SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Volkswagen e-Golf 2015
Autor Wiadomość
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-09-26, 21:50   

Po GSM. Ale czy jest to transmisja danych czy komunikacja tekstowa to już nie wiem. Co ciekawe działa na karcie US cały czas.

Ale mam trochę przemyśleń. Skoro Car-Net działa na serwerach US to nic nie stoi na przeszkodzie, aby działał na EU. Albo trzeba wymienić moduł telematyki, albo wymienić kartę SIM i przeprogramować ten moduł. Muszę znaleźć kogoś, kto ma Car-Net uruchomiony w samochodzie z PL. Niekoniecznie musi być e-Golf. Może być w zasadzie dowolne auto VW na platformie MQB z Car-Net.

Druga sprawa - skoro można ustawić e-managera z Car-Net to musi być możliwość uruchomienia go na radiu. Tak jak w rocznikach 2016 i późniejszych. Jeżeli jest ktoś, kto ma e-Golf z e-managerem na radiu proszę o kontakt. Może być z zagrabanicy.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 66
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-09-28, 21:03   

Przeczytałem w broszurze że usługa car-net wymaga podpisania z VW oddzielnej umowy na dostep do chmury. wynikalo by z tego że załozone konto na serwerze bedzie obslugiwalo komunikacje po gsm pomiedzy apką a autem. Więc sama wymiana na moduł EU to tylko połowa sukcesu.
miałem podobny pomysl w moim Volcie. Ale niestety w USA General Motors wsadził w moduł on-stara komunikacje po sieci Verizon. czyli bez szans.
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-09-28, 21:12   

Czyli trzeba wykupić usługę w VW Polska. Niech dadzą moduł i kartę.
Jak im mówiłem, że ten model ma car-net to twierdzili, że nie ma i trzeba by robić jakieś kosmiczne przeróbki. Jak mi zaczęli co trzeba dołożyć to głowa mała.
Sądzę, że tylko przeprogramowanie i wymiana karty.
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-09-29, 14:18   

A dzisiaj takie spotkanie pod Greenway we Wrześni:



Oczywiście to nie przypadek. A marudom wyjaśniam: stanęliśmy tak, żeby do zdjęcia ładnie wyszło.
Przy okazji OGROMNA POCHWAŁA dla Pana z ochrony przy galerii. Podszedł do nas i zapytał, czy to są auta elektryczne i czy już skończyliśmy ładowanie. Brawa!!!
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-10-01, 21:03   

Po pierwszych próbach wymiany wiązki ładowania na razie pierwszy set dla inżynierów VW.
Elektrycznie porównanie wiązek type 1 CCS kontra typ 2 CCS:
Linie DC +/- - identyczne
Linie N, L i PE - identyczne
CP - identyczne
Rezystancje czujników temperatury - identyczne
Rezystancja pomiędzy PE i PP:
type 1 - 2,7kOhm
type 2 - 4,7kOhm
Inny moduł blokady, ale elektryczne wyprowadzenia są takie same.

Po podmianie kabla - błędy układu ładowania.
Po zakodowaniu typu złącza na EU - brak błędów.
Podpięcie kabla (czy to przedłużacza nie wpiętego w słupek czy EVSE, czy kabla bezpośrednio z EVSE) powoduje zamknięcie blokady i natychmiastowe otwarcie.

Wszelkie zmiany kodowań na ten moment nie przynoszą żadnych zmian.

Sterownik ładowarki HiVolt według ETKI jest identyczny dla NAR i EU.

Dzisiaj odebrałem sterownik HiVolt dokładnie z tego samego auta, z którego pochodzi wiązka EU, którą zanabyłem. Co prawda jest to ten sam sterownik, który siedzi w moim aucie, ale być może jest jakaś zmiana w EEPROM, która nie ma nic wspólnego z kodowaniem lub adaptacjami. Zresztą w adaptacjach oprócz opcji dotyczących skali ładowania i ograniczeń prądu nie ma nic innego.

