SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 18:55   

Zadam pytanie:
Czy ładowaliscie Niro na DC przy zmarznietej baterii,
np. po postoju w mroźną noc?
Warunek dzień wcześniej nie robiła trasy.
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 82
Wysłany: 2020-11-23, 19:41   

Właśnie o tym są najnowsze filmy użytkownika eNiro2020svk
Trzy poziomy coldgate:

https://youtu.be/An4pZMqCvTA

https://youtu.be/SCbuEO0ZBNI
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 839
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 19:58   

Apolonia napisał/a:
Zadam pytanie:
Czy ładowaliscie Niro na DC przy zmarznietej baterii,
np. po postoju w mroźną noc?
Warunek dzień wcześniej nie robiła trasy.


BTW: Przy czym Zoe dzień wcześniej przejechało ze 100 km, większość w trasie, tyle że nie w jednym kawałku....
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 839
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 20:02   

Paren1 napisał/a:
Właśnie o tym są najnowsze filmy użytkownika eNiro2020svk
Trzy poziomy coldgate:

https://youtu.be/An4pZMqCvTA

https://youtu.be/SCbuEO0ZBNI


Czas pewnie jest nierzeczywisty, ale od 17 sekundy pierwszego filmu wskakuje na dużo szybsze ładowanie.
I nie spada z niego do końca filmu.
I tak to powinno wyglądać !!!!
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 20:06   

To jest auto dla Ciebie,
mimo, że na DC 51-71% widze ładowania 22 kW w porywach do 30.
Auto w 35 min. przyjęło 20% czyli 12,8 kWh i to jest co tak zachwyca?
Czy w 35 min pobranie 30% czyli 19 kWh tez nie powala przy max 100 kWh.
Wyjaśnieniem jest oczywiście przekroczenie progu 35 % co widać w filmie
gdzie ładowanie jest od 30%, bo założenia grzaniem cieczą są skuteczniejsze.
Cav napisał/a:
BTW: Przy czym Zoe dzień wcześniej przejechało ze 100 km, większość w trasie, tyle że nie w jednym kawałku....

Co to ma wspólnego z ładowaniem Niro?
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 839
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 23:37   

Apolonia napisał/a:
To jest auto dla Ciebie,
mimo, że na DC 51-71% widze ładowania 22 kW w porywach do 30.


A Zoe w tych przedziałach ile osiągnie przy 0 stopni?
Połowę tego max....?

To że ładują się dużo lepiej to wiem, bo to trenowałem.
Z Niro/Soulem 64 kWh jest inny problem - kosztowałby tyle co 2 Zoe. ;-)
Rozważam temat w każdym razie.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-24, 08:27   

No brawo drozej za gorzej? Nie
Niro max ładowanie 100kW zima 20 kW
Tesla max ładowanie 150kW zima 16 kW
Zoe max ładowanie 43 kW zima 12 kW
Patrz Pan 4-5 razy mniej mocy od max, a Tesla pobiła wszystkich bo aż 9 razy.
To pewnie też jest powód, ze Tesla wypana najlepiej na wszystkich polach.
Zauważ ze wczesne chlodzenie powietrzem ma sens natomiast grzanie powietrzem,
juz jest sporo mniej efektywne niż grzanie cieczą. To zjawisko łatwo zauważyć na
codzień. Klima chlodzi powietrze w domu nie wode w kaloryferach i odwrotnie.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 839
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-24, 11:20   

Apolonia napisał/a:
No brawo drozej za gorzej?
Niro max ładowanie 100kW zima 20 kW


Po co to wypisujesz?
Przecież wiesz że to bzdura.
I przecież miałeś pierwszy film, gdzie ładował z mocą 40 kW przy 0 stopni......

Gdyby Zoe TEŻ ładował 40 kW przy temperaturze baterii 5 stopni, to by nie było tematu.
Ale jest, bo on potrzebuje 25 stopni a nie 5, zimą to jest w mieście niewykonalne, bo dogrzewa baterię tylko do 5.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-24, 11:45   

Cav napisał/a:
Po co to wypisujesz?
Przecież wiesz że to bzdura.
I przecież miałeś pierwszy film, gdzie ładował z mocą 40 kW przy 0 stopni......

