SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW i3
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 959
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2012-06-16, 13:15   BMW i3

Premiera BMW i3 w Londynie.

W Londynie powstał pierwszy salon samochodowy poświęcony dedykowanej submarce BMW oznaczonej literką "i".

http://www.electricdrive....etails/id/30036

Podobno samochód jest już gotowy do produkcji, czekamy na cenę...
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2013-11-18, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 959
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-04-21, 13:00   Re: BMW I3

Znamy cene BMW i3

http://www.electric-vehic...on-sale-in.html
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-17, 23:07   BMW i3

http://www.youtube.com/watch?v=zosRu2bKdwk
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-11-18, 13:56   

bylem przed chwila w BMW Nettetal DE mam prospekty i3 auta jeszcze nie mieli
cena brutto i3 34.950,- waga 1195kg
i3 z agregatem 39.450,- waga 1315kg
E-motor
360V synchroniczny, chlodzony ciecza
170KM, 250 Nm max obroty 12000 /min
baterie 8 modolow po 12 celi 21kWh nominalna 18,8 kWh urzytkowa. 355,2 V napiecie
zuzycie energi 12,9 kWh/100km
V-max 150km/h
0-100 7,2s
max zasieg 200km

agregat 2 cylindrowy bedzynowy EU6
647 ccm, 34KM 55Nm, max obroty 4300/min pojemnosc baku 0,9l spalanie 0,6l/100 emisia CO2 13g/km wydluza zasieg o max 150km lacznie z akku max 340km

wszystkie swiatla LED, ogumienie 155/70 R19
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
Ostatnio zmieniony przez mann25 2013-12-01, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
amerjack 

Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 71
Wysłany: 2013-11-20, 03:48   

http://www.bmw.co.uk/en_G...2013/start.html

bylem w swoim salonie BMW widzialem naprawde ladny - ceny nie ostraszaja jesli uda sie zalatwic doplaty i inne mozliowsci nawet nie jest zle w porownaniu do Zoe lub Leaf to BMW naprawde nie jest duzo drozsze a faktycznie czuje sie ze to jednak BMW.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-21, 10:03   

amerjack napisał/a:
bylem w swoim salonie BMW widzialem naprawde ladny


no właśnie, niestety 95% ludzi uważa, że koszmarnie brzydki. Mnie osobiście przód i tył się podoba, ale ten bok i linia boczna zaburzona przez tylne drzwi - nie bardzo....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 75
  Wysłany: 2013-11-27, 19:35   jazda probna

W zeszłym tygodniu jezdzilem i3. Auto bardzo sprawnie reaguje na pedał gazu, byłem pod wrazeniem. W porówaniu do leafa to zupelnie inna klasa. Wykonczenie wnetrza i jakość materiałów biją na głowe nissana. Trasa jazdy próbnej to ok 10 km, zasieg przy ciagłym przyspieszaniu spadał realnie do pokonywanych kilometrów. W tej kwesti leaf równiez wypada gorzej. i3 moge zarzucic mało miejsca z tyłu, za mna siadłoby tylko kilku letnie dziecko w foteliku. W szybkich łukach auto prowadzi sie stabilnie ale za to kierowca sie przemieszcza w aucie, siedzenia malo wyprofilowane ja na takie osiagi. Jak pamietam leaf na rondach lekko uciekał, bujał się.
Niestety auto trudno dostepne, w PL czeka sie do 6 miesiecy, cena auta z bajerami to ponad 185 tys zl, do tego mozna tylko zarejstrować w kraju. W Norwegii, gdzie mieszkam, dealer powiedzial mi ze bede musiał czekać co najmniej 10 miesięcy !!!
Za miesiac jazda próbna tesla model S (kolejka na testowanie auta w Norwegii), jeżeli to prawa co piszą o tym aucie to bede musial wziąźć duzy kredyt
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 959
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-11-27, 22:36   Re: jazda probna

Crashtest wypadł nieźle.

