SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana mocy przyłączeniowej umownej
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-19, 10:38   Zmiana mocy przyłączeniowej umownej

Jestem już po procedurze zmiany mocy umownej przyłącza do domu z 13kW (D25A) na 22kW (zabezpieczenie przedlicznikowe D40A).

Myślę, że w perspektywie rozwoju EV warto już teraz zwiększyć sobie moc przyłącza póki na trafo jest dostępna „od ręki”. Na samochód zabezpieczenia 32A i jeszcze zostanie 8A na jakieś domowe urządzenia, lodówkę, TV, zmywarkę. Wewnętrzna linia zasilająca (WLZ od przyłącza do rozdzielni w domu) ma około 10m, miedź 5 x 6mm2.

Po kolei:
1) Połowa września 2018 – złożenie wniosku do PGE Dystrybucja o wydanie warunków przyłącza. Pierwsza wizyta zonk –30 minut stania w złej kolejce bo do PGE Obrót Sprzedaż ☹. Później w dobrej kolejce po kolejnych 30 minutach zostałem odesłany z kwitkiem – brak mapy do wniosku. W domu wejście na stronę gminy, poszukanie map geodezyjnych – wydruk map z internetu i na następny dzień ponowna wizyta -> wniosek z mapami z internetu przyjęty.
2) Połowa października 2018 dostaję warunki przyłączenia i wzór umowy z mocą umowną 22 kW i planowanym rocznym zużyciem zmienionym z 3 tys kWh na 6 kWh 9tak sobie zawnioskowałem). Jednorazowa opłata za zmianę około 700 PLN. W miesięcznych rachunkach bez zmian – brak opłat za zwiększone przyłącze. Podpisuję umowy, opłacam fakturę na niecałe 700 zł i odwożę do PGE.
3) Połowa listopada dostaję podpisane umowy i zgoda na wymianę bezpieczników z 25A na 40A. Wymieniam bezpieczniki (mam aktualne uprawnienia SEP do 1kV) i podpisuję „papier” wykonawcy. PGE przyjęło i wydało papier zmiany mocy przyłącza. Teraz zostaje wizyta elektryka z PGE i zaplombowanie bezpieczników. Dodatkowo coś wspomnieli, że muszę iść do PGE Sprzedaż podpisać nową umowę. No cóż dowiem się, ale niedawno podpisywałem zmianę na G12AS, może jakiś aneks będę musiał podpisać, ale gdy wnioskowałem o G12AS to od razu wnosiłem o zmianę mocy na 22kW z tym, że PGE Obrót w sprawie przyłącza odesłała mnie do Dystrybucji, co jest logiczne.

przylacze.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 184,12 KB

Ostatnio zmieniony przez tomusy 2018-11-19, 13:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-11-19, 10:45   

No właśnie pisałem ,że mi wywaliło ubiegłej nocy . Pewnie jak załączył się grzejniczek na tarasie a auto się ładowało

Wywaliło jedna fazę , mam taka źle skonfigurowaną ) bezpiecznik 35 A

Bezpieczniki "po stronie ENERGY" nie są plombowane, a Panowie je sobie 5 groszówkami dobawiają zwiększając kontakt . Cywilizacja 5cio groszowa :mrgreen:
U mnie do ładowarki via 400v idzie nowa gruba linia pięcio żyłowa , ale suma na jednej fazie była akurat tej nocy za wysoka .
Trzeba w moim przypadku tylko w domowej rozdzielni poprzepinać gniazda
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-21, 08:10   

... i faktycznie potrzebny był jeszcze aneks z PGE Obrót, wczoraj załatwiłem i o dziwo o g. 17.10 BOK był pusty :) , pobranie numerka i od razu do Pani.

Przy okazji u nich zamawia się zaplombowanie nowego bezpiecznika. Wizyta elektryka na konkretny dzień z obecnością domownika. Teraz tylko szukanie Chargemastera 32A z gniazdem type 2 i później przerobienie go na 3-faz.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-21, 08:50   

Sprzedaje chargemastera 1faz 32A:)

Pozdrawiam i gratuluje szybkiego zalatwienia spraw!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-21, 11:59   

wodnik7 napisał/a:
Sprzedaje chargemastera 1faz 32A:)
Ale Ty masz chyba z kablem nie z gniazdem? Choć to wygodniejsza opcja, tylko przewód trudniej zmienić na 3F niż podłączyć dwa przewody w gnieździe Type 2.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-21, 12:09   

PatrykS napisał/a:
chyba z kablem nie z gniazdem?


