SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla Model S po 500.000km :)
Autor Wiadomość
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-01-30, 20:54   

Tez nie umiem wytlumaczyc, ale tak jest:)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-30, 21:47   

marek121 napisał/a:
spalinowy samochód też musiał by palić 10% więcej w deszczu a raczej tak nie jest
Na pewno? Ktoś sprawdzał taką samą trasę w deszczu i na sucho na odpowiednim dystansie? Bo w elektrykach to każdy procent widzimy i liczymy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 457
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-01-30, 22:31   

U mnie latem o 8% w deszczu wzrasta to są napewno wycieraczki światła i opory toczenia.
Obrazowo opisując auto ma te 2 mm wody do ogarnięcia a to powoduje zużycie.
To jak z plugiem, zima jak jedzie i tylko sypie to mało pali a jak spycha snieg to pali sporo.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1112
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-01-31, 10:02   

PatrykS napisał/a:
marek121 napisał/a:
spalinowy samochód też musiał by palić 10% więcej w deszczu a raczej tak nie jest
Na pewno? Ktoś sprawdzał taką samą trasę w deszczu i na sucho na odpowiednim dystansie? Bo w elektrykach to każdy procent widzimy i liczymy :-)


Na pewno. Bardzo szybko bym zauważył, gdyby spaliniak zaczął zużywać 7,7 zamiast 'standardowego' 7,0. Spaliniak służy mi do jazdy na tej samej trasie, więc mam dość dużą powtarzalność.

Podejrzewam, że w elektryku wynika to z jeszcze jednej kwestii - najczęściej gdy pada deszcz to jest chłodniej, więc mamy jeszcze trochę więcej strat na ogrzewaniu kabiny. Do tego powietrze o większej wilgotności ma większą pojemność cieplną, więc więcej tracimy na jego ogrzewaniu. Do tego oczywiście straty na odprowadzaniu wody spod kół. To są małe rzeczy, ale sumują się do większego zużycia. Chociaż szczerze mówiąc to w leafie nie widzę aż 10% różnicy. Może z kilka procent, ale na pewno nie aż 10%. To by oznaczało 10% mniejszy zasięg, a tego ciężko nie zauważyć.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 126
Wysłany: 2019-01-31, 21:11   

Przejeżdżam firmówką min. 50 tys km rocznie. Każde z aut, które miałem w deszczu spala więcej niż w takich samych warunkach, gdy nie pada. Zwłaszcza na autostradzie przy wyższych prędkościach. Czy jest to 6, 10 czy 14 procent to nie powiem, bo aż takich statystyk nie prowadziłem. Składa się na to zapewne większe opory toczenia, dodatkowo często interweniuje klima, aby szyby nie parowały plus włączone światła mijania, wycieraczki.
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 85
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-01, 07:42   

vwir napisał/a:
PatrykS napisał/a:
marek121 napisał/a:
spalinowy samochód też musiał by palić 10% więcej w deszczu a raczej tak nie jest
Na pewno? Ktoś sprawdzał taką samą trasę w deszczu i na sucho na odpowiednim dystansie? Bo w elektrykach to każdy procent widzimy i liczymy :-)


Na pewno. Bardzo szybko bym zauważył, gdyby spaliniak zaczął zużywać 7,7 zamiast 'standardowego' 7,0. Spaliniak służy mi do jazdy na tej samej trasie, więc mam dość dużą powtarzalność.

