SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla Model S po 500.000km :)
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-27, 17:58   

Żadna z rzeczy które wymieniłem nie dotyczyła silnika/skrzyni biegów. Ba - akurat one były najbardziej bezproblemowe. Sypały się inne rzeczy. Na przykład przy takim przebiegu dużo słabiej świeciły światła, bo zaczęły matowieć soczewki/odbłyśniki. Naprawdę - przebieg to nie tylko silnik. Ba, silnik akurat znosi to nad wyraz dobrze. Kwestia dbania o systematyczne wymiany oleju i nie katowania go.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-27, 18:46   

światła tez można wymenić
:)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-27, 19:22   

Cale zawieszenir w tesli jest pancerne. Nie kupowalbym fabii czy polo 500000km, ale tesla jest przygotowana do takich przebiegow. Nie mowiac o tym, ze nic nie rdzewieje.. zadne wahacze czy poduszki, itp.

Co sie tyczy pneumatycznego: w mojej S mam niepneumatyczne, w zony jest air- i oprocz mozliwosci podnoszenia aby przewiezc dziadka (latwiej mu wsiasc) - nie widze roznicy. Zwykla tesla tez ma bardzo wysokie zawieszenie, na szczescie.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-27, 20:20   

znalazłem u mnie simmerblok w prawym dolnym wahaczu jest do wymiany.
tam śruby nie da się odkręcić podobno bez wyciągania baterii :mrgreen:

ale... jest sposób na to :mrgreen: :shock:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-27, 20:27   

Carlos napisał/a:
Zostaje tylko zawieszenie które nie nadaje się na polskie drogi .
Dlatego jeżdżac po Polsce trzeba się zastanowić nad sensem zawieszenia pneumatycznego.
I tyczy się to każdego auta nie tylko tesli.


przepraszam... co to znaczy "polskie drogi".
czy to jest wydzwiek negatywny?

Drogi w Polsce przez ostatnie lata są IMO w wielu miejscach lepsze niż w Niemczech i stają się lepsze caly czas. Budowane są ekspresówki, a drogi krajowe są w BDB stanie.

więc tutaj bym juz nie generalizował :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-27, 21:06   

Przemek, na Kaszubach nie byles?;) ale generalnie masz racje, jest naprawde niezle.
 
 
Carlos 
EV Owner


Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 107
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-27, 21:48   

Podobało mi się jak 3 lata temu ASO Audi stwierdziło że gwarancja na pneumatykę jest 200 000 km z wyłączeniem Polski gdzie jest 50000 km.
Jeździłem 5 lat z pneumatyką, komfort niepowtarzalny i niestety drogi gips w naprawie.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 310
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-11-27, 21:54   

vwir napisał/a:
Żadna z rzeczy które wymieniłem nie dotyczyła silnika/skrzyni biegów. Ba - akurat one były najbardziej bezproblemowe. Sypały się inne rzeczy. Na przykład przy takim przebiegu dużo słabiej świeciły światła, bo zaczęły matowieć soczewki/odbłyśniki. Naprawdę - przebieg to nie tylko silnik. Ba, silnik akurat znosi to nad wyraz dobrze. Kwestia dbania o systematyczne wymiany oleju i nie katowania go.


O ilu letnim aucie piszesz 5-10-15? bo przebieg ma niewiele wspólnego z wadami jakie opisujesz.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-27, 21:59   

Konkretnie: które nie mają związku z przebiegiem, a mają z wiekiem? Dokładnie wszystkie mają związek tylko i wyłącznie z przebiegiem. Soczewki matowieją od strumienia światła, a świateł używasz podczas jazdy. Gdy auto stoi nieużywane to nic się z nimi nie dzieje.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 310
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-11-27, 22:48   

Zadaj sobie pytanie na jakich lampach i żarówkach jeździ twoje auto, a na jakich Tesla. Co mają wspólnego gumowe węże twojego auta z Teslą i na koniec czujnik pedału hamulca do hamowania w Tesli. Opony, tak opony też mają wiele wspólnego z przebiegiem, a jednak ich wiek ma niebagatelne znaczenie. Czy twoje auto było odpalane 5 czy 30 razy dziennie to również ma znaczenie, ile stało w korku czy na światłach, a silnik pracował - robił przebieg? Jak to porównasz do Tesli.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-28, 06:44   

