SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka moc potrzebna do ładowania elektryka na 3 fazach?
Autor Wiadomość
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2018-10-07, 06:35   Jaka moc potrzebna do ładowania elektryka na 3 fazach?

Jestem w trakcie przeróbki instalacji elektrycznej pod fotowoltaikę, ale przy okazji wyboru przekroju przewodów i zabezpieczeń chcę być przygotowany także na auto elektryczne. Żona pewnie kupi sobie Leafa 2012, ale chcę rozważyć także opcję bardziej przyszłościowe. Za kilka lat jak tesla 3 by rozsądnie potaniała, to nie wykluczam tego auta, ale raczej skończy się na czymś pokroju volta, ostatecznie bmw 330e. Raczej nie będę montował żadnych dedykowanych ładowarek w garażu, jak już to ładowanie prosto z siły. Na jakie moce muszę się nastawić teraz i przyszłościowo? Normalnie większość ludzi ładuje auto na nocnej taryfie i jak do rana się naładuje, to nie istotne czy zrobi to szybciej czy wolniej. W moim przypadku powinienem ładować auto jak najszybciej, puki świeci słońce. Gdy PV przestaje produkować prąd, to jestem stratny o 20% produkcji. Dlatego podłączam auto zaraz po powrocie z pracy, żeby jak najwięcej prądu się naładowało przed zachodem słońca.
 
 
bayliner

Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-07, 08:43   

maksymalne dostępne obecnie ładowarki AC trójfazowe to 22kW , więc przyłącze powinno mieć co najmniej 30kW , na jedną fazę wychodzi 10kW/400V= 25A

Ja bym dał zabezpieczenie przedlicznikowe 32A natomiast w domku 3x25A.
nie jestem energetykiem ale w zależności od odległości kabel przyłączeniowy przy takich parametrach to 5x16mm2 lub 5x25mm2 miedź.

To już jest naprawdę przyszłościowo , zrób samo przyłącze o takich parametrach , natomiast moc zamówiona możesz na razie zostawić np. 15kW. bedziesz miał konkretne autko to tylko jeden wniosek o zwiększenie mocy zamówionej i po kłopocie. Pozdrawiam i powodzenia
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2018-10-07, 09:30   

Potrzebuję 25m przewodu, ale wg tego kalkulatora http://lumier.pl/kalkulator/ wychodzi, że spadki poniżej 1% będę miał już montując 5x4mm2 dla mocy 30kw. Wiesz, że za 1m takiego przewodu zapłacę 10zł a za metr 5x25mm2 to już koło 50zł. Ja właśnie dlatego podpieram się obliczeniami, bo jak pójdę do sklepu elektrycznego, to też mi taki jebitny kabel doradzą- na wszelki wypadek. A teraz wyklikałem, że ten gruby kabel co doradzasz, to wytrzymałby 200kw ze spadkiem 1%- tyle to chyba tesla nie pociągnie z superchargera ;)
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1242
Wysłany: 2018-10-07, 09:50   

Podane bezpoeczniki i przekroje kabli sie nie zgadzaja! Jesli chcesz miec 22kw, musisz dac 3x32A.

Kabel 5x6mm2.

I bedziesz mogl tez ladowac leafa jedna faza 32A.
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2018-10-07, 10:24   

Pytanie, czy tyle jest w stanie pociągnąć leaf z siły. Nie przewiduję żadnego wallboxa itp. Myślę, że warto też to uwzględnić, bo wtedy pewnie też można zejść w dół z przekrojami. W załączniku moje wyliczenie z max mocą przyłącza. Może ja źle dane wprowadzam, ale mi wychodzi spadek poniżej 1%, czyli ok.

Zrzut ekranu (34).png
Plik ściągnięto 11 raz(y) 537,16 KB

 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 108
Wysłany: 2018-10-07, 11:03   

bayliner napisał/a:
maksymalne dostępne obecnie ładowarki AC trójfazowe to 22kW , więc przyłącze powinno mieć co najmniej 30kW , na jedną fazę wychodzi 10kW/400V= 25A

Ja bym dał zabezpieczenie przedlicznikowe 32A natomiast w domku 3x25A.
nie jestem energetykiem ale w zależności od odległości kabel przyłączeniowy przy takich parametrach to 5x16mm2 lub 5x25mm2 miedź.

