SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW i3 - poradnik dla kupującego
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-25, 12:04   BMW i3 - poradnik dla kupującego

Chciałem założyć ten wątek z myślą o rynku wtórnym BMW i3.
Na poważnie zastanawiam się nad zakupem tego autka z roczników 2014, 2015, czyli wersje 60Ah (21kWh), czyli zasięg pewnie w okolicach 120-140 km.

W miniony czwartek odbyłem jazdę testową nowym i3s. Autko mnie „przekonuje”. Zwykłą i3 nie jeździłem, ale w i3 silnik słabszy o 14 KM, nie powinien odczuwalnie się różnić.
i3s - 184 KM (6,8 s do setki)
i3 - 170 KM (7,2 s do setki)

W czasie jazdy testowej skupiałem się na odczuciach z jazdy i nie wszystkie pytania zadałem.

Na co zwracać uwagę przy zakupie roczników 2014/2015? (60Ah)

Q - Jak odróżnić ładowarkę jednofazową 3,3-3,7 kW (16A) od 6,6-7,1 kW (32A)? widać to w opcjach? już ktoś pisał, że ładowarka 3-faz (11kW, 3 x 16A) była od modelu 94Ah, więc nie mam co jej szukać w starszej wersji, aczkolwiek 1-faz 32A również pasowałaby mi. (AC w garażu + słupki na mieście)

Q - jak sprawdzić czy i3 ma pompę ciepła (jakiś widoczny przycisk na panelu sterowania?) Wiem, że w leafie widać po podniesieniu pokrywy silnika (są poradniki i fotki).

Q - podgrzewana kierownica? (w salonie powiedzieli mi, że jest jakiś przycisk pod kierownicą, czy obok niżej), ale ten model nie miał, więc nie mieli co pokazać.

Q - jak sprawdzić pojemność baterii (degradację)?, złącze OBD2 + apka?

Na razie tyle pytań. Jeśli coś wiecie na poniższe lub macie dodatkowe pytania to zapraszam do dyskusji.

Dorzucę to co wiem:
Q - Jak odróżnić aktywny tempomat od zwykłego?
A - po lewej stronie kierownicy są dwa przyciski więcej od zwykłego tempomatu.

Na foto łatwo odróżnić. Raczej szukałbym wersji z aktywnym. Widziałem już ogłoszenia z zaznaczonym aktywnym, a na foto widać zwykły.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 41
Skąd: celomS
Wysłany: 2018-09-25, 21:35   

Krótka jazda próbna to zdecydowanie za mało. Auto świetne na idealnie płaskie drogi, na dziury się nie nadaje. Przejachlalismy już ponad 4tys km i tak, kupiłbym je ponownie ale już bez rexa - dla mnie jednak zbędny gadżet, chociaż fakt faktem, ze ratuje awaryjnie zasięg. Czekam na zimę i testy wydolności ogrzewania - jest rex a ten wyklucza obecność pompy ciepła.
_________________
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-26, 10:48   

aviator napisał/a:
kupiłbym je ponownie ale już bez rexa - dla mnie jednak zbędny gadżet


Dzięki za uwagę. Akurat nie planowałem zakupu i3 z Rexem.
Chciałbym czystego elektryka.
...a co do zwiększenia zasięgu i3 to być może później będę myślał nad zmianą baterii 21 kWh na 43 kWh.
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 10:23   

Podpowiedzcie proszę:
- do czego służy pompa ciepła w samochodzie i3 ?
- Czy jest sens szukać właśnie z nią?
- jakie ma zalety, nad samochodem bez niej ?
- czy występuje w samochodzie z REX ?
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 14:40   

W innym wątku już było, ale powtórzę aby zostalo w archiwum, może ktoś sobie później doczyta
tomaug napisał/a:

- do czego służy pompa ciepła w samochodzie i3 ?

tutaj jest opis działania
tomaug napisał/a:
- Czy jest sens szukać właśnie z nią?
- warto. ewentualnie przy skrajnie korzystnych warunkach (ciepły garaż, możwliwość parkowania na mieście pod dachem), można obejść się bez pompy ciepła. Poprostu ciepłe powietrze z nagrzewnicy i dmuchawy "zje" więcej prądu. W czystym elektryku na pewno warto mieć podgrzewaną kierownicę i fotele, aby zaoszczędzić na grzaniu całego wnętrza
tomaug napisał/a:
- jakie ma zalety, nad samochodem bez niej ?