Szukam z gniazdem type 2. Bo teraz ładuję Outlandera PHEV (Type 2 na 1) a w przyszłości pod BMW i3. Aczkolwiek jestem na etapie wyjaśniania z BMW Polska kwestii roczników 2014/2015 i mocy ładowarek pokładowych. Ale mam czas w końcu z nich wydobędę :)

... i przy okazji w BOK powiedzieli mi, że niedługo dostanę pierwsze rozliczenie z taryfy G12AS (ale o tym dam znać już w wątku o taryfie)
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-11-21, 14:32   

Faktycznie, nie docztalem, ze gniazdo.. sorki!
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-23, 12:40   

... no i oczywiście musiał być ZONK. Przed chwilą Elektryk z PGE stwierdził, że mu nie pasują dwie rzeczy:
- charakterystyka D, a według niego powinno być C
- zabezpieczenia są oddzielne, a według niego powinny być zespolone.
Akurat mu odpowiedziałem, że poprzednio miałem D25 i również pojedyncze.

Charakterystykę D odpuścił, a obiecałem mu, że zespole mu bezpieczniki. Akurat ta wersja ma otwór w dźwigniach i wystarczy włożyć szpilę/drut. po tej wymianie założył plombę i obiecał zajrzeć i sprawdzić.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-23, 13:06   

Też mam zespolone. W sumie trochę to irytujące, no ale tak mam.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-18, 15:58   

Byliśmy dzisiaj w Pkt Energa Dystrybucja w Kołobrzegu .
Na razie idzie gładko .
Wniosek złożony . Pan doradził by brać najniżej , tak aby dla zabezpieczenia przedlicznikowego dostać 40A -( mam 25A w umowie obecnej ale 35A fizycznie :oops: ).
W Enerdze za 21A mocy , koszt jednorazowy ponad 600 zł .Liczy się po chyba 56 zł za różnice pomiędzy tym co się ma , a tym co chce..

Wyższej mocy nie ma sensu b, bo to nie ma znaczenia póki co jest cały czas 40A , chyba że chcemy aż 64A bezpiecznik ,to 2x więcej kasy .
A przy 40A można brać więcej na raz ponad to umowne 21, ale z rąsadkiem i nikt się nie obrazi , bo płacimy z a kWh.

Milutki Pan stwierdził ,że zawsze można podwyższyć i na tym "trafo", w mojej wsi , zapasu jest wystarczająco.
Zresztą od kilku lat pobory maksymalne i tak mam wyższe niż deklarowane w umowie. Dlatego chłopaki z Serwisu Dystrybutora już dawno założyli większe bezpieczniki.

Potrzebna będzie opinia elektryka czy domowa instalacja wytrzyma i dopiero umowa końcową , plus kasa . Jak już tam sobie w skrzynce pogrzebie .
Zero planów. Uzgodnień itd . Przyjadą założą 40A i kwita.
Póki co drugi Plus Dodatni dla ENERGy
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-18, 22:09   

Bronek napisał/a:

Póki co drugi Plus Dodatni dla ENERGy


nie chwal, nie chwal. Daj znać jak przejdziesz wszystko. Nie chce mi się wierzyć, że w Polsce coś da się załatwić bez problemu. ;)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-18, 22:25   

Głupi ma szczęście .... :mrgreen: . Albo ??? Urok osobisty :mrgreen:

Co może się "złego" wydarzyć ??
Ano likwidacja tych godzin w dzień jak pozwoli na to licznik lub jego oprogramowanie ... Trudno , raczej mi to wisi.

