SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Plusy i minusy konkretnych modeli elektryków
Autor Wiadomość
domin91

Dołączył: 16 Lip 2019
Posty: 10
Wysłany: 2019-07-16, 10:21   Plusy i minusy konkretnych modeli elektryków

Witajcie,
ponieważ piszę artykuł odnośnie technologii oraz użytkowości tych aut, zatem chciałbym z Wami przekonsultować kilka spraw - bo z kim jak nie z użytkownikami?! :)

Czy używacie tych aut w mieście czy w trasie, obecnie wygląda komfort poruszania się tymi autami poza dużymi aglomeracjami?

Jakimi autami jeździcie i z jakiego powodu akurat je wybraliście?

Możecie podrzucić jakieś ciekawe informacje, które nie wychodzą na pierwszy rzut oka pokroju - dzierżawy aku w Renault?

I najważniejsze pytanie - czemu akurat elektryk? :)

Pewnie z Waszych wypowiedzi wyjdzie więcej pytań więc jeśli ktoś byłby gotów odpowiedzieć i mi pomoc będę bardzo wdzięczny.

Miłego wtorku!! :)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-07-16, 16:15   

To raczej zachęta do polemiki, który lepszy, ja już to parę razy przerabiałem i ja w to nie wchodzę.
Jeżeli szukasz auta, to raczej celuj w model i zadawaj pytania, a Ci którzy używają zapewne odpowiedzą.
Zadawaj pytania konkretnie wczuwając się w użytkowanie, jedno podpowiem.
Jak byś przejechał swoim autem ze Szczecina do Leszna i ile by to trwało?
 
 
domin91

Dołączył: 16 Lip 2019
Posty: 10
Wysłany: 2019-07-17, 13:05   

Hej,
dzięki za odpowiedź.
To konkretnie interesują mnie 3 auta BMW i3, Nissan Leaf i Renault Zoe.
Ktoś z Was Tymi samochodami jeździ? Czym Was urzekły?

Nie do końca chodzi mi o polemikę, że moj jest lepszy bo... tylko subiektywnie czym "to konktetnie" auto Was przekonało do siebie.

Co do trasy Szczecin Leszno nigdy jej nie jechałem swoim autem, ale patrząc na google maps, poniżej 3h spokojnie. Choć 280 km pewnie częścią elektryków też jest osiągalne choć ostatnie kilometry mogą być emocjonujące - uda się czy się nie uda ;)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 677
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-07-17, 13:32   

Odrobina wysiłku.... ale czego się nie robi pro publico...
Tu masz moje wypociny na temat z Leafa II

http://forum.samochodyele...der=asc&start=0

Tu cytat że mnie oddający motywację
Cytat:
Rozumiem że każdy stara się uzasadnić swoje wybory i swoją nieomylność żeby się lepiej czuć albo żeby np. udowodnić sobie lub innym jaki to jest rozsądny itd..... No tak, ja też mam i dlatego bronię jak gdyby tego Nissana. Natomiast poważnie i obiektywnie samochód wart jest swojej ceny nie jest za drogi nie za tani rzadki spektakularny Tesla natomiast wyprzedza trochę epokę ale nie jest warta tych pieniędzy w naszych warunkach jej innowacyjność jak gogle jest mocno ograniczona u nas, poza tym serwis za granicą i trzeba ruszyć tyłek aby kupić.

Ale tu o Nissanie, Tesla to inna bajka

Inna bajka i póki co po Nissanie dla mnie następna :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1208
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2019-07-17, 14:47   

Chcesz opinię na temat starego czy nowego leafa?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-07-17, 18:41   

