SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Codzienny przegląd mediów
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 956
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-11-02, 23:55   Codzienny przegląd mediów

Analiza Klubu Jagiellońskiego o Elektromobilności!

http://naprad.eu/pradem-p...ktromobilnosci/

Co o tym sądzicie: Czy przypadkiem nie zostali opłaceni przez Toyote?

oglądajcie dokładnie.
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 725
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-06, 07:36   

Czyli miało być dobrze a jest jak zwykle?
https://www.polska2041.pl...gii,nId,2868040

Cytat:
Od miesięcy zgłaszają się do nas czytelnicy poszkodowani źle rozliczoną energią dostarczaną do sieci. Liczniki dostarczane przez firmy energetyczne zaniżają wielkość dostarczanej energii nawet o 40 proc. System wsparcia prosumentów wciąż ma więcej wad niż zalet.
... Pewnego słonecznego dnia nasz czytelnik wyłączył wszystkie odbiorniki prądu w domu, a po sprawdzeniu wieczorem wskazań okazało się, że licznik odebrał tylko 56 proc. podawanej przez falownik energii. Pomiar w długim okresie czasu (kilkaset dni) pokazał stratę na poziomie 41 proc.

Czytaj więcej na https://www.polska2041.pl...campaign=chrome



Jest też odpowiedź pewnego wykonawcy
Cytat:
Totalne bzdury. Mniejsze wskazania licznika energii wynikają przeważnie z 2 powodów. Pierwszy to błędna konfiguracja falownika, druga, to odwrotne połączenie faz przez ZE. Wszystko jest banalne do sprawdzenia, problem w tym, że inwestorzy przeważnie w żaden sposób nie weryfikują wykonawców, którzy po zamontowaniu instalacji zapominają o nich. Miałem, kilka takich przypadków, później Klient dzwoni i płacze bo firma wykonawcza nie wie co ma zrobić i zostawia Klienta samego sobie. Nic dziwnego spółki zakładają biznesmeni którzy bladego pojęcia nie mają o tym, co robią. Nie ponoszą żadnych odpowiedzialności za błędy, a kapitał zakładowy lokalnej spółki na moim rynku jest na poziomie 5 tys. zł. Inne spółki nie są wiele lepsze, a ludzie dają się nabrać na cały ten nadmuchany balon i w dodatku przepłacają za instalację, a wystarczy tylko sprawdzić wykonawcę. Mi i tak jest obojętne, gdzie Klient kupi, bo poza sprzedażą instalacji, wykonuję też zlecone od spółki z.o.o. Różnica jest taka, że mój Klient ma moje wsparcie i tańszą instalację, Klient spółki to problem spółki
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 399
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-06, 09:45   

Bronek napisał/a:
a kapitał zakładowy lokalnej spółki na moim rynku jest na poziomie 5 tys.


:shock: skąd oni takiego "cześka" biznesu wzieli?
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 956
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-03-15, 08:37   

https://autokult.pl/32703,pierwsze-elektryczne-radiowozy-w-policji-trafily-do-szczecina

https://www.youtube.com/watch?v=0UVddq1coBU

Jeden z nich trafił do mojego Szczecinka :-D

Czyli po Szczecinku jeździ już 6 elektryków!
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 956
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-03-15, 08:52   

I film

https://gs24.pl/policja-w-szczecinie-ma-nowe-radiowozy-to-auta-elektryczne/ar/13755886

:)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 600
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-03-15, 17:33   

Niezła partyzantka z tym przedłużaczem.
Się pozabijają o kable jak będą w biegu na akcje spieszyć.
 
 
piero 

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-11, 20:03   Klub Jagielloński o polskim projekcie auta elektrycznego

Cytat:
15 marca 2019 roku ElectroMobility Poland (EMP) podpisała umowę z niemiecką firmą inżynierską EDAG, która ma przygotować produkcję polskich samochodów elektrycznych. W Polsce nie ma firm dysponującym odpowiednim know-how, które pozwalałoby na wykonanie tego zadania. To potwierdza, że jeden ze sztandarowych celów polskiego rządu, czyli zbudowanie polskiego samochodu elektrycznego przez polski przemysł jest praktycznie awykonalne.


https://klubjagiellonski.pl/2019/04/09/polski-samochod-elektryczny-skonstruuja-nam-niemcy/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1455
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-11, 23:09   