Kolejny pomysł, który się zrodził dzisiaj to również wymiana modułu przycisków zintegrowanych z klapką obok gniazda. Pomyślałem, że być może dlatego wiązka sterownika i przycików klapki jest jedna, bo różnią się wersje przycisków sterowania. Mało to prawdopodobne, ale zawsze. A wzięło się to stąd, że przycisk z auta spalinowego, oznaczony wył. start/stop elektrycznie jest identyczny jak przycisk do wyłączania e-sound . ALE NIE DZIAŁA jako wyłącznik e-sound. Nie wiem czemu - pojawia się błąd i tyle. Pomierzyłem te dwa przyciski i są identyczne! Możliwe, że jest inny tranzystor, który po podaniu napięcia na trzecim przewodzie zwraca inne napięcie i stąd ten problem. Może tutaj jest podobnie? Może sterownik sprawdza czy nie było ingerencji w układ ładowania i nie pozwala rozpocząć ładowania? Takie zabezpieczenie przed podpięciem na krótko? Jak myślicie?
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 403
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-02, 05:54   

Puki co to SZACUN ,że rozbebeszasz :-D Bezcenne DIYS.

Ładuje, a blokada odpuszcza ?
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-10-02, 22:46   

Drugi set dla mnie. Na razie w meczu 1:1

Podpiąłem sterownik, z auta, które jest również dawcą wiązki. Nic nie kodowałem - podpiąłem... No i ładuje



Jak się okazało błędy zakodowane wskazywały na przebieg auta 4485km. Wiązka faktycznie jak nowa.
Niby sukces, ale... nie działa car-net. Nie widzi w car-net wpiętego kabla, pomimo tego ładowanie i blokada wtyczki działa perfekt.
Tak więc jest sobie na sprzedaż taki sterownik, który obsługuje wiązkę EU Combo 2, ale bez car-net. Jak ktoś chętny dawać znać:



Teraz najlepsze. Mój "amerykański" sterownik jest identyczny, jak sterownik pewnego Norwega, który ma fabrycznie Combo 2. Tutaj jego log:

Kod:
Address BD: Hi Volt. Batt. Charg. (J966)       Labels:* None
   Part No SW: 5QE 915 022 G    HW: 12E 915 022 C
   Component: LMSG          H08 1075 
   Serial number: 00920042830331
   Coding: CA0903
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_HVChargManagVWMQB 001001
   ROD: EV_HVChargManagVWMQB_001.rod
   VCID: 45D7AFDB15279129EB4F-8010


Jak widzicie jest to identyczny sterownik jak mój, który mam w wersji US. Moje kodowanie:
Kod:
Address BD: Hi Volt. Batt. Charg. (J966)       Labels:| 5QE-915-022-V1.clb
   Part No SW: 5QE 915 022 G    HW: 12E 915 022 C
   Component: LMSG          H08 1075 
   Serial number: 00920050630051
   Coding: 4A4904
   Shop #: WSC 131071 1023 2097151
   ASAM Dataset: EV_HVChargManagVWMQB 001001
   ROD: EV_HVChargManagVWMQB_001.rod
   VCID: 4581E716C4A1E06C6B-8010



Jakieś sugestie? Co może być innego - zmiana kodowania na takie, jak u Norwega nie pomaga. Nie blokuje wtyku i nie rozpoczyna ładowania. Może ktoś ma jakiś ekstra pomysł? Tutaj zdjęcie "amerykańskiego" sterownika:



Pomóżcie proszę. Każda sugestia mile widziana.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1286
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-03, 08:19   

A próbowałeś w tym europejskim sterowniku ustawić kodowanie takie, jak miał norweg? Wydaje mi się, że łatwiej będzie przekodować europejski, żeby działał car-net. Amerykański sterownik ma jednak inne oznaczenie (G a nie C) i możliwe, że coś pozmieniali w wiązce kabli albo w gnieździe i sterownik z G nie pasuje do gniazda z C.

