SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
historiapojazdu.gov.pl - jakie paliwo macie ?
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 195
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-23, 10:06   historiapojazdu.gov.pl - jakie paliwo macie ?

Jestem ciekawy jakie paliwo macie wpisane w bazie na :

https://historiapojazdu.gov.pl

Dla outlandera Phev:
Dane techniczne
Pojemność silnika: 1998 cm³
Moc silnika: 89 kW
Paliwo: benzyna
Paliwo alternatywne: energia elektryczna
Liczba miejsc ogółem: 5
Liczba miejsc siedzących: 5
Masa własna pojazdu: 1885 kg
Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 1500 kg
Maks. masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2310 kg
Liczba osi: 2

Dane_O_PHEV.JPG
Plik ściągnięto 5 raz(y) 36,67 KB

Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-11-27, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 68
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-23, 12:55   

Energia Elektryczna.

Co ciekawe, mój Spark jest 4 osobowy :D

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 77,51 KB

 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 195
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-25, 17:43   

...ciekawy jestem jak Volt ma wpisane, szczególnie Ci co mają w DR ev only.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2678
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-26, 00:09   

Ja w Amperze mam tylko paliwo tak jak w dowodzie - co diagnosta kazał mi w urzędzie poprawić, ale jakoś jeszcze nie miałem czasu.

Pojemność silnika: 1398 cm3
Moc silnika: 111 kW
Paliwo: benzyna
Liczba miejsc ogółem: 4
Masa własna pojazdu: 1657 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2000 kg
Liczba osi: 2
Rozstaw osi: 2685
Rozstaw kół (średni): 1559
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 104
Wysłany: 2018-12-01, 09:43   

Pojemność silnika: 1398 cm³

Moc silnika: 111 kW

Paliwo: energia elektryczna

Liczba miejsc ogółem: 4

Liczba miejsc siedzących: 4

Masa własna pojazdu: 1732 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 2000 kg

Liczba osi: 2
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 71
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-12-01, 14:47   

Mój Volt:
Moc silnika: 120 kW
Paliwo: energia elektryczna
Liczba miejsc ogółem: 4
Liczba miejsc siedzących: 4
Masa własna pojazdu: 1732 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2058 kg
Liczba osi: 2

hmmm.... czyżby miał mocniejszy silnik niż Ampera???
_________________

 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 34
Skąd: celomS
Wysłany: 2018-12-01, 19:17   

i3 rex
https://naforum.zapodaj.net/a7a3908d5ffb.png.html
_________________
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 104
Wysłany: 2018-12-02, 08:39   

wojtek9300 napisał/a:
Mój Volt:
Moc silnika: 120 kW
Paliwo: energia elektryczna
Liczba miejsc ogółem: 4
Liczba miejsc siedzących: 4
Masa własna pojazdu: 1732 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2058 kg
Liczba osi: 2

hmmm.... czyżby miał mocniejszy silnik niż Ampera???

raczej błąd we wpisie, oba mają 111 kW
 
 
wojtek9300 


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 71
Skąd: Józefów
Wysłany: 2018-12-02, 14:48   

granit napisał/a:
wojtek9300 napisał/a:
Mój Volt:
Moc silnika: 120 kW
Paliwo: energia elektryczna
Liczba miejsc ogółem: 4
Liczba miejsc siedzących: 4
Masa własna pojazdu: 1732 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2058 kg
Liczba osi: 2

hmmm.... czyżby miał mocniejszy silnik niż Ampera???

raczej błąd we wpisie, oba mają 111 kW

Też tak myślę, przecież to bliźniaki
_________________

 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 195
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-02, 15:51   

aviator napisał/a:
i3 rex
https://naforum.zapodaj.net/a7a3908d5ffb.png.html


wrzucenie i3 REX na równo z Outlanderem PHEV to IMHO pomyłka.

Gdyby się na poważnie zastanowić nad definicją samochodu elektrycznego z ustawy o elektromobilnosci to żaden fabryczny samochód o napędzie EE się pod nią nie łapie.