Jeżdżę już piątym Zoe,
dlaczego Zoe?, bo to relatywnie tanie EV i w moim przypadku na trasy 40 km w jedną stronę codziennie idealnie się sprawdza.
Jak podejmowałem decyzje o zakupie to ładowarek było bardzo mało głownie TYP2
dlaczego piąty?, bo km przybywa, każdym zrobiłem około 20 tys, a w rodzinie się zorientowali, że można tanio jeździć,
więc odsprzedawałem po amortyzacji. dlaczego wybrałem ten model? bo:
- subiektywnie, wg. mnie, wyglądał na zwykłe auto nie rzucające się w oczy
- ma możliwość szybkiego przybierania energii, przyjmuje 22 kW czyli w wersji 22 kWh, po około godzinie jest pełny i gotowy
na kolejne 150 km. Koszt w warunkach domowych 6 zł za całość (0,03 zł za kWh)
Obecnie posiadam też wersję z baterią 41 kWh i ładowaniem 43 kW też ma możliwość w trasie na szybkiej ładowarce w godzinę
być gotowym do kolejnych 300 km koszt to 1,39 z kWh dla AC (sporo taniej niż DC). Z racji nie wielkiej ilości ładowarek, oceniam,
że złącza DC będą często zajęte, a jako drugi, zawsze mam AC wolne. W tym wypadku idealnym rozwiązaniem jest nowy CCS,
który łączy Typ2 z szybkim ładowaniem, ale to rozwiązanie planuję posiąść z Tesla Model 3.
- pompa ciepła do ogrzewanie/chłodzenia kabiny
- chłodzenie baterii trakcyjnej z pompy ciepła
- możliwość kalibracji baterii trakcyjnej w ASO i stopniowe uwalnianie zapasu 4 kWh
- możliwość ładowania w dowolnej lokalizacji z siły (warsztaty mechaniczne, gospodarstw rolne lub
straż pożarna, w trasie to bardzo komfortowe złącze)

minus
- na te długie trasy nie jest to auto z poziomu BMW 3 czy audi A4, no ale tego nie wymagałem
- na polskich drogach drążki stabilizacyjne do wymiany po 30-40 tys km, bo auto 1500 km, a drążki
od lekkiego Clio, warto wymienić na pasujące od Dacia Duster / Captur ale masywniejsze
 
 
domin91

Dołączył: 16 Lip 2019
Posty: 10
Wysłany: 2019-07-30, 18:15   

Dzięki za odpowiedzi. Co do leafa to każdy mnie interesuje bo planuję je też między sobą porównać - jakie nastąpiły zmiany na + :)

@apolonia a jak jest w renault z dzierżawą baterii?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-07-30, 21:25   

309 zł miesięcznie limit 7500 km rocznie
Lub
500 zł miesięcznie limit 15000 km rocznie
Należy zauważyć że
Auto jest tańsze w zakupie około 20 tyś zł
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1208
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2019-08-01, 07:34   

Stary leaf, opiszę to co mam, więc odpowiednik europejskiej wersji Acenta, z roku 2013 (poliftowy):
Plusy:
- auto klasy kompakt, więc bez problemu pomieści 5 osób, do tego sporej wielkości bagażnik, do którego wchodzi na przykład wózek dziecięcy i zostaje dużo miejsca.
- dobrej jakości materiały wnętrza, dobrze spasowane, nie stukające/skrzypiące na nierównościach.
- zawieszenie wystarczająco komfortowe, do tego proste i pancerne, przy przebiegu ponad 70 tys km niczego nie musiałem jeszcze wymieniać.
- nawet gdyby doszło do jakiejś usterki zawieszenia to większość elementów mechanicznych jest współdzielona z innymi nissanami, więc bez problemu do kupienia za grosze.
- jeśli chodzi o napęd to silnik o przyzwoitej dynamice, do codziennej jazdy wystarcza z zapasem.
- zasięg ok. 140km latem, przy mocnych mrozach spada poniżej 100km. Wystarcza z zapasem na moje codzienne potrzeby.
- jeśli ktoś nie potrzebuje na codzień pełnego zasięgu to można ustawić tak, że bateria ładuje się do 80% standardowej pojemności. Wydłuża to jej żywotność.
- posiada złącze chademo, więc na szybkich ładowarkach w pół godziny ładuje się do 80%.
- posiada pompę ciepła, więc ogrzewanie nie zjada aż tak dużo baterii.
- duża popularność i społeczność posiadaczy tego modelu
- bezawaryjny. Właściwie nie ma powtarzających się usterek

Minusy:
- pasywne chłodzenie baterii. Powoduje to jej przegrzewanie i szybką degradację w gorących klimatach.
- zbyt rzadkie ładowanie akumulatora 12V, co może skutkować jego rozładowaniem. Czasami go zapobiegawczo ładuję.
- nieregularny kształt bagażnika. Z jednej strony jest on pojemny, a z drugiej strony ciężko to wykorzystać.
- nie nadaje się na długie trasy. Szukanie ładowarki co 120-140km skutecznie zniechęca do jakichkolwiek dalekich wypraw. Idealny jako drugie auto w rodzinie, ale na długie trasy warto mieć coś innego.

