mobile.de niektórzy sprzedawcy wpisują j. polski, być może w komisie jakiś Polak też pracuje).

Ewentualnie zostaje pisanie emaili przez google tłumacz. Na jeden-dwa dni sprzedawca zreguły przytrzyma auo bez zaliczki jeśli jest pewny na 100% opisanego stanu. (u mnie dwa razy tak miałem). Wsiadasz w samolot sam lub z kolegą i lecisz na zakupy i wracasz autem.

Akurat ja wolę wsparcie zabrać, ale mój szwagier wciągu ostatnich lat już trzy razy latał do Francji po samochód dla siebie. Francuskiego nie zna, ale zna angielski bo "za młodu" kilka lat pracował w Anglii.

Aczkolwiek ostatnio zastanawiam się czy dałbym radę z Francji/Niemiec/Holandii elektrykiem z zasięgiem 120-140 km dojechać do kraju czy lepiej pojechać lawetą na zakupy. PlugShare znam i korzystam, ale może w następnym roku jeszcze dojdzie trochę ładowarek.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-09-16, 21:20   

laweta z Francji to koszt 2500-3000 PLN zapraszam jak coś ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-16, 22:06   

Jak nigdy nie sprowadzałeś to zostaw temat... Teraz we Francji popularne jest sprzedawanie samochodów, które wcześniej zostały zakupione na podstawie czeków bez pokrycia (czeki nadal są popularne na zachodzie). W takim wypadku bank wypłaca kasę właścicielowi, a ubezpieczenie wypłaca kasę bankowi, staje się właścicielem auta i wpisuje je na europejską listę kradzionych samochodów. Procedura trwa chwilę wiec zdążysz już odebrać twardy dowód. Po około 3 miesiącach od zakupu spodziewaj sie wizyty Policji z lawetą, a auto będzie na parkingu ale Policyjnym. Jak już sie zdecydujesz to: przed zapłaceniem sprawdź czy sprzedający to ta sama osoba co właściciel w dokumentach (najlepiej dowód osobisty). Jak nie to omijaj szerokim łukiem. Ewentualnie szukaj auta w ASO, dostaniesz fakturę zakupu wiec prawdopodobieństwo odzyskania kasy masz większe. Oczywiście weź pod uwagę fakt, że takie auto będzie droższe od tych w Polsce. A samochód od handlarza w Polsce nie różni się niczym od Marokańczyka czy Turka... Dobre auta rodowici Francuzi zostawiają w ASO w rozliczeniu, kupując nowe. A okazje sprzedają handlarzom, którzy picują i pchają naiwnym jako nówki...
_________________
Prius plugin IV 13000km - 4,0/100
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 263
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-16, 22:34   

highend napisał/a:
laweta z Francji to koszt 2500-3000 PLN zapraszam jak coś ;)


Czy autolawetą + załadowany np. .Leaf/BMW i3 można jechać na kat. B ?
Jak to należy ustalić?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-16, 22:51   

Masa własna Leafa to 1550 kg
masa własna BMW i3 to ok 1200 kg
Masa własna autolawety to około 1700 - 1900 kg
Czzyli całkowita masa autolawety z takim samochodem miesci się poniżej 3500 kg
A to oznacza że bez problemu możesz na prawku kategorii B jechać
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1452
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-16, 23:07   

Można na clicktrans dać ofertę.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-17, 06:57   

Zależy od autolawety. Musisz znaleźć taką, której DMC mieści się w granicach 3,5t i ma ładowność taką, żeby mogła wieźć leafa.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 131
Wysłany: 2018-09-17, 09:53   

KubaPHV napisał/a:
Sorry, ale chyba sam nie wiesz czego chcesz...
Jak chcesz tanio to kup benzynę i załóż gaz... żaden elektryk tego nie przeskoczy (cena zakupu).
Elektryk to jeszcze luksus...
Jak nie chcesz sprowadzać, to kup nowe, bo w Polsce ceny dobrych używek to „kosmos”, reszta to „gnioty” handlarzyn...

