SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla Model S po 500.000km :)
Autor Wiadomość
Carlos 
EV Owner


Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 107
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-22, 16:53   

Padnie ci motor albo bateria to inaczej będziesz śpiewał
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 382
Wysłany: 2018-11-22, 16:59   

Apeluje byście przenieśli dyskusje o teslach z USA do stosownego wątku
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 187
Wysłany: 2018-11-22, 17:44   

Yapco napisał/a:
.Co do SC - zobaczcie jaka jest ich sieć na terenie PL - miały powstawać kolejne i co? I nic.


i co? i nic - trzeba czekać. to i tak najsilniejsze ładowarki dostępne w Polsce, a przed wejściem Greenway'a i Lotosu to jedna z większych sieci w Polsce;) Myślę że na liczbę sprzedanych nowych egzeplarzy to i tak najbardziej nasycony rynek pod względem ilości wtyczek na tysiąc pojazdów (zdaje się że wciąż istnieją stany, w których nie ma ani jednego SC).

EDIT: aż sprawdziłem: w Dakocoe Płn nie ma żadnej, a w Arkansas jest 1. Nie ma biedy!
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 224
Wysłany: 2018-11-23, 10:33   

Żartujecie... po co SuC... po to choćby żeby swobodnie poruszać się po Europie, po Polsce zresztą też w tym aucie właśnie o to chodzi, żeby kliknąć cel, zaplanować sobie trasę i wiedzieć +/- kiedy się dojedzie do celu, gdzie i ile czasu po drodze się ładować a czy bezpłatne SuC nie są wystarczającym argumentem, po co płacić za energię jak można używać za free? Może jak ktoś mało jeździ nie ma to znaczenia ale jak ktoś robi rocznie 60-70tys. to jest już znacząca różnica. Trzeba wziąć pod uwagę, że w Polsce 95% ładowarek Chademo jest płatnych - obsługiwanych przez Greenway a ceny u nich jak wiadomo do najniższych nie należą. Chyba jest lekka różnica jadąc w trasę ładować się 120kW (SuC) a 50kWh(Chademo) w praktyce SuC => 100-110kW a Chademo => 40kW.
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-23, 10:51   

Niech kazdy robi co lubi, jak sie zepsuje, bedzie sie placic, ale coz:)

Ja kupowalem 1. tesle rowniez taniej, ale mialem priorytety, m.in. pelny support i gwarancje. Przydaly sie.
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 224
Wysłany: 2018-11-23, 10:57   

Dokładnie zbyt drogi samochód i zbyt awaryjny aby wydać tyle zazwyczaj sporo kasy i nie mieć supportu ani gwarancji zwłaszcza, że ceny części i usług są masakryczne. To tak jakby wejść do bardzo dobrej restauracji i zamówić jedzenie na wynos :) .
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-23, 14:37   

Prawde mowiac zbyt awaryjny nie jest, ale jesli juz silnik pojdzie, to kosztuje:))
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-24, 00:52   

To ja wam pokażę zadbaną Tesle po taksówce z przebiegiem ponad pół miliona km.

Bo jak już wielokrotnie pisałem- przebieg to tylko informacja, a stan pojazdu to rzeczywistość.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-24, 00:53   

A podejście typu "u mnie nie ma SuC, a serwisy daleko więc Tesla z USA jest ok" uważam za mocno krotkowzroczne myślenie....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 371
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-11-24, 12:06   

Kupiłeś dobry sprzęt, oceniłeś, że taki chcesz i jest super,
nie oglądaj się na tych co podejmują inne decyzje.
Fakty są takie, że jedni sikają na stojąco inni na siedząco,
a co jest męskie i kto o tym decyduje, każdy sobie sam odpowie.
Zawsze można zapytać kobietę o jej zdanie,
a wtedy to dopiero możemy nie poznać świata.
Znam tylko jedno rozwiązanie, kazać jej sikać na stojąco.
 
 
Yapco 

Dołączył: 13 Cze 2018
Posty: 29
Skąd: Wwa
Wysłany: 2018-11-24, 23:01   

Jedno jest pewne, trzeba mieć jaja, żeby kupić teslę po taxi z dużym przebiegiem, tak samo trzeba mieć jaja, żeby kupić Tesle z USA. :)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-25, 00:25   

Yapco napisał/a:
Jedno jest pewne, trzeba mieć jaja, żeby kupić teslę po taxi z dużym przebiegiem, tak samo trzeba mieć jaja, żeby kupić Tesle z USA.
Albo dużo kasy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 72
Wysłany: 2018-11-25, 10:25   

Mam dwójkę znajomych którzy pracują w serwisie Tesli. Ja osobiście jestem fanem tej marki, ale muszę przyznać ze to co słyszę o awaryjności tego auta to przeraża. Sposób napraw typu niedoróbek produkcyjnych jest komiczny. Wymiany kluczowych elementów jak silniki czy baterie są na bardzo powszechne przy bardzo niskich przebiegach. Jak dla mnie tesla tylko na gwarancji.
Wymiana wahacza wiąże się z usunięciem baterii. Koszty w serwie są horendalne. Serwis gwrwncyjny jest jak najbardziej ok ale potem płac i płacz
Czekam na model 3 i w sumie nie planuje dłużej użytkować od czasu gwarancji na auto.
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera -> Toyota Rav4 electric
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-25, 13:28   

Horrendalne?

