SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-19, 11:10   

No i tak jest mozna i DC i AC ladować do 100%.
Dla baterii ładowanie DC z wysoka mocą w zakresie 20-80%
jest mniej stresujace, czyli ogranicza degradację.
Ładowanie AC jest zazwyczaj spokojniejsze 3-11kW, co nie
stresuje baterii za mocno, a też jest wskazane od czasu do
czasu (raz w miesiącu) bo w koncowej fazie ładowania
mamy balansowanie, co sprzyja baterii, a właściwie softowi
zarządzającemu, który ma okazje zobaczyć 100% mozliwości.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 37
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-11-19, 20:21   

Ekolega napisał/a:
Tak trzymac !
Podpowiedz im zeby w swoich testach ladowania 3fazami wprowadzili nagle odciecie jednej fazy. Moze zrozumieja.

Wolę testowanie nie na moim aucie, bo być może straciłbym ładowarkę-soft też może się mylić. A z wymianą uszkodzonej ładowarki jak czytacie na tym forum to nie tak szybko. U siebie mam teoretycznie zabezpieczenie ze stronu nowego softu , ale również na styczniku. W serwisie o autach elektrycznych nie wiedzą nic. Użytkownicy aut elektrycznych mogliby robić w serwisach za grube pieniądze jako guru .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-20, 22:26   

Apolonia napisał/a:
Dla baterii ładowanie DC z wysoka mocą w zakresie 20-80%
jest mniej stresujace, czyli ogranicza degradację.
No akurat to w tym zakresie DC stres jest największy :-) Bo moc największa. Potem spada i szkoda czasu na czekanie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-20, 23:40   

Jak to jest z czasem ładowania? Ustawiłem ładowanie z mocą 1kW wg wyświetlacza w samochodzie, ładuję od 36% (23kWh) do 70% (44.8kWh) i na wyświetlaczu mam czas ładowania 44h. Do 70% brakuje mi 21.8kWh a więc ładując z mocą 1kW powinno to zająć 21.8h a jest dwa razy więcej. (Jutro sprawdzę prąd ładowania z Torque Pro).
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3058
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-11-21, 00:29   

Odpowiem Ci na zadanie pytania nie wprost.
1. Standard ładowania zakłada prąd minimalny 6A a 6Ax230V= 1380W
2. Zaokrąglenia robione przez samochód
A teraz na poważnie .
Jak ładujesz tak małym prądem to co najmniej raz w tygodniu ładuj do 100% aby BMS mógł dobrze wybalansować ogniwa
2. ładuje też do 100% jak zamierzasz jechać w długa trasę - i za pomocą wybrania odpowiedniego czasu ładowania oraz prądu dobierz czas tak aby ładowanie ( oraz balansowanie zakończyło się tuż przed momentem odjazdu.
Tylko tak prawidłowo zadbasz o baterię
3. Kup nawet najtańszy watomierz ( mimo że nie są one szczególnie dokładne) to pomiar prądu/mocy będzie dużo dokładniejszy niż robi to samochód
3. Kup sobe też dobry zegar czasowy
Ewentualnie obie te rzeczy zastąpi Ci dowolne gniazdko inteligentne (opisałem kiedyś o tym że nawet najtańsze gniazdka z Biedronki dają się świetnie sterować nie tylko przez Androida ale też i przez iPhone.
No i nie zapomnij o tym że im mniejszy prąd ładowania tym mniejszą sprawność ma ładowarka samochodu .
Zazwyczaj przy prądach max sprawność jest rzędu 96% ale przy 6A to około 92%
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-21, 08:30   

