SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ZOE update BMS
Autor Wiadomość
bambooco 

Dołączył: 09 Lip 2016
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-15, 19:57   ZOE update BMS

Czy ktoś z Polskich użytkowników Zoe przechodził update Bms w ASO Renault? Na forach zagranicznych bardzo dużo sie o tym pisze i ciekaw jestem jak to wygląda w naszych serwisach. Mam wrażenie, że moje auto cierpi na ta przypadłość.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 724
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-16, 08:45   

W ASO robią i o tym nie mówią. Jakie masz objawy?
 
 
bambooco 

Dołączył: 09 Lip 2016
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-16, 09:25   

SOH pokazuje mi 78% auto 2015 R210 22kw. Szacowanie zasięgu na poziomie 100 km po naladowaniu do 100 %. Wczoraj przejechalem autem 187 km ze średnią 12 kwh na 100 km. Akumulator rozładowany do 5 %. W nocy naładowałem akumulator do pełna i pokazało mi na moim mierniku ze z sieci auto pobrało ponad 24 kwh. pomijając błąd pomiaru i straty wygląda na to ze akumulator jest w idealnym stanie. Zatem dlaczego SOH jest takie małe i zasięg jest błędnie szacowany?
Podejrzewam właśnie problem w oprogramowaniu kalibracji bms.
Czy wiesz jak długo u nas trwa aktualizacja i czy jest jakiś problem z umówieniem ( nakłonieniem do takiej usługi) Czy jest to usługa płatna. Zdaje sie ze na zespół napędowy i elektryczny Zoe ma 5 lat gwarancji???
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 724
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-16, 10:43   

ASO nazywa tą operacje kalibracją systemu, ma to fajną cechę bo uwalnia dla Ciebie pełne 22 kWh z 26 kWh.
Kalibracja jest o tyle fajniejsza, że oprócz oprogramowania jest analiza całości i można ustawić, które cele
pierwsze, które ostatnie, aby kalkulator wyciągał słuszną średnią i podawał najbardziej wiarygodne obliczenia.
Miałem taką przyjemność w dwóch autach w ASO Długołęka, zostawiałem auto na 3 dni, aby serwisant miał
czas na analizy poszczególnych detali i wrzucił gorsze cele w rezerwę, a lepsze do użytku. Niestety w tych
autach należy co roku lub co 30 tys km robić przegląd wartości około 200 zł netto, aby cieszyć się pełnią
możliwości, co bywa tu na forum opisywane, jako nie możliwe, kiedy podaję zasięgi 180 km latem na ładowaniu.
Dodatkowo przeglądy utrzymują 5 letnią gwarancję na zespół napędowy i zapewne redukują odczucie
degradacji baterii. Moje pierwsze Zoe 2013 z baterią 2012 (tak mówiła etykieta) po 6 latach użytkowania
i 80 tyś km, do dziś ma się świetnie i nie wykazuje większych objawów zużycia. Ma nowego użytkownika,
który w tym roku również zrobił gruntowny przegląd. Mam nadzieję, że auto pojeździ do 10 lat bez otwierania puszki.
 
 
bambooco 

Dołączył: 09 Lip 2016
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-16, 12:40   

Dzięki wielkie za informacje. Napisz mi jeszcze czy takiej kalibracji systemy dokonuja tylko serwisy ZE czy wszsystke obsługujące Renault. Byłem w Zgierzu obok mnie i jak im opisywałem problem to patrzyli na mnie wielkimi oczami :)

Swoją a droga to sam byłem zaskoczony ze auto przejechało na jednym ładowaniu 187 km i pewnie jeszcze jakies 9 km bym zrobił ale wolałem nie ryzykować transportem auta na lawecie:)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 724
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-16, 13:11   

Nie wszystkie serwisy maja przeszkolonych serwisantów.
Każdy serwis bez specjalisty ZE będzie patrzył wielkimi oczami.
Technicznie każdy serwis ma takie możliwości, ale ja był raczej unikał wielkich oczu
i wybrał serwis ZE, bo są tu na forum opisy sytuacji uśmiercenia auta na miesiące.
Tego pewnie nie chcesz.
 
 
Pablo 
JadeNaPrad.pl

Dołączył: 04 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-04, 13:54   

Trochę czasu minęło, ale być może ta informacja przyda się w przyszłości innym użytkownikom ZOE.
Problem jest bardzo popularny.

W dwóch ZOE z 2014 r. robiłem update BMS'a oraz BMS Safety w serwisie Zdunek w Gdańsku.
Objawy to przede wszystkim bardzo długie ładowanie od 98% do 100% (grubo ponad godzina) oraz SOH na poziomie 77%.

SOH niby 77%, ale tak, jak wspomniał bambooco - rzeczywista pobierana z sieci energia podczas ładowania wynosiła >23kWh. Problem był typowo software'owy.

Na forum RZOC udostępniony był dokument Actis Solution - karta problemu / rozwiązania z bazy serwisowej Renault - numer: 31093.
Wystarczy podać numer tego dokumentu w Renault i technik będzie wiedział, jaką procedurę ma zastosować.

Update / reprog BMSa i BMS Safety wykonany był jeszcze w ostatnich dniach gwarancji bezpłatnie. Zostawiłem rano auto - po południu było już do odbioru.

Efekt. SOH 98%, lepsza (bardziej rzeczywista) kalkulacja zasięgu oraz kalkulacja czasu ładowania.
Ładowanie od 98% do 100% (kończyło się po 20-30 minutach).

Jeśli macie firmware BMSa poniżej wersji 0852 to warto zrobić update.
Wersję można sprawdzić przez CanZE.

W razie potrzeby mam pobrany dokument actis sol. z RZOC - jeśli ktoś będzie potrzebował, proszę na priv.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 724
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-04, 14:05   

To właśnie nazywam kalibracja baterii.
Fajnie, że byłeś docieiwy i podałeś to językiem serwisu
taraz każdy moze się powołać na te dane.
To jest też powód dla którego warto raz na rok, na dwa
odwiedzić ZE ASO i za 250 zł mieć pełnię możliwości baterii.
Pokazałeś efekt WOW jak z 77% mozna miec 98% po 5 latach.
Nie bez powodu bateria ma 26kW a klient tylko 22kW
 
 
Pablo 
JadeNaPrad.pl

Dołączył: 04 Sty 2020
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-04, 21:12   

Na pewno warto dbać o przeglądy i utrzymanie gwarancji na napęd i baterię, w końcu to jakieś 70% mechaniki tych aut :)
W Zdunku przegląd ok. 400 zł.

Efekt "WOW" to tylko nieudana implementacja algorytmu w BMSie, który szacował SOH na 77% (w rzeczywistości i tak dostępna była pełna pojemność baterii - fizycznie nic się nie zmieniło).
Update nie wpływa na zwiększenie pojemności, jednak lepiej odwzorowuje poziom pozostałej energii w aku, przewidywany zasięg i pozostały czas ładowania etc.

Gdyby była to Tesla to aktualizacja przyfrunęłaby OTA (-:

Trzeba przyznać ZOE, że baterie wolno się degradują, pewnie to też zasługa chłodzenia i większego buforu (pojemność fizyczna - pojemność użyteczna).
W Leafie kreseczki pojemności uciekają szybciej.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 724
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-04, 23:02   

Pablo napisał/a:
W Zdunku przegląd ok. 400 zł.

Pewnie to cena filtrem kabinowym i jego wymianą.
Ja zawsze kupuje za 40 zł i wrzucam na fotel pasażera.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13