Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW i3 - poradnik dla kupującego
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-09-20, 12:20   

... No to się dzieje. Auto zarezerwowane. Zaliczka wpłacona, dokumenty przygotowane, tablice wyjazdowe na 5 dni gotowe, Bilet na samolot kupiony. MW i3 94Ah, polowa roku 2017, ciemny szary, skóra, tempomat aktywny, LED, podgrzewane przednie siedzenia, CCS, i 3 fazy AC przebieg około 80 000 km, cena 21 k Eur.
Jutro 1000 km chalange. Wrzucę jakiś fan page na FB jeśli ktoś ma ochotę śledzić.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 46
Skąd: Kochlowice
Wysłany: 2019-09-20, 12:29   

Polecam środkowy program Eco.
Jadąc do 111km/h trzaśniesz na 1 ładowaniu jakieś 160-190km autostrada. Jadac krajowkami nawet i 210-230km
Mój rekord w cyklu mieszanym autostrada i krajowki to 214km ale ktoś trzepnąl 270km pewnie z górki i na ecoplus.
Ściągnij sobie aplikacje bmw Connected :-)
_________________
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-09-20, 12:41   

aviator napisał/a:

Ściągnij sobie aplikacje bmw Connected :-)


Już mam od wczoraj :) ale zatrzymałem się po wpisaniu VIN wyskoczył komunikat, czy zmienić kraj. Na razie nie klikałem dalej. Jak odbiorę to jutro dokończę konfigurację. Czy w aucie trzeba potwierdzić sparowanie Appki?
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-09-20, 13:12   

Stworzyłem stronkę na FB gdyby ktoś chciał obserwować i skomentować.

https://www.facebook.com/...05673680803682/
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 46
Skąd: Kochlowice
Wysłany: 2019-09-20, 13:18   

tomusy napisał/a:
aviator napisał/a:

Ściągnij sobie aplikacje bmw Connected :-)


Już mam od wczoraj :) ale zatrzymałem się po wpisaniu VIN wyskoczył komunikat, czy zmienić kraj. Na razie nie klikałem dalej. Jak odbiorę to jutro dokończę konfigurację. Czy w aucie trzeba potwierdzić sparowanie Appki?


Auto wygeneruje pin, inaczej każdy parowałby sobie dowolne bmw z znając vin ;)
_________________
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-09-20, 21:57   

Zestawienie, które prowadziłem sobie od kilku miesięcy. Kupuje numer 16.
Wiadomo, że na rynku wtórnym jakiś kompromis trzeba osiągnąć.

Zestawienie_BMW_i3_2-1.jpg
Plik ściągnięto 100 raz(y) 393,3 KB

Zestawienie_BMW_i3_1-1.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 487,08 KB

 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-10-23, 08:47   

..aha... opis zakupu i trasy DE do PL opisany na elektrowozie:

część 1:
https://elektrowoz.pl/blog/uzywane-bmw-i3-z-niemiec-czyli-moja-droga-do-elektromobilnosci-cz-1-2-czytelnik-tomek/

część 2:
https://elektrowoz.pl/testy/bmw-i3-uzywane-z-niemiec-czyli-moja-droga-do-elektromobilnosci-czesc-2-2-czytelnik-tomek/
 
 
Maiki

Dołączył: 13 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-18, 00:44   

Witam

Mam pytanie odnośnie możliwości szybkiego ładowania
Jeżeli mam wtyczkę jednofazową Type 2 (bez bolców L2 i L3), oraz sprawdziłem na www.mdecoder.com i nie mam w specyfikacji kodu S4U8A
czy to oznacza, że nie ma możliwości szybkiego ładowania po AC?
 
 
j123 
BMW i3 95Ah REX

Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-18, 07:06   

Maiki napisał/a:
Witam

Mam pytanie odnośnie możliwości szybkiego ładowania
Jeżeli mam wtyczkę jednofazową Type 2 (bez bolców L2 i L3), oraz sprawdziłem na www.mdecoder.com i nie mam w specyfikacji kodu S4U8A
czy to oznacza, że nie ma możliwości szybkiego ładowania po AC?


i3 ma max 16A AC ładowania na fazę. Przy 3 fazach 11kW. Przy jednej jak u Ciebie tylko max 3,6kW. (Wersja EU)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3477
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-18, 13:10   

j123 napisał/a:
i3 ma max 16A AC ładowania na fazę. Przy 3 fazach 11kW. Przy jednej jak u Ciebie tylko max 3,6kW. (Wersja EU)
Oj mocno mi się wydaje, że i3 w opcji 3f 11kW ma też możliwość 1f 7kW. W standardzie tylko 1f i wtedy chyba 3kW rzeczywiście.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-02-21, 12:25   

BMW sprzedwalo samochody z opcja fast charge i bez opcji fast charge i zestawienie otrzymane z BMW Polska:
- - - - -
W odpowiedzi na Pana zapytanie pragnę poinformować, że BMW i3 odnośnie ładowania posiada poniższe specyfikacje:

