SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile naprawdę kosztuje Jazda na Prąd na przykładzie Leaf'a
Autor Wiadomość
napradpoPolsce

Dołączył: 24 Kwi 2019
Posty: 11
Wysłany: 2019-05-04, 23:29   Ile naprawdę kosztuje Jazda na Prąd na przykładzie Leaf'a

Ile Naprawdę Kosztuje jazda na Prąd na przykładzie Nissana Leaf
szczegóły w filmie:

https://youtu.be/HlB6MYc_FWQ

Jeśli chcesz wiedzieć ile będzie konkretnie kosztować jazda na prąd w twoim przypadku:
1. Sprawdź cenę prądu w nocy u najtańszego dostawcy (cena sprzedaży kWh+opłaty zmienne)
u mnie tu https://www.tauron.pl/dla...-sprzedawcy/g12
Zakładam że jako posiadacz elektryka na 99% będziesz ładować się w nocy i znajdziesz dobrą taryfę :)
oraz w 90% przypadków będziesz ładować się w domu (statystyki tak mówią)
10% pomijamy bo będzie to czasem darmowe a czasem drogie szybkie ładowanie - ale ogólnego rachunku nie powinno to zmienić
2. Wypożycz elektryka i naładuj do 100%
3. Podróżuj nim tak jak to robisz na co dzień swoim autem
4. Pojeździj sobie aż osiągniesz np 10% naładowania
5. Zapisz dystans jaki pokonałeś (np 170km)
6. Naładuj ponownie do 100% z domowego gniazdka przy użyciu miernika (Kupisz go za kilkadziesiąt zł na allegro) i zapisz ile kWh udało się "wbić" do Auta (np 20 kWh)
czyli kwh/dystans*100 co daje zużycie kWh/100km
(np 20/170*100=11,8)
Ten wynik mnożysz przez cenę kWh
(np 11,8*0,26=3 zł)
Tak 3 zł za 100 km jest realnym wynikiem do osiągnięcia dla aut pokroju
Nissan Leaf
Citroen C0
Mitsubishi i miev
Peugeot iOn
Smart electric
czyli aut dostępnych już od 30-40 tyś zł.......

To jest tylko taki przykład dla nie wtajemniczonych
Bo już nie mogę czytać w gazetach wartości wielokrotnie większych
Moje wyniki to ok 3,5zł za 100km w lecie oraz ok 5zł za 100km przy mrozach w zimie
Wyniki przy jeździe do 100 km/h
Zorbie kiedyś testy przy 110 120 130 140 150(średnie z GPS)
Ps. Przy okazji ustawiłem sprzęty domowe na prace na tańszym prądzie wiec nie liczę że droższy jest droższy (bo go mało co zużywam)
Ostatnio zmieniony przez napradpoPolsce 2019-05-05, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-05-05, 07:29   

Ok 6, 50 zł /100 teraz

An i G12 bez "ASc to lekko inna bajka, gdyż opłaty stałe AS są niższe niż G12 zwykłej.

8 - 10 zł w zimie i w upalne dni.
I to się zmienia w zależności od warunków i jazdy.

Mam G12as i zero ekojazdy i żałowania sobie korzystania z dodatków jak pre grzanienie, czy chłodzienie, ogólnie plus ciepła kierownica i fotele, klima światła itp... Jak biały człowiek udający cywilizowanego :-D

:!: Do tego dla fascynatów dodam, że :!: Są różnice w przesyle i stratach w zależności jak ładuję czy np 16A czy 32A.

Czas to też pieniądz i dlatego 32A pomimo paru groszy strat jest OK.

U każdego będzie inaczej, nawet jak ma taki sam samochód i dostarczyciela prądu.
A to kto dostarcza, sprzedaje i jak liczy, zależy gdzie się mieszka, o czym napisano wiele w innym wątku. - "co kraj...."
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 580
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-05-05, 11:32   

Ja przyjmuje 13 kWh latem 15 kWh zima czyli analogicznie 4-5 zł ze stratami a ładowanie 3,7- 4,6 kWh bez strat. Prąd 0.26 zł w taryfie nocnej i 2 godz w dzień. Na słupkach gratis. Renault Zoe
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-05-05, 14:53   

napradpoPolsce, ja wiem, że gazety zawyżają koszty, ale Ty znowu zaniżasz. Fajnie, że przy dwóch taryfach tanio ładujesz w nocy, ale za to w ciągu dnia płacisz więcej za pozostałe zużycie prądu. A jakoś nie widzę tego w obliczeniach. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy ktoś się załapie na taryfę antysmogową, ale to tylko dla świeżo upieczonych posiadaczy elektryków.

Na drugim końcu skali jest znowu instalacja fotowoltaiczna i jazda za okrągłe zero pln. Ale wtedy trzeba wziąć pod uwagę, że trzeba na taką instalację wydać minimum kilkanaście tys pln.