http://www.autoblog.com/2...-rating-videos/

choć jak pokazuje nagranie BMW i3 nie ma pół przodu to i tak jest bezpieczne.
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 327
Wysłany: 2013-12-01, 14:08   

mann25 napisał/a:

agregat 2 cylindrowy bedzynowy EU6
647 ccm, 34KM 55Nm, max obroty 4300/min pojemnosc baku 0,9l spalanie 0,6l/100 emisia CO2 13g/km wydluza zasieg o max 150km lacznie z akku max 340km


Jestem ciekaw czy w razie braku możliwości naładowania po tych 300 km i dolaniu kolejnego litra paliwa przejedziemy kolejne 150km? Jeżeli tak, to co 150km można dolewać paliwo i za kilkanaście zł przejechać duże odległości.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1476
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-01, 15:25   

0.9l paliwa to ok 8kWh przy 100% sprawności, zaś cud.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-01, 18:51   

no mnie tez to dziwilo, moze walneli sie w tych prospektach, bardziej wiarygodne jest 9 litrow bak, spalanie 6 l/100km ale na stronie internetowej te same dane (na samym dole strony) http://www.bmw.de/de/neuf...13/antrieb.html jak to prawda co oni pisza to taniej wyjdzie tankowac do niego paliwo niz ladowac pradem :mrgreen:
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 327
Wysłany: 2013-12-01, 21:16   

The i3 is BMW's first zero emissions mass-produced vehicle due to its electric powertrain, and BMW is the first company to launch a volume production vehicle on the market featuring carbon-fiber reinforced plastic to improve the vehicle's energy consumption.[9] Under the New European Driving Cycle the official range is 130 to 160 km (80 to 100 mi), and up to 200 km (120 mi) in the most efficient driving mode.[3] BMW is offering a range extender (“REx”) option powered by a 647 cc two-cylinder gasoline engine with a 9 L (2.0 imp gal; 2.4 US gal) fuel tank that engages when the battery level drops to a pre-specified point, acting purely as a generator to produce electricity to extend the range to about 240 to 300 km

Kogoś kto robił tą stronę poniosła fantazja :)

http://www.youtube.com/watch?v=OXyhsotD1Ww
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 37
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-02, 11:30   

a ten generator to na benzyne pewnie ,zamiast na ON :mrgreen:
zuzycie 3-3.7L /100km wydaje sie abstrakcja w normalnym ruchu
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 179
Wysłany: 2013-12-04, 11:59   

KGB napisał/a:
a ten generator to na benzyne pewnie ,zamiast na ON :mrgreen:
zuzycie 3-3.7L /100km wydaje sie abstrakcja w normalnym ruchu


Zuzycie juz od dawna nie jest mierzone w realnych warunkach, producenci moga stosowac rozne legalne sztuczki aby miec lepsze wyniki w europejskich testach.

Tutaj artykul o tym (po angielsku) http://green.autoblog.com...t-by-taping-up/
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 959
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-12-11, 10:41   

Cytat:
Zuzycie juz od dawna nie jest mierzone w realnych warunkach, producenci moga stosowac rozne legalne sztuczki aby miec lepsze wyniki w europejskich testach.


No własnie i jak pokazuje test BMWi3 w najnowszym tygodniku "Motor" (przeprowadzony przez redaktora tygodnika -polecam) BMWi3 w normalnej jeździe zimowa porą może przejechać tylko 140km a nie 200km jak podaje producent! a jak do tego dołożymy dodatkowe obciążenie w postaci włączonych odbiorników prądu- klima, ogrzewanie kabiny, szyb, itp to zasięg spada jeszcze o połowę!!! szkoda....