Klamka w Q7 kosztuje wiecej niz w tesli. Roboczogodzina nie jest drozsza. To auta klass premium, a nie opel.

Tak, pauja sie rzeczy, ale przeczytaj watek o tym co zepsulo sie u mnie przez 120.000km jazdy. Az tak wiele tego nie bylo.

Poza tym oni zaczynaja, a nie jak BMW czy VW produkuja od kilkudziesieciu lat. Dlatego im „pozwalam“ na wiecje. Co wiecej nawet po gearancji wiele naprawiaja gratis - a vw czy inne nawet podczas gwarancji nie (lancuchy w TSFI, i inne takie)

Tesla jest na celowniku, m.in. bo ma inny model sprzedazy i nie daje zarobic dealerom.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 310
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-11-25, 18:07   

Michał, święta racja. Tesla jest na początku motoryzacyjnej drogi i od podstaw buduje firmę, a ja wiem co to znaczy. W tej branży konkurencja zrobi wszystko aby pogrążyć Teslę. Wiem i większość z Was również, że EV to nieuchronna i konieczna przyszłość, a Tesla odbija się czkawką wielu gigantom, którym trudno będzie dogonić Elona. Oczywiście znajdą się ortodoksi takiego VW ale zmiana pokoleniowa wyleczy ten syndrom podobnie jak było swego czasu z autami koreańskimi.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-25, 20:24   

Wodnik, o ile mnie pamięć nie myli, to miałeś 2x wymieniany silnik :-( .
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 224
Wysłany: 2018-11-25, 21:18   

Zakup tylnonapędowej wersji Tesli bez gwarancji to nie lada wyczyn i odwaga, w wersjach bez literki D silniki padały nader często... W wersjach D już sporo poprawili i awarie się zdarzały ale już raczej rzadko.
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
Ostatnio zmieniony przez rafmat 2018-11-25, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-25, 21:18   

Dokładnie Gienek. To nie jest żadna zmowa czy pogrążanie tylko Tesla na początku miała po prostu niską jakość i tyle. Dwukrotna wymiana silnika na przestrzeni 120tys km to NIE JEST normalne. I to silnik elektryczny, który ma nieporównywalnie prostszą konstrukcję niż spaliniak. Na szczęście już jest lepiej i oby tak dalej.
 
 
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 72
Wysłany: 2018-11-26, 01:06   

wodnik7 napisał/a:
Horrendalne?

Klamka w Q7 kosztuje wiecej niz w tesli. Roboczogodzina nie jest drozsza. To auta klass premium, a nie opel.

Tak, pauja sie rzeczy, ale przeczytaj watek o tym co zepsulo sie u mnie przez 120.000km jazdy. Az tak wiele tego nie bylo.

Poza tym oni zaczynaja, a nie jak BMW czy VW produkuja od kilkudziesieciu lat. Dlatego im „pozwalam“ na wiecje. Co wiecej nawet po gearancji wiele naprawiaja gratis - a vw czy inne nawet podczas gwarancji nie (lancuchy w TSFI, i inne takie)

Tesla jest na celowniku, m.in. bo ma inny model sprzedazy i nie daje zarobic dealerom.



W następnym poście podam kilka konkretów odnośnie cen i każdy sam podejmie decyzje ile co kosztuje. Już dziś wiem ze serwisowo wymienić wahacz kosztuje dużo więcej niż w każdym innym aucie bo producent przewidział usunięcie baterii. A klamki to akurat nonstop wymieniane są do tego drzwi falcony powodują obtarcia lakieru i później naklejki w serwisie robią.
To kropla w morzu. Nie pisze tego specjalnie bo dla mnie to smutne bo jak większość z was tesla to dla mnie samochód marzeń.

Nie wiem czemu wywołałeś Opla, żeby mnie urazić ? Dla mnie opel to ten z gigantów motoryzacji który szybko zaczął wprowadzać auta elektryczne i go wybrałem. Nic po za tym. Jakością nie grzeszy.
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera -> Toyota Rav4 electric
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-26, 08:08   

Opla wybralem przypadkowo, tak jak zacytowalem tez vw i bmw. A ja np. wciaz mam jeszcze omege:) w rok od przegladu przejechalem 1200, ale syn sie uprll, ze to bedzie jego pierwsze auto:)

Gienek, 2x silnik zmienili, ale jezdzi. I po to ma gwarancje wlasnie, by nie bylo problemu.

