SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf - poprawiamy fabrykę
Autor Wiadomość
frobek 

Dołączył: 09 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-09, 07:10   Nissan Leaf - poprawiamy fabrykę

Pacjent to Nissan Leaf Visia rocznik 2017, bateria 30kWh - kupiony tydzień temu z przebiegiem 31000.
Na początek będzie modyfikacja nagłośnienia. Zawsze miałem w autach customizowane nagłośnienie, więc i tu robię po swojemu. Tym bardziej, że w aucie jest tak cudownie cicho, że aż szkoda tego nie wykorzystać.
W aucie oryginalnie jest radio Visteon, które planuje wymienić na Pioneera FH-X730BT, do tego wzmacniacz, jeszcze nie wiem jaki bo jest mało miejsca na zabudowę. W prawym narożniku bagażnika będzie zabudowany subwoofer na głośniku Audio System HX08SQ. Głośnik w sam raz żeby wykorzystać tą "dziurę", co nie zajmie praktycznie przestrzeni bagażowej. W miejsce fabrycznych głośników trafią woofery z zestawu Focal PS165, tweetery z tego zestawu trafią na słupki. Oczywiście drzwi będą należycie uszczelnione i usztywnione matami bitumicznymi. Co jakiś czas napiszę jak idą prace i wrzucę jakieś zdjęcie.
Przy okazji zapytam, czy macie jakiś pomysł jak w warunkach garażowych ograniczyć ładowanie auta do poziomu 80% pojemności baterii, celem wydłużenia jej życia?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1389
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-09, 08:13   

Jeżeli auto ma jakieś gwarancje, to trzeba się dowiedzieć czy taka ingerencja nie powoduje utraty ich.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 560
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-04-09, 08:27   

Cytat:
Przy okazji zapytam, czy macie jakiś pomysł jak w warunkach garażowych ograniczyć ładowanie auta do poziomu 80% pojemności baterii, celem wydłużenia jej życia?

Były wersje które miały taką opcję w menu. W inny automatyczny sposób się tego raczej nie da zrobić. Będziesz musiał się chyba bawić w każdorazowe przeliczanie czasu ładowania i odpowiednie ustawienie timera.
Osobiście myślę że to nie ma sensu.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 564
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-09, 08:52   

Jw.
w nowym podobnie do kitu , a zazdrościłem tego poprzedniej wersji, bo myślałem ,że wszytskie mają ..

Ja reguluję mocą EVsE 6, 10 , 16 ,20, 32A ( mam taka możliwość i timerami ( są dwa programowalne)
Niestety na oko i empirycznie np z ok 20% do ok 80% przez 8 h "taniego prądu dobijam 20A. Timer ustawiony w aucie na 22.00.-6.00


Ale mogę się mylić :-D

W ogóle zauważyłem różnicę w oprogramowaniu w stosunku do modeli na inne rynki - temat na inny wątek.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
frobek 

Dołączył: 09 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-09, 09:24   

Temat audio przerabiałem w dwóch moich poprzednich autach, jeden nadal w domu. Ford Mondeo i Citroen Berlingo, obydwa salonowe. Utrata gwarancji jest tylko na elementy, które zostaną uszkodzone w trakcie instalacji.
Mam w domu system inteligentnego sterowania różnymi urządzeniami w oparciu o raspberry pi i system node-red, elementy wykonawcze i zbierające dane to sonoff z programem tasmota. Daje to ogromne mozliwośi sterowania w oparciu o pomiary czy timer. W moim aucie jest tylko opcja wyłaczenia ładowarki o określonej godzinie.
Na chwilę obecną LeafSpy pokazuje SOH=95.16%.
Pomoże ktoś zinterpretować odczyty przez leafspy?
Rozrzut napięć na ogniwach - 26mV
Ahr = 75.6
Hx=87.97%
Wszystkie kreski na czerwono z wyjątkiem 5 na niebiesko.
Auto oczywiście na gwarancji, w piątek jadę na aktualizację oprogramowania.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1052
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-04-09, 11:58   