Więc jak dla mnie takie liczenie powinno się podawać w kWh, a nie pln. Bo koszt jednego kWh potrafi być skrajnie różny.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 580
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-05-05, 17:15   

Ja mam osobny podlicznik na G12, prąd mogę pobrać tylko w taniej strefie, wiec nic nie jest zaniżone, straty mogę uzupełnić gratisowymi ladowarkami, aby jeszcze bardziej zanizyc koszt każdej setki. Wiem ze mozna dodac mi opłaty stałe za przylacze, ale te są wspolnonty.
Rachunek jest bardzo prosty 13 kWh x 0,2631 zl dodam 10% i jest poniżej 4 zl Tu dodam że przy każdym pobranym 10 kW licznik podaje
11 dlatego 10% strat.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-05-05, 18:27   

vwir napisał/a:

Na drugim końcu skali jest znowu instalacja fotowoltaiczna i jazda za okrągłe zero pln. Ale wtedy trzeba wziąć pod uwagę, że trzeba na taką instalację wydać minimum kilkanaście tys pln.
.

Ale instalacja PV jest inwestycją , masz za to możliwość odliczenia podatkowego ( czyli oszczędzasz) i możesz starać sie o dotacje.
To że będziesz jeździł za darmo to duzy plus a do tego prawie nie będziesz płacił za prąd
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-05-05, 19:25   

Wiem, ale pokazałem tylko, ile różnych zmiennych należy brać pod uwagę i że pisanie, że jazda elektrykiem kosztuje 3pln / 100km to spore nadużycie. Mało kto ma osobny licznik w garażu, na który zrzuca się wspólnota. Miałem licznik dwutaryfowy i wiem jak to jest - przez dzień płacimy więcej. Światło, pompka od CO, pompa głębinowa i wiele innych sprzętów musi działać bez względu na cenę prądu. Dopiero fotowoltaika dała realną różnicę w koszcie prądu, ale jest to inwestycja. Ja robiłem bez żadnych dofinansowań (w mojej gminie nie ma) a i tak było warto.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-05-05, 19:35   

Ja przyjąłem 35 gr za kWh brutto, choć netto to 0,149 zł netto i OK 19gr brutto bez stałych odpowiednio dla tego poboru.
Jedne są niezmienne innne w zależności od zużycia.
Ale to już "laboratorium"

Przywaliłem na wyrost itd bo straty na temperaturę, opór itd. Plus te koszty stale
To dodaję ponad 10gr. A niech tam. :-D

Do tego obliczenia zużycia biorę z komputera samochodu, czy strony internetowej swojego auta, to zakładam że jest optymistycznie obliczone.
Dlatego ja tak to traktuję
Skan ostatniej faktury za miesiąc. Jak zwykle to ok 200zł mniej niż w G11.

Czyli jeśli płacę 360zł za ponad 900 kWh, jeżdżę jak zwykle i nie bywam na Stacjach Benzynowych, to nikt mi nie wmówi , że "czarne jest czarne" i że "prąd jest z węgla" . :idea: Bo prąd jest z kontaktu. :mrgreen:

A z samochodem elektrycznym jako, "autem domowym", to jak FV, tylko per saldo się opłaci, gdy wykażemy się cierpliwością.
Niemniej na bieżąco, tanio to wygląda.. pozornie niestety tylko, gdyż 7-9 lat amortyzacji FV i podobnie auta.
Tak to jest w moim przypadku.
Moim zaznaczam. :idea: gdy auto nowe, taryfa G12as, i taki rozkład oraz wysokość zużycia energii.
To stan na dzień dzisiejszy i wiadomo, że wszystko może ulec zmianie.

To i tak oczywiste , że fajnie się jeździ po "taniości" i tak sympatycznie :mrgreen:

tempFileForShare_20190505-193139-1024x653.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 145,79 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-05-05, 20:56   

No i to świetnie pokazuje, ile jest zmiennych, które musielibyśmy brać pod uwagę, żeby oszacować koszt 100km. Miałem G11, G12, mam fotowoltaikę. Więc nie licząc AS miałem cały przekrój możliwości. Wiem dobrze, że koszt przejechania 100km leafem może wynieść od 0 do 10pln za 100km. Mogę więc napisać wprost, że statystyczny Kowalski posiadający G11 gdy kupi sobie leafa to nie będzie jeździł za 3-5 pln. Osiągnięcie takiej ceny odbywa się kosztem droższego prądu dla innych odbiorników.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-05-05, 21:10   

Cytat:
Osiągnięcie takiej ceny odbywa się kosztem droższego prądu dla innych odbiorników.


Nie za bardzo, bo w G12as tak nie jest
a nawet przy logistyce korzystania z energochlonnych urządzeń :np pralka, zmywarka itp to taniej wychodzi, gdy motorem zmiany taryfy był samochód.
Jestem tego namacalnym, przykładem.