jas_pik napisał/a:
Odpowiem Ci na zadanie pytania nie wprost.
1. Standard ładowania zakłada prąd minimalny 6A a 6Ax230V= 1380W
2. Zaokrąglenia robione przez samochód
A teraz na poważnie .
Jak ładujesz tak małym prądem to co najmniej raz w tygodniu ładuj do 100% aby BMS mógł dobrze wybalansować ogniwa
2. ładuje też do 100% jak zamierzasz jechać w długa trasę - i za pomocą wybrania odpowiedniego czasu ładowania oraz prądu dobierz czas tak aby ładowanie ( oraz balansowanie zakończyło się tuż przed momentem odjazdu.
Tylko tak prawidłowo zadbasz o baterię
3. Kup nawet najtańszy watomierz ( mimo że nie są one szczególnie dokładne) to pomiar prądu/mocy będzie dużo dokładniejszy niż robi to samochód
3. Kup sobe też dobry zegar czasowy
Ewentualnie obie te rzeczy zastąpi Ci dowolne gniazdko inteligentne (opisałem kiedyś o tym że nawet najtańsze gniazdka z Biedronki dają się świetnie sterować nie tylko przez Androida ale też i przez iPhone.
No i nie zapomnij o tym że im mniejszy prąd ładowania tym mniejszą sprawność ma ładowarka samochodu .
Zazwyczaj przy prądach max sprawność jest rzędu 96% ale przy 6A to około 92%
też przyszło mi do głowy że to sprawność, ale 50% strat?
Oprogramowałem sobie wieczorem gniazdko z-wave (w Domoticz) ze strefami energi G12W (ładowanie tylko w tanich strefach).
Dodatkowo gniazdko to mierzy pobór więc sprawdzę przy jakich prądach jest optymalnie dla baterii i dla kieszeni.
Pytanie tylko czy można zakończyć ładowanie odcięciem prądu za pomocą inteligentnego gniazdka skoro łądowarka przenośna ma przycisk którym kończymy ladowanie.

ps. rozumiem ładowanie do 100% ale ja ładuje go 2 razy na tydzień (od 50 do 70%, samochód używany do zakupów - praca w domu), może lepiej by było powiedzieć co ile rozładowań ładować do 100%? Instrukcja mówi że jeżeli rozładowujemy baterię poniżej 20% to należy ładować do 100% raz na miesiąc lub częściej...
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-21, 10:17   

Do 100 % należy ładować minimum raz w miesiącu, można i częściej zależnie od sytuacji np. wyjazd w trasę.
Straty są i to nawet większe niż 10 %, przy jednej fazie 10 A zaliczone mam nawet 30%
https://canze.fisch.lu/charger-efficiency/
Warto mieć 3 fazy 16 A z 11 kW
https://canze.fisch.lu/charger-efficiency-part-2-3-phase/
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3058
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-11-21, 11:02   

Ja pisałem o sprawności samego OBC ( ładowarki wbudowanej)
A do strat trzeba przyjąć też stary na przewodach które wcale nie są pomijalne oraz samą sprawność akumulatora . To nie jest tak e wpompujemy w aku powiedzmy 20 kWh i dokładnie tyle samo wyjmiemy . Tak niestety nie jest w szczególności jesli temperatura akumulatora jest niższa niż 25 stopni. Część energii wpompowanej w akumulator zamienia sie w ciepło w trakcie ładowania , podobnie jest przy rozładowaniu.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-21, 13:24   

Sprawdziłem łądowarkę przenośną na 10A, prąd ładowania w samochodzie minimalny, zmniejszony i maksymalny. Prąd jaki pobiera ładowarka mierzony na gniazdku jest taki sam jak pokazuje samochód jednak różni się od prądu jaki trafia do baterii na Torque Pro o ok 400W / 500W, są duże fluktuacje więc oszacować mogę to na podstawie czasu łądowania od 50 do 70% (rozumiem że po 80% ładowarka zwalnia (? też przy małym prądzie) i może takie oszacowanie od 50% do 100% nie mieć sensu. W każdym bądź razie jeśli strata jest wartością stałą niezależnie od prądu ładowania to jeśli chodzi o koszt energii bardzie opłaca się ładować większym natężeniem. Mam wallboxa 3 fazy ale zależało mi żeby nadmiernie nie degradować baterii. A jaki prąd jako optymalny polecacie?

