SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chinol 3 kołowy
Autor Wiadomość
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-16, 20:17   Chinol 3 kołowy

A tak mnie naszło, spróbować to cudo. Oto i mam :



Ciężko cokolwiek powiedzieć, bo jutro go rejestruje.Wiem jedno, grzanie ma, wentylator ma, wycieraczkę i spryskiwacz szyby. Do tego ledowe oświetlenie i elektryczne szyby :)
Wg. Producenta ma pokonać do 100km z prędkością max. 45km/h. Baterie to stare konstrukcyjnie ołowiowo-kwasowe - trakcyjne. 72V 50Ah . Ma pasy i dwa miejsca siedzące. ;) i jest bez prawa jazdy dla osób które ukończyły 18 lat przed 1995r. 🤷
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2278
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-04-16, 21:01   

3600 Wh/100 km = 36Wh/km - nawet mój Vectrix potrzebował więcej :)
Mój Scootelec ma 1800 Wh i przejeżdża przy jednej osobie 50 km ( w trybie ECo czyli z prędkością 25 km/h) czyli ma zużycie 36Wh/km nie wierze żeby Chińczykom się udało tyle przejechać ( chyba że mierzyli na trasie 1km o spadku 5% :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1423
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-16, 22:57   

Ja rozumiem, że robi się jeszcze wózki widłowe na aku ołowiowych, bo bateria jest balastem :-P . Co do zasięgu, to j.w. bez szans :) .
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-17, 07:15   

Dlatego mówię, zobaczymy co to. Pytałem użytkowników to twierdzą, że robią nim minimalnie 50km... W razie "W" będziemy wymieniać Akku , miejsca tam jest w cholerę na to :) TO ma być docelowo wozidełko dla żony, 30-35km max , raz - dwa razy w tygodniu.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 596
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-04-17, 12:43   

Widziałem takie cudo jak jechało w Kielcach. Nawet ktoś z tego wychodził :)
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-17, 13:58   

Wczoraj się nim chwilę pobawiłem. Wycieraczka zbiera deszcz, ogrzewanie o dziwo działa bardzo dobrze (bardzo mocno grzeje). W miarę stabilny jest patrząc na to, że ma tylko 3 koła :)
Nie wieje, na łeb się nie leje i jedzie :)
Na wzniesieniu - do garażu, nie stacza się, tak jak by miał Hill Asista :D :D :lol:

Do zmiany :
Już widzę że do grzania trzeba podpiąć termostat - teraz działa ON/OFF, a pasuje by np. trzymał temperaturę wyłączając i włączając grzałką. Po 10 minutach w kabinie było po prostu za gorąco.

Do wymiany jest chińska wycieraczka - przy 2 stopniach na zewnątrz "skakała" bo guma twarda jak skała :)

Reszta info później, dziś montuję tablicę i w drogę:)
Sam jestem ciekaw, co wyjdzie z zasięgami. Mam plan dziś pokręcić się trochę dookoła wsi :)

Jako ciekawostka : Pierwszy taki pojazd Rejestrowany w Powiecie Mieleckim.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 596
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-04-17, 14:15   

Pochwal się gdzie takie cudo można kupić i w jakich pieniądzach.
 
 
Rysiekkk 


Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 4
Skąd: Krk
Wysłany: 2019-04-17, 17:53   

To chyba takie coś:

https://www.ztechbike.pl/pojazdy-trojkolowe/zt-95/
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-17, 19:57   

Dokładnie to taki. Tylko inne okna- cywilizowane (opuszczane całe szyby w dół). Wiem wiem, droga zabawka ale co tam.

Dziś przejechałem prawie 8km Panem Samochodzikiem (córka go tak ochrzciła). Nie wiem jak się odnieść do wskaźnika naładowania. Ale wydaje mi się ze 50km to bedzie jego max. I to przy prędkości 30-35km/h . Ok, nadal jest wg mnie spoko. To nie jest bziumek do zapier....a, tylko do przemieszczania się, niekoniecznie mega szybko.
Ale zobaczymy, włączyłem go pierwszy raz do ładowania, jutro zrobimy po południu dłuższa trasę:)

Generalnie autko(?), ma bardzo dużo miejsca na akumulatory. Jedno miejsce jest pod fotelem kierowcy i ma na oko 25cm szerokości, 20cm wysokości i 25cm długości. Drugie miejsce jest pod kanapą tylną i tam mieści się 6szt. Akku 12V. Muszę się do nich dobrać i zobaczyć jaki wielki jest ten kosz na nie. Ale szacuje, ze spokojnie by wszedł jakiś pakiet od Leafa, Sparka, outlandera- ewentualnie po lekkiej modyfikacji. A na 100% wejdzie pakiet LiPo 72V 70Ah z Aliexpress :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-17, 20:45   

A jakie to podobne do Twizzy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-18, 06:54   

Ale tylko z tyłu :D
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-20, 08:06   

Hej, stwierdzam ze wymienię te akumulatory i delikatnie zmodyfikuje Pana Samochodzika.
Po 1 . Potrzebuje kogoś kto mi zrobi pakiet 72V - 50Ah -60ah ? - wymiary kosza 35cm x 22cm oraz wysokość ok 35cm , silnik ma 2kW plus do tego media - grzałka w zimie, wycieraczki i światła. Najlepiej z ładowarką i bms. LiPo ?
Po 2 zamiast 2x 55W w dzień, muszę zamontować LEDY dzienne na przodzie. Teraz po uruchomieniu Pana Samochodzika włączają się z przodu dwie żarówki 55W 🤦
Po 3 muszę dołożyć jakiś termostat do grzałki - tera grzeje do oporu a pasuje by działało trochę na zasadzie klimatronika - co prawda tylko do grzania, ale żeby nie trzeba było ręcznie włączać i wyłączać grzałki.
Po 4 reszta jest ok :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 596
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-04-23, 09:58   