Gdyby nie auto to bym nie wpadł na pomysł zmiany, a walka trwała kilka m-cy.
Bez inwestycyjne (nie licząc kilku stówek za podniesienie mocy na przyszłość)
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-05-05, 22:06   

O tym też już pisałem - w AS da się osiągnąć niższe ceny, ale jedynie dla świeżo upieczonych właścicieli elektryków. Więc kolejne uwarunkowanie. Kolega pisał, że gazety zawyżają koszty, po czym podał takie, które - jak rozumiem - powinny się tam znaleźć. A to jest znowu zaniżanie wartości, bo nie jest tak, że kupujemy sobie elektryka, wpinamy i mamy tak niskie koszty. To niekiedy da się osiągnąć, ale nie jest standardem.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-05-05, 22:18   

Niestety równości, tu nie ma.
Energa u mnie przez czysty przypadek, jest OK.
I tu nie tyle decyduje zakup auta elektrycznego, a z czego przechodzimy. Z G11 na G12as to miodzio (1/2 taniej w nocnej)
Jak u tego dostawcy jest gdy przechodzi y z G12? Nikt tu tego nie opisał i jestem ciekaw.

U innych dostawców bywa dziwnie lub inaczej.
Taki kraj. :evil:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-05-05, 22:47   

Nie do końca. W założeniu w AS masz taniej nadwyżkę ponad to co miałeś wcześniej. Jeśli masz auto od dłuższego czasu to masz takie samo zużycie jak wcześniej, więc nic nie będzie taniej. Ale fakt jest faktem, w praktyce co dostawca to inaczej to liczy.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3021
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-05, 22:56   

vwir napisał/a:
Ale wtedy trzeba wziąć pod uwagę, że trzeba na taką instalację wydać minimum kilkanaście tys pln.
To też zależy - jak masz kawałek niepotrzebnego dobrze nasłonecznionego gruntu to dasz radę ładować samochód instalacją za 2,5kPLN - mówię o 2kW używanych paneli przymocowanych do prostego stelaża dajmy na to z desek i ładowaniu tym wprost przez gniazdo AC. Co prawda nie każdy samochód to łyka - Ampera, Trojaczki i Nissany owszem, Tesla i eGolf nie.

vwir napisał/a:
Więc jak dla mnie takie liczenie powinno się podawać w kWh, a nie pln.
Oj zdziwisz się chyba jak mało ludzi zna cenę swojej kWh.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-05-05, 23:19   

vwir napisał/a:
Nie do końca. W założeniu w AS masz taniej nadwyżkę ponad to co miałeś wcześniej. Jeśli masz auto od dłuższego czasu to masz takie samo zużycie jak wcześniej, więc nic nie będzie taniej. Ale fakt jest faktem, w praktyce co dostawca to inaczej to liczy.


Nie... :!: nie i nie. Pisałałem.. w wątku o taryfach.
Z G11 liczą w stosunku domzera :!: , czyli wszytko mam taniej i nie chodzi czy miałem auto czy cokolwiek co zużywa dużo wcześniej. :!:
Liczy się sama zmiana taryf :!:
Tak jest w takim przypadku G11 na G12as :!:


Czyli jeśli zużywałem (co opisuję) wcześniej np 900kwh w G11 to teraz te 900kwh kosztuje mnie o dwie stówy minimum mniej

Ad FVb OK 10kw instalacji, to koszt po dopłatach lub odliczeniach od podatku - ok 30/ 40 tys zł
Mniej robić, gdy się ma możliwości dachowe itd nie na sensu. Więcej, to zabierają za "magazynowanie" więcej.
To kwestia kalkulacji itd.
Przy mojej 12as nie widzę na razie sensu, robienia profesjonalnej instalacji.
Ale rzeźbić każdy może, kto lubi i chce.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 161
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-06, 05:52   

9,1kWp - 40k . Tyle płaciłem początkiem kwietnia. Qcells 305W i Fronius Symo .
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-05-06, 06:59   

mmazi napisał/a:
9,1kWp - 40k . Tyle płaciłem początkiem kwietnia. Qcells 305W i Fronius Symo .


Miałem podobne wyceny.. Ale jak pisałem, dach z dachówki betonowej Martes, do tego drzewa do wycięcia, to nie Grecja taryfa.AS.. U mnie średnio licząc przy takiej lichej produkcji jaka jest w Polsce itd. 8 lat i na zero.
Nawet jak odliczę od podatku, bo dotacji sensownej brak. Temat był wałkowany.
Każdy to musi sobie sam policzyć...
Och i ach to nie jest.
Chwsaą Ci co mają bo to jak z elektrykami :Wydatki poniesione, po bólu i cieszmy się carpe diem :mrgreen:

Policzyłem i tak brutto doliczając opłaty brutto zależne od zużycia
Dzienna 0,6235.... zł
Nocna 0,2754...zł
Stałe niezależne od zużycia - 30,96 zł
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,71 sekundy. Zapytań do SQL: 14