To nie bzdura, ale fakt, że Niro nie ładowało obiecane 100kW, ale prawie 40 kW.
Tak też jest w Tesli, nie daje obiecanych 150 kW, ale 16 kW.
Zoe z obiecanych 40kW też da 30% czyli 12 14 16 kW.
W Tesli 16 kW 4 min 10 sek
https://www.youtube.com/watch?v=SKuy-ORIzEw
Nadal uważasz że to bzdury?
Jeżeli przeczytam to od 3 osób to przyznam Tobie rację, (na co Ty nie chcesz przystaniesz nigdy).
P.S.
Rozmawiam z Tobą, bo miałem nadzieję że po ostatnim banie na forum coś zrozumiałeś, ale
widzę że nadal zachowujesz się jak siedmioletni Leon, przy talerzu ze spagetti, rozbierający potrawę
na drobne elementy, aby zadecydować co lubi a co nie. Auta są jakie są, jedno z papryką inne bez
CCS, jesz co zamówiłeś póki ciepłe lub będzie zimne i niesmaczne. Zawsze możesz ugotować sam.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-24, 13:41   

Cytat:
Zauważ ze wczesne chlodzenie powietrzem ma sens natomiast grzanie powietrzem,
juz jest sporo mniej efektywne niż grzanie cieczą. To zjawisko łatwo zauważyć na
codzień. Klima chlodzi powietrze w domu nie wode w kaloryferach i odwrotnie.
Chyba się nie zgodzę - w hotelach i powoli w domach klimatyzatory mają funkcję grzania. Przy kaloryferach nie ma wiatraków ze względu na koszty i hałas, ale gdyby chłodzić kaloryfery mając pompę ciepła to działałyby podobnie jak przy grzaniu, ale pod jednym warunkiem - przy chłodzeniu musiałyby być umieszczone pod sufitem, nie przy podłodze.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-24, 13:50   

Też mnie meczy ogrzewanie powietrza pompą ciepła, w dużych obiektach to się sprawdza.
Gorzej jest w obiektach małych lub kiepsko izolowanych, gdzie założeniem jest własny prąd
nie z magazynu dostawcy. Są i rozwiązania z chłodzeniem sufitu, ale to nie opowieść do Niro.
http://www.geoclimadesign...llarrohrsystem/
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 839
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-24, 15:35   

Apolonia napisał/a:
Cav napisał/a:
Po co to wypisujesz?
Przecież wiesz że to bzdura.
I przecież miałeś pierwszy film, gdzie ładował z mocą 40 kW przy 0 stopni......

To nie bzdura, ale fakt, że Niro nie ładowało obiecane 100kW, ale prawie 40 kW.


Czyli była bzdura, bo przed chwilą napisałeś że 20....
Dobrze że się poprawiłeś, szkoda że idziesz w zaparte, zamiast po prostu przeprosić za mijanie się z prawdą.

Między 40 a 20 różnica jest jednak spora - taka jak między czymś akceptowalnym i czymś dyskwalifikującym samochód.

P.S.
Kto Ci obiecał 100 kW w Niro?
Ono nigdy nie ładuje z taką mocą, ZTCW maks. to 77.

EOD - bo to nie ten temat.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 839
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-24, 15:42   

PatrykS napisał/a:
Cytat:
Zauważ ze wczesne chlodzenie powietrzem ma sens natomiast grzanie powietrzem,
juz jest sporo mniej efektywne niż grzanie cieczą. To zjawisko łatwo zauważyć na
codzień. Klima chlodzi powietrze w domu nie wode w kaloryferach i odwrotnie.
Chyba się nie zgodzę - w hotelach i powoli w domach klimatyzatory mają funkcję grzania.