Podejrzewam, że w elektryku wynika to z jeszcze jednej kwestii - najczęściej gdy pada deszcz to jest chłodniej, więc mamy jeszcze trochę więcej strat na ogrzewaniu kabiny. Do tego powietrze o większej wilgotności ma większą pojemność cieplną, więc więcej tracimy na jego ogrzewaniu. Do tego oczywiście straty na odprowadzaniu wody spod kół. To są małe rzeczy, ale sumują się do większego zużycia. Chociaż szczerze mówiąc to w leafie nie widzę aż 10% różnicy. Może z kilka procent, ale na pewno nie aż 10%. To by oznaczało 10% mniejszy zasięg, a tego ciężko nie zauważyć.


w spaliniaku jak się juz rozgrzeje, to część tego co ma być schłodzone idzie na nagrzewnice - nie ma potrzeby dogrzania powietrza w kabinie dodatkową dawką paliwa - w elektryku jak się używa nadmuchu ciepłego powietrza to widać spadek zasięgu.

przykład ze środy - stojąc na parkingu w rajchu, bez słońca, ustawiona temperatura nadmuchu na +22, jedna krecha nagrzewania fotela kierowcy w 90D - spadek zasięgu w KM pokazywał 1 KM mniej co ok 2 min. (około, nie robiłem badań laboratoryjnych ;) )
myślę, że to właśnie różnica - nadmuch w elektryku zawsze wymaga dodatkowej energii (także podczas jazdy, na postoju elektryk ma przewagę, silnik mu nie pracuje), potem spadek energii podczas jazdy boli bardziej.

przykład z zeszłego tygodnia: opady śniegu od Wrocka do Legnicy, był śnieg, silny wiatr, potem mokry śnieg - hamowało nas aż strach ... (nic nowego, spaliniaka też hamowało, barierki Niemiec miał tuż tuż jak się wziął za wyprzedzanie) - zużycie w S85 miałem ok 24,5 kW / 100 km
powrót do domu - sucho, zimniej, większa prędkość, wiatr z boku (pd-ws) i zużycie 22 kW/100km - nagrzewanie na +23 bo się pojawiło przeziębienie ;) ...

także śnieg na pewno mocno wstrzymuje auto, niezależnie od napędu. w elektryku mocno spada zasięg od nagrzewania kabiny - to moje prywatne obserwacje.

poza tym: wymieniony silnik jednak miał udział w mniejszym zuzyciu, skoro piszecie, że to łożyska szumią w nich; "gładziej" działają, mniejsze opory, itd ...

pozdro
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 85
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-01, 07:48   

highend napisał/a:

I teraz co się dzieje z tyłem. Przy mocniejszym przyspieszaniu - auto ściąga na lewo, przy odpuszczeniu gazu - auto wraca na swój tor. Dziwne to jest uczucie. Czytałem o tym na forum Tesli i niektórzy mieli poluzowane sruby w zawieszeniu... takie głupie historie.


miałem to samo w listopadzie/ w grudniu na serwisie wymieniali i regulowali łączniki do zawieszenia przód/tył - przestało tak gwałtownie ściągać na lewo przy przyspieszaniu i szybkim puszczeniu "gazu" - w prawo.
ciekawostka, że przy stabilnej jeździe 100-120 km/h na wprost - gwałtowne hamowanie i auto szło prosto ... tylko przy odpuszczaniu "gazu" ściągało w prawo

serwis w Norymberdze jednak coś tam nieelegancko ponaprawiał, bo po miesiącu (!!) znowu troszkę ściągało - w tym tygodniu jeszcze raz inny mechanik ze mną pojeździł, teraz regulacja jest OK - z tyłu było niedobrze wyregulowane.
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
szkutnik 
Tesla S 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-05, 13:39   

jogur napisał/a:


miałem to samo w listopadzie/ w grudniu na serwisie wymieniali i regulowali łączniki do zawieszenia przód/tył - przestało tak gwałtownie ściągać na lewo przy przyspieszaniu i szybkim puszczeniu "gazu" - w prawo.
ciekawostka, że przy stabilnej jeździe 100-120 km/h na wprost - gwałtowne hamowanie i auto szło prosto ... tylko przy odpuszczaniu "gazu" ściągało w prawo

serwis w Norymberdze jednak coś tam nieelegancko ponaprawiał, bo po miesiącu (!!) znowu troszkę ściągało - w tym tygodniu jeszcze raz inny mechanik ze mną pojeździł, teraz regulacja jest OK - z tyłu było niedobrze wyregulowane.