Fajnie byłoby też znaleźć rozpiskę tego kodowania, żeby wiedzieć, co dokładnie oznacza każdy bit. W elsie nie ma opisów kodowań? W ogóle jakie jest kodowanie tego europejskiego sterownika?
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-10-03, 21:58   

Oczywiście zanim dostałem sterownik z auta, które jest dawcą wiązki próbowałem różnych kodowań. Wykluczam również różnicę sprzętową - obydwa sterowniki mają identyczny HW. Takie zmiany byłyby zbyt kosztowne w produkcji. Raczej mowa o zmianach w EEPROM z pominięciem systemu kodowań.
Mapę kodowań mam. I jak się okazało ustawiałem właściwie, ale nie dało to rezultatów pozytywnych.

Kodowanie sterownika 5QE 915 022 G i innych z jedną literką na końcu
Kod:

(bity oznaczamy w bajcie od lewej do prawej, bajty - normalnie)
-------------------------------------------------------
Byte 0
Bit 0    DC charging Chademo installed
Bit 1    PLC charging socket A installed
Bit 2    PLC charging socket B installed
Bit 3    AC charging socket A installed
Bit 4    AC charging socket B installed
Bit 5    20kW onboard charger installed
Bit 6    Kind of vehicle: 0 - hybrid / 1 - electric
Bit 7    CP norm: 0 - SAE / 1 - IEC
-------------------------------------------------------
Byte 1   
Bit 0 - 1    No of chargers: 01 - one, 10 - two
Bit 2    Range extending function installed
Bit 3    Charging socket A resistor installed
Bit 4    Charging socket B resistor installed
Bit 5    HV activation auxiliary contactor installed
Bit 6 - 7    Country coding: 11 - rest of world, 01 - NAR, 00 - EUR
-------------------------------------------------------
Byte 2   
Bit 0 - 2    Max power input: 100 - 32A, 011 - 16A
-------------------------------------------------------


Kodowanie poszczególnych sterowników po wymianie wiązki na Combo II:
CA 0D 03 - sterownik 5QE 915 022 C z auta, z którego mam wiązkę - działa
CA 0D 03 - tak zakodowany oryginalny sterownik 5QE 915 022 G z mojego auta z wiązką Combo II - nie działa
Każda zmiana w obrębie bajtu 1 i bajtu 2 przy moim sterowniku nic nie zmienia. Nie zamyka blokady i nie rozpoczyna ładowania.


4A 49 04 - oryginalne kodowanie mojego sterownika 5QE 915 022 G dla wiązki Combo I

KOLEJNE TROPY W PRZERWIE MECZU - USTALENIE TAKTYKI NA TRZECI SET

Znalazłem takie coś. Niestety, w języku Goethego. Wersja Szekspirowska jest znacznie uboższa.
Specyfikacja IEC 62196

I trochę dało mi to do myślenia. Możliwe, że sterownik z mojego auta nie obsługuje standardu IEC w sposób właściwy w związku z czym po podłączeniu wtyczki type 2 pojawia się błąd, bo rezystancja pomiędzy CP i PE jest inna, niż dla standardu SAE. Mogę to sprawdzić podmieniając czasowo opornik we wtyczce na ten, który jest w standardzie SAE.

Druga opcja i zauważona różnica - kody serwisu w sterowniku amerykańskim są o jeden bajt dłuższe. Czy może w EEPROM jest zaszyta opcja sprawdzania zgodności typu złącza z wpisami? Tutaj porównanie:
Sterownik pewnego Norwega - auto EU napisał/a:
Address BD: Hi Volt. Batt. Charg. (J966) Labels:* None
Part No SW: 5QE 915 022 G HW: 12E 915 022 C
Component: LMSG H08 1075
Serial number: 00920042830331
Coding: CA0903
Shop #: WSC 01357 011 00200

Sterownik z mojego auta - wersja US napisał/a:
Address BD: Hi Volt. Batt. Charg. (J966) Labels:| 5QE-915-022-V1.clb
Part No SW: 5QE 915 022 G HW: 12E 915 022 C
Component: LMSG H08 1075
Serial number: 00920050630051
Coding: 4A4904
Shop #: WSC 131071 1023 2097151