To już jest naprawdę przyszłościowo , zrób samo przyłącze o takich parametrach , natomiast moc zamówiona możesz na razie zostawić np. 15kW. bedziesz miał konkretne autko to tylko jeden wniosek o zwiększenie mocy zamówionej i po kłopocie. Pozdrawiam i powodzenia


Myślenie jest błędne bo 10KW z jednej fazy to 10000W / 230V = ponad 43A , jeżeli zainteresowany wymienia także przyłącze to przynajmniej w moim rejonie na teraz jest najmniej 16 mm² właśnie ze względu na rezystancję pętli zwarcia - mniejszy kabel nie wchodzi w grę.

wodnik7 napisał/a:
Podane bezpoeczniki i przekroje kabli sie nie zgadzaja! Jesli chcesz miec 22kw, musisz dac 3x32A.

Kabel 5x6mm2.

I bedziesz mogl tez ladowac leafa jedna faza 32A.

Kolega ma rację; kalkulator jest coś nie bardzo, potocznie mówi się minimalnie 10A na 1mm² więc teoretycznie najmniej dla 32A to 4 mm² z tym że ze względu na ochronę przeciw porażeniową zastosował bym minimalnie 6 mm²

ded napisał/a:
Pytanie, czy tyle jest w stanie pociągnąć leaf z siły. Nie przewiduję żadnego wallboxa itp. Myślę, że warto też to uwzględnić, bo wtedy pewnie też można zejść w dół z przekrojami. W załączniku moje wyliczenie z max mocą przyłącza. Może ja źle dane wprowadzam, ale mi wychodzi spadek poniżej 1%, czyli ok.


Leaf z większą ładowarką obciąża tylko jedną fazę ale za to z dość dużym prądem - 32A
_________________

 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1242
Wysłany: 2018-10-07, 11:23   

5x4mm2 dla ciaglego obciazenia 22kW to zbyt malo.

Leafa bez jakiegokolwiek evse z samej sily nie naladujesz; z drugiej strony evse dostaniesz juz id okolo 500zl, wydajac 1000 masz roleca czy inne sprawdzone, dzialajace i super fajne nascienne ustrojstwa.

Do domu podlaczenie juz masz, mniemam - wiec z wewnentrznej rozdzielnicy podlacz 5x6mm2, i bedziesz mial na kilkaduiesuat lat spokoj.

Wez pod uwage, by moc umowna Twojego domu byla co najmniej 20 kW - wtedy dostaniesz duze bezpieczniki przedlicznikowe (przydadza sie). Ile dokladnie jest zalezne od Twojego operatora.. energa np. ma tabelki z bardzo malym zapasem:)
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1242
Wysłany: 2018-10-07, 11:55   

No i jeszcze: nawet Twoj kalkulator pisze Ci, ze maksymalny prad przy 4mm2 to 27A. Wiec do ladowania zbyt malo.

Swoja droga wlosy sie na glowie jeza, gdy czyta sie, jak bayliner liczy. Trzy fazy to 3x230V, czyli przy 25A maks 3x5,75kW, a nie 10kW. Brrr...!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-10-07, 12:15   

Po pierwsze nie potrzebujesz nigdy żadnych ładowarek bo ładowarki masz wbudowane w samochód.
Po drugie zawsze będziesz potrzebował EVSE
Po trzecie w najbliższej przyszłości ( o ile nie będziesz kupował samochodów produkcji koncernu Renault/Nissan /Mitsubishi bo prawdopodobnie w przyszłości będą one mogły obsługiwać ładowanie 3 fazowe z mocą większą niż 22 kW na 3 f) ) będziesz potrzebował moc przyłączeniową do samochodu o obciążalności fazowej 7,2 kW ( czyli 22 kW na 3 fazach)
Jeśli zakupicie Leafa z ładowarką o zwiększonej mocy to na jednej fazie będziesz potrzebował 6,6 kW .
Dla bezpieczeństwa przygotuj instalację do domu o projektowanej mocy do 40 kW
Jeśli będziesz miał Leafa z mocniejsza ładowarką to zamów moc 18 -20 kW a do instalacji przyszłego wallboxa ( czyli EVSE) przygotuj instalację też o mocy do 40 kW .
Wtedy nie będziesz miał problemów w najbliższej przewidywanej przyszłości.
Możesz też zamówić mniejsza moc jeśli planujesz instalację PV.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 147
Wysłany: 2018-10-07, 14:51   