ps. dajcie spokój z tą Amperą/Voltem :) to zwykła hybryda plugin, wiec nie jest to elektryk, a Opel to Opel :)

A co do ładowania z paneli to przecież będzie ono w godzinach 6-18, czy wtedy auto będzie stało pod domem i się ładowało? Czy masz jakiś rozwiązanie na magazynowanie takiego prądu? No i ile masz tych paneli, że przy ich niskiej efektywności wystarczy Ci na ogrzewanie, gotowanie i jeszcze ładowane auta? :)


Apropos ps. dlaczego mamy dać spokój, skoro to auto zdecydowanie lepiej wpisuje się w oczekiwania pytającego niż typowy elektryk w tym budżecie? Poza tym nie jest to zwykła hybryda plug-in, a EREV, czyni to różnicę, ponieważ Amperą/Voltem jeździsz jak elektrykiem pod warunkiem, że dziennie nie robisz więcej niż średnio 60 km.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-17, 10:10   

No właśnie dlatego, że robi więcej niż 60km. Pisał wyraźnie, że rozmawiamy o przebiegach dziennych rzędu 100km. Więc volt/ampera zużywałaby codziennie zauważalną ilośc paliwa.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 131
Wysłany: 2018-09-17, 10:15   

vwir napisał/a:
No właśnie dlatego, że robi więcej niż 60km. Pisał wyraźnie, że rozmawiamy o przebiegach dziennych rzędu 100km. Więc volt/ampera zużywałaby codziennie zauważalną ilośc paliwa.

Tak, pisał też o budżecie 40 tys zł i tym, że zimą żona lubi jeździć w komforcie termicznym i że nie będzie miała jak doładować się w pracy. Więc chyba lepiej zużyć litr paliwa czy dwa niż marznąć zimą lub stanąć przy drodze.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-17, 10:35   

Większośc elektryków przez 90% roku zrobi ten przebieg z palcem w ... bucie. Przez pozostałe 10% czasu trzeba albo jechać delikatnie, albo mogą się zamienić samochodami.
Jaki jest sens codziennie zużywać paliwo (znacznie więcej niż litr, bo to będzie minimum 40km na paliwie, a w zimie raczej 60km) gdy tak naprawdę potrzebne to będzie przez jakieś 2-3 tygodnie w roku, gdy są duże mrozy?

No a 40tys to wystarcza na amperę tak samo jak i na leafa, więc albo wyjeżdżony egzemplarz, albo na taki po przejściach. Ba, tak naprawdę to porównywalna ampera (przebieg i stan) jest o jakieś 10tys droższa niż podobny leaf. Więc argument ceny jest mocno nie na miejscu.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 263
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-17, 11:06   

Z tego co obserwuję, w naszym narodzie jest pewna obawa (nie mówiąc strach) przed autem elektrycznym.
Czasami do zakupu EV trzeba dorosnąć etapami.
Sam 4 lata temu kupowałem Aurisa hybrid to większość znajomych się dziwiła co to za „wynalazek”, że na prąd jeździ. Teraz przy „Pluginie” również to samo. Następne auto wiem, że już będzie w pełni elektryczne.
Więc jeśli ktoś ma wątpliwości czy sobie z „elektrykiem” poradzi to niech spróbuje PHEVa lub EREVa (chyba od Extender Range EV).
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-17, 11:27   

To prawda. Sam bym chętnie zamienił mojego spaliniaka na jakiegoś plugina. Tyle tylko, że ampery są za stare i mają za mały zasięg na prądzie. Szkoda, że nie zrobili odpowiednika Volta II na Europę.

W zasadzie wolałbym w 100% elektryka, ale w rozsądnej cenie moje wymagania spełnia jedynie Ampera-e, która praktycznie nie istnieje. Pozostaje opcja sprowadzenia Bolta, ale wtedy musiałbym wymieć gniazdo ładowania (żeby mieć europejskie DC). Inna opcja to czekanie na większą baterię w nowym leafie.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 131
Wysłany: 2018-09-17, 13:28   

vwir napisał/a:
Większośc elektryków przez 90% roku zrobi ten przebieg z palcem w ... bucie. Przez pozostałe 10% czasu trzeba albo jechać delikatnie, albo mogą się zamienić samochodami.
Jaki jest sens codziennie zużywać paliwo (znacznie więcej niż litr, bo to będzie minimum 40km na paliwie, a w zimie raczej 60km) gdy tak naprawdę potrzebne to będzie przez jakieś 2-3 tygodnie w roku, gdy są duże mrozy?