Do zmiany Workshop ID potrzebuję Security Code. Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć kod będę wdzięczny.
Na ten moment nie mam więcej poszlak. W pierwszym wypadku trzeba by porównać EEPROM wersji EU i US.
Bynajmniej - bez względu na ustawione w kodowaniu opcje nie ma pewności, czy kabel Combo II zadziała przy sterowniku "amerykańskim". Ale wiemy przynajmniej, że problem leży w sterowniku ładowania baterii wysokowoltowej, a nie np. w ładowarce.
------------------------------- EDIT -------------------------------
Zaraz... pojawiła się jeszcze jedna opcja. Według specyfikacji IEC_62196, ale też SAE_J1772 rezystancja pomiędzy pinami powinna wynosić 2,7kOhm. Gniazdo oryginalne Combo I z mojego auta taką oporność ma, ale gniazdo Combo II ma już 4,7kOhm. Może jest tak, że sterownik w wersji C (oryginalnie od tej przeszczepianej wiązki) zmienia rezystancję na niższą (w gnieździe mam 4,7kOhm, więc obniżenie jest możliwe) na pinach i w ten sposób wskazuje do EVSE że ma podać napięcie ładowania. Natomiast wersja G (nowsza) nie posiada tego w EEPROM bo bazuje na właściwych rezystancjach gniazda zgodnych z normą IEC i SAE.

Muszę zmienić opornik na 2,7kOhm i zobaczyć jak zareaguje sterownik. Na tą wersję wskazuje poszlaka wywnioskowana stąd, że wersja G sterownika nie reaguje na zmianę bitów dot. posiadanego rezystora w gnieździe. Czyli czy włączę opcję, że ten rezystor jest czy nie - sterownik na kablu type 1 działa identycznie. Zmiana opcji dot. tego rezystora w sterowniku "sparowanym" z tym kablem powoduje, że wiązka Combo II nie działa.

Muszę sprawdzić.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3102
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-03, 23:24   

Rezystor między PP a PE jest tylko i wyłącznie dla samochodu - stacja nie ma do niego dostępu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1286
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-04, 09:28   

Mam wrażenie, że z tego wszystkiego najprostsze byłoby rozbebeszenie gniazd, przełożenie czujników z gniazda US do EU i samochód 'myślałby', że ma gniazdo combo 1, tymczasem fizycznie byłoby to combo 2. Jedyny minus to utrata możliwości blokowania wtyczki (w type 1 pewnie nie było blokady?).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3102
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-04, 10:53   

vwir napisał/a:
Mam wrażenie, że z tego wszystkiego najprostsze byłoby rozbebeszenie gniazd, przełożenie czujników z gniazda US do EU i samochód 'myślałby', że ma gniazdo combo 1, tymczasem fizycznie byłoby to combo 2.
Nie do końca - ta sprawa uświadomiła mi, że Type 1 i Type 2 różnią się rezystorem PP-PE widzianym przez samochód w podłączanym kablu, odpowiednio 150 omów i 100/220/680/1500 omów. Trochę to trudne do obejścia by było - ze względu na różne rezystancje w kablu Type 2 nie da się prosto zmienić rezystorem równoległym w gnieździe rezystancji widzianej przez samochód (drobny układzik z małym przekaźniczkiem załatwiłby wprawdzie sprawę). Odłączyć przewodu PP od gniazda i podłączyć go na stałe przez 220 omów (32A) do PE też nie można, bo rezystor w kablu jest używany do detekcji podłączenia kabla.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-10-04, 13:45   

A no właśnie Panowie. Ktoś mi kiedyś sugerował, że wymiana wiązki na Combo II to w zasadzie 15min roboty, bo elektrycznie są te same... Cóż...

Ciąg dalszy meczu. Niestety 2:1 dla inżynierów VW.