Auto z soczewkami jeździło na ksenonach. Czujnik hamulca bądź kierunkowskazu w tesli jest dokładnie taki sam. Co za różnica? Jakie znaczenie dla stopu/świateł/kierunkowskazu ma to, jak często odpalałem auto? Nie rozumiesz tego co napisałem - to nie o to chodzi, że dokładnie te same usterki mają się pojawić w tesli. Pokazałem tylko, że przebieg to nie tylko napęd. Ba - akurat napęd znosi wysokie przebiegi najlepiej. Przebieg to również stado drobiazgów dookoła. Łącznie z zawiasami drzwi, sztywnością nadwozia, itp. pamiętaj też, że to auto po taxi, więc te drzwi były otwarte i zamknięte ileśtam razy dziennie. Tak samo jak włączone i zgaszone zostały światła. To auto też stało w korkach i świeciło światłami. To nie jest auto, w które ktoś wsiadał i jechał w trasę 1000km. Więc hamulec i kierunkowskaz też był wykorzystywany często. Po prostu bardzo mnie irytuje takie podejście w stylu handlarzy: 'silnik wymieniony, czyli przebieg zerowy'.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-28, 09:39   

vwir - przebieg to pojęcie... WZGLĘDNE !

jeśli auto jezdziło autostradami i natrzaskało w 4 lata 500 tys km
to będzie i tak w lepszym stanie
niż auto 4-ro letnie z przebiegiem 100tys, które latało tylko po mieście.

koniec kropka.

i uwierz mi - jako posiadacz wielu aut z dużymi przebiegami, coś wiem o różnych usterkach....
a co więcej- wszystko jest do zrobienia i niedrogo ;)
jak mawiają "cebulaki" - "nie za miliony monet" :mrgreen: :shock:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 310
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-11-28, 09:55   

Gwarancja i pewność, że to nie ulepa jak to Wodnik gdzieś wspomniał są lepszą alternatywą niż niski przebieg i bez gwarancji, tak ja to widzę. Każdy świadomie dokonuje wyboru wydając swoje pieniądze i niech tak zostanie.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-28, 10:06   

Ale ludzie, o czym Wy piszecie... To jest auto po TAXI. Nie jeździło autostradami. Jak często jedziecie taksówką 500km?
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 224
Wysłany: 2018-11-28, 10:09   

Cudów nie ma za eksploatacją idzie cena i za ceną eksploatacja, dlaczego auta z przebiegiem ponad 0.5mln km są znacznie tańsze niż te z normalnym przebiegiem 15-30tys. km rocznie - chyba ktoś to wszystko siadł wycenił i zapewne nie zrobił tego podpierając się teorią tylko jakimś doświadczeniem... Tak czy inaczej kolega gwarancje Tesli ma na podstawowe komponenty jezdne więc jakby co większość tych droższych zmartwień z głowy. Jedni kupują nowe auta po to tylko (przynajmniej tak pokazują statystyki) aby w ogóle nie zajmować się tematem jakiegokolwiek serwisu w przeciągu 3-4 lat bo traktują samochód jako narzędzie do przemieszczania się, inni zgadzają się na używane z ponad 200tys. km przebiegu, jeżdżą latami, serwisują często nie tanie rzeczy i z ekonomicznego punktu widzenia i tak wychodzą na plus. Nie ma co negować jednych i drugich po prostu punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, wiadomo, że chyba każdy wolałby nowe auto...
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-28, 11:03   

vwir napisał/a:
Ale ludzie, o czym Wy piszecie... To jest auto po TAXI. Nie jeździło autostradami. Jak często jedziecie taksówką 500km?



ty chyba człeku pojęcia nie masz co to są taksówki lotniskowe i kogo one wiozą i skąd/dokąd....

i zapomniałeś jakie drogi są w holandii (najlepsze w europie).
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 310
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-11-28, 11:58   

TAXI- chyba jedyne auta co wożą to do czego były stworzone a nie cegły, pralki wszelkie graty do domu i na działkę.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 371
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-11-28, 14:22   

Gwarancję ma i tą różnice w cenie też.
Pieniądze wyda jak chce, może na naprawy, może na lody,
nie nasza sprawa, ale jeżeli będzie naprawiał, to dla nas ważne jest
ile my na tym skorzystamy. Wiedzę o aucie pogłębi, mam nadzieję,
że podzieli się nią w tym wątku, a my oceniajmy ten zakup po paru latach.

Proponuję spotkajmy się z ocena za rok, potem za dwa.

Nie wiem jak inni, ale ja jestem ciekaw.
Przyznam, że też nie wróżyłem Tesli takich przebiegów,
a tu miłe zaskoczenie 500 tys km robi lekko
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 557
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-11-28, 14:50   

Dla mnie highend jest pewnego rodzaju pionierem.

Wcześniej jako pierwszy w Polsce ujeżdżał Leafa i bardzo obszernie i szczegółowo dzielił się swoimi doświadczeniami.

