SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hyundai Ioniq EV 2020 39,4 kWh
Autor Wiadomość
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-15, 09:38   Hyundai Ioniq EV 2020 39,4 kWh

Czolem,
Od paru dni jestem posiadaczem uzywanego ale prawie nowego Ioniqa 2020. Pierwsze wrazenia po dluzszej przejazdzce jeszcze bardziej utwierdzily mnie w przekonaniu ze to byl wlasciwy wybor. Testowalismy Kone i Ioniqa i oba auta bardzo nas urzekly ale ze wzgledu na wieksza przestrzen (rodzina 2+2) oraz atrakcyjna cene wybor padl na Ioniqa. Model malo popularny tutaj na forum ale mam nadzieje ze znajda sie jacyc uzytkownicy ktorzy zechca sie podzielic wrazeniami i wymienic spostrzezeniami.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-15, 13:41   

Jeśli można spytać, jaka cena ?

Patrzyłem za nim, ale jednak dla mnie był za mały ... (bagażnik) i baterie trochę małe ...
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-15, 14:05   

Cana ok 116 000 PLN brutto
Polroczne auto z przebiegiem 15 000 km kupione w Norwegii wiec chyba nie ma przelozenia na ceny w Polsce. Ioniq jest tutaj bardzo popularny podobnie jak leaf i golf
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-16, 04:30   

To jednak mimo wszystko nie dla mnie auto. Za mały zasięg, za słaby i jednak trochę mały bagaznik.

Ale gratuluję, niech służy jak najdłużej.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 07:53   

mmazi napisał/a:
To jednak mimo wszystko nie dla mnie auto. Za mały zasięg, za słaby i jednak trochę mały bagaznik.

Ale gratuluję, niech służy jak najdłużej.


Chba nigdy nie jezdziles tym modelem bo widze ze bladego pojecia nie masz...
Autko ma zajebisty odejscie spod swiatel a slad palonej gumy ciagnie sie na 200 metrow.
W bagazniku spokojnie miesci sie subwoofer o mocy 15 kW, agregat pradotworczy oraz kastomowa butla LPG o pojemnosci 7 litrow. Jak mijam laski to wypadaja im podpaski...
Takze kup se taki a bedziesz rzadzil w Rzeszowie. Wiem co mowie...
Pozdrawienia dla ziomali z miasta! Jol!
Ostatnio zmieniony przez gwito 2020-09-16, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 221
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-16, 08:42   

Ioniq fajny ! Taka namiastka normalnego auta z zaletami EV! Gratulacje. Ma jakies wady ?
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-16, 08:42   

A kto chce to kupić od Ciebie ? bo raczej nie ja ... Ja się przymierzalem do niego, ale dla mnie ma dużo minusów jak już pisałem wyżej . Mam niro, wystarczy ... kolejna będzie tesla.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-16, 08:47   

gwito napisał/a:
mmazi napisał/a:
To jednak mimo wszystko nie dla mnie auto. Za mały zasięg, za słaby i jednak trochę mały bagaznik.

Ale gratuluję, niech służy jak najdłużej.


Chba nigdy nie jezdziles tym modelem bo widze ze bladego pojecia nie masz...
Autko ma zajebisty odejscie spod swiatel a slad palonej gumy ciagnie sie na 200 metrow.
W bagazniku spokojnie miesci sie subwoofer o mocy 15 kW, agregat pradotworczy oraz kastomowa butla LPG o pojemnosci 7 litrow. Jak mijam laski to wypadaja im podpaski...
Takze kup se taki a bedziesz rzadzil w Rzeszowie. Wiem co mowie...
Pozdrawienia dla ziomali z miasta! Jol!


Oho, kolejny co se kupił EV i myśli że jego najlepszy... Muszę cię zmartwić, każdy ma inne potrzeby. Coś co dla jednych jest ideałem, dla innych będzie niepraktyczny lub wręcz odpychający. Jeśli pisze ze dla mnie jest za mały, za słaby i ma za mała pojemność baterii to tak jest. Dlatego ja pisze ze Dla mnie, a nie pisze Dla wszystkich ... Czytamy ze zrozumieniem, nie kukuryczymy się bo ktoś napisał ze dla niego jest za słaby, za mały bagażnik i za mały pakiet ma ...
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 08:55   

Ekolega napisał/a:
Ioniq fajny ! Taka namiastka normalnego auta z zaletami EV! Gratulacje. Ma jakies wady ?