Wymieniłem rezystor w wiązce Combo II na 2,7kOhm (przypomnę: było 4,7kOhm). Dokładnie taki jest w kablu w moim aucie. Nic to nie dało. Nadal po podpięciu zwraca błąd. Sądzę więc, że pomimo możliwości ustawienia kodowania wiązki na EU steronik tej wiązki tak naprawdę nie obsługuje. Być może jest blokada robiona na poziomie EEPROM po zamontowaniu do danego auta. Może jest tak, że normy wymagają maksymalnego ograniczenia ingerencji dla poszczególnych typów złączy, by nie doszło do pożaru na przykład.

PatrykS, dokładnie tak jest. I jak sądzę ten problem dotyczy nie tylko VW. Rozmawiałem z kimś z forum, kto próbował wymienić wiązkę w Fordzie. Tak samo klapa. Pamiętajmy, że sterowniki są robione przez kilka firm. Elektronika potrafi być identyczna w różnych markach, nawet z całkiem innych koncernów. Różni się obudową i kształtem wtyczek. No i softem.

Po trzech setach wiem, że problem leży w blokadzie sterownika. Pomimo tego, że jest w oznaczeniach identyczny w wersji EU i NAR to wszystko wskazuje na jakieś dodatkowe zabezpieczenie. Bo nie może być na linii samochód (gateway) -> sterownik ładowania, bo jak wymieniłem wiązke i sterownik to zadziałało.

Na razie poległem. Jeżeli możecie mi jakoś pomóc lub zasugerować jakieś rozwiązanie na pewno to sprawdzę i będę wdzięczny.

Ale coś mi się wydaje, że trzeba będzie dokonać przeprogramowania EEPROM.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1286
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-04, 13:54   

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Mam wrażenie, że z tego wszystkiego najprostsze byłoby rozbebeszenie gniazd, przełożenie czujników z gniazda US do EU i samochód 'myślałby', że ma gniazdo combo 1, tymczasem fizycznie byłoby to combo 2.
Nie do końca - ta sprawa uświadomiła mi, że Type 1 i Type 2 różnią się rezystorem PP-PE widzianym przez samochód w podłączanym kablu, odpowiednio 150 omów i 100/220/680/1500 omów. Trochę to trudne do obejścia by było - ze względu na różne rezystancje w kablu Type 2 nie da się prosto zmienić rezystorem równoległym w gnieździe rezystancji widzianej przez samochód (drobny układzik z małym przekaźniczkiem załatwiłby wprawdzie sprawę). Odłączyć przewodu PP od gniazda i podłączyć go na stałe przez 220 omów (32A) do PE też nie można, bo rezystor w kablu jest używany do detekcji podłączenia kabla.


Chwila, chyba czegoś nie rozumiem. Gdy podłączasz swoją amperę do słupka z kablem type2, to przecież przejściówka type2->type1 nie ma w sobie żadnych oporników. No więc co za różnica, czy podpinasz przejściówkę bez żadnych oporników (kable podłączone 1:1) czy też zamieniasz złącze w samochodzie na type2 (zostawiając okablowanie i oporniki ze złącza type1) i podłączasz kabel bezpośrednio do auta?
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-10-04, 16:03   

vwir, nie masz racji. Przejściówka ma we wtyczce type 1 (do auta) rezystor. I to jest właśnie 150Ohm.

OPIS MODELI SYSTEMU ŁADOWANIA e-Golf
Kod:
Model    Opis
PR-ES3    AC vehicle inlet, type 2, mode 2-3 (EU)
PR-ES4    AC vehicle inlet (China)
PR-ES5    AC+DC vehicle inlet CHAdeMO (Japan)
PR-ES6    Vehicle inlet Combo 1 (NAR) 7.2 kW
PR-ES7    Vehicle inlet Combo 2 (EU) 3,6kW
PR-ES8    ?
PR-ES9    AC vehicle inlet, type 1 (NAR)

Wrzucam tabelkę, bo zidentyfikowanie tych typów zajęło mi trochę czasu. Co ciekawe do roku 2016 ładowarka pokładowa w autach EU miała tylko 3,6kW. Nie znalazłem nigdzie innej możliwości. Nawet Norweg ma kabel, gniazdo ładowania i ładowarkę 16A.
Dopiero od roku 2017 wraz z wejściem na rynek modelu 35,8kWh pojawia się model PR-ES8. Nie mam nigdzie opisu, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę powiedzieć, że jest to Vehicle inlet COMBO 2 (EU) 7,2kW.