Polska od lat jest "kastrowana" intelektualnie. Z grubsza 1939r "Sonderaktion Krakau", ustawa tzw "wrakowa" która jest zbrodnią i narusza 5 artykułów tzw. Konstytucji i wisienka na torcie; Sławomir Nowak z PO (partii strasznie walczącej o wolność :-P ) zakazuje rejestracji pojazdów SAM. Jest jeszcze taki gniot (gdyby ktoś się nudził to może poczytać) jak ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Takiego zamordyzmu, to nawet za komuny nie było :-( .
 
 
zeeltom 


Wiek: 62
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1313
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-12, 05:26   

Z tymi pojazdami SAM, to przegięcie. Komu to przeszkadzało? Wystarczył przegląd i było OK. Teraz też się robi przeglądy, coś się zmieniło? Co za różnica, czy pojazd jest zrobiony przez fabrykę, gdzie pracują ludzie, czy przez ludzia w garażu? Ma spełniać określone warunki, nie ważne, gdzie go zbudowano.
Ale to Polska właśnie, gdzie nierobom rozdaje się kasę wypracowaną przez uczciwie pracujących ludzi.
Z polskiej gospodarki już niewiele zostało. Nawet głupiego auta elektrycznego nie jesteśmy w stanie sami zaprojektować i wyprodukować. A gdzie FSO, URSUS i inne fabryki produkujące auta i inne pojazdy?
Nawet nie wiem, czy śmiać się, czy płakać?
Żal...
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-04-12, 11:29   

Z SAMami sprawa nie jest wcale taka prosta.
Problem zasadniczy jest taki, że wielu domorosłych mechaników robi dziwne kombinacje bo nie mają wiedzy, narzędzi albo po prostu chęci, żeby zrobić coś tak, jak trzeba. Widzę takie rzeczy serwisując auta. Wspawany czujnik bo po co jechać do sklepu po nakrętkę, każda śruba inna bo się zgubiły, odkręcanie przygrzanych nakrętek zamiast śrub to przykłady z ostatniego czasu. Strach myśleć co tacy ludzie uszyliby budując SAMa. Oczywiście większość z nich nie zabrałaby się za taką robotę ale zgodnie z przyjętym u nas systemem odpowiedzialności zbiorowej tracą także ci, którzy mają chęci, wiedzę, narzędzia i pieniądze, żeby zrobić coś jak należy.
A tak już patrząc na SAMy dokładniej to istnieje procedura ich rejestracji. Istnieje (od nie tak dawna) oficjalna procedura i wykaz przepisów, które taki pojazd musi spełniać. Procedura jest oczywiście uciążliwa i zapewne kosztowna ale w końcu JEST. Jest też dużo łatwiejsza od homologacji. Jeśli ktoś chce zbudować replikę Lotusa Super 7 z napędem Tesli to może to zrobić. A przy realizacji poważnego projektu tego typu sama procedura nie będzie aż takim problemem.
Kończąc mój wywód uważam, że problem jest generalnie w całym systemie "nadzoru" nad pojazdami. Wg mnie najważniejszym punktem każdego badania technicznego powinno być sprawdzenie emisji spalin (na kształt amerykańskich przeglądów).
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1455
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-12, 22:39   

Każdy seryjny pojazd można zmodyfikować. Zrobić 150 ze 100 koni (albo i 250 wymieniając silnik), powycinać blachy aby auto było lżejsze, zamontować ksenony zamiast h4, i założyć jakieś gówniane światła dzienne (z homologacją oczywiście). Można pospawać samochód z dwóch różnych i kawałka przystanku, ale jak ktoś sobie zrobi motorower to dupa, bo nie ma homologacji.
 
 
piero 

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-17, 16:40   

Volkswagen o Tesli:
Cytat:
“We have not seen in the history of the auto business, a company going from zero to fourth place in luxury in a matter of a few years.”

https://www.bloomberg.com...vows-an-embrace
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 956
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-05-09, 19:44   

A tu takie coś!
https://www.energetyka24....j-15-radiowozow
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 725
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-13, 17:49   

Projekt i ja czekam dalej

FV https://globenergia.pl/ostatnie-posiedzenie-sejmu-spore-zmiany-dla-pomp-ciepla-i-fotowoltaiki/
Cytat:
Jednolita stawka podatku VAT na urządzenia OZE
Ukłonem w stronę prosumentów, jak i branży jest ustalenie jednej stawki VAT 8% dla urządzeń OZE montowanych poza budynkiem – czyli fotowotaika, pompy ciepła z dolnymi źródłami (od wielu lat było 23%), kolektory słoneczne.