Dlaczego leaf? Bo za te pieniądze to jedyne takiej wielkości auto. Mniejszego nie chciałem. Z elektrykami jest tak, że wybór jest bardzo mały. Rozważałem fluence, ale jest zdecydowanie za długie na drugie auto w rodzinie (kłopoty z parkowaniem w mieście). Trojaczki z kolei za małe i czteroosobowe. Zoe za bardzo plastikowe i ciężko było wtedy znaleźć z baterią na własność. Golf i focus były wtedy za drogie, nie chciałem tyle wydawać na drugie auto. Drogą eliminacji został mi leaf.

Czemu elektryk? Spróbuj, a zobaczysz. Cisza absolutna, brak wibracji, brak skrzyni biegów i sprzęgła, zdalne załączanie ogrzewania/klimatyzacji, brak potrzeby serwisowania (pozostaje jedynie filtr kabinowy). A to wszystko przy jeździe za darmo (mam fotowoltaikę).
 
 
domin91

Dołączył: 16 Lip 2019
Posty: 10
Wysłany: 2019-08-01, 11:23   

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie przy fotowoltaice jak już się ją ma to ma jakiś sens :)
Co do jazdy miałem przyjemność chwilę pojeździć na wiosnę ale to i tak kropla - myślę nad wypożyczeniem elektryka na tydzień-kilka tygodni.
Dla mnie największym mitem, który mnie zniechęca do tych aut jest ich "zero emisyjność" oraz "ekologiczność". Po 1 nie mam Fotowoltaiki (która w cyklu życia nie wypada jakoś wyjątkowo ekologicznie), a samochód na węgiel... no cóż dalej nie brzmi to dla mnie "eko" choć wrażenia z jazdy są faktycznie ciekawe, a koszty serwisu i prądu (ładując w domu) są fajne.
Jakiś czas temu liczyłem to w aucie miejskim na LPG koszt 100 km był zbliżony do 100 km na prądzie z Green Way'a.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-08-01, 11:29   

domin91 napisał/a:
a samochód na węgiel... no cóż dalej nie brzmi to dla mnie "eko"
Pamiętaj że w gniazdku jest coraz mniej procent węgla - kilka czy kilkanaście to już z wiatraków, paneli i elektrowni wodnych, i będzie coraz lepiej. Żaden spaliniak się tym nie może pochwalić, biopaliwa chyba kuleją.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 677
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-08-01, 12:24   

U mnie "wychodzi ok 5 zł na 100km i nie śmierdzi mi pod nosem i mam tym samym w nosie że śmierdzi tym co mają elektrownię na węgiel pod ich nosami, po to by mi pod moim nie waliło np dieslem.

Gdyby każdy pod swoim w/w nosem , dbał o ekoloogię, to zamiast być ciągle " Krajem, węgla i stali, Wódy i Konwalii" ... mielibyśmy już dawno np elektrownie jądrowe i farmy wiatrowe, i ładowarki w każdym mieście itd...

No ale wtedy odezwą się zaraz "antyrozszczepionkowcy", w sensie rozszczepiania...co atom to robi bum i dzieci zaczną im w ciążę zachodzić, świecić w nocy i mieć wstręt do nauki . A wiatraki to szumią, a panele to w Chinach i tu jest Polska, jak za krzyknął Ferdek Kiepski. Schabowy i kapusta

Jak nic, tylko modlić się i "kuńmi" do kościoła a reszta ma być po staremu.