a ja powiem z drugiej strony - zastanów się jakie masz dzienne przebiegi - w Stanach ludzie funkcjonują nawet na 110V. jeśli nie robisz codziennie jakichś dużych przebiegów to może nie warto przepłacać za instalację, z której i tak nie skorzystasz.. największa montowana teraz ładowarka w Tesli to 16,5 kW, w BMW i3 - 11kW. czy jest sens wydawać pieniądze na coś więcej? zrób po 1 mocnej sile na każdy samochód i tyle. Jeśli masz wybór to lepiej ładować samochód dłużej, a mniejszym prądem..

takie moje przemyślenia laika
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2018-10-07, 15:03   

Przyłącze mam 28kw, jeśli mnie pamięć nie myli, na pewno coś koło tego. Przed licznikiem mam bezpieczniki 32a, ale to z sąsiadem je wymienialiśmy, bo stara alu-instalacja się zaczęła tam fajczyć. Niestety większość instalacji jest alu, więc głównie dlatego chcę pociągnąć miedź. Robię to pod kątem fotowoltaiki, ale chcę mieć zapas na auto elektryczne.

Ja sobie nowego auta raczej w najbliższych latach nie kupię, jeśli już bym się podparł jakimś leasingiem to raczej też nie będę dopłacał kilku tysięcy za opcję szybszego ładowania i kolejnych kilku za urządzenie, które to umożliwia.

Co do samej idei szybszego ładowania, to jak wcześniej pisałem, dla mnie to oszczędność 20% (jeśli naładuję się gdy świeci słońce). Pewnie w codziennym użytkowaniu to można by nawet gniazdko ustawić na przekaźnik, który falownik włącza gdy jest produkcja. Czasem przejeżdżam kilkanaście km dziennie i to wszystko. Gdzieś czytałem, że są mniejsze straty przy ładowaniu dużym prądem, bo auto podczas dłuższego ładowania np dłużej chłodzi baterię itp. Pewnie to kilka procent, ale w moim przypadku to się kumuluje z oszczędnościami z paneli słonecznych.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 123
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-07, 17:42   

ded napisał/a:
Przyłącze mam 28kw, jeśli mnie pamięć nie myli, na pewno coś koło tego. Przed licznikiem mam bezpieczniki 32a, ale to z sąsiadem je wymienialiśmy


Trochę to dziwne. ZE limituje moc przyłącza właśnie przez bezpieczniki przed-licznikowe.
Nie można ot tak sobie wymienić. Trzeba mieć zgodę ZE + założone później plomby z ZE.

Właśnie jestem na etapie złożenia wniosku (już złożyłem i czekam na warunki) o zwiększenie mocy umownej z 13 kW (zabezpieczenie przedlicznikowe 25A) na 22 kW przy tej mocy ZE wskazuje bezpiecznik 40A. Płaci się chyba 70 zł za każdy zwiększony kW. Więc u mnie wyjdzie między 700-800 zł. Pomyślałem, że nie warto czekać, bo za kilka lat skończy się moc na trafo i nie zwiększą od ręki.

WLZ (wewnętrzną linię zasilającą) od ulicy (skrzynka) do domu mam 6m w ziemi na zewnątrz pod kostką +4 m w domu, więc cała WLZ to około 10m.
Kabel kładłem kilkanaście lat temu, miedź 5 x 6mm2 i taki już zostawie bo nie będę skuwał płytek w garażu i kopał na zewnątrz w ziemi (kostka do rozbiórki)

W domu pod samochód przyszykuje zabezpieczenia 3 x 32 A na kablu 5x6mm2 (w sumie na tym kablu już mam siłe ale na 3x20A)

Ogólnie warto stopniować wartości bezpieczników od przyłącza w kierunku odbiornika, aby nie biegać co chwilę do skrzynki i podnosić bezpiecznik.

