SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja napędu spalinowego na elektryczny - parę pytań
Autor Wiadomość
Albert 

Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 17
Wysłany: 2019-01-30, 14:11   Konwersja napędu spalinowego na elektryczny - parę pytań

Witam,
Ostatnio chodzi mi po głowie budowa własnego samochodu elektrycznego, z góry powiem że specjalistą nie jestem a raczej laikiem a taki projekt chciałbym raczej wykonać hobbistycznie by właśnie czegoś się nauczyć.
Myślę nad konwersją VW Golfa V 1.9 TDi, silnik jak i skrzynia to w sumie szrot, chłodnice rozwalone no ogólnie auto szrot jeżeli chodzi o układ napędowy ale za to karoseria to tylko drobne prace i była by jak nowa. Dlatego pomyślałem by może wstawić mu elektryczny silnik.

I teraz jak o tym myślę to mam parę pytań a mianowicie:
Gdzieś trafiłem by wykorzystać gotowy silnik Leafa, no i kurcze podoba mi się ten pomysł, bo na aukcjach cena to tak 3-5 tyś i to w sumie nie jest sam silnik ale jest też element który zastąpił by mi skrzynie biegów, więc teoretycznie tylko kwestia przeniesienia napędu na koła, jest inwerter, wydaje mi się że też cała elektronika do sterowania (tego nie wiem w sumie) ale na zdjęciach widziałem że z gniazdkiem do ładowania jest przewód też czyli nie mam juz problemu gdzie go wpiąć w instalacje , ogólnie powiedział bym ze pełen pakiet, i tu moje pytanie czy to faktycznie wygląda tak kolorowo czy jednak jest coś czego ja laik nie zauważam lub nie biorę pod uwagę?
Kolejna sprawa to właśnie jak wygląda budowa układu sterowania takiego silnika? zakładając że wykorzystał bym silnik leaf chciałbym połączyć np sterowanie przód tył do lewarka (w golfie jest automatyczna skrzynia) tak by to działało jak w automacie właśnie na zasadzie D-N-R, czy to jest realne czy już utopia? No i jak to jest z tym dodawaniem "gazu" ?
I chyba ostatnia kwestia która teraz chodzi mi po głowie to wskaźniki, oglądam na YT przeróbki i kurcze strasznie mi się nie podoba dokładanie wskaźników na konsoli, co jest potrzebne dokładnie do monitorowania (mi się wydaje ze chciałbym wiedzieć chyba tylko ile mam jeszcze baterii i jaka prędkość ) no i oczywiście czy można tego uniknąć lub zrobić tak by bylo jak fabrycznie?
I ogólnie jak waszym zdaniem powinienem podejść do takiego projektu, kupować gotowce z aut elektrycznych i je implementować czy może jednak łatwiej jest składać samemu?
Może macie jakiś link gdzie jest pokazana taka operacja bardzo dokładnie z omówieniem?
No i ogólnie jakieś sugestie i wskazówki :)

A i oczywiście prosił bym o odpowiedzi tylko osoby chcące pomóc, bym nie musiał czytać komentarzy daruj sobie, temat wałkowany, poszukaj w google. Bo tak jak pisałem chcę połączyć zajęcie hobbistyczne z nauką, a teraz to tak na prawdę początek mojej drogi w szukaniu informacji i chciałbym właśnie się jakoś ukierunkować, na zasadzie czego szukać, czego muszę się nauczyć , na co zwracać uwagę itp
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2255
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-30, 16:39   

Jesli piszesz o zestawach sprzedawanych na allegro za niskie ( w miarę kwoty) to je sobie odpuść bo wydasz pieniądze a niczego nie zrobisz ( zwłaszcza jak się na tym nie znasz) .
Polecam Ci ewentualnie zakup gotowego starego PSA Electrique ( saxo/p106/berlingo/partner) i przełożenie napędu z całą elektroniką do budy , inaczej staniesz w drodze i nie skończysz nigdy tego projektu.
Jak chcesz gotowca od Leafa to skontaktuj się z kolegą który ogłasza się na forum sprzedając gotowe uruchomione zestawy i daje pełne wsparcie serwisowe do uruchomienia.
Bo jesli każdą częśc kupisz osobno na allegro ( bo taniej) to po pierwsze nie wiesz nczy są sprawne a po drugie nie wiadomo czy uda Ci się to odpalić
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-30, 18:00   

Szukaj na forach anglojęzycznych, tu raczej mało się dowiesz.


Podpowiem że ja bym poszedł w silnik od wózka widłowego i do tego kontroler DC, zaoszczędzoną kasę wpakował w baterie Litowe min. 20kwh.
W stanach auta wielkości Golfa puszczają na silnikach z wózków 10kw mocy S2 (60 minut), przevoltowują na ok 120V silniki z 48V 10KW. I auta jeżdżą po 30k mil.
Jeden użytkownik na silniku z wózka 10kw 48V zrobił auto buggy i ściga się na 1/8mil.
Pakuje 1000-1200A w ten silnik.
Trochę zdjęć i opisów masz w moim temacie, ale u mnie to początek konwersji.
Szukaj silnika szeregowego z wózków Clark na 48V 7,5 - 10 kw ciągłej lub min. S2, 8 - 9 cali średnicy z 8 szczotkami i będzie ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13