Potwierdzeniem moich dochodzeń może być fakt, że sterownik pochodzący z auta, które jest dawcą wiązki COMBO 2 posiadał w adaptacjach ustawiony prąd 16A oraz w kodowaniu ustawioną ładowarkę 3,6kW.

Wiązki, które czasami można znaleźć w necie (5QE971531Q czy 5QE971531N) nie istnieją w ETCE! W online mógłby być błąd, ale sprawdzałem w serwisie VW. Nie mają W OGÓLE takich wiązek w systemie. Sądzę, że pochodzą one z testowych aut jak sporo części zresztą. Można znaleźć całe silniki z niewielkimi przebiegami. Na ten moment znakomita większość części do tego modelu pochodzi właśnie z testówek. I tam mogła być ładowarka 32A ograniczona programowo. Stąd wiązki, które pasują fizycznie.

Im dalej w las tym ciemniej.

Teraz pozostaje jedynie znaleźć sterownik, który pochodzi z wersji EU i liczyć na to, że obsłuży ładowarkę 32A. Po się pewnie okaże, że jest ograniczone ustawienie w sterowniku do 16A.

Tak więc może się okazać, że w zasadzie nie ma możliwości sparowania kabla
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1286
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-04, 16:45   

Ok, rozumiem. Ale dołożenie takiego rezystora na podstawie wsuniętej wtyczki to nie jakiś wielki wyczyn. Innymi słowy prosty układ sprawdzałby, czy pomiędzy PP a PE w gnieździe pojawił się jakikolwiek opór (wsunięta wtyczka) i na podstawie tego w wiązce idącej do auta podałby pomiędzy PP a PE 150ohm. Wiem, Twoje podejście jest ładniejsze i bardziej profi, ale chodzi mi tylko o to, że zawsze zostaje moje podejście jako plan 'B'. No i ono raczej zadziała na 100%, bo 'udaje' zwykły kawałek kabla.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3102
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-04, 18:00   

gednet napisał/a:
A no właśnie Panowie. Ktoś mi kiedyś sugerował, że wymiana wiązki na Combo II to w zasadzie 15min roboty, bo elektrycznie są te same... Cóż...
Mea culpa...

vwir napisał/a:
Ale dołożenie takiego rezystora na podstawie wsuniętej wtyczki to nie jakiś wielki wyczyn. Innymi słowy prosty układ sprawdzałby, czy pomiędzy PP a PE w gnieździe pojawił się jakikolwiek opór (wsunięta wtyczka) i na podstawie tego w wiązce idącej do auta podałby pomiędzy PP a PE 150ohm.
Dokładnie to zasugerowałem - układ z małym przekaźniczkiem. Powinien zadziałać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-10-04, 19:55   

PatrykS, No coś ty. Nie pamiętam z kim rozmawiałem. Zresztą istotne jest rozwiązanie trudności, a nie drobne potknięcia :mrgreen:

Nie wiem Panowie co miało by wyzwalać przekaźnik. Tak daleko nie zaszedłem.
Czy samo podpięcie wtyku ładowania do auta powoduje podanie napięca przez EVSE? Czy musi nastąpić jakiś sygnał z auta, aby EVSE ruszyło?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3102
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-04, 20:15   

gednet napisał/a:
PatrykS, No coś ty. Nie pamiętam z kim rozmawiałem.
No między innymi ja to w jakimś wątku twierdziłem.