Nie tylko klimatyzatory.
Swój dom ogrzewam ciepłym powietrzem (z pieca gazowego) - i jest to dużo oszczędniejszy sposób niż grzanie cieczy i za jej pośrednictwem domu.
Generalnie hvac w takiej Ameryce to standard, a oni liczyć potrafią.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-24, 16:14   

Cav napisał/a:
Swój dom ogrzewam ciepłym powietrzem (z pieca gazowego) - i jest to dużo oszczędniejszy sposób niż grzanie cieczy i za jej pośrednictwem domu.
Wszystko ma wady i zalety - pompka wody czy dmuchawa do powietrza to tak czy siak zużycie energii, ale jeśli kotłownia miałaby być chociaż trochę ogrzewana to energia na pompkę/dmuchawę i tak zostaje w domu. Ciepłe powietrze nie ma kosztów rur i grzejników, ale robi większy "wiatr" niż kaloryfer i trzeba uważać, żeby nie zaciągnęło produktów spalania - taki sam problem istniał w Maluchu :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1994
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-24, 16:30   

Cav napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Cytat:
Zauważ ze wczesne chlodzenie powietrzem ma sens natomiast grzanie powietrzem,
juz jest sporo mniej efektywne niż grzanie cieczą. To zjawisko łatwo zauważyć na
codzień. Klima chlodzi powietrze w domu nie wode w kaloryferach i odwrotnie.
Chyba się nie zgodzę - w hotelach i powoli w domach klimatyzatory mają funkcję grzania.


Nie tylko klimatyzatory.
Swój dom ogrzewam ciepłym powietrzem (z pieca gazowego) - i jest to dużo oszczędniejszy sposób niż grzanie cieczy i za jej pośrednictwem domu.
Generalnie hvac w takiej Ameryce to standard, a oni liczyć potrafią.


To co sie dzieje z energią przy ogrzewaniu grzejnikami? Magicznie znika? Tak czy inaczej musisz wytworzyć tyle samo energii, cudów nie ma. Co najwyżej sam piec może mieć większą lub mniejszą sprawność (wypluwając ciepło w komin), ale przy piecach kondensacyjnych i odpowiednio dobranych grzejnikach sprawność jest bardzo wysoka.
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-24, 16:31   

No to powiem Wam że ja mam grzejniki konwektorowe z funkcją klimatyzacji i to działa i nie na suficie, dokładnie te:
https://technikadesign.pl/product-pol-8290-Konwektor-PowerKon-NT.html

Mam pompę ciepła i podłogówke, jednak w sypialniach te właśnie grzejniki które latem chłodzą i to dobrze te pokoje na zasadzie chłodzenia wody grzewczej przez pompę ciepłą (tzw. natural cooling) - dolne źródło latem ma u mnie około 10st C więc doskonale chłodzi wodę, jednocześnie następuje regeneracja dolnego źródła gdyż odprowadzam do niego ciepło z domu.
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-24, 16:36   

Cav napisał/a:
Czyli była bzdura, bo przed chwilą napisałeś że 20....
Dobrze że się poprawiłeś, szkoda że idziesz w zaparte, zamiast po prostu przeprosić za mijanie się z prawdą.

Między 40 a 20 różnica jest jednak spora - taka jak między czymś akceptowalnym i czymś dyskwalifikującym samochód.

W temacie Zoe wyrażasz niezadowolenie z mocy ładowania zmrożonej baterii. Pisałem Ci, że to normalne w każdym aucie.
Zapytałem tu użytkowników Niro, czy mają jakieś doświadczenia zimą, bo nie znam tego auta. Pokazali filmy, gdzie widać,
że moce zimą, również spadają. Na co odpisałem, już Tobie, że zasada się potwierdza również w innych modelach.
Możliwe, że nie potrzebnie ubrałem wypowiedz w cyfry, bo dla Ciebie, to pożywka do rozdrabniania i wybierania kawałków,
aby je wyrzygać, jak siedmioletni Leon.
Pytasz, kto mi obiecał 100kW w Niro? - pewnie producent cytat; Max charging power (DC) 100 kW link poniżej
https://evcompare.io/cars/kia/kia_niro_ev_long-range_2018/
Tobie pewnie też nikt nie obiecał pełnej mocy w Zoe, podobnie jak mi w TM3.
Ja nie rozmawiałem z Toba, aby coś ukrywać lub się przyznawać, tylko myślałem, że jesteśmy znajomi. Pomyłka.
Podsumowałem ten wątek i nie zamierzam go kontynuować z Tobą. Baw się sam.
Męcz się bracie ze swoimi decyzjami, ale kto działa po Poznańsku z wężem w kieszeni, jest rozczarowany lub płaci dwa razy.
Kup sobie Kona czy cokolwiek i też to skrytykuj.
.
A M E N - C a v - Vaffanculo
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 839
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-24, 18:45   

Dokładnie tak zawsze robię - jak coś jest fajne, to chwalę, jak coś jest kiepskie to krytykuję.