Chodzi o zapisanie:
pojazd elektryczny – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania;

przykladowo Leaf akumuluje jeszcze energię elektryczną z procesu hamowania (rekuperacja/odzysk).
jesli się nie mylę to jedynie wczesne prywatne konwersję z silnikami DC nie posiadały odzysku EE więc według definicji to są pojazdy elektryczne :) a wszystkie inne nowoczesne samochody BEV nie spełniają zapisu ustawy.

Co o tym sądzicie, mogli lepiej to zapisać?
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 34
Skąd: celomS
Wysłany: 2018-12-02, 17:47   

Nad definicja i3 z rexem ubolewam osobiście - jeżdżę elektrykiem, który elektrykiem nie jest ale to już było wałkowane.... Ustawy piszą ludzie, którzy nawet o normalnych elektrykach nie maja żadnego pojęcia.
_________________
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 522
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-12-03, 08:34   

aviator napisał/a:
Ustawy piszą ludzie, którzy nawet o normalnych elektrykach nie maja żadnego pojęcia.


Ten wątek był już wałkowany na forum. Każdy mógł zgłaszać poprawki i uwagi do tej uwagi. Ja to zrobiłem i byłem za tym żeby ten punkt brzmiał właśnie tak. i3 Rex to nie jest samochód elektryczny. Jeśli uważasz że jest to czy taki np Leaf jest super elektryczny?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 195
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-03, 10:44   

krawcu napisał/a:
to czy taki np Leaf jest super elektryczny?


...no właśnie o to chodzi, że słowo WYŁĄCZNIE z podłączenia do zewnętrznego źródła zasilania dyskfalifikuje Leafa jako pojazd elektryczny według takiego zapisu ustawy.

Przecież Leaf gromadzi energię w akumulatorze również w wyniku procesu hamowania lub np zjeżdżając z góry z odpuszczonym "gazem" lub tak jak na Youtube jest ładowany w wyniku ciągnięcia przez holujący pojazd :)

https://www.youtube.com/watch?v=FgwatcS4_2Y

Więc Leaf ma energię w akumulatoprze z DWÓCH źródeł a ustawa mówi, że ma mieć "WYŁĄCZNIE z gniazdka".
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 522
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-12-03, 10:53   

Na szczęście interpretacja ustawy jest prawidłowa. W zapisie chodziło o to żeby za samochody elektryczne uważać te które można ładować z zewnątrz a wyciąć najpopularniejsze hybrydy (np. Toyota).

Szkoda że tego zapisu nie zauważyłeś w czasie jak była możliwość zgłaszania uwag. Prawdopodobnie zostało by to skorygowane tak by nie budziło wątpliwości o ile byś to zgłosił...

A teraz próbowałeś zgłosić te swoje wątpliwości?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 195
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-03, 11:02   

krawcu napisał/a:
A teraz próbowałeś zgłosić te swoje wątpliwości?


Do kogo zgłaszać?

Na razie 4 tygodnie temu puściłem emaila do ministra energii (Krzysztof.tchorzewski@me.gov.pl)
z pytaniem co z akcyzą na samochody elektryczne i plug-in. Ale mi nie odpisał.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 346
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-03, 11:22   

krawcu napisał/a:
Ja to zrobiłem i byłem za tym żeby ten punkt brzmiał właśnie tak. i3 Rex to nie jest samochód elektryczny.


Tak jak już kiedyś napisałem - dziwi mnie podejście że żeby być w "klubie" trzeba być masochistą.

Jest wiele osób które mając alternatywę że nie zostaną w polu kukurydzy z pustą baterią kupiły by właśnie takie auto.

krawcu, czego im żałujesz - darmowych parkingów? boisz się że nie starczy dla Ciebie?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 522
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-12-03, 11:32   

To nie o to chodzi.... nikt Ci niczego nie żałuje, możesz kupić sobie co chcesz...
Ustawa powstała po to by upowszechniać elektryczny transport w czasach kiedy jest on w większości wypadków nieopłacalny. Z tego powodu stosowane są CZASOWE przywileje. Jak chcesz z nich korzystać to musisz spełnić wymagania, nie chcesz korzystać to nikt Cię do tego nie zmusi.