Jeśli nie mamy możliwości stopniowania wartością bezpiecznika to chociaż charakterystyką (D - wolny, wytrzyma dłużej chwilowe skoki, C - średni czas, B- szybka reakcja, najcześciej w skrzynce w domu są B).

W ogrodzeniu planuje montaż na 3-faz 3x40A z charakterystyką D.
 
 
bayliner

Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-10-07, 18:08   

Ja liczyłem że będzie wykorzystywał napięcia międzyfazowe, bo nie rozumiem "po kiego", mieć trzy fazy i bawić się w napięcia faza zero dla każdej fazy,. sprawdziłem też swoje przyłacze projektowane przez elektryka z uprawnieniami i dla 21kW mam przewód 4x25mm2 l aluminium co odpowiada chyba 4x16mm2 miedź. Faktem jest że ja mam przyłącze długości 600m długości co w mieście raczej nie wystepuje. Pytałem też sąsiada elektryka który wykonuje zawodowo przyłacza to powiedział że nigdzie mniej jak 10mm2 miedź lub 16mm2 aluminium nie dawał ale to dotyczy przyłączy domków które jeszcze nie myślały o ładowaniu w przyszłości
"Tesli". Jak również nie projektowałem swojego domu jeszcze pod katem elektryków. Biąrąc pod uwagę że za lat 10 prawie każdy będzie jeździł elektrykiem , a dom buduje się na lata moje rady nie wydają mi się przesadzone,... jak Cie nie stać Chłopie na miedź, to daj chociaż 4x25mm2 aluminium.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1242
Wysłany: 2018-10-07, 18:33   

Bayliner, nie tlumacz, bo nie ma sensu, prosze Cie. Powiedziales, ze 25A zapewni 10kW, co po prostu jest nonsensem.

Jas_pik i ja wyjasnilismy juz wszystko.

Do domu mozesz miec przylacze alu, nie ma sprawy: w domu do evse podlacz miedz, i tyle.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1306
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-07, 18:54   

Ja tam elektrykiem nie jestem, ale ja bym dał 4 przewody (zawsze taniej) i 5 ochronny zrobił w domu :idea: . Ochronny może być cienki (już robią takie dwa grubsze i PE cienki). Ja do domu (32A przedlicznikowe) dałem 10 mm², a do zmywarki 3x4 (bo nie robili z cienkimi PE).
Ostatnio zmieniony przez gienek333 2018-10-07, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-10-07, 18:57   

Jesli przed licznikiem masz 32A to zazwyczaj ( w PGE i Innogy) oznacza że masz przydział mocy około 15- 18 kW . Sprawdź w otrzymanych warunkach przyłączenia.
W PGE gdzie mam moc przyłączeniową 40 kW mam zabezpieczenia przedlicznikowe 63A
Nie wiem po co chcesz robić przekaźniki w instalacji PV ?
Sieć jest najlepszym akumulatorem( o ile tego nie zmienią)
Za szybkie ładowanie uznaje się prądy ładowania ponad 50A DC .
W samochodach które mają 1f i 32A AC to oznacza że ładujesz prądem DC rzędu 16A i to są wciąż małe prądy ładowania
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2018-10-07, 20:21   