Samochód z pompą ciepła zużyje mniej energii niż ten, który będzie używał "zwykłej elektrycznej nagrzewnicy", a więc w efekcie końcowym samochód z pompą ciepła ma większy zasięg - dalej zajedzie
tomaug napisał/a:
- czy występuje w samochodzie z REX ?
Wersja REX wyklucza pompę ciepła.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 14:48   

w UK jest już wersja 120 Ah (43kWh)
link do artykułu

W zeszłym tygodniu w salonie BMW powiedzieli mi, że w PL też "lada chwila" będzie można zamawiać wersję z większą baterią (120Ah, 43kWh).
Realny zasięg 260-300 km pozwoli już na podróże po Polsce, a nawet zaryzykowałbym trasą po Europie :) bo z wersją 60Ah (21kWh) zostaje tylko poruszanie się po mieście 130 -150 km

Ciekawe czy w Polsce będzie dostępny program wymiany baterii na większą: link do zagranicznego artykułu i ile sobie będą liczyć za taką wymianę w ASO

2017-BMW-i3-Protonic-Blue-11.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 232,79 KB

 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 225
Wysłany: 2018-09-29, 08:57   

no, teraz da sie jeździć..
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-02, 07:43   

Dorzucam do wątku sprawdzenie dostępnej pojemności baterii w samochodzie.
Instrukcja na youtube

Oryginalna dostępna pojemność do jazdy 18,8 kWh,

Wyświetlacz na wprost, za kierownicą, z lewej jeden przycisk do sterowania
krótkie przyciśnięcie = "krok" do przodu w menu
przyciśnięcie 2-3 sekundy = zatwierdzenie wyboru lub wycofanie do menu

1) przytrzymać 10-12 sekund przycisk
2) pod pierwszą pozycją w menu sprawdzić numer VIN (3 x krótkie przyciśnięcie) , ostatnie 5 cyfr należy zsumować i to będzie kod UNLOCK, np 87671 daje sume 29 i to jest kod
3) pod menu 10 UNLOCK - wpisać kod, np. 29
4) poszukać w kolejnych krokach statusu Fuel Tank/Battery , Menu 13, dalej pod pozycją 13 będzie Battery Capacity Max

Wyjście przyciskami lub wyłączyć auto
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-10-10, 18:49   

Witam, czy da się jakoś a jak tak to gdzie wymienić w i3 z USA typ 1 z CCS na typ 2 z CCS ? Gdzieś w Warszawie , czy jest sens i jaki jest tego koszt ?
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-18, 14:30   

adapter CCS1 do CCS2:

https://allegro.pl/adapter-konwerter-ccs-combo-2-do-ccs-combo-1-i7240144619.html
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-18, 14:34   

Kwestia różnicy w silniku między modelem i3 a sportową i3S.
Czy myślicie, że te kilkanaście koni mechanicznych w wersji i3S to jest inna konstrukcja silnika czy to jest wyciągnięte modyfikacją oprogramowania?

Jaka jest szansa na tuning silnika 170 KM w wersji i3? jakiś BOX?
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-09, 14:10   

Dorzucę tutorial jak w wersji US włączyć Lane Asist:

Poor Man's AutoPilot Enabled on BMW i3 Traffic Jam Assist

https://www.youtube.com/watch?v=X-zD3MtDyd8

Poor Man's AutoPilot w/ BMW Traffic Jam Assist

Things you'll need:
1. An i3 that already has the ability to do self-parking and adaptive cruise control
2. Dongle from https://quidzel.com/
3. E-Sys software http://www.bmwenet.com/esys/
4. PSdZDATA (Lite) Files for ESYS: http://www.bmwenet.com/psdzdata
5. Cheat Sheet with all the codes: http://www.bmwesys.com/guides

Like I mentioned, if you're not comfortable doing this, find a local bmw shop to do this for you

Reminder: TJA won't work unless a number of conditions are satisfied. Car in front of you for the system to track, good lane markings (passing through an intersection will disengage the system) and must be going below the minimum speed for the system.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-09, 14:24   

Tutorial jak zmieniać różne ustawienia za pomocą OBD2 i apki Bimmercode

http://bimmercodeapp.com/

https://www.youtube.com/watch?v=XbQUmszqzdY
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-28, 10:56   

W końcu rzeczowa odpowiedź z BIURO OBSŁUGI KLIENTA BMW

- - - - -
W odpowiedzi na Pana zapytanie pragnę poinformować, że BMW i3 odnośnie ładowania posiada poniższe specyfikacje:

BMW i3 60Ah (2013-2016) – 3,7 kW w standardzie i 7,4 kW po dodaniu opcji szybkiego ładowania;
BMW i3 94Ah (2016-2018) – 3,7 kW w standardzie i 11 kW po dodaniu opcji szybkiego ładowania;
BMW i3 120 Ah (2018+) – 11 kW w standardzie na rynku PL.
Wbudowana ładowarka tylko 11kW ma 3 fazy.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 225
Wysłany: 2018-12-05, 08:05   

dwa filmy (dot. wersji s) od Bjørna Nylanda:

https://www.youtube.com/watch?v=afzfVaa513U

https://www.youtube.com/watch?v=eNOGA_Ofb_U

z tego co wyczytałem auto było na zimowych kołach od i3. zasieg rozczarowuje, a sppdziewalem sie ze będziealternatywą dla drogiego Modelu 3.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-07, 11:32   

bro napisał/a:
z tego co wyczytałem auto było na zimowych kołach od i3. zasięg rozczarowuje, a spodziewam się ze będzie alternatywą dla drogiego Modelu 3.


Pakiet 42 kWh brutto w i3 więc netto pewnie 38-39 kWh to jednak nie to samo co netto 75 kWh w TM3.

Kia e-Niro lub Hyundai Kona electric z pakietami 64kWh mogą być alternatywą dla TM3.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-07, 11:33   

Dopytałem BOK BMW o pompę ciepła i podgrzewaną kierownicę. Poniżej odpowiedź.

- - - - - -
w odpowiedzi na zapytanie pragnę poinformować, że BMW i3 produkowanych na poziomie 2013-2018 (wersja 60Ah i 94Ah) pompa ciepła była opcją, którą można było zamówić bez pakietu szybkiego ładowania.

Aktualnie produkowane modele wyposażone są w standardzie w opcję szybkiego ładowania, jest możliwość doposażenia pojazdu w pompę ciepła. Podgrzewana kierownica nie występuje w BMW i3.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-04, 09:13   

W załączeniu wyposażenie BMWi3. Zestawienie opcji, które chciałbym mieć. Zrobiłem dla kolegi, który pomoże mi kupić w okolicach czerwca 2019.
Może komuś się przyda.

Szczegoly_wyposazenia_BMW_i3.jpg
Plik ściągnięto 194 raz(y) 720,05 KB

 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 41
Skąd: celomS
Wysłany: 2019-01-04, 20:53   

Asystent parkowania -włącznik- jest pomiędzy siedzeniami
_________________
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-05, 21:41   

aviator napisał/a:
Asystent parkowania -włącznik- jest pomiędzy siedzeniami


dzięki, a ten przycisk pod awaryjnymi?
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 41
Skąd: celomS
Wysłany: 2019-01-06, 06:18   

To od systemów bezpieczeństwa np monitorowanie otoczenia pojazdu ;)
_________________
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-21, 20:51   

W załączeniu moce ładowania.
Jak widać duży postęp.
Dla najnowszej baterii 120Ah ładowanie jest od 44kW stopniowo zwiększane aż do 85% gdzie osiąga max 50kWh. Nieźle! :)
Później moc jest obniżana.

wykres_BMW_i3.png
Plik ściągnięto 50 raz(y) 22,32 KB

 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 18
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-02-27, 14:53   

Witam,
Czytałem o możliwości wymiany baterii z 60 Ah na pojemność 94 Ah ciekawe czy ktoś już robił taką operację? I ile ona rzeczywiście kosztuje.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-06-03, 09:02   

Kolejny ciekawy post odnośnie BMW i3 z 60Ah.
Chodzi o możliwość zresetowania BMSa i zwiększenie pojemności „zużytej” baterii.

opis procedury

https://okedv.dyndns.org/wbb/blog/index.php?entry%2F81-i3-battery-reinit%2F&fbclid=IwAR3MxCn9zizJy7R32B8amGnqjc9Nm5gG3ZwSEmrwkziCfDBLfwjhvDrhrfU



Na FB ktoś się chwali, że z 16,7 kWh uzyskał wzrost do 19,2 kWh
https://www.facebook.com/...92312890842556/
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 265
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-06-19, 14:09   

kolejny "kamyczek do ogródka".

Warto sprawdzać wyposażenie auta po VIN

Darmowy dekoder:

https://www.mdecoder.com/

przykładowe zdekodowanie VIN:WBY1Z21020V310012


https://www.mdecoder.com/decode/v310012
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14