No a 40tys to wystarcza na amperę tak samo jak i na leafa, więc albo wyjeżdżony egzemplarz, albo na taki po przejściach. Ba, tak naprawdę to porównywalna ampera (przebieg i stan) jest o jakieś 10tys droższa niż podobny leaf. Więc argument ceny jest mocno nie na miejscu.


Nie wiem jak liczysz, że 40 km będzie wykonywane w trybie hybrydowym (bo to też nie działa w Amperze tak, że tylko na benzynie), a zimą 60 km, jeśli w obie strony autor napisał, że jest ok. 80 km. Ja wiosną/latem bez większych starań robię Amperą 60-65 km w trybie czysto elektrycznym, a jeżdżę autem w zasadzie tylko w weekendy. Co do cen, jeśli przyjmiemy, że szukamy w Polsce to masz rację, jeśli mamy umiejętność poszukania np. w Holandii to zapewniam Cię, że za 40-44 tys zł możesz mieć już fajną Amperę. W tym roku kupowałem swoją i w zeszłym tygodniu byłem z kolegą po sztukę dla niego. Moja zamknęła się z kosztami sprowadzenia w 38 tys zł, jego, z mniejszym przebiegiem zamknie się w ok. 44 tys zł. Oprócz tego weź pod uwagę, że z bateriami Ampery raczej nic się nie zadzieje, w Leafie za ok. 40 tys zł może być już różnie z ich pojemnością. Podsumowując moje zdanie elektryk jak najbardziej tak, ale z zasięgiem w ok. minimum 200 km, z szybkim ładowaniem i bateriami, które są chłodzone. A tutaj budżet 40 tys zł jest za mały.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3021
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 13:44   

vwir napisał/a:
Tyle tylko, że ampery są za stare i mają za mały zasięg na prądzie. Szkoda, że nie zrobili odpowiednika Volta II na Europę.
No akurat różnice w zasięgu między Amperą a Voltem II są dość kosmetyczne - 20%?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-17, 14:22   

Nie takie znowu kosmetyczne, wg EPA VOLT I ma zasięg 61km, VOLT II 85km. Czyli 40% więcej.

Jeśli piszemy o szukaniu za granicą, to leafa też można spokojnie znaleźć taniej. No i będzie miał 50-60 tys przebiegu, a nie 180tys (lub więcej), jak większość amper na rynku. Więc - tak jak pisałem - porównujmy auta o podobnym przebiegu i w podobnym stanie.

Kolega pisał o przebiegach dziennych 80-100km (tak przynajmniej go zrozumiałem). Jeśli mówimy o 80km to w ogóle nie ma o czym dyskutować, bo tyle to leaf nawet w największe mrozy przejedzie.

Żeby nie było - nie jestem przeciwnikiem hybryd plug in. Sam rozważam zakup takowej. Ale w tym przypadku to po prostu nie ma sensu. Dochodzi dużo bardziej skomplikowana konstrukcja, konieczność spalania paliwa (bo za duży dystans na sam prąd), wymiana oleju i filtrów, itp.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3021
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 15:06   

vwir napisał/a:
Nie takie znowu kosmetyczne, wg EPA VOLT I ma zasięg 61km, VOLT II 85km. Czyli 40% więcej.
Najnowszy ma baterię o pojemności 18,4kWh, najstarszy 16kWh - 15% różnicy. Wątpię, żeby w jakiś sposób udąło im się poprawić masę/opory, więc o ile nie zwiększyli zakresu pracy ogniw z oryginalnego 20%-85% to z zasięgiem aż tak dobrze być nie może.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-17, 15:21   