Z tymi moimi bezpiecznikami przed licznikiem to było tak. Zaczęło się to smażyć, to zadzwoniłem do energi, żeby mi to ogarnęli, bo w końcu przed licznikiem, to ich. Panowie przyjechali, coś tam poprawili i powiedzieli, że to jednak moje i mam to zrobić to niedługo będzie powtórka z rozrywki. Za jakiś tydzień padło konkretnie, więc z sąsiadem ogarnęliśmy temat samodzielnie. Teraz to mam uprawnienia SEP, więc nawet mogę licznik przenieść jak bym chciał. Ale jak pewnie wiecie, dają byle komu i nie jestem elektrykiem. W każdym razie nie mówili, że musi to zrobić ktoś z uprawnieniami. Plomby tam żadnej nie było, stare porcelanowe korki, które mój dziadek już dawno "naprawiał" za pomocą kawałków cienkiego drutu. Podobno plomb też nie montują z innego powodu, ludzie kradli prąd, dostając się sprytnie do licznika a potem się wykręcali, że przecież plomba na miejscu. Od tej pory plomba nie jest wyznacznikiem i nie musi jej być. Sąsiad zdecydował, że bierzemy bezpieczniki c32 i taki tam siedzi. Teraz przy okazji PV mogę dać większe, a te przełożyć na ochronę falownika. Jeśli moc przyłącza jest zależna w głównej mierze od bezpieczników przed licznikiem, to mogę sobie to powiększyć, bo będzie okazja. Trochę więcej linia pewnie wytrzyma bez problemu. Na razie auto na prąd jest dopiero w planach, EVSE które znalazłem na alledrogo też mają tylko 16a, więc chyba nie ma po co szaleć. A gniazdko, które jest aktywne jedynie podczas produkcji prądu przez falownik ma sens. Nadmiar idzie do sieci i faktycznie mogę go odebrać w nocy, ale za każdy 1kw oddany odbieram tylko 0,8kw. Reszta jest "kaucją" ZE za "magazynowanie" mojej energii. Ładowanie podczas produkcji sprawia, że jestem mniej w plecy. Przy instalacji PV 6,3kw, to chyba jednak bardziej by się opłaciło ładować auto na jednej fazie podczas produkcji lub na 3 fazach w nocy.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-10-07, 20:46   

ded napisał/a:
Jeśli moc przyłącza jest zależna w głównej mierze od bezpieczników przed licznikiem, to mogę sobie to powiększyć, bo będzie okazja. Trochę więcej linia pewnie wytrzyma bez problemu.

Moc przyłącza nie zależy od zabezpieczeń przedlicznikowych lecz podpisanej umowy jesli sam sobie będziesz zmieniał to może Cię to sporo kosztować

ded napisał/a:
Na razie auto na prąd jest dopiero w planach,

Chcesz oszczędzać to kupuj jak najszybciej

ded napisał/a:
EVSE które znalazłem na alledrogo też mają tylko 16a, więc chyba nie ma po co szaleć.

A wiesz jaki samochód kupisz ? Nie wiesz czy będzie potrzebne EVSE na 1f czy 3f , na prąd 16A czy 32A
ded napisał/a:
A gniazdko, które jest aktywne jedynie podczas produkcji prądu przez falownik ma sens.

Nie rozumiem Twojego toku myślenia

ded napisał/a:
Nadmiar idzie do sieci i faktycznie mogę go odebrać w nocy, ale za każdy 1kw oddany odbieram tylko 0,8kw. Reszta jest "kaucją" ZE za "magazynowanie" mojej energii. Ładowanie podczas produkcji sprawia, że jestem mniej w plecy.

Czyli lepiej nic nie produkować niż wyprodukować i mieć 0,8 x to co wyprodukowałeś - gdzie tu widzisz sens ?
ded napisał/a:
Przy instalacji PV 6,3kw, to chyba jednak bardziej by się opłaciło ładować auto na jednej fazie podczas produkcji lub na 3 fazach w nocy.

Przeczytaj co wcześniej napisałem
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2018-10-07, 20:51   

Aktualnie celuję w Leafa, koło 2013r. Ma to być auto dla żony, spalinowe chcę zostawić dla siebie puki co. Jeśli chciałbym auto dla mnie, to bardziej Volt hybryda wchodzi w grę. Co do tego gniazdka z przekaźnikiem, to oczywiście lepiej wyprodukować i odebrać później niż nie wyprodukować. Ale jeszcze lepiej wyprodukować i zużyć na bieżąco 100%, niż oddać i odebrać 80% ładując auto w nocy.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1306
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-07, 21:04   

Trzeba by zrobić ładowarkę, która bezpośrednio będzie ładować samochód z PV, niestety "nowoczesne" samochody tego nie ułatwiają.
 
 
vaiker 

Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 41
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-10-07, 21:06   

gienek333 napisał/a:
Ja tam elektrykiem nie jestem, ale ja bym dał 4 przewody (zawsze taniej) i 5 ochronny zrobił w domu :idea: . Ochronny może być cienki (już robią takie dwa grubsze i PE cienki). Ja do domu (32A przedlicznikowe) dałem 10 mm², a do zmywarki 3x4 (bo nie robili z cienkimi PE).

gienek przewód ochronny, zwany żółtozielonym lub uziemieniem ma być CONAJMNIEJ grubosci przewodu fazowego lub grubszy i BASTA !!!


