SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prąd użytkowy z akumulatora samochodu
Autor Wiadomość
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 64
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-11-24, 20:48   Prąd użytkowy z akumulatora samochodu

Witam

Czy któryś z producentów oferuje coś takiego w standardzie??
Np mam dom a na nim instalację fotowoltaiczną np 6kW. Któregoś pięknego weekendu siedzę sobie na tarasie od rana do wieczora, piję browarka, zużycie prądu w domu znikome, samochód się ładuje - no i naładował na maxa (jako że piję browarka to nie jeżdżę. I sobie tak myślę - jutro też nie jadę - podłączam samochód inną wtyczką i wieczorkiem używam tylko tego prądu z akumulatorów a nie sieci.
Nissan to testował ale czy jest jakieś rozwiązanie seryjne ?
_________________
500e
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-24, 22:46   

Karwoś napisał/a:
Nissan to testował ale czy jest jakieś rozwiązanie seryjne ?
Zdaje się że w Japonii Nissan sprzedaje stację dwukierunkową łączącą się z samochodem przez CHAdeMO. Inne rozwiązanie nie ingerujące zbytnio w instalację samochodu to przetwornica 12V DC -> 230V AC podłączana do akumulatora 12V w samochodzie. Po włączeniu zapłonu samochód może dać z głównego akumulatora do tego 12V około 1kW mocy. Zakłądając że średnio więcej nie potrzebujemy to możemy użyć np. takiej:
http://allegro.pl/przetwo...7055611158.html
Można jedno jej wejście podłączyć do sieci, drugie do akumulatora w samochodzie, a na wyjście dom (dom odłączony zupełnie od sieci) - ma tryb, w którym stara się brać maksimum prądu z akumulatora, a jak go zabraknie to przełącza na wejście sieciowe jak UPS. Kupiłem taką i będę testował niedługo.

Za kilka lat standardem będzie w samochodzie połączenie dwukierunkowe z siecią przez zwykłą wtyczkę i standardową ładowarkę/EVSE, przenośną lub ścienną - pierwsze takie samochody pojawią się pewnie za rok-dwa. W końcu w samochodzie jest potężny falownik o mocy ciągłej rzędu 50kW, zwykle trójfazowy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 64
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-11-24, 22:59   

Takie podłączenie pod 12V byłoby dość na granicy. 1kW to trochę mało. Najlepszym rozwiązaniem byłoby gdyby chwilowo mogło obsłużyć do 10kW. Ale to już musiałoby brać prąd bezpośrednio z baterii.
Ostatnio mówiono mi o nowo wybudowanym domu zupełnie samowystarczalnym pod B-stokiem - Dom z fotowoltaiką ok 10kW + baterie magazynujące - zupełnie bez podłączenia do sieci. Gdyby tak dołożyć jeszcze prąd z baterii samochodu byłoby ciekawie.
_________________
500e
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-24, 23:46   

Karwoś napisał/a:
1kW to trochę mało. Najlepszym rozwiązaniem byłoby gdyby chwilowo mogło obsłużyć do 10kW.
Ta przetwornica chwilowo może dostarczyć do 9kW, co prawda akumulator musiałby dostarczyć jedyne 750A :-) I to przy spadku do góra 10,5V - trzeba by więc ich tam połączyć kilka równolegle. Ale nie jestem pewien czy jest taka potrzeba - skoro prąd na działce jest to przy chwilowo większej potrzebie przetwornica dostarczy go z sieci, a przy średnim niskim poborze (pewnie rzędu 100-500W) 99% pójdzie z samochodu. Więc tak naprawdę zasilacze UPS 1kW na 12V (o wiele tańsze) mogą się równie dobrze sprawić co ta wielka przetwornica.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 241
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-11-25, 21:59   

Nowy Leaf podobno ma oferować takie rozwiązanie. Nawet jakąś brytyjską reklamę widziałem.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-26, 11:05   

Na fejsbukowych grupach Volt-owców już chłopaki wyciągają prąd z baterii ale musiałbyś przewertować kilkaset postów żeby się dokopać bo ostatnio pisali o tym na okoliczność jakiegoś huraganu.
Może jakaś prądnica i pas transmisyjny na podniesione koło? :lol: :lol: :lol:
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 595
Wysłany: 2017-11-26, 11:30   

Sono motors i ich prototyp Sion - samwidzialem, proste i dzialajace. Przetwornica 230V, a oprocz tego typ2 (gniazdo).
 
     
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 64
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-11-26, 13:03   

Wydaje mi się że to nie może być trudne - prąd z baterii poprzez przetwornicę powinien mieć inną częstotliwość - w ten sposób będzie wypierał prąd z sieci - powinno działać tak jak prąd z falownika fotowoltaiki.

Ale ja tylko pochodzę z rodziny elektryków :D
_________________
500e
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-26, 23:44   

Karwoś napisał/a:
Wydaje mi się że to nie może być trudne - prąd z baterii poprzez przetwornicę powinien mieć inną częstotliwość - w ten sposób będzie wypierał prąd z sieci - powinno działać tak jak prąd z falownika fotowoltaiki.
Dokładnie tak, tylko tak jak w falowniku częstotliwość musi mieć idealnie tą samą, natomiast napięcie ociupinkę wyższe, żeby prąd płynął w drugą stronę :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-03, 23:34   

Dla posiadczy pojazdów ze złączem Chademo firma Setec przygotowała inwerter działający właśnie z tego złącza o mocy do 3kW

Cena niestety wysoka 3000 $


_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 241
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-12-04, 11:13   

Jaki jest sens robić Chademo o mocy mniejszej niż pokładowa ładowarka AC?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-04, 11:49   

Ale to nie jest ładowarka Chademo tylko inwerter dający ze złącza Chademo energię użytkową do awaryjnego zasilania domu :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 409
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-04, 11:50   

Jak dla mnie to takie 3kW jako awaryjne zasilanie domu w zupełności by wystarczyło. Jednak cena dośc wysoka.
  
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 241
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-12-04, 11:53   

Aaaa... to nie spostrzegłem tego :)
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-12-04, 12:52   

W sumie gdyby mieć samą wtyczkę to samemu sobie można zrobić coś takiego za niewielkie pieniądze - używając tylko któregoś z zasilaczy MeanWell ( miałem kiedyś zaznaczony w katalogu ale niestety skasowałem) który bez problemu przekształci DC 300 - 500 V na AC 240 V
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 268
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-12-04, 12:56   

jas_pik napisał/a:
W sumie gdyby mieć samą wtyczkę to samemu sobie można zrobić coś takiego za niewielkie pieniądze - używając tylko któregoś z zasilaczy MeanWell ( miałem kiedyś zaznaczony w katalogu ale niestety skasowałem) który bez problemu przekształci DC 300 - 500 V na AC 240 V


Oprócz wtyczki potrzebny jest jeszcze kawałek mikrokontrolera z kodem, który dogada się z autem i skłoni je do zamknięcia styczników w torze chademo :)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-04, 14:05   

drgrin napisał/a:
Oprócz wtyczki potrzebny jest jeszcze kawałek mikrokontrolera z kodem, który dogada się z autem i skłoni je do zamknięcia styczników w torze chademo
I odpowiednią wersję oprogramowania w samochodzie, która nie zburzy się na przepływ prądu w drugą stronę w czasie ładowania :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14