SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera czy BMW i3 - Ciekawe
Autor Wiadomość
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-27, 17:37   Opel Ampera czy BMW i3 - Ciekawe

Witam

W związku z tym że jest to mój pierwszy post, witam wszystkich serdecznie.

Zastanawiam się nad zakupem samochodu elektrycznego typu plug in jak w temacie czyli Ampera lub i3 REX, Myślałem też o Volcie ale w Warszawie nie ma komu go serwisować. Jeździłem już jednym i drugim. Jeden i drugi samochód mi się podoba, bardziej i3 ale to już kwestia gustu. Kupowany samochód będzie jako drugi w rodzinie. Będzie na dojazdy do pracy i z powrotem, w sumie około 45 km dziennie. Czasami więcej , jak będę musiał pojechać do centrum w sumie około 80km-100km. Czystego elektryka nie chcę, uważam że nie ma w Polsce jeszcze wystarczającej infrastruktury, a nawet czasami może trafić się niespodziewana dłuższa trasa. BMW i3 ma na elektryku większy zasięg i nie będę się stresował w zimie że mi go zabraknie. Tak wiem że Ampera ma silniczek w razie czego.
Od Ampery powstrzymuje mnie to że nie jest już produkowana a BMW i3 jest łatwiej naprawić. Z kolei przed BMW i3 powstrzymuje mnie cena która jest sporo wyższa, gdyby nie to to pewnie wybór padłby na BMW. Dodatkowo są jakieś ogłoszenia z BMW z USA które już nie są aż tak drogie jak te Europejskie. Z drugiej strony patrząc na to że kiedyś będę chciał go sprzedać, na pewno łatwiej sprzedam BMW za większą cenę i stracę na nim mniej niż na Apmerze.
Bardzo proszę o radę co polecanie patrząc na powyższe. Z kolei jeśli BMW z USA to już nie na gwarancji i naprawa możliwa tylko w BMW ASO. Proszę poradźcie coś, patrząc na wasze doświadczenie na pewno pomożecie :)
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam !!!
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-27, 17:42   

Przy takich przebiegach to oczywiście czysty elektryk (I3 bez REXa). Dlaczego? Bo jeśli mieszkasz w Wawie lub okolicach to będziesz miał darmowe parkowanie, możliwość wjazdu tam, gdzie nie wjadą spaliniaki, możliwość jazdy buspasami. I3 z REXem i ampera już nie mają takiej możliwości. Jeśli koniecznie hybryda i w grę wchodzi auto z USA to rozważ Volta II.
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-27, 18:13   

Tak, Warszawa. Wola z silnikiem, bus pasy są mi zbędne, parkowanie jakoś daje rady, zawsze coś się znajdzie. Na czysty elektryk dla mnie za wcześnie. Volt II odpada, za drogi jak na takie auto, już wole bmw, poza tym z voltem jest problem z serwisami w Polsce - Warszawa
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 11:03   Re: Opel Ampera czy BMW i3 - Ciekawe

tomaug napisał/a:
Kupowany samochód będzie jako drugi w rodzinie.

…pierwszy to spalinowy na długie trasy?

tomaug napisał/a:
Będzie na dojazdy do pracy i z powrotem, w sumie około 45 km dziennie. Czasami więcej , jak będę musiał pojechać do centrum w sumie około 80km-100km.

- przy takim planowanym zasięgu to drugi samochód zdecydowanie czysty elektryk, skoro w rodzinie jest jeden spalinowy. Jeśli możesz ładować w garażu to nie powinieneś tak się ograniczać brakiem rozwoju infrastruktury na mieście, która wbrew pozorom nie wygląda tak źle. Zobacz na www.plugshare.com (lub apka na smartfon). Więc z mojej strony wskazanie na BMW i3, które sam planuje zakupić.
Założyłem wątek z pytaniem tutaj:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=2570
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 11:20   

Tak, pierwszy to spalinowy ponad 300 konny silnik z dwiema turbinami, tak że mam już za sobą mocniejsze samochody. Teraz coś na dojazdy do pracy. Tak, garaż mam z zasilaniem, w pracy też mam garaż z możliwością doładowania. Tak mi się wydaje że ta i3 będzie lepsza. Ale jednak wolę z REX, różnica w cenie nie jest to 50% ceny samochodu tak że myślę że warto z REX-em. Czasami może będzie trzeba pojechać na REX. Z kolei kusi mnie ampera bo jest jednak dużo tańsza. I3 którą chcę kupić to koszt około 120t brutto, a ampera 70t brutto. A to duża różnica. Jednak w przyszłości I3 sprzedam co najmniej 20 tyś zł więcej tak że różnica w cenie maleje.
I stąd moje dylematy.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-28, 11:24   