Dwa, to zapląbuja swoje bezpieczniki . 20 lat było tak jak jest i tylko będą latać jak wywali . A zdarza się to gdy im coś strzeli na słupie średniego napięcia lub w trafo . Nie wiem jak ? Ale bywalo.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 42
Wysłany: 2019-01-19, 21:34   

Ja mam 10kW i 25A a według nowych tabel 12.9kW jest dla 25A przez co kazde podniesienie to dopłata ekstra za 2,9kW. Tak jak poprzednicy właśnie zacząłem procedurę zmiany mocy na 40A i zmiana z napowietrznego na ziemny. Daje wlz 5x10 przy 30m.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-19, 21:42   

No i słusznie. Trzeba zwiekszac moc póki na trafo jest zapas. :)
U mnie WLZ zostałem na 5x6mm2 przy 10m. Za dużo pracy i kasy żeby to teraz wymienić (skuwanie garażu, podjazdu etc)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-19, 22:46   

Cytat:
zacząłem procedurę zmiany mocy na 40A i


W ENERGA to 40A zaczyna się właśnie od 21 kW.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-02, 14:52   

PROCES ZAKOŃCZONY 871 zł

Energa Dystrybutor, wymieniła bezpieczniki, ( czyli teoretycznie, bo już dawno sam je wymieniłem), ale założyli ładną kłódkę.
Klucz tajemniczy, kultowy i "niedostępny" ... za tydzień będę miał :mrgreen:
Do tego sami Panowie, wywalą te zwykłe topikowe przedlicznikowe, bo to tylko dodatkowe czasem grzejące się łącza (tradycyjnie zawsze są tam 5cio lub dwugroszówki :-? Zostaną same BM y... Zrobią to po cichu w ramach fuchy.
Ich wola, ich sprawa ja po ich stronie oficjalnie nie mam nic do gadania :lol: To pomysł facetów dystrybutora. Mój elektryk, też nie ma nic przeciwko.

ENERGA OPERATOR, to niby z nazwy to samo, co ENERGA DYSTRYBUCJA, ale nie! :!: :!:

Po zmianie mocy, w jednej Energy Operator trzeba powiadomić drugą Energa Dystrybutor

Dotyczy to wszystkich firm, czyli jeśli jedni dostarczają a drudzy kasują, trzeba zmienić UMOWĘ na dostawę prądu :!:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 42
Wysłany: 2019-03-02, 22:39   

W tauronie to jakas masakra, tylko taryfę na weekendowa udało mi się szybko zmienić. Licznik wynioslem bezstresowo w ogrodzenie tylko dzięki staremu pracownikowi taurona-wychowanego za komuny - który wcześniej zmieniał mi taryfę. Okazuje się ze oficjalna droga to jest jakas masakra. Nikt nic nie wie, więdzy bazowej nie mają, każdy zaleca według innych procedur. Odpowiedź z 14dni robi się po wielokrotnych ponagleniach 3 miesiące. Plus jest taki że zamiast40A mam chwilowo 160:D
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-28, 06:45   

Energa (Panie daj jej co tylko możesz :mrgreen: ), przysłała mi pismo, że po przeliczeniu inwestycji zmiany mocy, rzeczywiste koszty były mniejsze!! I zwracają mi ok. 260 zł! :lol:
Czyli zmiana mocy z 10 na 21 KW, kosztowała ok 600zł

Jezu, to Raj na Ziemi....... Albo gdybym był wierzący w mgłę... Podstęp. :mrgreen:


PS Może mnie po prostu lubią? :oops:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-28, 09:06   

Może masz jakieś charakterystyczne nazwisko? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-28, 09:44   

PatrykS napisał/a:
Może masz jakieś charakterystyczne nazwisko? :-)


Masz rację :!: :!: :!:
Często u mnie kobiety w pewnych okolicznościach :oops: mówią w pracy : " Jezu , O Boże , Jezus Maria , O Chryste"

Myślałem ,że sa :" ciężko wierzące" , a to może rzeczywiście tak się do mnie zwracają ??? :?:
Patrzyłem w lustro , ale aureolki nie widzę ? Coś w tym jest . :?:
8-)
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-29, 14:41   

Bronek, no masz szczęście z tym swoim OSD (operatorem systemu dystrybucyjnego).
Oby wszyscy grupowicze mieli tak łatwo!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14