Dobrze żebyś wiedział jaki maksymalny prąd będzie szedł z baterii. Ten parametr będzie potrzebny przy robieniu baterii.
Na sąsiednim forum na pewno znajdzie się kilka osób chętnych do zrobienia takiego pakietu.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-06, 17:13   

Sąsiednim forum czyli ?
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 426
Wysłany: 2019-05-06, 17:23   

Zapewne chodzi o pojazdyelektryczne.org
_________________
Volt 2014


Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-05-12, 07:49   

OK. Wiec autko ma 72V 45AH PB żel . Przy spokojnej jezdzie ;35-45km/h bateryjki wystarczają na około 120km. (Żony styl jazdy)
Wymiana na pakiet Lipo 50-60ah spowoduje, ze zasięg będzie całkiem fajny.

Dalej szukam kogoś kto mi wykona pakiet z Bms i ładowarką tak, żeby zmieścił się w skrzyni po PB.

Kupiłem przednie światła dzienne led, bo teraz swieci 2x55w (a reszta led-kierunki i tył) i termostat regulowany, bo grzanie działa na maxa.

Edit; jechałem Sparkiem za żoną przez 37km - zużycie Sparka z klimą przy 35-45km/h 7,4kwh /100km
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-05, 14:38   

Właśnie dostałem Pakiet LiIon - 72V - 62Ah. Nie mogę się doczekać montażu i efektów wymiany z PB 45Ah na LiIon - 62Ah :-P
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-09, 06:51   

Pakiet wymieniony! 💪
Kupiony i zrobiony specjalnie na wymiar, idealnie pasujący do kosza po 6x 12V PB żelowe 45Ah.
Waga pakietu to mniej niż dwa PB a ma 62Ah. Wykonany w MarianProjekt. Pierwsza jazda i wrażenie ze zbiera się duuuzo lepiej niż na PB (może o wagę chodzi ?). Zasięg dopiero protestujemy, ale po przejechaniu 50km z prędkością maksymalną, brak ubytku w „kreskach” stanu naładowania akku. Poprzednio po przejechaniu 25km był ubytek jednej kreski. Szacuję zasięg na 200-250km. 😎.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-09, 23:02   

Uważaj bo wskaźnik może opierać się na napięciu pakietu, w przypadku ołowiu między pustym a pełnym to pewnie koło 15V (licząc 1,75 do 2,2V na ogniwo), przy licie to 9V (licząc 3,5 do 4,0V na ogniwo).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Przemek30 

Dołączył: 15 Cze 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-06-15, 14:51   

Jestem osoba niepełnosprawną fizycznie od urodzenia( w pęlni sprawne ręce, nieco problemów z chodzeniem, wewnątrz lokum poruszam się samodzielnie) noszę się z zamiarem nabycia identycznego trójkołowca ,mam do Pana jako osoby już go użytkującej, kilka pytań:
Czy kupił go Pan w firmie Z Tech czy E Chemax i czy osobiście,czy poprzez zamówienie Allegro?
Słyszałem o rozmaitych nieciekawych i wadliwych egzemplarzach tego typu pojazdu, czy zna Pan sposób, by "trafić" naprawdę świetnie działający egzemplarz czy też po prostu sam osobiście, dokonał Pan dokładnego przeglądu wybranego pojazdu przed kupnem? Czy długo sie czeka na realizację zamówienia? Jak sprawa wygląda z rejestracją , OC , przeglądem?
Jakiego rzedu to koszty

Jak ocenia Pan jakość wnętrza? Pisał Pan na forum, że musiał dokonać zmiany pióra wycieraczek i wmontować termostat.
Jakiego typu wycieraczki i termostat ,Pan zakupił jeśli wolno zapytać? Czy wnętrze Pańskiego pojazdu zawiera radio? Jak ono sie sprawuje, szczególnie zestaw głosnomówiacy?
Czy klimatyzacja przypomina tę samochodowa czy jest to po prostu forma wentylatora okrągłego typu wiatraczek widywana w klonach tego pojazdu na Aliexpress? Jak się sprawuje na drodze Pana Z Tech?Porządnie trzyma sie nawierzchni? Chodzi mi też o układ kierowniczy? Czy posiada jeżdzidełko niezależne zawieszenie tylnych kół ,czy też jest ono zespolone "sztywne"? A hamulce - spełniaja swą funkcję?jak długa jest droga hamowania? A jak jest z oświetleniem wnętrza? Pisał Pan na forum, że na standardowo oferowanych akumulatorach, kwasowo żelowych, o ile dobrze zrozumiałem, można uzyskać zasięg na jednym ładowaniu ok.120km?
A jak jest z amortyzacją pojazdu, czy bardzo trzęsie na wybojach? Jaka jest szerokość tylnej kanapy, czy np.pomieści 2 dorosłych pasażerów? Czy pojazd posiada jakiś mini bagażnik? Pięknie pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-15, 20:27   

Odpowiedziałem na priv.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12