Nie boję się że czegoś dla mnie zabraknie... samochodem elektrycznym jeżdżę bardzo sporadycznie a i tak wtedy w większości wypadków z tych przywilejów nie korzystam.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1002
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-03, 11:33   

Popatrz sobie na wątki o zakupie ampery. Ampera była dotowana w holandii jako auto elektryczne. Efekt jest taki, że sporo jest teraz w sprzedaży amper, które były uzywane praktycznie jako auto spalinowe, a jazdy na prądzie miały jak na lekarstwo. Ludzie kupowali je tylko po to, żeby mieć ulgi podczas zakupu, a ekologię i jazdę na prądzie mieli gdzieś.
Jestem mocno przekonany, że u nas nie byłoby jakoś specjalnie inaczej. Poza tym sprawa jest prosta - jeśli wydzielamy na przykład strefę dla elektryków (bo nie smrodzą i nie zwiększają smogu) to jaki jest sens w tym samym czasie wpuszczać tam auta hybrydowe jadące na silniku spalinowym? Czym one się różnią od zwykłych spaliniaków?
To by miało sens, gdyby się dało jakoś ograniczać strefy: na przykład nawigacja w samochodzie dbałaby o to, żeby auto w centrum miasta na pewno nie załączało spaliniaka. Ostatnio bodajże bmw (albo audi) wspomniało o czymś takim. Przy takim podejściu mielibyśmy sytuację w stylu wilk syty i owca cała.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 195
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-03, 11:46   

vwir napisał/a:
. Ostatnio bodajże bmw (albo audi) wspomniało o czymś takim. Przy takim podejściu mielibyśmy sytuację w stylu wilk syty i owca cała.


dokładnie z ust mi to wyjąłeś. Też czytałem, ale też linka nie podeślę. To chyba było BMW. Chcą update softu wypuścić i w momencie wjazdu do strefy 0 emisyjnej blokować ICE. Wówczas takie i3 REX mógłby być uznane za auto zeroemisyjne.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 346
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-03, 12:48   

No to ja bym sobie życzył aby jeszcze dopisać do ustawy " ...wyłącznie energię elektryczną pozyskaną w 100% z odnawialnych źródeł energii ..." - bądźmy konsekwentni :mrgreen:

vwir napisał/a:
Ludzie kupowali je tylko po to, żeby mieć ulgi podczas zakupu, a ekologię i jazdę na prądzie mieli gdzieś.
Jestem mocno przekonany, że u nas nie byłoby jakoś specjalnie inaczej.


Ja to bym się nie odważył porównywać Polski do Holandii w kwestii aut elektrycznych i infrastruktury.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 308
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-12-03, 13:03   

vwir napisał/a:
Popatrz sobie na wątki o zakupie ampery. Ampera była dotowana w holandii jako auto elektryczne. Efekt jest taki, że sporo jest teraz w sprzedaży amper, które były uzywane praktycznie jako auto spalinowe, a jazdy na prądzie miały jak na lekarstwo. Ludzie kupowali je tylko po to, żeby mieć ulgi podczas zakupu, a ekologię i jazdę na prądzie mieli gdzieś.
Jestem mocno przekonany, że u nas nie byłoby jakoś specjalnie inaczej. Poza tym sprawa jest prosta - jeśli wydzielamy na przykład strefę dla elektryków (bo nie smrodzą i nie zwiększają smogu) to jaki jest sens w tym samym czasie wpuszczać tam auta hybrydowe jadące na silniku spalinowym? Czym one się różnią od zwykłych spaliniaków?
To by miało sens, gdyby się dało jakoś ograniczać strefy: na przykład nawigacja w samochodzie dbałaby o to, żeby auto w centrum miasta na pewno nie załączało spaliniaka. Ostatnio bodajże bmw (albo audi) wspomniało o czymś takim. Przy takim podejściu mielibyśmy sytuację w stylu wilk syty i owca cała.