Możesz wątpić, ale jednak to zrobili. Zjechali z 22kWh/100km w pierwszej generacji do 20kWh/100km w drugiej generacji: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt_(second_generation)

Ja tutaj nie zgaduję, tylko podaję oficjalne dane z testów EPA.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3021
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 15:47   

vwir napisał/a:
Możesz wątpić, ale jednak to zrobili. Zjechali z 22kWh/100km w pierwszej generacji do 20kWh/100km w drugiej generacji: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt_(second_generation)
No to jest 10% różnicy. Przy 20kWh/100km zrobisz ledwo 65km zakładając 13kWh dostępnych z całych 18,4kWh. Testy testami, a fizyka fizyką - wg testów mocne diesle VW były ultraczyste.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-17, 16:06   

Widzę, że już wjeżdżamy w kategorię teorii spiskowych, więc chyba nie ma sensu dalej ciągnąć tej dyskusji ;) Równie dobrze można powiedzieć, że dla Volta I były robione takie same przekręty jakie robił VW.

Zużycie 20-22kWh/100km jest podawane w trybie combined, a nie wiem, dla jakiego trybu jest liczony zasięg na samym prądzie. Nie zmienia to faktu, że było to liczone w takim samym trybie zarówno dla Volta I jak i II, więc tak czy inaczej różnica procentowa jest jaka jest. Zresztą poczytaj opinie użytkowników - piszą o zasięgach ponad 50 mil, bez żadnych sztuczek w stylu jazda metr za tirem. W Volcie I to było poniżej 40 mil.


Edit: No i chyba się wyjaśniło. Zresztą jest to napisane w linku, który podałem. W Volcie II do dyspozycji jest 14,3kWh. Tymczasem w Volcie I było 10,6kWh. Do tego dochodzi mniejsze zużycie w Volcie II i masz różnicę 40%.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3021
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 16:42   

vwir napisał/a:
No i chyba się wyjaśniło. Zresztą jest to napisane w linku, który podałem. W Volcie II do dyspozycji jest 14,3kWh. Tymczasem w Volcie I było 10,6kWh.
Wychodzi wzrost zakresu używania baterii z 65% w I (10,3/16) do 77% w II (14,3/18,4). Może w końcu będzie widać jakieś zużycie baterii po kilku latach :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 426
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-17, 17:23   

Do tego dochodzi różnica wagi pomiędzy Voltem II (1600kg) a Voltem I (1750kg), czyli 150 kg na korzyść Volta II. Czyli jakieś -10% masy, czyli adekwatny wzrost zasięgu. Cudów nie ma. Czysta fizyka.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3021
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-17, 23:17   

Pawiel napisał/a:
Czyli jakieś -10% masy, czyli adekwatny wzrost zasięgu.
10% masy nie zmieni zasięgu o 10%, no ale ziarnko do ziarnka.

Pawiel napisał/a:
Cudów nie ma. Czysta fizyka.
Nic tylko kupować :-) Wygląda że 122km w jedną stronę, które co miesiąc pokonuję, można by zrobić bez paliwa i bez przystanków - kusząca opcja. Niemniej na razie nie skorzystam - jestem dość stały w uczuciach, a miłość do Ampery jeszcze silna :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 131
Wysłany: 2018-09-18, 13:25   

PatrykS napisał/a:
Pawiel napisał/a:
Czyli jakieś -10% masy, czyli adekwatny wzrost zasięgu.
10% masy nie zmieni zasięgu o 10%, no ale ziarnko do ziarnka.

Pawiel napisał/a:
Cudów nie ma. Czysta fizyka.
Nic tylko kupować :-) Wygląda że 122km w jedną stronę, które co miesiąc pokonuję, można by zrobić bez paliwa i bez przystanków - kusząca opcja. Niemniej na razie nie skorzystam - jestem dość stały w uczuciach, a miłość do Ampery jeszcze silna :-)

Jakby ten Volt II miał jeszcze opcję szybkiego ładowania :)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3021
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-18, 18:18   

granit napisał/a:
Jakby ten Volt II miał jeszcze opcję szybkiego ładowania
Dla chcącego nc trudnego :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12