Posiadanie REX oznacza też pewne wyrzeczenia. Kilka już wymieniłem wyżej, ale dochodzą też kwestie techniczne - auta z REX na przykład nie mają pompy ciepła.
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 11:25   

No właśnie napisałem na innym wątku, do czego służy ta pompa ciepła, co daje. ? Przepraszam może głupie pytanie :)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-28, 11:37   

To wcale nie jest głupie pytanie. Szczególnie jeśli wcześniej jeździłeś tylko spaliniakami. Pompa ciepła umożliwia ogrzewanie samochodu za pomoca znacznie mniejszej ilości energii, niż standardowa grzałka elektryczna. Jej wydajność zależy od temperatury na zewnątrz (więc przy temperaturach poniżej zera nawet auto z pompą ciepła załączy grzałkę elektryczną) ale w standardowych w naszym klimacie temperaturach jesienno-wiosennych pompa ciepła radzie sobie świetnie. Dzięki niej masz większy zasięg, bo grzałka elektryczna potrafi zmniejszyć zasięg nawet o kilkadziesiąt procent. Dlatego też a samochodach bez pompy ciepła ludzie często ratują się podgrzewanymi siedzeniami, podgrzewaną kierownicą, itp, byleby tylko nie ogrzewać całego wnętrza.
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 11:46   

A jak rozróżnić BMW i3 z pompą ciepła oraz jaki będzie średni zasięg w i3 60Ah (bo taką chcę kupić) z pompą ciepła i bez pompy ciepła przy założeniu że trzeba włączyć ogrzewanie? Czy pompa ciepła daje coś przy chłodzeniu czy tutaj tylko ogrzewa.
Dodatkowo czy nie jest to dodatkowy element awaryjny, macie może jakieś doświadczenie czy to awaryjny punkt ?
Zauważyłem też że są i3 z adaptive LED, czy jest sens w to wchodzić ? Chodzi mi również o awaryjność i potencjalne pewnie drogie naprawy ? Bardzo ładnie takie lampy wyglądają ale można bez tego żyć.
Dodatkowo jak przeglądam oferty, to widzę że niektóre modele mają aktywny tempomat czy myślicie że w mieście w korkach i jeździe po mieście bez korków da się z tego korzystać. Jedna osoba powiedziała mi że jak stoję w korku i ruszę to samochód sam dalej pojedzie, przyśpieszy i sam wyhamuje, czy tak to działa?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-09-28, 11:52   

Mieszkam na zadupiu, czyli w Kołobrzegu. Infrastruktura zero, niemal zero absolutne.
Też chciałem I3REX z podobnych pobudek teoretycznych przedzakupowych.

Też miałem auta ponad 300 konne i to bezturbinowe gdzie jest czysta moc z pojemności powyżej np pięciu litrów. To inna bajka niż turbiny oddawanie jej jest (tak myślałrm jak w elektrykach z dołu) . I... :mrgreen: się myliłem, w elektryku jest lepiej, oczywiście do pewnej granicy. Moc mocą a moment momentem.

Ad rem : Bóg, czy inna siła wirtualna, mnie ustrzegła przed zakupem BMW i3Rex. Nie chodzi o markę, ale samo w sobie posiadanie "czystego" elektryka jest fascynujące. Przywileje i to że niczego nie udaje.

Mając w domu nawet zwykłe gniazdko i inne pojazdy nie ma innych potrzeb. Hybryda jaką jest Rex w BMW to "ni pies ni wydra" , iż lepiej kupić mormalną hybrydę, która jedzie, a nie się toczy na spalinowym silniku jak to i3rex.
:!:
Teraz to wiem, dzięki swojemu małemu doświadczeniu i Forum :. Przed zakupem myślałem jak Ty. Przypadek sprawił, że kupiłem Leafa, bo rzucili akurat w promocji :mrgreen:

Ponieważ jeżdżę jak normalnym autem, bez napinania na oszczędzanie to choć mam pompę ciepła to uej nie zauważam. Tylkon
tyle, że w informacji na ekranie komputera auta, jest wyświstlone, że klima lub grzanie zabiera na ogół ok 8km z dystansu, co stanowi kilka procent m/w.
Czyli pompa ciepła jest ekonomiczna.