EDIT: Po dwóch godzinach ładowaniem ładowarką przenośną (10A, ustawienie max) uzyskałem 6% baterii czyli 3.84kWh a zużyłem wg mojego miernikia 4.2 kWh (strata 9%).
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-21, 15:52   

Strata zalezna jest od wielu czników. Ważny. Jest temperatura ladowarki, baterii i otoczenia.
Ładowalem kiedys zimne auto na mrozie -10, bylo ciężko, mimo 3 faz, nie chciał przyjac pełnej mocy.
Po nocy ładowania 1-faza 10A, nieogrzewany garaż, jest cieply, to pokazuje jakie straty powstają.
Ładowałem zazwyczaj 11 kWh licznik pokazywał 14-15 kWh zaleznie od temperatury.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-22, 12:27   

moje podsumowanie: ładowanie w garażu w temp. 12st, ładowarka AC, 3 fazy, moc 5.7kW, od 61 do 100% (39% - 24.96kWh) - zużycie prądu 28.22, strata 11.5 procenta. Dla dobra baterii pozostanę przy stracie 9% i wolniejszym ładowaniu ładowarką przenośną.
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
Ostatnio zmieniony przez eSbek 2020-11-22, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-22, 14:12   

Jęczysz odwrotnie niż ja, mi wychodzi 13%
Rachunek 25 + 13% = 28.25
Odwrotnie 28,25 - 11,5% = 25
28.25 / 25= 1.13 / 100 roznica 13
25 / 28.25 = 100 / 88,5 roznica 11,5
Jak wyliczyłeś 8%?
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-11-22, 15:43   

- dla eNiro fazy ładowania podane przez eNiro2020svk w zależnosci od SOC oraz temperatury modułów baterii.

Kod:

by eNiro2020svk

1st phase (0 ...53-58% SOC)
      25dec.C  200A (full speed ~75kW)
1. less than 25deg.C  150A ~56kW
2. less than 15deg.C  110A ~42kW
3. less than    5deg.C  60A   ~21kW 
----
2nd phase (~55 ... ~75% SOC)
  25dec.C  150A (full speed ~56kW)
less than 25deg.C  110A ~43kW

- ponizej ładowanie przy 0 st C zewnętrznej temperaturze oraz przy 15 st modułu baterii.

ladowanie 0 stC.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 57,27 KB

15stC bat.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 54,91 KB

_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 31
Wysłany: 2020-11-22, 16:26   

eSbek napisał/a:
moje podsumowanie: ładowanie w garażu w temp. 12st, ładowarka AC, 3 fazy, moc 5.7kW, od 61 do 100% (39% - 24.96kWh) - zużycie prądu 28.22, strata 8.8 procenta. Dla dobra baterii pozostanę przy stracie 9% i wolniejszym ładowaniu ładowarką przenośną.

Ze względu na nieliniowa skalę w eNiro, górne procenty mieszczą więcej kWh. Na podstawie testów Pana Lubasza ze Słowacji (eNiro2020svk) mam średnie wartości:
    100-90% - 7.23 kWh
    90-80% - 7.13 kWh
    80-70% - 6.90 kWh
    70-60% - 6.70 kWh

to znaczy że górne 39% baterii to około 27.29 kWh energii. A co za tym idzie - straty przeszacowane. Mi wychodzi tylko 3.4% strat przy ładowaniu 3-fazowym nawet tak niewielkim prądem. A to świetny wynik!
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-22, 17:02   

Apolonia napisał/a:
Jęczysz odwrotnie niż ja, mi wychodzi 13%
Rachunek 25 + 13% = 28.25
Odwrotnie 28,25 - 11,5% = 25
28.25 / 25= 1.13 / 100 roznica 13
25 / 28.25 = 100 / 88,5 roznica 11,5
Jak wyliczyłeś 8%?


sorry poprawiłem, 11.5 nie 8... (24.96/28.22 = 0.884 (88.4 %, strata 11.55). a mowiłem nie pić podczas liczenia....

Dzięki za te dane w dwóch postach powyżej.
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-22, 17:09   

quote="Switch"]
eSbek napisał/a:

to znaczy że górne 39% baterii to około 27.29 kWh energii. A co za tym idzie - straty przeszacowane. Mi wychodzi tylko 3.4% strat przy ładowaniu 3-fazowym nawet tak niewielkim prądem. A to świetny wynik!