Panom z BMW chyba daleko do Tesli!!!!
 
 
maciek127 

Wiek: 28
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 92
Wysłany: 2013-12-11, 11:07   

Spoko, akumulatory w BMW 22kWh a w tesli S 60 lub 80 kWh ;)
_________________
Zapraszam na blog motoryzacyjny www.TEST.AUTO.PL
 
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-11, 11:17   

pod uwage trzeba brac srednie zuzycie kWh/100km, a nie zasieg ;)
BMW i3 wedlug producenta zuzywa 12,9kWh/100km wedlog testow AutoBild 13,9kWh/100km
w tym tygodniu w AutoBild byla testowana wersja REX w grudniowych warunkach, przy agresywnej jezdzie 18,6kWh/100km, po przejechaniu 123km zalaczyl sie agregat na 8,6 litra przy predkosci do 150km/h autostrada przedluzyl sie zasieg auta o 106km
tesla zuzywa duzo wiecej ale nie ma jej co porownywac z malym autkiem
http://www.autobild.de/ar...ew-4485757.html
tu co sadzi designer tesli Franz von Holzhausen o i3
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 959
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-12-12, 09:51   

Cytat:
pod uwage trzeba brac srednie zuzycie kWh/100km, a nie zasieg ;)
BMW i3 wedlug producenta zuzywa 12,9kWh/100km wedlog testow AutoBild 13,9kWh/100km


Wszystkiego nie napisałem w tym teście "Motoru" po ulicach Warszawy BMW i3 zużyło 15,5 kWh/100km (jazda spokojna) i kiedy odbierali BMW do testów to poinformwano, że BMW przejechdzie do 200km po co kłamać- jak wiedzą, że nie przejedzie!
Jak włączył odbiorniki prądu tj: klima, ogrzewanie szyby itp to zasięg mocno spadał!

Jeżeli mówi się, że 200 km to 200 a nie 140km i to zledwością!!!

Nawet nie mogli skorzystać ze słupków RWE by doładować BMW!

Na podsumowanie testu napisali:
Nie polecamy zakupu tego auta bo drogie i ograniczony zasięg a Polska infrastruktura na wiele wad - nie ma poprostu gdzie naładować autko.

W tesli zasięg tak drastycznie nie spada!!!
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1211
Wysłany: 2013-12-12, 10:04   

domino napisał/a:
Jeżeli mówi się, że 200 km to 200 a nie 140km i to zledwością!!!

Przecież w podstawowym trybie BMW ma w specyfikacji 130-160 km. Może załoga miała na myśli maks. w trybie trzecim (super delikatnym)?

domino napisał/a:
Nawet nie mogli skorzystać ze słupków RWE by doładować BMW!
Czemu?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
maciek127 

Wiek: 28
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 92
Wysłany: 2013-12-12, 19:40   

Przecież i3 ma combo2 i jest kompatybilne z Typ2, nie widzę problemu dlaczego nie mogli ładować samochodu, może nie mieli kabla :mrgreen: do Typu2 pewnie dostali zwykle gniazdko ;)
_________________
Zapraszam na blog motoryzacyjny www.TEST.AUTO.PL
 
 
 
zeeltom 


Wiek: 62
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1317
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-13, 08:35   

domino napisał/a:

Jeżeli mówi się, że 200 km to 200 a nie 140km i to zledwością!!!

Gdy ja piszę, że przejeżdżam rowerem ponad 80 km, to nie znaczy, że gnam na złamanie karku pod strome górki. Jadę spokojnie, z niedużą szybkością i osiągam taki zasięg. Gdy jadę "sportowo" to przejeżdżam 60 km.
Ale chwalę się, że na moim rowerze przejeżdżam 80 km, a nie 60. Czaisz różnicę? ;)
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 959
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-12-14, 16:35   

"maciek127"
Cytat:
Przecież i3 ma combo2 i jest kompatybilne z Typ2, nie widzę problemu dlaczego nie mogli ładować samochodu, może nie mieli kabla :mrgreen: do Typu2 pewnie dostali zwykle gniazdko


Nie mogli skorzystać ze słupków bo miejsca były zastawione przez spalinowe albo nieczynne!
ponoć RWE nie rozwija u nas punktów ładowania a jak wspomnieli w artykule najprawdopodobniej chcą zwinąć interes!

Zeeltom
Cytat:
moim rowerze przejeżdżam 80 km, a nie 60. Czaisz różnicę?

dobry jesteś :) ja na swoim najwięcej przejechałem 25km i miałem dosyć.