Najwieksza wada tego modelu podobno jest znaczne obciazenie bateriami tylnej osi.
W warunkach gorskich na sniegu moze to byc uciazliwe. To wyczytalem w internecie.
Wiec gdybym mieszkal w sniezno gorskim regionie to bym sie zastanowil. Na wyprawy na narty mam Grand Vitare i opony zimowe z kolcami.
Ioniqiem planuje robic 25 do 30 000 km rocznie dojezdzajac do pracy. Pracujemy w zona w takim systemie za ja jezdze na rano do roboty a ona popoludniu.
Dlatego wybralem auto ze skorzanymi elektrycznymi fotelami z dwoma ustawieniami ktore zmienia sie takimi knapikami na drzwiach. Najbardziej w starym aucie wkurzalo mnie ciagle przestawianie tych foteli. Wiec mozna powiedziec ze to rozwiazanie przewazylo przy wyborze....
A tak serio to wybralem ioniwa bo jest najtanszy w eksploatacji sposrod aut tej wielkosci, jest tani w zakupie, przejzezdza 300 km na ladowaniu, ma blizniacze modele w wersji hybrydoweuj i benzynowej i dzieli z nimi wiele czesci jak rowniez z innymi modelami Kia czy Hyundai.
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 09:01   

[/quote]Oho, kolejny co se kupił EV i myśli że jego najlepszy... Muszę cię zmartwić, każdy ma inne potrzeby. Coś co dla jednych jest ideałem, dla innych będzie niepraktyczny lub wręcz odpychający. Jeśli pisze ze dla mnie jest za mały, za słaby i ma za mała pojemność baterii to tak jest. Dlatego ja pisze ze Dla mnie, a nie pisze Dla wszystkich ... Czytamy ze zrozumieniem, nie kukuryczymy się bo ktoś napisał ze dla niego jest za słaby, za mały bagażnik i za mały pakiet ma ...[/quote]

Wyluzuj kolego tylko sie z toba drocze. Sprzedaje mojego starego forda s/max i mam po prostu troche juz dosc maruderow. Napisalem w ogloszeniu wszystko co wazne a przychodza mi tacy Rumunii albo Pakistanczycy i ciagle slysze marudzenie i juz mnie szlag trafia.
Pisze jak byk 5 foteli a Rumun sie pyta / tylko piec foteli a chcialbym siedem...
Za chwile przyjezdza Pakistan i pyta sie jaki silnik. To mu mowie ze 1.8 a on ze chcialby 2.0
To po c.uj przyjezdzales jak chciales 2.0
Jeszcze byl jeden chyba z Wenezuali co chcial automat a przeciez to manual.
Takze braklo mi cierpliwosci do gosci
Ostatnio zmieniony przez gwito 2020-09-16, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-16, 09:04   

Oddaj do komisu ... będziesz miał spokój
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 09:10   

mmazi napisał/a:
Oddaj do komisu ... będziesz miał spokój

Tak zrobilem dzisiaj rano. Nigdy wiecej sprzedawania starych rumpli i grzebania przy nich.
Jezdzilem hubrydowym Niro i bardzo fajne autko. e/Niro tez musi byc ok. Ale nie bralem pod uwage tak samo jak Kony bo to sporo drozsze auta. Jakbym mial wybierac miedzy eNiro a Kona to bralbym Kia. Ale cenowo to juz blisko do Tesli 3 wiec znowu mialbym zagwozdzke.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-09-16, 09:19   

ENiro dałem 156100zl, powystawowy 140km najechane. Tesli nie dorwiesz powystawowej w Polsce , a cena 240k pln skutecznie zniechęca ... Wiec nawet jeśli by powystawowa kosztowała 220k pln to nadal kosmos różnica ...
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 221
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-16, 09:23   

No czytalem ze ioniq jest super wydajny, tych 300km z baterii 39kW to zazdroszcze :-) u mnie zuzycie w i3 ciagle w okolicach 16,5kW :(
Niech sie sprawuje !
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 09:33   

Ceny aut w Norwegii znacznie rozne od tych w Polsce>
Przeliczone po tym samym kursie wygladaja na dzien dzisiejszy tak *wszystkie ceny 'od' czyli najnizsza opcja typu golas:

Tesla 3 od 185 000 PLN

e/Niro 64 kWh od 158 000 PLN

Kona 64 kWh od 148 000 PLN

Ioniq od 120 000 PLN

Leaf 40 od 116 000 PLN

Leaf plus 62 kWh od 152 000 PLN

egolf od 120 000 PLN

Czyli przy moim budzecie mialem do wyboru Leafa 40, Golfa i Ioniqa
Jezdzielem wszystkimii trzema i kazde z nich to dobry wybor
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 09:48   

Ekolega napisał/a:
No czytalem ze ioniq jest super wydajny, tych 300km z baterii 39kW to zazdroszcze :-) u mnie zuzycie w i3 ciagle w okolicach 16,5kW :(
Niech sie sprawuje !