Przepraszam, że nie pytam wcześniej o zdanie i czy zasłużoną krytyką jakiegoś rozwiązania lub niedoróbki, nie urażę czyjejś wizji świata, w której nie ma miejsca na żadną krytykę ulubionej zabawki......

A w temacie wątku - rozwiązanie w Kii jest wzorcowe, podgrzewa baterię do takiej temperatury, w której może przyspieszyć ładowanie i po dogrzaniu to robi (przyspiesza).
Zakładałem (widać niesłusznie) że tak jest wszędzie, ale nie jest to standard.
Choć powinien.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 213
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-11-24, 20:40   

Cav napisał/a:

A w temacie wątku - rozwiązanie w Kii jest wzorcowe, podgrzewa baterię do takiej temperatury, w której może przyspieszyć ładowanie i po dogrzaniu to robi (przyspiesza).
Zakładałem (widać niesłusznie) że tak jest wszędzie, ale nie jest to standard.
Choć powinien.


Oglądałem jakiś kawałek filmu Bjorna (wyścig Niro z e-tronem?), gdzie Kia nie uruchamiała dogrzewania pakietu, przez co nie ładowała z maksymalną mocą. Więc nie zawsze to widać działa.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-24, 20:50   

eSbek napisał/a:
No to powiem Wam że ja mam grzejniki konwektorowe z funkcją klimatyzacji i to działa i nie na suficie, dokładnie te:
No ale tam jest zdaje się wiatrak - wtedy miejsce zamontowania nie ma dużego znaczenia.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 88
Wysłany: 2020-11-24, 22:02   

Jak mozna porownywac kia z etronem.
Kia to wciaz kia, nie zapominajmy o tym.
To jak hankook i pirelli...
Ja wiem, ze bjorn czy naprad sie delektuja ze przejechali tym autem 500km bez klimy z predkoscia 92km/h.
Ale please, 92km/h na autostradzie to zagrozenie.
Klasyczni poganiacze nie zakladaja, ze tyle jedziesz..
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 213
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-11-24, 22:32   

Nie do końca rozumiem co masz na myśli, dużo myśli wrzuciłeś do jednej wypowiedzi.
Ja pisałem o wyścigu między e-tronem a niro - masz chęć, to obejrzyj i zajmij stanowisko.
Bjorn w testach jeździ z klimatyzacją/ogrzewaniem, a jego sposób testowania pozwala na porównanie różnych często aut pod kątem jakiegoś parametru.
Wiele razy zdarzało mi się jeździć autostradą z prędkością ok. 90 km/h i nie uważam tego za żadne zagrożenie, jazda wolniejsza od ciężarówek może mieć czasem znamiona niebezpiecznej.

Porównywać można co się chce, kwestia oczekiwań i potrzeb (że tak filozoficznie napiszę).
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-25, 08:24   

Uzytkowo jak najbardziej nalezy porównywać różne modele.
Pokazuje to, ile może to za mniej, a co więcej daje to drozsze.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 37
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-12-01, 22:01   

Może Ktoś wie jak wyłączyć dźwięki powitania w Kii E-niro oczywiście-nie lubię hałasu z samego rana, a w elektryku to zupełnie bez sensu-przynajmniej dla mnie. Będę wdzięczny
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3058
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-12-01, 22:40   

Za krótko się bawiłem ustawieniami w tym samochodzie i nie jestem pewien czy nie widziałem tam możliwości zaptaszkowania i odptaszkowania pozycji "Welcome sound"
Chociaż bez tego dźwięku nie będziesz wiedział czy jest w trybie jazdy.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11