Zapomnieliście jednak o jednym, że kupujący auto plug-in to nie pierwsi lepsi z ulicy. To ludzie już w świadomym czyśćcu EV i to również ze względów ekonomicznych czy praktycznych kupują takie auto. Marginalizowanie tych aut ustawowo robi krok w tył i to jest poważny błąd. Brak zachęt do hybryd plug-in powoduje kolejne zmarnowane lata świadomości EV. Co z tego, że auta takie jak I3-rex czy Ampera mają silnik skoro znakomita większość posiadaczy i tak najpierw korzysta z czystego EV poruszając się lokalnie. Nie ma to znaczenia czy przejechany dystans czysto EV odbywał się w centrum czy w innym miejscu, ważnym jest sam fakt, że auto pokonało na tyle ile mogło w trybie zeroemisyjnym. Czasowe przywileje powinny być dla tych aut i kropka, a motywy moralne właścicieli zostawmy na boku wszak mówimy o autach które nie raz zmieniają właściciela.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1002
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-03, 13:17   

kalex napisał/a:

vwir napisał/a:
Ludzie kupowali je tylko po to, żeby mieć ulgi podczas zakupu, a ekologię i jazdę na prądzie mieli gdzieś.
Jestem mocno przekonany, że u nas nie byłoby jakoś specjalnie inaczej.


Ja to bym się nie odważył porównywać Polski do Holandii w kwestii aut elektrycznych i infrastruktury.


No - w Polsce jest znacznie mniej ładowarek i mamy większy powierzchniowo kraj. Więc jeszcze rzadziej byłyby ładowane i jeszcze więcej pokonywałyby w trybie spalinowym. A skoro tam dochodziło do takich sytuacji, to u nas wcale nie byłoby lepiej. Nie patrzmy na ogół społeczeństwa przez pryzmat garstki miłośników EV na tym forum.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 104
Wysłany: 2018-12-03, 17:11   

vwir napisał/a:
kalex napisał/a:

vwir napisał/a:
Ludzie kupowali je tylko po to, żeby mieć ulgi podczas zakupu, a ekologię i jazdę na prądzie mieli gdzieś.
Jestem mocno przekonany, że u nas nie byłoby jakoś specjalnie inaczej.


Ja to bym się nie odważył porównywać Polski do Holandii w kwestii aut elektrycznych i infrastruktury.


No - w Polsce jest znacznie mniej ładowarek i mamy większy powierzchniowo kraj. Więc jeszcze rzadziej byłyby ładowane i jeszcze więcej pokonywałyby w trybie spalinowym. A skoro tam dochodziło do takich sytuacji, to u nas wcale nie byłoby lepiej. Nie patrzmy na ogół społeczeństwa przez pryzmat garstki miłośników EV na tym forum.


Ampera nie jest autem stworzonym do jeżdżenia na prądzie w trasach. To samochód stworzony do jazdy wokoło komina na prądzie nie ze stacji ładowania tylko z domowego gniazdka, więc w przypadku tego auta infrastruktura bądź jej brak ma marginalne znaczenie. W Polsce powinno się zachęcać do jakiejkolwiek formy dbania o środowisko i uważam, że nawet zwykłe hybrydy powinny mieć pewne przywileje, nie wspominając już o hybrydzie takiej jak Ampera czy i3 Rex, gdzie możliwa jest jazda tylko i wyłącznie na prądzie. Spójrzmy co jeździ po naszych drogach...
 
 
kuba9449

Dołączył: 09 Mar 2018
Posty: 6
Wysłany: 2018-12-06, 17:14   

krawcu napisał/a:
i3 Rex to nie jest samochód elektryczny.

I3 rex jest samochodem elektrycznym. Wpis benzyna jako podstawowe źródło zasilania jest wzięty z choinki.
Agregat uruchamia się dopiero jak skończy się prąd, więc jako podstawowe źródło zasilania używamy prądu. Jadąc na paliwie mamy ograniczone możliwości względem prądu, więc to jest tylko wyjście awaryjne jakby tak się zdarzyło, że akumulatory uległy rozładowaniu.

Czy jak do bagażnika leafa wrzucę agregat to przestanie być elektrykiem? :mrgreen:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1002
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-06, 17:32   

Jeśli wepniesz go na stałe w instalację, tak, że użytkownik nie będzie miał stuprocentowej kontroli nad tym, kiedy się załącza, to właściwie przestanie być elektrykiem. Nie ma znaczenia, czy pomiędzy silnikiem spalinowym a kołami jest skrzynia biegów i półosie, czy prądnica i silnik elektryczny. Inny sposób połączenia silnika spalinowego z kołami nie czyni auta elektrycznym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14