Tempomat, to dla mnie konieczność nawet w mieście, a aktywny, to jest bajka.
Nawet w manualnych skrzyniach korzystałem z tempomatu. A ten aktywny miodzio i polecam.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-09-28, 14:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-28, 11:53   

No tutaj już z I3 nie pomogę, bo nie znam szczegółów. Trzeba popytać użytkowników I3. Mam wiedzę jedynie o leafie, gdzie pompa ciepła podgrzewa wnętrze auta. Ale czy w I3 nie podgrzewa też baterii, tego nie wiem.
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 11:56   

Czyli mieszkając pod Warszawą, sądzicie że jednak lepiej w zwykłą i3 wejść, nie pchać się w REX ?
Nie boicie się że jeśli nagle okaże się że musicie gdzie dalej jechać w pracy a jesteście na elektryku to będziecie mieli kłopot ?
Czy zabrakło Wam kiedyś prądu w samochodzie ? i co wtedy laweta ?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-09-28, 12:04   

Tak myśląc trzeba by używać prezerwatyw, brać pigułki, zamieszkać na bezludnej wyspie i być homoseksualnym.
To a propos braku potrzeb rozmnażania.

A jak złapiesz gumę, lub dwie,..... itd.. Są taksówki, rodzina przyjaciele.
Podobnie wszyscy kupujemy duże auta by wozić w nich powietrze.

Ciekawe, co sądzą Cinz Rexami? Oczywiście zawsze jest ten samczy podtekst, że nasze decyzje są jedynie słuszne i każdy podświadomie ich broni.

.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-09-28, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-28, 12:04   

To wszystko zależy od przewidywania.
Mamy w domu dwa "trojaczki" o zasięgu do 120 km , wcześniej były PSA o zasięgu 80 km i zawsze się uda dojechać do jakiegoś gniazda do podładowania.
Jeśli kupujesz ubezpieczenie AC to wybierz takie które da Ci dobre assistance - czyli holowanie/lawetę jak zabraknie prądu.
Trojaczkami dziennie robimy nawet po 200 km po Warszawie - i najbliższych okolicach .
Zobacz gdzie masz ( na swojej trasie ) szybkie ładowarki
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-28, 12:05   

Nigdy mi nie brakło. Raz się zdarzyło, że trzeba było pojechać a miałem za mało prądu, to wziąłem spaliniaka. Ale to była mocno nietypowa sytuacja i spaliniak mi nawet bardziej odpowiadał, bo ma większy bagażnik.
Jazda elektrykiem powoduje nieco inne przyzwyczajenia. Nie jedziesz już gdzieś 'zatankować'. Tylko przy okazji, będąc gdzieś (na zakupach, w kinie, w pracy) podpinasz się do ładowarki. Jeśli jest dostępna to super, naładujesz się. Jeśli nie - to trudno, naładujesz się w domu. Dlatego co rano wyjeżdżając z domu warto mieć taki zapas, żeby na pewno wystarczyło bez żadnego doładowywania. A skoro potrzebujesz tak małego zasięgu dziennego, to każdy elektryk Ci wystarczy.
Popatrz na to z drugiej strony - jaki jest sens wożenia ze sobą drugiego silnika (spalinowego), jeśli istnieje szansa, że nigdy go nie użyjesz? To dodatkowa masa (co oznacza mniejszy zasięg na prądzie), koniecznośc serwisowania (wymiana oleju i filtrów bez względu na to, czy używałeś tego silnika), itp. Po co to wszystko? Tylko po to, że może kiedyś gdzieś się zdarzy, że pojedziesz dalej elektrykiem? No to już chyba lepiej się w takiej wyjątkowej sytuacji zdać na publiczne ładowarki.
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 12:44   

W sumie to mnie przekonaliście :) człowiek cały czas chce się zabezpieczać w każdej sytuacji. Zawsze jest X5 w domu w którą się pakuję i jadę

A co sądzicie o tej ? do ceny należy doliczyć 2 tyś na opłaty
https://www.otomoto.pl/of...html#5d687ea39c
Ostatnio zmieniony przez tomaug 2018-09-28, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 12:45   

tomaug napisał/a:
I3 którą chcę kupić to koszt około 120t brutto, a ampera 70t brutto.


Jaki rocznik i jaki przebieg bierzesz pod uwagę?
Najtańsze i3 widziałem za 10k EUR, ale zaraz znikło ogłoszenie (może to netto było), kolejne było przez dwa dni za 12 k EUR, teraz najtańsze widzę za niecałe 16 k EUR, czyli niecałe 70 k PLN.

https://www.autoscout24.p...page=1&atype=C&

to wersja 170 KM, innej nie było , najwidoczniej ktoś złe dane wpisał w ogłoszeniu.
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 12:47   

tomusy napisał/a:
tomaug napisał/a:
I3 którą chcę kupić to koszt około 120t brutto, a ampera 70t brutto.