BMW i3 60Ah (2013-2016) – 3,7 kW w standardzie i 7,4 kW po dodaniu opcji szybkiego ładowania;
BMW i3 94Ah (2016-2018) – 3,7 kW w standardzie i 11 kW po dodaniu opcji szybkiego ładowania;
BMW i3 120 Ah (2018+) – 11 kW w standardzie na rynku PL.
Wbudowana ładowarka tylko 11kW ma 3 fazy.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.
- - - - - -

Ze swojej strony polecam wersje z roku 2017 94 Ah z opcja szybkiego ladowania, wtedy mamy zlacze CCS i wbudowane trzy prostowniki 3 x 3,7 kW = 11 kW

Jak ktos ma FBto zapraszam na moj fanpage
fb.com/BMWi3CityCar
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3477
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-21, 13:04   

tomusy napisał/a:
Ze swojej strony polecam wersje z roku 2017 94 Ah z opcja szybkiego ladowania, wtedy mamy zlacze CCS i wbudowane trzy prostowniki 3 x 3,7 kW = 11 kW
I jeżeli dobrze pamiętam to w przypadku dostępnej tylko jednej fazy jest w stanie pociągnąć z niej 32A/7kW.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maiki

Dołączył: 13 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-21, 20:01   

tomusy napisał/a:


Oryginalna dostępna pojemność do jazdy 18,8 kWh,

 
 
Maiki

Dołączył: 13 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-25, 08:14   

Jeszcze raz

tomusy napisał/a:


Oryginalna dostępna pojemność do jazdy 18,8 kWh,



A czy wiecie jak można wyliczyć zależność pomiędzy deklarowaną pojemnością baterii w Ah, pojemnością całkowitą w kWh, a pojemnością użyteczną w kWh?
 
 
j123 
BMW i3 95Ah REX

Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-25, 09:52   

Maiki napisał/a:
Jeszcze raz

tomusy napisał/a:


Oryginalna dostępna pojemność do jazdy 18,8 kWh,



A czy wiecie jak można wyliczyć zależność pomiędzy deklarowaną pojemnością baterii w Ah, pojemnością całkowitą w kWh, a pojemnością użyteczną w kWh?


Przykład:
Napięcie średnie dla celi li-ion ok 3,6V
Ładunek baterii w moim aucie 94Ah
Ilość cel w szeregu w baterii mojego auta 8 *12 = 96
Energia całkowita = 96 * 3,6 * 94 = ok 32500 Wh; ~33kWh

Energia dostępna jest zależna od algorytmu zarządzania przyjętego przez producenta. Algorytm ma za zadanie przeciwdziałać możliwości zniszczenia baterii przez jej użytkownika zapewniając bufor bezpieczeństwa przed przeładowaniem, zbyt głębokim rozładowaniem, zmianą siły elektromotorycznej ogniwa w funkcji temperatury i jeszcze sporo innych.
 
 
Maiki

Dołączył: 13 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-25, 11:27   

Dzięki
To jaką pojemność użyteczną ma BMW i3?
Gdzieś przeczytałem, że 29,9
 
 
j123 
BMW i3 95Ah REX

Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-25, 11:43   

Maiki napisał/a:
Dzięki
To jaką pojemność użyteczną ma BMW i3?
Gdzieś przeczytałem, że 29,9


O ile dobrze pamiętam u mnie gdy ostatnio sprawdzałem było 29,8kWh.
 
 
zeb PL 


Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-26, 12:23   

W naszej już zostało 16,7kWh ale wszystko zależy od sposobu użytkowania. Nam to wystarczy na dwa dni. Na dłuższe trasy jadą spalinowe.
Krótkie przebiegi są niekorzystne dla silników spalinowych i właśnie w takich warunkach powinno się używać elektryków.
Kupiłem auta w Holandii bo były zadbane, bezwypadkowe inie użytkowane w gorących krajach.
Jak dla mnie jedynym mankamentem są wąskie opony. Oryginalnie na tył wchodzą 175 ale na przód tylko 155. Przy tej mocy, często brakuje trakcji.
Jakby ktoś potrzebował to jedna jest do sprzedania.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-02-26, 22:43   

zeb PL napisał/a:
. Oryginalnie na tył wchodzą 175 ale na przód tylko 155. Przy tej mocy, często brakuje trakcji.
Jakby ktoś potrzebował to jedna jest do sprzedania.


Będę chciał za 2-3 miesiące kupić nowe opony letnie i chciałem kupić 4 x 175. (Równomierne ścieranie - co sezon zamiana przód - tył)
W czym jest problem, że z przodu nie wejdą 175?
Będą ocierać przy pełnym skręcie kół?
Może wystarczy dać dystanse 10mm.?
 
 
j123 
BMW i3 95Ah REX

Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-27, 08:49   

zeb PL napisał/a:
W naszej już zostało 16,7kWh ale wszystko zależy od sposobu użytkowania. Nam to wystarczy na dwa dni. Na dłuższe trasy jadą spalinowe.
Krótkie przebiegi są niekorzystne dla silników spalinowych i właśnie w takich warunkach powinno się używać elektryków.
Kupiłem auta w Holandii bo były zadbane, bezwypadkowe inie użytkowane w gorących krajach.
Jak dla mnie jedynym mankamentem są wąskie opony. Oryginalnie na tył wchodzą 175 ale na przód tylko 155. Przy tej mocy, często brakuje trakcji.
Jakby ktoś potrzebował to jedna jest do sprzedania.


