SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co myslicie o zastosowaniu super konesatorow do samochodu el
Autor Wiadomość
areks

Dołączył: 04 Sty 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-01-15, 17:10   Co myslicie o zastosowaniu super konesatorow do samochodu el

https://pl.aliexpress.com/item/4000296674144.html?spm=a2g0o.cart.0.0.57173c00ZcMQL8&mp=1
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3248
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-15, 17:35   

48V 165F za ~1300zł. Da się w nim zgromadzić 0,5 * 48V^2 * 165F = 52Wh, jeśli chciałbyś nimi zastąpić baterie to odpowiedź już raczej masz.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 753
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-15, 17:36   

Ja nic
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-15, 17:41   

Dobry wieczór,

Superkondensatory mogą nadawać się chyba jedynie jako pomocniczy magazyn energii - na przykład do szybkiego odzysku energii z hamowania (mogą przyjąć znacznie większe ilości ładunku w krótkim czasie, niż akumulatory).
Ewentualnie stanowić "wspomagacz" rozruchu, który umożliwi rozruch pojazdu większym prądem, niż dopuszczalny dla danych akumulatorów.
Trzeba pamiętać jeszcze o jednej rzeczy - superkondensatory mają o wiele większe samorozładowanie, niż akumulatory.

Z poważaniem
Maxxc
 
 
areks

Dołączył: 04 Sty 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-01-15, 18:03   

Ladowal bym go do 48v a rozładowywal do 0.8v przetwornica dc/ac to pojemność była by taka mala jak pisze patryk
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3248
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-15, 18:07   

Maxxc napisał/a:
Superkondensatory mogą nadawać się chyba jedynie jako pomocniczy magazyn energii - na przykład do szybkiego odzysku energii z hamowania (mogą przyjąć znacznie większe ilości ładunku w krótkim czasie, niż akumulatory).
Ewentualnie stanowić "wspomagacz" rozruchu, który umożliwi rozruch pojazdu większym prądem, niż dopuszczalny dla danych akumulatorów.
Więc można by je użyć do baterii słabszych niż te obecne w samochodach, miały by za to większą pojemność. Ale i zdecydowanie wolniejsze ładowanie.

areks napisał/a:
Ladowal bym go do 48v a rozładowywal do 0.8v przetwornica dc/ac to pojemność była by taka mala jak pisze patryk
Moje wyliczenie jest od 48V do 0V nie uwzględniając żadnych strat :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maxxc 
MIA Electric L

Wiek: 36
Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-15, 21:01   

Dobry wieczór,

PatrykS napisał/a:
Moje wyliczenie jest od 48V do 0V nie uwzględniając żadnych strat :-)

Tak, czyli dołóżmy do tego rezystancję wewnętrzną pakietu superkondensatorów, straty na samorozładowanie i na balansowanie poszczególnych kondensatorów.
Pojedyncze superkondensatory są wykonywane na napięcia nie przekraczające 3V (2,4V - 2,7V). Spotyka się wersje na 5,5V, ale z tego, co wiem, składają się one z dwóch kondensatorów w jednej obudowie. Wymagają więc one balansowania, aby nie przekroczyć napięć maksymalnych. W najprostszej wersji będą to rezystory podłączone równolegle do łańcuszka kondensatorów. Taki BMS dla ubogich. A to na pewno nie poprawi bilansu energetycznego takiego układu. :mrgreen:
Należy jeszcze wziąć pod uwagę charakterystyki samych kondensatorów jako elementów elektronicznych - wartość napięcia będzie w nich spadać o wiele szybciej, wraz z oddanym ładunkiem, niż dzieje się to dla akumulatorów. Zgodnie z wzorem podanym przez PatrykaS. :)

Z poważaniem
Maxxc
  
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 946
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-01-15, 21:58   

Kolega z Forum kamperowego przygotowuje zestaw Lifepo4 do zycia i Superkondesatory tylko do rozruchu . .zaleta to niska waga i mozna w sumie naladować z byle czego .
Na swoja laicką wiedze nie widze ich do innego zastosowania jak do naglej potzrby otrzymania duzej dawki energii.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 283
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-01-16, 12:39   

Z tego co kiedyś czytałem - Toyota od kilku - jak nie od kilkunastu - lat stosuje superkondensatory w swoim HSD do przyjęcia energii z hamowania (pik energii, a później może iść do baterii HighV) Przy hamowaniu może być moc nawet kilkudziesięciu kW, a tak wysoka moc raczej nie wejdzie do baterii o pojemności między 1 a 2 kWh. Superkondensator może im załatwiać sprawę. Teraz nie znajdę tego artykułu, ale można dłużej przekopać google.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12