gednet napisał/a:
Nie wiem Panowie co miało by wyzwalać przekaźnik. Tak daleko nie zaszedłem.
Podłączenie wtyczki powinno załączać przekaźnik - czyli np. jedna końcówka jego cewki do +12V, druga do pinu PP gniazda. Do przewodu PP powinien być podłączony jednym końcem rezystor 150 omów, jego drugi koniec do wyjścia przekaźnika, druga końcówka wyjścia przekaźnika do PE.

gednet napisał/a:
Czy samo podpięcie wtyku ładowania do auta powoduje podanie napięca przez EVSE? Czy musi nastąpić jakiś sygnał z auta, aby EVSE ruszyło?
Podpięcie wtyku nie wystarcza - samochód wykrywa podłączenie wtyku i do rezystora 2,7k na CP dołącza równolegle 1,3k, i to jest sygnał dla EVSE, żeby podała napięcie na L.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1286
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-04, 22:03   

Ładniej byłoby czymś takim: https://allegro.pl/modul-1-przekaznika-12v-10a-arduino-h-1-5v-i7514821888.html
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-10-04, 22:05   

W przerwie meczu gednet vs VW e-Golf...

Potwierdzona pompa ciepła. Przy temp. na zewnątrz 5 stopni zużycie energii wzrosło do 14,5kWh / 100km. Więc nie jest tak źle. Grzanie ustawione na 22 stopnie.
Przy okazji małe porównanie z e-Golf kolegi z Poznania. U niego zużycie prądu bez klimy na oponach rekomendowanych do elektryków przy temp. 22 stopnie na tej samej trasie tego samego dnia wyniosło 11,5kWh/100km, u mnie na zwykłych oponach 13,3kWh/100km. Czy możliwa jest aż taka różnica tylko z powodu opon? Czy może coś jeszcze? Opór na łożyskach? No nie wiem...

Wracając do meczu... Już miałem na chwilę odpuścić, ale jeszcze zanabyłem sterownik 5QE 915 022 J, który jest już ściśle przypisany do typu modelu PR-ES7.
Ten z literką G (oryginalnie w moim aucie z US) nie ma wskazania do typu modelu ładowania, występuje i w wersji US i EU, więc pewnie jest modyfikowany w sofcie wewnętrznym. Zresztą tak jak sterownik z końcówką C. Tyle tylko, że sterownik C nie występuje w ETCE. Tak jak kabel Q.

Zobaczymy jak przyjedzie do mnie.... Jeszcze się mieszczę w założonym budżecie. :kufel
 
 
gednet

Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2018-10-04, 22:08   

vwir, PatrykS, opcję z przekaźnikiem zostawię na tie-break. Dzięki za link do przekaźnika.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1286
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-05, 06:41   

Opony robią naprawdę dużą różnicę. Gdy zakładam zimówki to 'na dzień dobry' zasięg leci mi w dół o ok. 10%. Podejrzewam, że to zarówno opony jak i felgi. Jednak dla elektryków są zawsze jakieś dedykowane felgi o małych oporach powietrza, a ja na zimę założyłem inne (bardziej mi się podobają, niż oryginalne).
 
 
micmax4 


Wiek: 34
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: oslo
Wysłany: 2018-10-17, 19:21   

Myślę, że musisz zmienic jeszcze ładowarke do kompletu (wersja US miała inna niż EU)
co masz w adresie C6 Batt. Charg. ???
 
 
suma 

Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-10-19, 11:00   

jak już pisałem w innym wątku.
przerobienie ccs1 na ccs2 to oprócz zmiany gniazda dodatkowy opór 150 om
najlepiej w ccs2 przy części dc czyli w dolnej części gniazda dodac mikrostyk który po podłączeniu kabla dc ccs2 dołączy opornik 150 om pomiędzy pe a pp. i to wsystko. ac po zmianie gniazda działa poprawnie.
oczywiście po podmianie opornika z 4.7 k na 2.7 k.
zmiana wynika z tego że w ccs2 nie ma przycisku we wtyku a w ccs1 jest i on podaje ten opornik 150om

mikrostyk działa tylko dla kabla dc!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11