Coś tu nie gra. O jakiej baterii rozmawiamy 64 czy 70 kWh ?
Jeżeli 39% to 24.96 to bateria 64 kWh
Jeżeli 39% to 27.29 to bateria 70 kWh.

x/100 = 25/39 łatwo wyliczyć.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-11-22, 17:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-22, 20:34   

Cytat:
100-90% - 7.23 kWh
90-80% - 7.13 kWh
80-70% - 6.90 kWh
70-60% - 6.70 kWh

Skąd wziąłeś te wartości? Z jakiegoś filmu?
EDIT: chyba z tej tabelki 0:25 https://www.youtube.com/watch?v=L7r99dhlgJA
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 31
Wysłany: 2020-11-22, 22:43   

Apolonia napisał/a:
quote="Switch"]
eSbek napisał/a:

to znaczy że górne 39% baterii to około 27.29 kWh energii. A co za tym idzie - straty przeszacowane. Mi wychodzi tylko 3.4% strat przy ładowaniu 3-fazowym nawet tak niewielkim prądem. A to świetny wynik!

Coś tu nie gra. O jakiej baterii rozmawiamy 64 czy 70 kWh ?
Jeżeli 39% to 24.96 to bateria 64 kWh
Jeżeli 39% to 27.29 to bateria 70 kWh.

x/100 = 25/39 łatwo wyliczyć.

64kWh to wartość homologacyjna z przed 2 lat. Faktycznie pojemność netto wynosi 66+ kWh, stąd zasięg powyżej deklarowanego. Bjorn bez OBD2 policzył 65 kWh dla eNiro 2019, eniro2020svk swoim enirodashboard 3 razy otrzymał wartość 66 kWh. Ma trzy filmy testu degradacji i stąd biorę dane również o ilości kWh w procentach skali.
Zajmuję się analizą danych zawodowo i to wychwyciłem. Myślę że KIA to robi dla gwarancji, ponieważ mieli wpadkę z Soul EV 27/30 kWh i ogniwami SK Innowation poprzedniego pokolenia.
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 31
Wysłany: 2020-11-22, 22:47   

eSbek napisał/a:
Cytat:
100-90% - 7.23 kWh
90-80% - 7.13 kWh
80-70% - 6.90 kWh
70-60% - 6.70 kWh

Skąd wziąłeś te wartości? Z jakiegoś filmu?
EDIT: chyba z tej tabelki 0:25 https://www.youtube.com/watch?v=L7r99dhlgJA

Z innych, bo przy 130 km/h mamy więcej strat.
Na przykład tu: https://youtu.be/KTLRlQv4694
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 31
Wysłany: 2020-11-22, 22:53   

Apolonia napisał/a:
quote="Switch"]
eSbek napisał/a:

to znaczy że górne 39% baterii to około 27.29 kWh energii. A co za tym idzie - straty przeszacowane. Mi wychodzi tylko 3.4% strat przy ładowaniu 3-fazowym nawet tak niewielkim prądem. A to świetny wynik!

Coś tu nie gra. O jakiej baterii rozmawiamy 64 czy 70 kWh ?
Jeżeli 39% to 24.96 to bateria 64 kWh
Jeżeli 39% to 27.29 to bateria 70 kWh.

x/100 = 25/39 łatwo wyliczyć.

Skala nieliniowa, mamy więcej kWh powyżej 50%, a na dodatek mamy 66 kWh netto. KIA tak ma... i dlatego na poważnie szukałem przyczyn dlaczego lepiej kupić TM3.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-23, 06:22   

A to nie jest tak, jak u każdego innego producenta, że większą pojemność masz tylko na samym początku, do czasu wytworzenia się warstwy pasywacyjnej na ogniwach?
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-23, 08:35   

Z tego co znalazłem koleś testował baterię rozładowując po przebiegu 15k km
https://www.youtube.com/watch?v=KTLRlQv4694
i 21.6k km
https://www.youtube.com/watch?v=L7r99dhlgJA

faktyczną pojemność baterii (brutto) można policzyć po pełnym rozładowaniu rejestrując w ten sposób pojemność baterii. Teoretycznie (dla nowego samochodu) jeśli przyjmie się że netto to 64kWh a w Torque Pro po pełnym naładowaniu mamy BMS 96% natomiast, Display 100%, z tego wyjdzie brutto 66.7kWh.
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-23, 08:39   