Jeszcze raz powtórze - jak dostali informacje, że zasięg jest do 200 km to powinni przejechać do 200 np 190km i więcej a nie 70km z włączonymi odbiornikami prądu!!! CZAISZ? :)
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-14, 18:06   

domino napisał/a:

Jeżeli mówi się, że 200 km to 200 a nie 140km i to zledwością!!!

Nawet nie mogli skorzystać ze słupków RWE by doładować BMW!


Leaf też jest reklamowany, że przejedzie 199km.
Daj mi to i3, a przejadę Ci nim te 200km. Będę jechał 200km z prędkością 40km/h cały czas.
Dlatego tak podają zasięgi (maksymalne w idealnych warunkach) - i nikt im nic nie zarzuci.

Co do słupków RWE i zablokowanych miejsc przez spalinowce. To wina.... RWE moim zdaniem. Takie miejsca powinny być odpowiednio oznakowane z zaznaczeniem, że parkowanie samochodu, który nie jest ładowany grozi odholowaniem auta. I nawet auto elektryczne, które tam by stało, a nie byłoby ładowane - odholować i po krzyku. Zresztą powinno być to uregulowane prawnie. Tak jak w Rzymie był post, że Polacy zaparkowali spalinowca w miejscu dla EV i spreparowali kabel, że niby auto się ładuje aby nikt im nie odholował/dał mandatu.... Ehh.... :/

Bo w końcu gdybyś zaparkował auto i zostawił pod dystrybutorem paliwa dłużej jak 10 minut to jak by się to skończyło? Dlatego jestem zwolennikiem podejścia Tesli: budowanie oddzielnych stacji ładowania (szybkich), a nie stawiania słupków byle jak i gdzie popadnie.... Jak już to zwykłe słupki (230V 16A) powinni postawić pod centrami handlowymi (tam miejsca nikomu nie braknie) - czyli tam gdzie człowiek spędza dużo czasu. Raz, że auto się wolno ładuje = właściciel takiego auta spędzi w sklepie potencjalnie więcej czasu na zakupy. Proste i logiczne. I tak będzie za jakiś czas.

A czy RWE zwija interes... a czy w ogóle go zaczęli? Postawili słupki w Warszawie za free - byle gdzie i gdzie popadnie.... A gdzie reklama, a gdzie inne miasta? A niech się zwijają, ktoś inny przejmie pałeczkę.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 959
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-12-15, 11:06   

Przecież nikt nie będzie jeździł tylko 40km/h chodzi o to by jak już coś wprowadzają na rynek i podają dane to by były one prawdziwe w praktyce podczas normalnej jazdy a nie tylko teorii.
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2013-12-15, 11:43   

domino napisał/a:
Przecież nikt nie będzie jeździł tylko 40km/h chodzi o to by jak już coś wprowadzają na rynek i podają dane to by były one prawdziwe w praktyce podczas normalnej jazdy a nie tylko teorii.


Dla Ciebie jazda 40km/h może nie jest normalna, a dla kogoś innego ta prędkość jest odpowiednia. Ile to razy widziałem, jak jakiś staruszek jechał autem po drodze z zawrotną prędkością 30-40km/h, wiem iż tak się nie powinno jeździć, ale też nie ma zakazu, że jazda 40km/h jest zabroniona, więc ludzie mają prawo tak jeździć. Dlatego też zasięg 200 km dla BMW i3 jest możliwy. Trzeba tylko trafić na odpowiednie warunki pogodowe, oraz nauczyć się jeździć, a zaręczam Cię, że i 220km dałoby radę przejechać tym samochodem.

Testowałem to na innym elektryku i wiem co mówię.

A co do RWE parkowania na miejscach RWE< to ludzie tam nagminnie stają i nic z tym nie da się zrobić. Tak samo jest z miejscami dla osób niepełnosprawnych. Jak ja kiedyś podjechałem do RWE i zobaczyłem, że 2 miejsca były zajęte, to zastawiłem oba auta podłączyłem wtyczkę i poszedłem na zakupy. Wróciłem po 3 godzinach i spotkałem policję i właścicieli aut.

Zgadnij kto dostał mandat :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13