SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Volkswagen e-Golf 2015
Autor Wiadomość
gednet

Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2019-05-24, 22:24   

Witajcie po dłuższej przerwie

Mogę ogłosić połowiczny sukces.

Po podmianie sterownika z końcówką J (dla typu PR-ES7 - patrz tabelka wyżej) udało się uruchomić w zasadzie wszystko. Działa ładownie z kabla Type 2, działa zdalne sterowanie i programowanie ładowania.
Udało mi się zdobyć oryginalny kabel VCDS i podmieniłem bibliotekę umożliwiającą odblokowanie security access, aby zmienić w adaptacjach maksymalny prąd ładowania na 32A.... Tylko nic to nie dało. Wszędzie poustawiane 32A a nadal ładuje max 16A.

Nie wiem co jeszcze może decydować o tym, że prąd ładowania ładowarka pokładowa ogranicza do 16A. Czy jest możliwe, że opornik w samym gnieździe mówi ładowarce już przed podłączeniem kabla jaki maksymalny prąd może pobrać ładowarka pokładowa?

Czy jest ktoś na forum, kto ma ładowanie 32A z jednej fazy na Type 2 w dowolnym aucie?
Czy możecie podać mi jaka jest wartość opornika pomiędzy PP (CP) i PE?
Auto dowolne, byle by Type 2 i obsługiwało 32A z jednej fazy.

Jutro jadę na stację podłączyć Combo 2 i zobaczyć czy wszystko zadziała.
Jeżeli będzie ładował na szybkiej Combo 2 to mam dylemat - zostawić 16A + CCS 2 czy jednak lepiej mieć możliwość 2x szybszego ładowania w domu?

Za chwilę przeedytuję i wstawię jakieś fotki z dzisiejszego uruchomienia.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-05-25, 00:28   

Sprawdź oporności gniazda i kabla pomiędzy PP i PE.
Prawdopodobnie masz gzieś wartość 1500 OHm które odpowiada za 16A .
Wartość 32A to 220 Ohm
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-25, 20:25   

jas_pik napisał/a:
Sprawdź oporności gniazda i kabla pomiędzy PP i PE.
Prawdopodobnie masz gzieś wartość 1500 OHm które odpowiada za 16A .
Wartość 32A to 220 Ohm
Potwierdzam - w kablach Type 2 -> Type 2 w obu ich wtyczkach powinny być rezystory o tej samej wartości między PP a PE. Na razie jeszcze nie wymyśliłem po grzyba jest ten rezystor od strony samochodu, może to zaszłość, albo podwójne zabezpieczenie na wypadek jakiejś durnej stacji ładowania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-05-25, 22:24   

PatrykS napisał/a:
Na razie jeszcze nie wymyśliłem po grzyba jest ten rezystor od strony samochodu, może to zaszłość,

Na pewno zaszłość wynikająca z wprowadzenia nowego standardu type2 przez firme M która na początku nie mogła się zdecydować czy w samochodzie ma być gniazdo męskie czy żeńskie oraz ich wewnętrznej decyzji żeby samochód też podawał stacji swoje ograniczenie prądowe.

PatrykS napisał/a:
albo podwójne zabezpieczenie na wypadek jakiejś durnej stacji ładowania.

Raczej kabla z uszkodzonym rezystorem lub bez niego . Miałem taki oryginalny ( fabrycznie zgrzany) fabryczny kabel firmy M z wtyczkami męskimi po obu stronach i do tego bez rezystora w obu wtyczkach .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gednet

Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 33
Wysłany: 2019-05-25, 22:59   

No więc już po testach






Jak więc widać DZIAŁA i ładuje. Dla ciekawskich mogę zamieścić plik z parametrami (m.in: temperatura, napięcie ładowania, prąd, prąd ograniczenia) zgranymi live w trakcie procesu ładowania. Widać, że od 75% baterii ładnie zwalnia i ogranicza płynnie prąd ładowania.

Ogólnie w zasadzie wszystko ok. Przynajmniej tak to wygląda.
Jedynie to ograniczenie do 16A...

I jakby w kwestii wyjaśnienia - specyfikację standardu mam i oczywiście po stronie kabla ładowarki jest 220Ohm. Nie o to chodzi - to jest absolutnie ok.
Po podłączeniu na Greenway też ograniczenie do 16A.

Poszukuję informacji jaki rezystor znajduje się W GNIEŹDZIE ŁADOWANIA w samochodzie. Bo z jakiegoś powodu pomiędzy PP i PE w eGolf jest opornik 4,7kOhm. I co ciekawe - moja wiązka jest dostosowana do ładowarki pokładowej 32A i ma taki sam rezystor jak wiązka, którą pożyczył mi Marcin, ale już typowo 16A (różnią się tylko złączem po stronie ładowarki pokładowej oraz przekrojami przewodów).

Tak więc jak sądzę chodzi tutaj o ograniczenie po stronie sterownika ładowarki - tak, jakby to właśnie ten rezystor sugerował pokładowej ładowarce że ma ograniczyć prąd do 16A, bo gniazdo jest przystosowane do 16A.

Dlaczego tak sądzę? Bo w wersji tego auta na UE były dwa rodzaje ładowarek pokładowych - 16A oraz 32A, ale bez względu jaki w danym roczniku jest typ ładowarki pokładowej (i wiązki oczywiście) zawsze prąd ładowania był pgraniczony do 16A. Dopiero wraz z wprowadzeniem MY18 pojawiła się opcja 32A z jednej fazy. CO ciekawe - ładowarka pokładowa i wiązka jest taka sama, jak w MY17 czy MY16 na UE. Ale wcześniej prąd był ograniczony.

W MY 16 (częściowo) oraz MY15 były ładowarki 16A i wiązki inne - z inną wtyką oraz mniejszym przekrojem żył.

Czy macie możliwość pomierzyć jaki macie opór pomiędzy PE i PP w gnieździe auta dla type 2? Proszę o pomoc - to już ostatnia przeszkoda.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-26, 15:54   

gednet napisał/a:
Czy macie możliwość pomierzyć jaki macie opór pomiędzy PE i PP w gnieździe auta dla type 2? Proszę o pomoc - to już ostatnia przeszkoda.
Rezystor po stronie samochodu na PP to część układu pomiarowego rezystora we wtyczce, więc jest specyficzna przypuszczalnie dla danego projektu i nie możesz liczyć na podobną wartość w innych samochodach, nawet w różnych rocznikach tego samego modelu może być inaczej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11