No i po jakiego wuja jeźdźić do tych serwisów, No chyba że macie blisko.
Taka prosta sprawa jak zawieszenie i spitolone.
Regulacje robi się laserowo na pożądnym sprzęcie i bez pośpiechu, wtedy jest dobrze. i nie trzeba jechać do Norynbergii.
Wszystkie naprawy można zrobiś taniej w zaufanym serwisie albo samemu.
Niektórzy tu straszą, że gwarancja musi być bo jak silnik padnie to majątek do wydania.
Nie prawda. Taniej mi wyjdzie wymienić łożyska i dyferencjał, na znacznie lepszy niż oryginalny tesli ,niż kosztuje laweta do Norynbergii

Kupiłem Teslę w USA bo znam właściciela ( pan w wieku 90lat) wiem, że nie jest pospawana z kawałów a serwis nie jest mi do niczego potrzebny bo jest za daleko
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 85
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-05, 14:11   

szkutnik napisał/a:

No i po jakiego wuja jeźdźić do tych serwisów, No chyba że macie blisko.
Taka prosta sprawa jak zawieszenie i spitolone.
Regulacje robi się laserowo na pożądnym sprzęcie i bez pośpiechu, wtedy jest dobrze. i nie trzeba jechać do Norynbergii.
Wszystkie naprawy można zrobiś taniej w zaufanym serwisie albo samemu.
Niektórzy tu straszą, że gwarancja musi być bo jak silnik padnie to majątek do wydania.
Nie prawda. Taniej mi wyjdzie wymienić łożyska i dyferencjał, na znacznie lepszy niż oryginalny tesli ,niż kosztuje laweta do Norynbergii

Kupiłem Teslę w USA bo znam właściciela ( pan w wieku 90lat) wiem, że nie jest pospawana z kawałów a serwis nie jest mi do niczego potrzebny bo jest za daleko


każdy robi jak chce / jak pasuje
żeby jeździć specjalnie taki kawał do serwisu, to bym faktycznie musiał mieć za dużo wolnego czasu ;) - ale jak się jeździ w interesach czy towarzysko - inna para kaloszy.
wymieniają na gwarancji, po gwarancji będę robił tak gdzie są mechanicy na medal ;)

pozdro
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 302
Wysłany: 2019-02-07, 07:33   

Jak sądzisz czy proces degradacja baterii teraz spowolni czy przyspieszy i czy w mniej intensywnie użytkowanych egzemplarzach np 500000km ale 10 lat będzie przebiegać inaczej.
Liczę na regularne opisy problemów, braków problemów co szczerze życzę.
Twoje sprawozdania pozwolą na na łatwiejsze podjęcie decyzji o zakupie starej Tesli. Niestety wielu z nas będzie mogło pozwolić sobie tylko na zakup wiekowych egzemplarzy.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 596
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-02-07, 08:33   

Zważywszy że średni wiek auta używanego kupowanego w Polsce to 11 lat i 4 miesiące to już za jakieś 5 lat ludzie zaczną kupować używane modele S :D
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 85
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-07, 10:27   

krawcu napisał/a:
Zważywszy że średni wiek auta używanego kupowanego w Polsce to 11 lat i 4 miesiące to już za jakieś 5 lat ludzie zaczną kupować używane modele S :D


halo, czytanie komuś w myślach - zabronione ;)

a poważnie, to tesle jeżdżą "konsumencko" od 2012 jak się nie mylę, więc pomijając wcześniejsze modele z małymi pojemnościami - nie ma na rynku żadnego auta z aku 85kWh, starszego niż 6 lat.