A z tymi problemami nie jest tak strasznie. Cene klamki z audi przywolalem, a spojrzfie na update‘y - w amperze czy zoe, nie mowiac o mercedesaxh np. za takowy sie placi, aby blad usunac, w tesli nie....
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-27, 16:35   

Decyzja o zakupie zapadła w... 5 minut - no może decyzja o tym, że pojadę obejrzeć w Holandii bo akurat będę tam przejazdem.
Po obejrzeniu auta i krótkiej jezdzie - decyzja o zakupie zapadła w... 15 minut. Najsmieszniejsze, że przyjechali inni klienci i oglądali obydwie Tesle (bo byly 2 do wyboru) i też im się "moja" bardziej podobała - ale przyjechali jak już dopinałem deala, więc nie ma mowy o ustawce.... a sprzedawca do nich "sorry, sold!" :mrgreen:

trzeba mieć jaja i pieniądze, żeby kupić auto 530 tys km? Ja się nie boje przebiegów :) nie bałem się o baterie i silnik (gwarancja jest przecież jeszcze 4 lata!!!!)

a o resztę? wszystko do zrobienia w PL za nieduże pieniążki. Poprawki lakieru, tapicerki...

a ze po taxi? eee tam. :shock: :mrgreen: :) to nie budyniowe niemieckie taxi. To Tesla ! :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-27, 16:59   

I masz gwarancje:) to sie liczy. Dobrze zrobiles!
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-27, 17:31   

Gwarancja jest tylko na napęd.
Miałem już 2 auta z przebiegami 300k+. Wiem tyle: nigdy więcej. I to sypały się rzeczy poza napędem. Wiem, nie były to tesle, może w przypadku tesli będzie zupełnie inaczej. Nic poważnego się nie działo, ale na przykład w jednym strzelił mi wąż w układzie chłodzenia silnika. W samym środku nocy, w zime, jakies 100km od domu. Po prostu zmęczenie materiału. Albo padł czujnik hamulca. Tyle razy był wciśnięty przez te 300tys, że mechanicznie się zużył. Niby nic wielkiego, ale była niedziela a ja miałem 300km przed sobą, głównie po autostradach. Nic przyjemnego gdy się tylko zastanawiasz, czy Ci coś wjedzie w kuper. Innym razem znowu przestał działać lewy kierunkowskaz. Po prostu wytarły się już styki. W końcu ileśtam milionów razy został włączony i wyłączony. I to nie jest tak, że te auta miały takie przypadłości przez cały czas. Miałem je naprawdę długo i to się zdecydowanie nasilało wraz z przebiegiem.

Tak jak mówię - może tesla jest wykonana tak dobrze i z takich materiałów, że takie rzeczy się nie pojawią. Ale szczerze mówiąc to mam pewne wątpliwości. Inaczej firma taksówkarska by się nie pozbywała takiego auta, bo niby dlaczego? A skoro się pozbywają to może zbyt dużo czasu spędzała w serwisie zamiast na siebie zarabiać. Zresztą patrząc na opisy właścicieli tesli na zagranicznych forach (tutaj zresztą też) to tesla nie należy do jakoś specjalnie bezawaryjnych samochodów. I nie wierzę, że z przebiegiem stają sie bardziej bezawaryjne.

Nic to - szczerze życzę, żeby się nic nie sypało. Naprawdę.
Zresztą może kiedyś też zawitam do klubu właścicieli tesli, ale dopóki ceny są jakie są to wolę odpuścić niż kupić auto z dużym przebiegiem.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-27, 17:37   

mam kilka aut z przebiegami 600tys do -1.200.000km

i co ? i nic.

Powiem krótko: jak dbasz tak masz.

dlaczego firmy zmieniają floty aut? normalnie - z powodu wieku 3-4 lata i wymiana.
Tak robią duże korporacje i to jest normalna sprawa.

a wracając do Tesli z 530 tys. Test zrobiłem jadąc na kołach z Holandii do domu.
Test wypadl pozytywnie :) 1100km
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Carlos 
EV Owner


Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 107
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-27, 17:45   

W Tesli odpada cały osprzęt silnika i napędu.
Na co dzień naprawiam auta spalinowe, więc wiem o czym mówię.
Zostaje tylko zawieszenie które nie nadaje się na polskie drogi .
Dlatego jeżdżac po Polsce trzeba się zastanowić nad sensem zawieszenia pneumatycznego.
I tyczy się to każdego auta nie tylko tesli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12