i3 jezdzi w Norwegii od groma. Trzymaja cene na rynku wtornym. A na ile praktyczne jest wsiadanie na tylna kanape? Da sie to ogarnac przy fotelikach i dzieciach?
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 09:48   

Ekolega napisał/a:
No czytalem ze ioniq jest super wydajny, tych 300km z baterii 39kW to zazdroszcze :-) u mnie zuzycie w i3 ciagle w okolicach 16,5kW :(
Niech sie sprawuje !

i3 jezdzi w Norwegii od groma. Trzymaja cene na rynku wtornym. A na ile praktyczne jest wsiadanie na tylna kanape? Da sie to ogarnac przy fotelikach i dzieciach?
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 49
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 99
Wysłany: 2020-09-16, 11:10   

Ja kupiłem z 2018 ,jak mi przyjedzie ,trochę pojeżdżę to napisze coś o nim .
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 11:48   

marcin.elektro napisał/a:
Ja kupiłem z 2018 ,jak mi przyjedzie ,trochę pojeżdżę to napisze coś o nim .

Bedzie Pan zadowolony. A z jakiego kierunku przyjezdzaja do Poslki ioniqi z 2018 roku? Zza oceanu czy zza miedzy?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1894
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-16, 12:30   

Z tym "przejeżdża 300km na jednym ładowaniu" to byłbym ostrożny. Jasne, że ma 300km teraz, przy idealnych warunkach. Ale zimą to mimo jego świetnej efektywności nie wróżę takich zasięgów. Z tego co pamiętam z testów zimowych to miał w okolicach 15kWh/100km i to przy bardzo spokojnej jeździe. Co samo w sobie i tak jest rewelacyjnym wynikiem (leaf ma w okolicach 20kWh/100km) ale 300km zimą nie zrobi.
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 13:47   

Osobiscie zrobilem 300 z hakiem na trasie zaraz po zakupie auta. Poprzedni wlasciciel wycisnal 350 w warunkach letnich gdzie dojezdzajac do ladowarki mial 3 km zasiegu. W warunkach zimowych zasieg skurczy sie pewnie do 250 km. Tyle ze tu gdzie mieszkam nie ma warunkow zimowych - w zimie pada deszcz a przymrozki to rzadkosc. Do pracy mam 15 km, zona 12 km, do tego przedszkole, szkola, sklep i znajomi na weekend i robi sie 80 km dziennie. Wychodzi na to ze auto bedzie trzeba ladowac co 2-3 razy w tygodniu.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1894
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-16, 14:01   

No to luzik, na tyle to by wystarczył stary leaf. Myślałem, że z tych 300km chcesz korzystać i wtedy zimą byłby problem. Jeśli nie to świetny zakup. Albo inaczej - świetna cena ;)
 
 
gwito 


Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 33
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2020-09-16, 14:43   

vwir napisał/a:
stary leaf

Rozwazalem stare auto ale doszedlem do punktu krytycznego jak chodzi o motoryzacje. W pewnym momencie mialem 5 sztuk z tego 3 w Polsce ale z powodu koronawirusa nie moglem z nich skorzystac w tym roku. Zahaczalo to o zbieractwo i zdziwaczenie starcze...
Kazde z aut ponad 12 letnie i kazde wymagalo inwestycji. Sprzedalem starego land rovera Discovery , dzisiaj praktycznie sprzdalem forda Smax, zostala mi jeszcze corolla verso z 2004 i dwie grand vitary 2004. W tych zlomach byla zamrozona polowa wartosci Ioniqa a biorac pod uwage ile wydawalem na utrzymanie tej floty to pewnie drugie tyle...
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 221
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-16, 15:12   

No wiadomo zima 20% mniej, ale jak sie garazuje w nocy to chyba nie ma takiego spadku bo w garazu jest 15stopni.

i3 super, drzwi... no na parkingu raczej koszmar bo ciezko wsiasc jak jest ciasno, ale ja raczej sam, badz z pasazerem to nie ma problemu. A jak cos to za mna spokojnie sie miesci normalny facet bez kombinowania. Pojemnosci baterii mi tylko w trasach brakuje, i cienkie oponki sa slabe. Reszta to przyjemnosc.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 285
Wysłany: 2020-09-16, 18:38   

gwito napisał/a:

Autko ma zajebisty odejscie spod swiatel a slad palonej gumy ciagnie sie na 200 metrow.


piszesz o nowej wersji tak? bo stara na papierze wygląda blado, np. w porównaniu do i3. To chyba dzecz która najbardziej mnie powstrzymuje..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13