Autor wątku ma auto z 2014 roku.

jakość ładowania, ilość cykli, sposób jazdy (też łagodne używanie mocy a nie deptanie i hamowanie) ma znaczący wpływ na spadek użytecznej pojemności aku.
jak czasem widzę zdjęcia z CID, że cały przebieg gość robił ze średnim zużyciem 185Wh/km to o ile to nie ściema - moim zdaniem bateria będzie lepsza niż ze średnim zużyciem 300wh/km

pozdro
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-12, 20:41   

jogur napisał/a:

miałem to samo w listopadzie/ w grudniu na serwisie wymieniali i regulowali łączniki do zawieszenia przód/tył - przestało tak gwałtownie ściągać na lewo przy przyspieszaniu i szybkim puszczeniu "gazu" - w prawo.
ciekawostka, że przy stabilnej jeździe 100-120 km/h na wprost - gwałtowne hamowanie i auto szło prosto ... tylko przy odpuszczaniu "gazu" ściągało w prawo

serwis w Norymberdze jednak coś tam nieelegancko ponaprawiał, bo po miesiącu (!!) znowu troszkę ściągało - w tym tygodniu jeszcze raz inny mechanik ze mną pojeździł, teraz regulacja jest OK - z tyłu było niedobrze wyregulowane.


u mnie już wymienione 3 łączniki i łożysko w kole. Został jeden łącznik... w czwartek do wymiany + ustawienie geometrii. Ale mechanik (kuzyn mój!) mówił, że nawet teraz jest może 10% tego zarzucania co było wcześniej - czyli poprawa przeogromna.
A to mnie cieszy bo ja w trasę muszę :) A Teslą się wspaniale jezdzi :)
Jeszcze mam klocki hamulcowe z tyłu do wymiany, od nowości 526.000km :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-12, 20:42   

wik6 napisał/a:
Jak sądzisz czy proces degradacja baterii teraz spowolni czy przyspieszy i czy w mniej intensywnie użytkowanych egzemplarzach np 500000km ale 10 lat będzie przebiegać inaczej.
Liczę na regularne opisy problemów, braków problemów co szczerze życzę.
Twoje sprawozdania pozwolą na na łatwiejsze podjęcie decyzji o zakupie starej Tesli. Niestety wielu z nas będzie mogło pozwolić sobie tylko na zakup wiekowych egzemplarzy.


będzie jeżdżone to się dowiemy :)
natomiast kupno Tesli z przebiegiem 200-300 tys to na pewno dobra inwestycja, skoro przy 500.000km jest jak u mnie :)
Zobaczymy czy się zepsuje, że będę musiał lawety używać - póki co się nie zapowiada :mrgreen: :shock:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1423
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-12, 22:12   

Żywotność aku litowych zależy w bardzo dużym stopniu od prądów ładowania i rozładowania i sięga nawet 2000 cykli (do 80%), jeżeli bateria jest 85 kWh, to na ładowaniu można zrobić 300-400 km, co daje średnio 700 000 km :-D . W samochodach elektrycznych są różne paradoksy.
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 120
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-02-13, 13:53   

Przemek, to nie Ty? ;)
https://www.motofakty.pl/...e-mistrzow.html
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 85
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-13, 16:04   

highend napisał/a:


u mnie już wymienione 3 łączniki i łożysko w kole. Został jeden łącznik... w czwartek do wymiany + ustawienie geometrii. Ale mechanik (kuzyn mój!) mówił, że nawet teraz jest może 10% tego zarzucania co było wcześniej - czyli poprawa przeogromna.
A to mnie cieszy bo ja w trasę muszę :) A Teslą się wspaniale jezdzi :)
Jeszcze mam klocki hamulcowe z tyłu do wymiany, od nowości 526.000km :mrgreen:


no to bomba !
a ja sie kiedyś chwaliłem, ze mondziakiem zrobilem 180 tys. i dopiero zdarlem hamulce ... ;) a teraz elektryki mają / będą mieć wieczne hamulce hehe
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-13, 16:15   

highend napisał/a:

natomiast kupno Tesli z przebiegiem 200-300 tys to na pewno dobra inwestycja, skoro przy 500.000km jest jak u mnie :)
Zobaczymy czy się zepsuje, że będę musiał lawety używać - póki co się nie zapowiada :mrgreen: :shock:


Obawiam się że prędzej czy później zostanie tak to zrobione, jak w dzisiejszych autach spalinowych.
Gdzie producenci celowo robią tak, żeby auto się psuło.
Przebieg 300.000 km i bateria do wymiany.
Serwisy i części dają zysk, a nie sprzedaż aut.
_________________
http://forum.samochodyele...der=asc&start=0
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 426
Wysłany: 2019-02-13, 17:02   

metu napisał/a:
Przemek, to nie Ty? ;)
https://www.motofakty.pl/...e-mistrzow.html


raczej nie, artykuł z 11, a Przemek wczoraj się w temacie udzielał.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-13, 20:43   

metu napisał/a:
Przemek, to nie Ty? ;)
https://www.motofakty.pl/...e-mistrzow.html


chciałbyś : :-P :mrgreen: to kogoś z Częstochowy

moja już gotowa, jutro zabieram od mechanika. Mówił, że jechał i nie rzuca nią :)

wymienione 4 łączniki zawieszenia (koszt 250e serwis), łożysko z piastą (240e serwis).
klocki hamulcowe tył (jakieś 50e) + robocizna mechanika nie wiem ile,
ale na pewno sporo mniej niż w serwisie (tam 130e netto 1h).

i pędzę do Austrii, Włoch i Niemiec :) Teslą - a jak!
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-14, 14:49   

łożysko z piastą można kupić w PL w Intercarsie za ok. 500 zł... a więc przepłaciłem :shock:
takie samo firmy SKF - identyczne jest z serwisu
klocki hamulcowe tył - ok 150 zł komplet Delphi w PL od ręki na tył bo miałem do wymiany.

wszelkie elementy zawieszenia - można dać firmie do wymiany gum na poliuretan...:) ale ja kupiłem w serwisie.

mam już auto, nie ściąga, nie rzuca nim... bajka :) :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 85
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-14, 16:52   

highend napisał/a:
łożysko z piastą można kupić w PL w Intercarsie za ok. 500 zł... a więc przepłaciłem :shock:
takie samo firmy SKF - identyczne jest z serwisu
klocki hamulcowe tył - ok 150 zł komplet Delphi w PL od ręki na tył bo miałem do wymiany.

wszelkie elementy zawieszenia - można dać firmie do wymiany gum na poliuretan...:)


tak na przyszłość - podpowiedz proszę, jak te konkretne elementy znajdować w katalogach innych dostawców niż T. ?

w sumie trzeba się zainteresować wymianami poza serwisem jak już gwarancje się kończą lub skończyły :)

dzięki !
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 202
Wysłany: 2019-02-14, 17:35   

nagraj może jakiś filmik z prezentacją lub z podróży po SC - prędkości, czasy ładowania.

serdecznie zazdroszczę! mam nadzieję, że to również będzie mój rok;)
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-14, 22:50   

po numerach części - w serwisie je dostaniesz, albo na stronie

https://epc.teslamotors.com/#/catalogs

:) jest piasta z łożyskiem i jest numer... :mrgreen:

proszę:

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3416143230341-vkba-7127-zestaw-lozysk-kola.html

to jest cena detaliczna, warsztaty zamawiają w hurtowej (niecałe 500 zł brutto sprawdzaliśmy)

chyba Ci co sprzedają używane części na allegro nie będą mnie lubieć :mrgreen: :mrgreen: :-P
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-14, 22:54   

https://allegro.pl/oferta/tesla-model-s-wahacz-tylny-pionowy-1021422-00-b-6907018179

taki łącznik kosztuje w serwisie w Berlinie 40 euro netto nowy

:) Sorry Winnetou
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12