Switch napisał/a:
eSbek napisał/a:
Cytat:
100-90% - 7.23 kWh
90-80% - 7.13 kWh
80-70% - 6.90 kWh
70-60% - 6.70 kWh

Skąd wziąłeś te wartości? Z jakiegoś filmu?
EDIT: chyba z tej tabelki 0:25 https://www.youtube.com/watch?v=L7r99dhlgJA

Z innych, bo przy 130 km/h mamy więcej strat.
Na przykład tu: https://youtu.be/KTLRlQv4694


dzięki też już znalazłem, w sumie to jest 15k więc bateria mniej zdegradowana niż w filmie który podałem.
Prędkość nie wpływa na pojemność lecz szybkość rozładowania co objawi się w liczbach przejechany dystans i kwh100. Pojemność każdego z przedziałów to (przejechany dystans x kWh100/100) - doładowanie (minus doładowanie rekuperacją)

edit:
1. wg tabeli 15k km strata przy moim ostatnim ładowaniu to 2.8%.
2. eNiro2020svk: Optimal is charging between 0.1C to max. 1C .. (6.5kW to 65kW)
podał link https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
a ja znalazłem coś o wolnym ładowaniu poniżej 0.1C (niewskazane)
https://www.mpoweruk.com/chargers.htm
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 31
Wysłany: 2020-11-23, 15:49   

eSbek napisał/a:
Switch napisał/a:
eSbek napisał/a:
Cytat:
100-90% - 7.23 kWh
90-80% - 7.13 kWh
80-70% - 6.90 kWh
70-60% - 6.70 kWh

Skąd wziąłeś te wartości? Z jakiegoś filmu?
EDIT: chyba z tej tabelki 0:25 https://www.youtube.com/watch?v=L7r99dhlgJA

Z innych, bo przy 130 km/h mamy więcej strat.
Na przykład tu: https://youtu.be/KTLRlQv4694


dzięki też już znalazłem, w sumie to jest 15k więc bateria mniej zdegradowana niż w filmie który podałem.
Prędkość nie wpływa na pojemność lecz szybkość rozładowania co objawi się w liczbach przejechany dystans i kwh100. Pojemność każdego z przedziałów to (przejechany dystans x kWh100/100) - doładowanie (minus doładowanie rekuperacją)

edit:
1. wg tabeli 15k km strata przy moim ostatnim ładowaniu to 2.8%.
2. eNiro2020svk: Optimal is charging between 0.1C to max. 1C .. (6.5kW to 65kW)
podał link https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
a ja znalazłem coś o wolnym ładowaniu poniżej 0.1C (niewskazane)
https://www.mpoweruk.com/chargers.htm

Z trzech filmików zrobiłem średnią. W komentarzach eNiro2020svk odpowiadał że po 30 tys. robił test (nie nagrany czy nie opublikowany) i ponownie uzyskał 66 kWh. Aczkolwiek nie pamiętam czy ta tabelka jest budowana na podstawie BMS SOC czy Display SOC.
15000 km 21600
120 kmh sk 140 kmh sk 130 kmh AVERAGE
100%
90% 7,2 7,3 7,2 7,23
80% 7,2 7,1 7,1 7,13
70% 6,9 6,9 6,9 6,90
60% 6,8 6,8 6,5 6,70
50% 6,6 6,5 6,5 6,53
40% 6,5 6,5 6,4 6,47
30% 6,4 6,4 6,4 6,40
20% 6,4 6,3 6,1 6,27
10% 6,2 6,1 6,2 6,17
5% 3,1 3,2 3,1 3,13
0% 3,1 3,2 3,1 3,13

kWh 66,4 66,3 65,5 66,07 Total
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-23, 17:07   

myśle że rozładowuje od 100% display (bateria nie ładuje się wiecej niż 96% BMS) więc trochę nie miałoby sensu robić inaczej.
Jako że mam nowy samochód wolę używać tabelki po tym jak zrobił 15k km przebiegu, bliżej do mojej nowej baterii.

ps. my tu gadu gadu o stratach ładowania a Bjorn Nyland dziś wypuścił o tym film :)
ps.2 ja te dwie tabelki przepisałem sobie do excela.
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14