SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja blazer 4x4?
Autor Wiadomość
piotrc 
piotrc

Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-07, 17:53   Konwersja blazer 4x4?

witam

od dłuższego czasu chodzi za mną pomysł zakupu starego amerykańca Chevy blazer z rocznika 1980-1992 i konwersja na EV; zasięg min 50 km.
czy spotkaliście się z gotowymi zestawami dedykowanymi do takich aut 4x4?
jakie szacunkowe koszty konwersji?
 
 
piotrc 
piotrc

Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-08, 20:26   Re: Konwersja blazer 4x4?

piotrc napisał/a:
witam

od dłuższego czasu chodzi za mną pomysł zakupu starego amerykańca Chevy blazer z rocznika 1980-1992 i konwersja na EV; zasięg min 50 km.
czy spotkaliście się z gotowymi zestawami dedykowanymi do takich aut 4x4?
jakie szacunkowe koszty konwersji?


nikt nic?
na tej stronie są gotowe zestawy do podobnych pojazdów, ale cena też zaporowa:
http://canev.com/index.php

to może inaczej - żeby złapać punkt zaczepienia - jaki silnik byście mogli polecić?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-08, 20:46   

Bardzo fajny pomysł.
W dziale ogłoszenia jest post "silnik z nissana leafa do konwersji DIY", polecam się zapoznać. Raczej nie da się wyszukać niczego o podobnym stosunku ceny do mocy. Można nawet zastosować dwa takie silniki, po jednym na każdą oś.

Polecam też mojego bloga, gdzie opisuję obecnie konwersję Vitary, może coś będzie inspiracją.
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-10-08, 20:56   

Masz ogłoszenie o sprzedaży kompletnego napędu od Leafa http://forum.samochodyele...opic.php?t=2530
Czyli silnik o mocy 109 KM/239 Nm , no i cena wielokrotnie niższa :)
Podłączasz silnik do oryginalnych skrzyń /przekładni i po problemie
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-08, 22:36   

Są różne typy silników. Wszystko zależy co chce się osiągnąć. Potrzeba więcej danych. Przełożenia mostów, masa pojazdu, prędkość maksymalna i może jeszcze coś.
 
 
piotrc 
piotrc

Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-09, 21:08   

thx za odpowiedzi.

pytanie jak silnik przy konwersji jest montowany i jak jest przełożony napęd?
czy tak jak w tesli gdzie pełni od razu funkcję mostu i (chyba) mechanizmu różnicowego?
czy w miejscu aktualnego spalinowego silnika / skrzyni biegów i połączony z wałem napędowym?

z tego co widzę to LEAF wchodzi zamiast tradycyjnego silnika, ale jak go podłączyć do 4x4?
co ze skrzynią biegów?
co z napędem do wspomagania i klimatyzacji?

przekładka z leafa wydaje się w miarę sensowna, tylko pytanie czy taki silnik "uciągnie" w miarę żwawego taki czołg.
blazer waży ok 1800-2000 kg; prędkość max na jakiej mi zależy to przynajmniej 120 km/h, tak, żeby ciągła jazda 90 km/h była w miarę optymalna.

no i pytanie zasadnicze - jakie akumulatory?

kolego evgarage - jestem z Poznania, ale obecnie bywam w mieście średnio raz na m-c, jest opcja się spotkać i pogadać?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-10, 08:21   

Przy napędzie 4x4 to dwa silniki założyć. Aku to w zasadzie tylko Li-ion.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-10-10, 09:05   

piotrc napisał/a:
ale jak go podłączyć do 4x4?
co ze skrzynią biegów?

Wkłądasz go zamiast oryginalnego silnika spalinowego

piotrc napisał/a:
co z napędem do wspomagania i klimatyzacji?

Dodatkowe dodajesz

piotrc napisał/a:

blazer waży ok 1800-2000 kg; prędkość max na jakiej mi zależy to przynajmniej 120 km/h, tak, żeby ciągła jazda 90 km/h była w miarę optymalna.

Powinien dać radę , ale jeśli nie da to ma taki o mocy nominalnej 70kW a szczytowej 150 kW przy 96V , DC sepex , pójdzie i na 120 - 144 V przy czym moc odpowiednio wzrośnie . Mam do tego i wspomaganie i system ogrzewania gazowego ( nie mam układu klimatyzacji)

piotrc napisał/a:
no i pytanie zasadnicze - jakie akumulatory?

Tylko Li-ion
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 434
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-10, 20:37   

Można użyć jednego silnika i podłączyć do transer case'a lub skrzyni biegów (nie wiem jak tam wygląda konstrukcja) lub lepiej dwa silniki. To chyba nie jest typowo terenowy model więc jeśli ma dyfry i półosie to temat byłby wybitnie prosty do ogarnięcia a przyspieszenie super fajne.

@Piotrc: Oczywiście, nie ma problemu, zapraszam. Proszę o mejla lub PW i się umówimy.
_________________
https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12