Przyłącz między słupem a licznikiem Cee nie interesuje, to jest po stronie energetyki, chyba że zwiekszasz moc to mogą w warunkach CI kazac dostosować.
WLZ, czyli między licznikiem a Twoimi bezpiecznikami, minimum 4x10mm miedz, najlepiej dać 4x 16mm miedź, to CI pozwoli na spokojne 40kw mocy przyłaczeniowej, czyli zabezpiecznienie 63 ampery, kiedyś tam kiedyś, nie myśl co potrzebujesz dzisiaj, 10 lat temu ludzie mieli 5kw moce i żyli, dzisiaj 11 zaczyna sie robić mało, ktos kto walną tekst ze bwm pobiera 11 kw chyba nigdy nie widział 6 kilowatowej ładowarki w nissanie, ona bierze to z JEDNEJ fazy, czyli 32 ampery.


między miejscem gdzie chcesz ładować auto a rozdzielnicą kładziesz 5x6mm2 lub więcej i nie ważne że dzisiaj tego nie używasz, za 3 lata będziesz sie wnerwiał że kolejny raz kujesz sciany i kabel masz do wywalenia bo dałeś 3x2,5, tam w rozdzielnicy dajesz osobną różnicówke 40A i bezpiecznik dobrany do przekroju przewodu, tyle


I niech sie w takich wątkach nie wypowiadają osoby nie mające uprawnien elektrycznych lub nie posiadajacy wykształcenia elektrycznego bo ktos jeszcze uwierzy w Wasze brednie i zginie albo spali dom
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1306
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-07, 21:26   

Gdybym robił jeszcze raz instalację w domu, to ochronny dał bym cieńszy i linkę, bo prąd to 30 mA, a "wylezienie" linki jest dużo mniej prawdopodobne niż druta (np 4 mm), ale to moje prywatne przemyślenia i nie róbcie tego w domu.
 
 
Piencu

Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 13
  Wysłany: 2018-10-07, 21:35   

Twoja PV 6kWp daje Ci przez falownik w 1f?

Ze w Twoim rejonie widać, ze nie trzyma sie żadnych procedur... zmienia sie ludzie i będzie troszkę odkręcania.
Moc przyłączeniowa i cena jest regulowana przez Ure do zabezpieczeń 63a-3f. Płacisz jednorazowo za każdy zadeklarowany 1kW.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1242
Wysłany: 2018-10-07, 21:45   

Piencu napisał/a:

Moc przyłączeniowa i cena jest regulowana przez Ure do zabezpieczeń 63a-3f. Płacisz jednorazowo za każdy zadeklarowany 1kW.


Dokladniej co do 0,5kW... w zaleznosci od mocy instaluje sie rozne zabezpieczenia przedlicznikowe, dla Energi np. tu:Tabela w punkcie „jak obliczyc moc przylaczeniowa“, tabela 2.[/code]
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 43
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2018-10-08, 04:45   

Mam falownik 7kw, który można podłączyć do jednej lub 2 faz. Przepisy zabraniają dawać na 1f więcej niż 4.7 kw, więc będzie na 2. Licznik ma mieć bilansowanie miedzyfazowe, więc na jednej fazie puszcze mój dom, na drugich budynek gospodarczy zamieszkały przez dziadków a trzecią zostawię na auto elektryczne. Oczywiście pod warunkiem, że będzie obsługiwało tylko ładowanie z 1f, bo jeśli nie, to podłącze do siły. Siła ma być też pod ewentualną indukcje w kuchni, zobaczymy czy będzie prądu starczac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14