Sprawdź pojemność po ładowaniu AC do 100% w temperaturze otoczenia ~20stC wtedy wskazania są porównywalne z nominalnymi.
Jakie masz opony ? EP500 ? EP600 ?. Ja mam EP500 155/175 i jestem z nich bardzo zadowolony.
Dobrze trzymają drogi i są dość wytrzymałe na perforacje jak na opony eko.
 
 
j123 
BMW i3 95Ah REX

Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-27, 08:53   

tomusy napisał/a:
zeb PL napisał/a:
. Oryginalnie na tył wchodzą 175 ale na przód tylko 155. Przy tej mocy, często brakuje trakcji.
Jakby ktoś potrzebował to jedna jest do sprzedania.


Będę chciał za 2-3 miesiące kupić nowe opony letnie i chciałem kupić 4 x 175. (Równomierne ścieranie - co sezon zamiana przód - tył)
W czym jest problem, że z przodu nie wejdą 175?
Będą ocierać przy pełnym skręcie kół?
Może wystarczy dać dystanse 10mm.?


Przy obecnych zimach może warto rozważyć wielosezonowe EP600 ?
Nie jestem pewien czy 175 na przód to dobry pomysł. Zmieni to trakcję pojazdu, zwiększy opory, już nie mówiąc o warunkach homologacji.
 
 
Maiki

Dołączył: 13 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-02-27, 12:21   

Ja zainwestowałem w zimowe (choć zimy nam nie dowieżli :) )
GOOD-YEAR 155/70 R19 UG PERFORMANCE G1 84T, a samochód kupiłem na letnich EP500 przód 155/70 19, a tył 175/60 19 jak mniemam ta wyjechał z salonu
 
 
zeb PL 


Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-29, 11:53   

tomusy napisał/a:

Będę chciał za 2-3 miesiące kupić nowe opony letnie i chciałem kupić 4 x 175. (Równomierne ścieranie - co sezon zamiana przód - tył)
W czym jest problem, że z przodu nie wejdą 175?
Będą ocierać przy pełnym skręcie kół?
Może wystarczy dać dystanse 10mm.?

Opona opiera się o sprężynę zawieszenia. Dystanse każdy wsadza na swoją odpowiedzialność , osobiście nie jestem zwolennikiem.
Trakcji brakuje mi ze względu na styl jazdy. BMW ratuje się stosunkowo niskim profilem ale znowu trzeba uważać na krawężniki. Opona o szerokości 185 była by idealna do tej masy.
Poczekam na felgi o mniejszym ET :) .

j123 napisał/a:

Sprawdź pojemność po ładowaniu AC do 100% w temperaturze otoczenia ~20stC wtedy wskazania są porównywalne z nominalnymi.

Sprawdziłem dostępną pojemność w menu samochodu. Mnie ten zasięg nie przeszkadza samochód sprawdza się doskonale, pracuje w warunkach do których jest stworzony.
Na E-NV200 też nie mogę narzekać chociaż pozycja za kierownica nie najlepsza, ale to dostawczy Nissan.
Jeżeli chodzi o koszta eksploatacji to do Nissana kupiłem komplet kół z nowymi oponami w cenie jednego używanego do BMW.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-03-02, 12:33   

j123 napisał/a:


Przy obecnych zimach może warto rozważyć wielosezonowe EP600 ?
Nie jestem pewien czy 175 na przód to dobry pomysł. Zmieni to trakcję pojazdu, zwiększy opory, już nie mówiąc o warunkach homologacji.


Akurat mam nowe zimówki 4 x 155 na oddzielnych alufelgach, więc wypada dokupić nowe opony letnie w miejsce starych, które sa już wytarte.

…a propo homologacji, to BMW i3 w wersji 135kW (184 KM) ma homologacje z przodu „kapcie” o szerokości 175 a z tyłu 195, przyglądałem się ostatnio.
W OWU AC nie widziałem nigdzie zapisów na temat założonych opon, ale może najlepiej zadzwonię do ubezpieczyciela dowiedzieć się czy 4 x 175 będzie problemem w przypadku kolizji i wniosku o wypłatę z AC
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 302
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-03-02, 14:26   

Dzwoniłem do AXA zapytać o zapisy w OWU.
Ubezpieczyciel nie ma dodatkowych zastrzeżeń w OWU dotyczących opon. Ma być zgodnie z przepisami ruchu drogowego, czyli nie wymaga w zimie opon zimowych, mają być bieżniki nie niższe niż 1,6 mm.
Odnośnie szerokości opon do homologacji takich zapisów w OWU także brak.
Odsyła mnie do diagnosty – jeśli auto przeszło przegląd to jest ok.
Na pytanie: a co jak przegląd robię na zimowych, a letnie zakładam inne – nie umiał mi odpowiedzieć.
Chyba zadzwonię do jakiegoś diagnosty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13