Jaki rocznik i jaki przebieg bierzesz pod uwagę?
Najtańsze i3 widziałem za 10k EUR, ale zaraz znikło ogłoszenie (może to netto było), kolejne było przez dwa dni za 12 k EUR, teraz najtańsze widzę za niecałe 16 k EUR, czyli niecałe 70 k PLN.

https://www.autoscout24.p...page=1&atype=C&

to wersja 170 KM, innej nie było , najwidoczniej ktoś złe dane wpisał w ogłoszeniu.


I3 kosztuje 120 tyś zł brutto
Ampera kosztuje po opłatach 70 tyś zł brutto

a teraz to dzięki waszym namowom wchodzi opcja bez REX np ta:

https://www.otomoto.pl/of...html#5d687ea39c
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 12:55   

tomaug napisał/a:

a teraz to dzięki waszym namowom wchodzi opcja bez REX np ta:

https://www.otomoto.pl/of...html#5d687ea39c


w tym ogłoszeniu jest jakiś "babol".
Sprzedawca podaje typ 2 ładowanie z 3 faz. To wersja 60Ah, czyli 21 kWh i według fachowców w roczniku 2015 nie było takiej opcji.

Zadałem mu pytanie to mi odpisał:
"Jest to wersja europejska dlatego ma wbudowaną ładowarke 3 fazową i CCS"
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 12:57   

A co podejrzanego, jakieś wnioski, coś nie tak, może się nie zna do końca, jak sądzicie ? Mogę ten samochód sprawdzić w BMW i tam się wypowiedzą. Jest na gwarancji do 2019 (oczywiście przeglądy) i baterie 8 lat.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 13:29   

.. no to bierz VIN od sprzedającego i do BMW, sam jestem ciekawy co Ci BMW powie.
(czy ma ładowarkę 1-faz 3,3 kW, lub 6,6 kW czy 3-faz 11 kW oraz jak tam z pompą ciepła).
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 13:33   

a ta pompa ciepła to musi być ? podejrzewam że może nie być jak taka cena ?

Dzwoniłem, trochę kicha bo nie ma kamery cofania :(
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-28, 14:14   

tomaug napisał/a:
a ta pompa ciepła to musi być ?


Jeśli wyjeżdżasz rano z ciepłego garażu i stawiasz na mieście w parkingu zabudowanym to podgrzewane fotele + podgrzewana kierownica być może wystarczą. Plus oczywiście nawiew z grzałki elektrycznej, który bierze więcej prądu i zmniejszy Ci zasięg.

osobiście szukałbym z pompą ciepła i aktywnym tempomatem.
Przy zakupie nie warto ograniczać się do ofert z Polski, warto pojechać (polecieć) na zakupy za granicę. Wyzwaniem może być powrót do Polski na własnych kołach i z "małą" baterią.
chociażby ta oferta
link

Jak się potargujesz to może w 90 000 PLN się zmieścisz.
Jak Ci się nie śpieszy to można odłożyć zakup do połowy 2019 roku, kiedy wejdzie Tesla 3 i nasi zachodni sąsiedzi będą masowo zmieniać auta :) więc ruszy promocja i wyprzedaż BMW i3 :) na co nie ukrywam, mocno liczę.
 
 
tomaug 

Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 41
Wysłany: 2018-09-28, 14:34   

właśnie sprawdziłem jeszcze jeden, ma on pompę ciepła, ale nie ma kamery cofania i nie da się jej dołożyć :( I to najgorsze.
Za to cena atrakcyjna. Serwisowany do 2016 roku, w ostatnim roku wymieniona klapa tylna, ponoć nie bity tylko osunęły się na auto drzwi garażowe, pękła szyba czyli wymiana całej klapy. Wymiana w serwisie ale nie BMW :( tak że też nie do udokumentowania. Ale sprzedawca mówił że ją ma i może dodać gratis. Co sądzicie ?


https://www.otomoto.pl/of...=olx#xtor=SEC-8
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-28, 14:49   

Czegoś nie rozumiem. Podesłałeś auto w cenie praktycznie takiej samej jak to poprzednie, tylko jest o rok starsze. Więc w sumie nie wiem, czy taka atrakcyjna cena.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11