Teraz pewnie znowu jako pierwszy w kraju ma Tesle z przebiegiem jakiego wiele spalinowych samochodów nie dożyło. Mam nadzieję, że będzie chciał się nadal dzielić z nami swoimi doświadczeniami tym razem dotyczącymi samochodu który jest marzeniem wielu. Dodatkowo znaczna część z nas będzie mogła sobie pozwolić na taki samochód dopiero jak będzie miało przebieg nie mniejszy niż 500tyś km.
 
 
Yapco 

Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: Wwa
Wysłany: 2018-11-28, 21:01   

Dlatego też kibicujemy i czekamy na bieżące informacje jak się auto sprawuje :)
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-29, 13:45   

Spokojna nasza ;) Tesla ma słuzyć do... zarabiania :shock:
ale taksówką nie będzie. Mam na nią inny plan.

1. ma być ładna - już jest
2. ma być sprawna - jest cały czas
3. ma być jeżdżona -... :)

Na pewno problemem jest... serwis. Dodzwonić się tam ciężko, cokolwiek dowiedzieć - ciężko. Historia serwisowa - niedostępna niby. Podobno od momentu kiedy jestem wlaścicielem to tak ;)
Bezsens. Ale ja nie popuszczę.

Umówić sie muszę na wizytę gdyż Tesle Taxi mają problem z update softu - coś tam w serwisie muszą przestawić w aucie. Nie wiem dlaczego i jaki powód - dopytam. Na razie mam v8.0 stary soft....

Pojadę do Wiednia
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-30, 23:01   



jak na swój przebieg wygląda dobrze co nie? :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-12-01, 00:48   

ad 2. ma być sprawna

a) wymieniłem opony tył na nowe

b) problem ma prawy przedni wahacz, jest wybita guma "silentblok" oraz sworzeń ma luz.

potrzebna część:

https://allegro.pl/prawy-wahacz-przod-tesla-model-s-1048951-00-a-i7394183619.html

objaw? autem znosi przy ostrym przyspieszeniu i "wraca" po odjęciu pedału gazu, jest tak od zakupu. Prawdopodobnie winny jest ów wahacz.

I teraz kłopot - Tesla zrobiła (specjalnie?) utrudnienie, aby odkręcić dolny wahacz trzeba... opuścić baterię (ups), można to zrobić "made in Poland" i poluzować śrubę, obciąć główkę śruby i wkręcić nową śrubę od drugiej strony (bez problemu się da, baterii nie ruszamy) i będzie potem łatwe do wymiany kolejnej, ale....

Ale! podobno jak w serwisie Tesli zobaczą coś takiego (śruba z drugiej strony) to mogą... cofnąć support auta bo stwierdzą, że mogło być powypadkowe, naprawiane u henia w szopie.. blabla... i ponowne przywrócenie supportu to ok. 1000 eur.

Więc? nie pozostaje nic innego jak wymienić wahacz w serwisie ;) lub samemu opuszczając baterię.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jogur 
EV-redy

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 68
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-01-03, 15:35   podobny objaw ściągania

highend napisał/a:
(...)

b) problem ma prawy przedni wahacz, jest wybita guma "silentblok" oraz sworzeń ma luz.

potrzebna część:

https://allegro.pl/prawy-wahacz-przod-tesla-model-s-1048951-00-a-i7394183619.html

objaw? autem znosi przy ostrym przyspieszeniu i "wraca" po odjęciu pedału gazu, jest tak od zakupu. Prawdopodobnie winny jest ów wahacz.


czesia

miałem podobny objaw, będąc w serwisie w Norymberdze (szybki kontakt i bliskie terminy a nie jak w Berlinie) to wymienili to na gwarancji; przyznali, że to coś poluzowane a jedno dodatkowo urwane - strach był przy mocnym odpuszczaniu "gazu" ... ale dziwne - jak już się odpuściło i dalej jechałem 130 i naciskałem mocniej na hamulec - zero objawów ściągania ...

auto miało ok 50 tyś przebiegu wtedy, luty 2015 zakupione

także nie ma reguły, że poniżej 100tyś przebiegu będzie ok, a przy 500 tyś musi coś być zepsute
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - nawet jak klnę go za niewygodę przy wsiadaniu ... ;)
 
 
Marian76

Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-01-04, 15:34   

I co jakieś nowe wieści? Mamy styczeń a ostatni wpis posiadacza jest z przed ponaf 30tu dni. Jak wrażenia? Czy auto jeździ? Co z tym biznesem? Czy autko juz zarabia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11