SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-14, 05:58   

- tak, przed chwila to sprawdziłem.
- w historii zdalnej obsługi masz komunikat "powiodło się "
- mam nadzieje że wyłaczenie też działa, tak działa dostałem zwrotną informację o wyłączeniu klimatyzacji.
- a co z otwarciem i zamknięciem drzwi ?
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-14, 09:22   

Otwieranie i zamykanie działa.
Klimatyzacja, ogrzewanie działa.

Fajna opcja grzania jeśli wiemy o której wyjeżdzamy codziennie. Można w menu komputera włączyć grzanie o danej godzinie, wtedy symbol czasu u klimatyzacji włączy się obok pokrętła temperatury.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-14, 16:14   

- no ale samo chłodzenie nie zadziałało, ustawiło temperaturę ale włączyło się dopiero po wejściu do auta.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-15, 13:46   

spairo napisał/a:
- no ale samo chłodzenie nie zadziałało, ustawiło temperaturę ale włączyło się dopiero po wejściu do auta.


A to dziwne, bo u mnie chłodziło ....
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-15, 14:55   

chyba masz nowszy model.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-09-22, 09:10   

A mi padła ładowarka pokładowa 11kW :roll: Ładuje tylko na DC, serwis zrobił diagnostykę i rozkłada ręce, czekają na informacje z fabryki.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-22, 09:32   

A to ciekawe ... Wiem że to nie ma znaczenia, ale ładowałeś 11kW w domu czy mniejszą mocą ?
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-22, 17:15   

- ciekawy problem.
- teraz nie wim, czy ładowac u siebie w domu, czy darmowo na Orlenie.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
Ostatnio zmieniony przez spairo 2020-09-23, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-23, 13:54   

Ja dziś zrobiłem trasę 520km, z tego 400km autostrada z prędkościami,135 do 145km/h. Zużycie z całej trasy 17.4kwh/100km. Jedno ładowanie 31minut : 32kwh. Wróciłem majac 7% . W sumie co tu dużo mówić, jest wg mnie idealnie.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-23, 15:18   

- ciekawi mnie jaka to była ładowarka 45 czy 100 kW.
- a spalanie super jak na te prędkości.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-23, 16:09   

Pierwszy postój trwał 12 minut na ladowarce 50kw. w tym czasie dostarczono 9.4kwh. Musiałem zrobić przerwę na kawę... tyle mi zeszło kupić kawe na Orlenie.

Drugie ładowanie 19 minut, stacja 100kw. dostarczono 20.8kwh.

Wyszło 0zl . Na greenwayu by wyszło 66zl... Dalej wg mnie tanio.

Ale zauważyłem że optymalna prędkość dla niego to 135km/h na tempomacie. Wtedy na autostradzie pokazywał 18.1 do 18.4kwh/100km.

Tam wyżej jest błąd że jedno ładowanie.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-23, 18:41   

18kwh przy 135km/h to raczej niemozliwe... nawet tesla nie jest tak wydajna, musiales jechac chwilami tez sporo wolniej.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-23, 19:19   

Z Mielca wyjechałem do Gliwic przez Tarnów o 6:45, w Gliwicach byłem o 9:39 pod drzwiami znajomego z 12 minutowa przerwa na kawę... Hgw czy dużo wolniej. Bramki, jakieś zwężenia były. Me czy aż tak wolniej ?
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 732
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-24, 06:06   

mmazi napisał/a:

Ale zauważyłem że optymalna prędkość dla niego to 135km/h na tempomacie. Wtedy na autostradzie pokazywał 18.1 do 18.4kwh/100km.


Oglądałem wczoraj test id3 u Bjorna.
Przy 120 miał nieco ponad 20 kWh/100 km i to był jeden z najlepszych wyników w jego tabelce.
Soul był nieco gorszy, Tesla 3 SR też coś koło tej wartości, z Niro pewnie byłoby podobnie.

Więc 18 przy 135 jest całkowicie niemożliwe.
Chyba że jakoś chwilowo i z górki, albo z wiatrem w plecy.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-24, 07:19   

Nie kasowałem licznika specjalnie na autostradzie, tak mi pokazywało, więc do autostrady miałem około 14kwh/100km potem po przejechaniu ponad 100km autostradą pokazywało raz 18.1 raz 18,4. Więc może było faktycznie więcej, a tu średnia - nie mniej jednak średnia z 520km to 17,4kwh/100km i to mi wystarczy :) Startowałem ze 100%, Dojechałem na 6% do domu.


I znów widzę braki w UVO - pokazuje trasy, długość, średnia, maksymalna - mogliby pokazywać również średnie zużycie ...
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 263
Wysłany: 2020-09-24, 07:30   

Trzeba niestety kasować, a potem jechać pewien (jak najdłuższy w miarę możliwości oraz po całkowicie prostej drodze) odcinek. Bo duże oszczędności np. z dojazdu do autostrady powodują ogromne zaniżanie późniejszego dużo większego spalania :)
Ja Leafem 2 jak zasuwam po mocno górzystej ekspresówce z Vmax (144 -> licznikowe 150 km/h), to mam coś ok. 22 kWh/100 km, a e-Niro ma dużo większe opory powietrza (co wykładniczo rośnie wraz ze wzrostem prędkości) niż tak niski Leaf.