Jeśli masz smarthome to w domu łatwo osiągniesz ładowanie do 80%. Przed evse wepnij sonoffa, żeby móc kontrolować moment odłączenia. Natomiast poziom naładowania wyciągniesz z auta poprzez CAN. Musisz zrobić prosty układ na arduino z shieldem can i później raportować poziom naładowania bezprzewodowo do smarthome (ja bym użył do tego mysensors, ale to już zależy co preferujesz). Zobacz sobie mój temat o 'carwings dla ubogich' i masz tam wszystko czego potrzebujesz. Komendy can można wyciągnąć z kodu openvehicles (mają to zrobione i raportują stan baterii do aplikacji). Poza domem (na publicznych słupkach) już tak łatwo nie będzie.
Ja akurat mam tą opcję fabrycznie, ale ona była chyba tylko w autach z 2013 i 2014 roku.
 
 
frobek 

Dołączył: 09 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-12, 13:53   

Po aktualizacji softu SOH=98% i generalnie auto jakby nieco inaczej liczy zasięg. Zobaczymy jak będzie.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 560
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-04-12, 14:58   

Jak/gdzie aktualizowałeś soft?
Samochód jest EU czy US?
 
 
frobek 

Dołączył: 09 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-12, 16:36   

Auto jest z polskiego salonu. 2 latek na gwarancji, aktualizacja dotyczy roczników 2016-2017 z baterią 30kWh, akcja serwisowa związana z obsługą tej baterii. ASO Nissan Novellus w Tarnowie.
 
 
frobek 

Dołączył: 09 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-14, 14:01   

Baterii jakby się trochę poprawiło po 2 kolejnych ładowaniach. Dzisiejsze pomiary
AHr=78.64
SOC=91%
SOH=98.94%
Hx=90.75%
Napięcie ogniw ok. 4.06V, 11mV różnicy.
Rano pokazał zasięg 215km w trybie eco bez ogrzewania. Widać, że nowy soft jakoś inaczej traktuje baterie 30kWh.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 564
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-14, 16:08   

W Dwójce 40kwh, w zimie ok 200km , w lecie gdy gorąco podobnie, no może 220km zasięgu.
Optymalnie m/w gdy temp zew, ok 17 st C, to komputer pokazuje prawie 290 km zasięgu i pewnie realnie z 250/260będzie. :mrgreen:
To przy normalnej jeździe z wszystkimi bajerami, grzaniem kierownicy foteli, lub schładzaniu do 19stC itd.. Bez oszczędzania, bo co tu oszczędzać?
Czyli to samochody lokalne. Mi przeszło dbanie i sprawdzanie co i ile soc i soh itd . Zawracanie tylnej cz. ciała
Ciesz się jazdą :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
frobek 

Dołączył: 09 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-14, 16:22   

To takie moje pierwsze ochy i achy, przejdzie mi niedługo :) . Jak się cieplej zrobi zabieram się za nagłośnienie, wtedy dopiero będzie frajda z jazdy :)
W ogóle moja wersja jest taka trochę dziwna :(. Niby bateria 30kWh, ładowarka 6.6kW, podgrzewane siedzenia i kierownica, ale nie ma pompy ciepła :(, radio i panel klimatyzacji najprostsze :(, ot urok auta używanego :) .
  
 
 
frobek 

Dołączył: 09 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-04-23, 10:42   

Było trochę cieplej więc udało mi się zrobić takie nakładki na boczne panele deski rozdzielczej do mocowania tweeterów. Potem wrzucę zdjęcia.
W piątek też wyszła konieczność szybkiego podładowania auta w domu i niestety moja oryginalna EVSE, która pozwala na ładowanie prądem max. 10A, trochę przeszkodziła w realizacji planów :(. Zabieram się więc za budowę EVSE z regulowanym prądem od 10-32A. Przyłącz i instalacja domowa pozwala na takie prądy, jedyne co muszę to podciągnąć do garażu kabel 10mm2 z rozdzielni głównej domu, wstawić jakiś prosty automat do obsługi sygnału Pilot plus załączanie i wyłączanie przekaźnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12