Dla mnie te Twoje wątpliwości są w stylu FB i teoretyków gawędziarzy. Z całym szacunkiem dla gawędziarzy :lol:
JEST jedną z nielicznych rzeczy co przy okazji frajdy, nie robi syfu czy krzywdy
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1208
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2019-08-01, 14:59   

Jeden drobiazg - te elektrownie na węgiel mają po kilka różnych filtrów (w tym cząstek stałych) na każdym kominie. Jedyne co z tych kominów wylatuje to właściwie para wodna i dwutlenek węgla. A ze spaliniakami jest jak jest...
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-08-01, 21:45   

Cytat:
Jakiś czas temu liczyłem to w aucie miejskim na LPG koszt 100 km był zbliżony do 100 km na prądzie z Green Way'a.

Tak tak zaczynasz szukać argumentów z kapelusza.
Greenway to 1.40 zl przy AC, a 2 zł przy DC jak użyjesz Chademo
Ja podobnie jak Bronek 4 zł lato 5 zł zima na 100 km, prąd biorę z 3-fazy
w domu po 0.30 zł za kWh Ty zrobisz jak lubisz (czyli zapłacisz po 2 zl?)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-08-01, 22:29   

Byłem sceptyczny na początku tego wątku i jakoś nadal jestem.
Kolejna próba udowodnienia, że nie jestem koniem.
No to teraz inaczej (lub jak kiedys)
Jak obstawiacie, kupi EV czy tylko pianę bije o węglu i stali?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2385
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-01, 22:49   

No właśnie , GW jest potrzeby wtedy gdy jesteś w trasie i musisz się szybko załadować.
A na razie do tras nadaje się chyba tylko Tesla.
Na kręcenie się w koło komina wystarczy że podładujesz się z własnego PV ( a jak mieszkasz w bloku) to ostatecznie z G12 )
Zaraz panie hasło że PV się nie zwróci - a pytanie czy jakikolwiek samochód się zwraca ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 677
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-08-01, 23:36   

Jednak się zwraca :!: Powoduje to choroba lokomocyjna :oops:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 53
Wysłany: 2019-08-02, 22:27   

Nigdzie się o tym nie mówi, ale czy wiecie ile należy zużyć prądu zeby wytworzyć 1litr paliwa. Podobno wynosi 3kWh na 1litr. Mysle że więcej nie trzeba mówić
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 677
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-08-02, 23:32   

Z tym hejtem dotyczącym elektryków, bo prąd z węgla lub wyzysku dzieci - jest tak jakby negować bzykanie, bo się człowiek może przy tym spocić.

Dla mnie egoistycznie podejście w tych powyższych aspektach jest wystarczające. Jedno i drugie jest na tyle przyjemne by to robić i przy okazji " i robić dobrze" innym. Tym wokól mnie, przynajmniej.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-08-03, 16:35   

To już wyjaśniam bo zglebiałem temat
1 litr paliwa to 10-11 kWh zależnie czy Pb czy ON
Czyli 5 zł, a to tyle co mnie kosztuje 100 km
Cel już znany i oczywisty szukamy auta że zużyciem 1 litr.
Zawsze można liczyć odwrotnie.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1450
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-03, 18:53   

To same debile siedzą w tych rafineriach, bo muszą chyba dokładać :evil: . To tak samo jak łunia daje.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-08-05, 13:32   

Co powiesz o tych którzy kupują ich produkt?
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 371
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-08-06, 15:04   

Nie wiem czy wiecie ale takie molochy jak rafinerie mają prund prawie za darmo. I taryfy są gwarantowane a wszyscy jak w podatkach tak w opłatach do dystrybutorów się na to im zrzucamy. A wszystko po to by rząd też zarobił na swoje obietnice typu 5 tys do instalacji PV :) Bo jak ON czy PB sie sprzeda to akcyza i vacik jest :mrgreen:
 
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2019-08-06, 21:54   

Przede wszystkim to rafinerie są jedynymi zakładami w kraju które legalnie produkują prąd. W praktyce wygląda to tak, że produkują ropę a potem spalają ropę by produkować ropę.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1450
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-06, 22:50   

Co do rafinerii, to nie byłem, nie znam, ale nikt nie dopłaca do interesu. Co do aut elektrycznych to są po prostu inne (nie są "ekologiczne", bo są bardzo ciężkie). Ja osobiście (a jeżdżę pojazdami elektrycznymi od 15 lat) bardziej skłaniam się ku hybrydom, ale nie takim jak produkują.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12