Choć nie zmienia to oczywiście faktu, że trzeba przyznać, iż Kia/Hyundai to oszczędne bestie są. :kufel :lol:
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1631
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-24, 08:38   

Cav napisał/a:
Tesla 3 SR też coś koło tej wartości

Hmm no u mnie TM3 20 kWh to ma przy 135 kmh
Przy 120 to wychodzi jakoś 18,5 kWh, raz miałem lekko ponad 20 kWh ale:
- 4 osoby i pełne bagażniki
- 15 stopni czyli ogrzewanie
- letnia ulewa przez 4 godziny dlatego klima do osuszania
- ciśnienie w oponach spadło z 2,9 na 2,6 to robiło dodatkowo opory
Średnia konsumpcja z 16000 km to 16,4 kWh (po mieście jeżdżę raczej mniejszym autem)
*
Wyścig na elastyczność z 3 motocyklami o różnej mocy (190/120/90 KM) na niemieckiej
autostradzie około 2 x 15 km to 44,6 kWh, czyli prawie 3 krotność zużycia z drogi krajowej.
Testowane były szybkie wjazdy na autostradę, przyspieszenia z za TiR'a z 90 kmh zwrotność
na ślimakach. Chłopaki zobaczyli nagrania i stwierdzili, że gdyby Policja miała Tesle, to raczej
by się pilnowali, bo na łukach, Tesla się trzyma, a motor, albo umie się położyć, albo zwalnia.
Czyli umiejętność są konieczne, aby uciec Tesli (do 200 kmh), powyżej to motocykl na pustej
prostej ma przewagę prędkości.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 732
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-24, 09:25   

Apolonia napisał/a:
Cav napisał/a:
Tesla 3 SR też coś koło tej wartości

Hmm no u mnie TM3 20 kWh to ma przy 135 kmh
Przy 120 to wychodzi jakoś 18,5 kWh,


Też świetnie, nawet w Zoe pokazuje więcej.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1631
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-24, 10:57   

Cav napisał/a:
Też świetnie, nawet w Zoe pokazuje więcej.

Mam stado screen"ów gdzie Zoe pokazuje na drodze krajowej 13-14 (160km) latem,
zimą 14-15 (140 km) i to na odcinakach 7000 km z średnią prędkością 40-42 kmh.
Mam też screen'y Zoe mojego ojca wersja R z wynikami 11-12 kWh, ale średnia prędkość,
to już tylko 28-32 kmh, czyli miasto, a zasięgi rzędu 180 km na 100% baterii.
W wersji Q dodaj 1 kWh na 100 km, w wersji nordic-skandynawia dodaj zimą 1 kWh na 100 km.
bonus za opony nie EV, dodaj 600-700 Wh
.
Najgorszy układ w zużyciu dla Zoe to zima Q210 nordic na wielosezonowych oponach dobija 17 kWh.
Najlepszy układ w trasy dla Zoe to Q90 z baterią 41 kWh na oponach EV 600 km po drogach krajowych.
*
Przetestowane przez 3 lata na 6 sztukach Zoe w różnych konfiguracjach: R/Q/22/41/nordic
przejechany dystans, to około 100 tys km
P.S.
a co tam dodam załącznik, przełknij to

kwh.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 157,14 KB

Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-09-24, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 732
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-24, 11:01   

Apolonia napisał/a:
Cav napisał/a:
Też świetnie, nawet w Zoe pokazuje więcej.

Mam stado screen"ów gdzie Zoe pokazuje na drodze krajowej 13-14 (160km) latem,


Też czasem udaje mi się to zrobić.
Ale przy 120 km/h już nie - raczej 20 kWh i okolice.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1631
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-24, 11:11   

Cav napisał/a:
Ale przy 120 km/h już nie - raczej 20 kWh i okolice.

załącznik powyżej,
Wątek Zoe to Ty załączyłeś, ja odnosiłem się do Niro i TM3 SR które podałeś (około 20 kWh)
Proszę nie rób zmiany osi mojego odniesienia.
Zoe nie jest na autostrady i nie na 120 kmh, bo motory padają po 50 tyś, np. u Niemców
jadących do pracy Autobahn w wersji Q z lat 2013-2015 (135 ograniczenie!!)
Wysoka linia dachu nie sprzyja CX, dlatego do 95 jest oszczędny, potem już nie.
Po 2015 motory przestały padać, bo wycofali Q z rynku i dawali tylko R (chłodzony)
Tesla 3 w sumie potrafi zużywać tyle co Zoe 13-14kWh, jadąc jeden za drugim (aby podobnie przyspieszać)
 
 
topserwis 
TOP-SERWIS

Wiek: 47
Dołączył: 24 Wrz 2020
Posty: 5
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2020-09-24, 11:54   

Witam Szanownych kolegów i koleżanki ;)
Jestem nowy na tym forum , od niedawna jestem także Dumnym właścicielem

KIA eNiro MY20 64kWh XL !! :-D
_________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-24, 11:56   

No hej, coś czuje, że niedługo zaczniemy się tłoczyć na ładowarkach w trasie :)
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
topserwis 
TOP-SERWIS

Wiek: 47
Dołączył: 24 Wrz 2020
Posty: 5
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2020-09-24, 11:57   

Czy ktoś z was zastanawiał się , lub ma zamontowany zestaw do elektrycznego otwierania tylnej klapy ?
Jakieś sugestie opinie na ten temat mile widziane !
Zastanawiam się nad takim zestawem co o tym myślicie ?
link do zestawu https://euro-watt.pl/produkt/inteligentny-system-otwierania-i-zamykania-klapy-bagaznika-kia-niro/
_________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-24, 12:12   

topserwis napisał/a:
Czy ktoś z was zastanawiał się , lub ma zamontowany zestaw do elektrycznego otwierania tylnej klapy ?
Jakieś sugestie opinie na ten temat mile widziane !
Zastanawiam się nad takim zestawem co o tym myślicie ?
link do zestawu https://euro-watt.pl/produkt/inteligentny-system-otwierania-i-zamykania-klapy-bagaznika-kia-niro/


Bajer. Miałem w Outlanderze, fajna sprawa ale czy ja wiem ... Bardziej myślę o zamontowaniu FRUNKA http://www.frunk.at/en/products/
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13