Do tej pory, instalacja fotowoltaiczna zlokalizowana na dachu budynku jest objęta 8% podatkiem VAT, a instalacje zlokalizowane poza dachem budynku mieszkalnego, czyli takie na gruncie, czy lub na dachu budynku gospodarczego objęte są 23% stawką podatku VAT.
Jeśli chodzi o fotowoltaikę, poprawka, którą wczoraj przyjął Sejm ujednolica stawkę podatku VAT na instalacje fotowoltaiczne funkcjonalnie związane z budynkiem o powierzchni do 300 m2. Wszystkie takie systemy będą opodatkowane podatkiem VAT na poziomie 8%.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
zeeltom 


Wiek: 62
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1313
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-09-14, 04:33   

Nie rozumiem. Kiedy ten podatek jest płacony? Przy zakupie, czy kiedy?
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 725
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-14, 14:58   

zeeltom napisał/a:
Nie rozumiem. Kiedy ten podatek jest płacony? Przy zakupie, czy kiedy?

Jak mi proponowali montaż to z tym 8%vatem na dachu.
Jak chciałem obok to cena wzrastała o różnice 23-8.

Samemu vat tylko za komponenty
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 219
Wysłany: 2019-09-15, 13:00   

po nowelizacji będziesz mieć wszystko z 8%
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 631
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-09-16, 07:48   

https://www.gramwzielone....mikroinstalacje
 
 
Piotrek11

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-09-16, 15:27   

https://praca.interia.pl/news-amerykanski-koncern-delphi-technologies-inwestuje-w-polsce-i,nId,3206404
 
 
Piotrek11

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-09-17, 07:27   

https://www.gramwzielone....znych-za-2018-r
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 26
Wysłany: 2019-09-17, 19:01   

To już jutro w Warszawie, czy ktoś się wybiera? :-/

Global E-mobility Forum będzie „największym i najbardziej znaczącym miejscem do dyskusji o elektromobilności”.

Zapowiedzi prasowe z lipca 2019:
https://www.pb.pl/kurtyka...bilnosci-966077
http://wde.warszawa.pl/global-e-mobility-forum/
https://www.bankier.pl/mo...warszawie-4497/
 
 
Piotrek11

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-09-19, 12:07   

https://www.money.pl/giel...671499905a.html


Stawiają na Nissana :-)
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 26
Wysłany: 2019-09-26, 13:01   

Słowacja w listopadzie lub grudniu 2019 roku wprowadzi wysokie dopłaty do zakupu auta elektrycznego:
8000 EUR przy zakupie auta elektrycznego
5000 EUR przy zakupie hybrydy plug-in
górny limit ceny pojazdu: 50 tys. EUR

Budżet programu to 5 mln EUR (wystarczyłoby dla przynajmniej 625 nabywców, jeśli każdy wykorzystał maksymalną kwotę 8 tys. EUR). Słowacki minister gospodarki zapowiedział jednak że budżet może ulegnie zwiększeniu w przypadku dużego zainteresowania. Na Słowacji w tej chwili jest ok. 1100 aut elektrycznych.

Dla porównania na Węgrzech jest 5600 elektryków, tam program ruszył kilka lat wcześniej - na Węgrzech można dostać subwencję 20 tys. PLN do zakupu elektryka (do pułapu 260 tys. PLN brutto).
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 600
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-09-26, 13:49   

Brawo! Pan Premier przeczytał? Pan Minister przeczytał?
To jeszcze raz proszę, tylko ze zrozumieniem, a potem limit x2.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 631
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-09-26, 14:01   

Cytat:

Brawo! Pan Premier przeczytał? Pan Minister przeczytał?
To jeszcze raz proszę, tylko ze zrozumieniem, a potem limit x2.


Przecież u nas dopłaty będą na poziomie max. 8500 EUR (37500zł)
Jedyny ogranicznik to górna cena samochodu... ale już dystrybutorzy mają plan jak to obejść...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12