SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla model 3
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-13, 17:33   

Bronek napisał/a:
KEMPING WTYK
Taki 16A?
https://www.evseadapters....el-s-x-3-gen-2/

Czy 32A?
https://www.evseadapters....el-s-x-3-gen-2/

Dziwne że nie dali 3F - zdecydowanie najbardziej użyteczny w przeciętnym domu. A czy w drugiej wtyczce adapterów (wtykanej w MC) i w samym MC jest wszystkie 5 grubych styków czy też tylko 3 są faktycznie obsadzone?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-13, 18:17   

Z wyglądu inne, bo nierozbieralne ale 16A
Muszę (nie muszę).. Zamiast tego kempingowego to 16a, bo tyle mam akurat w garażu gdzie stoi najczęściej. W drugim mam 32A.

Z gniazdka Tesla ustawiła sobie na12A i to chyba dlatego ze jest 60% a ma dobić do 80%. Test tej evse
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-13, 21:27   

Bronek napisał/a:
Zamiast tego kempingowego to 16a, bo tyle mam akurat w garażu gdzie stoi najczęściej.
W sensie masz w garażu siłę 3x16A? To trzeba by założyć tam kolejne gniazdo (kempingowe) lub zastosować przejściówkę siła-kemping. Wymiana kempingowego na siłowe w adapterze jest utrudniona - jest w kempingowym mała płytka zatopiona, którą trzeba by również przełożyć.

Bronek napisał/a:
Z gniazdka Tesla ustawiła sobie na12A i to chyba dlatego ze jest 60% a ma dobić do 80%. Test tej evse
Z gniazdka Schuko, tj. zwykłego domowego? Jeśli tak to 12A (<3kW) jest ograniczeniem tej EVSE na takim gniazdku, bateria do 80% mogłaby ciągnąć i 500A (~100kW).

Czy możesz rzucić okiem na wtyczkę po drugiej stronie tego kempingowego? Zwłaszcza po stronie EVSE. Interesują mnie styki - czy są we wszystkich 5 miejscach (plus dwa cieniutkie sygnałowe). Mam w ręku EVSE amerykańskie i tam są tylko styki dla jednej fazy (w dwóch stykach nie ma po prostu blaszek), Ty masz wersję europejską i ciekawe czy masz wszystkie styki obsadzone.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-13, 21:50   

Zdj kliknij
Wydaję się że wszystkie
Przejściówkę kupilem (przed chwilą i jedzie), z tego 16A (siła), na gniazdo kempigowe. Bo dom ma 20 lat i nie chcę ciągnąć z zwykłego 230, jeszcze się upali?
Nam w drugim garażu siłę 32A i tam łączę tą TWOJĄ.

Czy moge evse Tesli podłączyć do siiy 32A? Co prawda nie muszę bo mogę ładowac z tej przenośnej evse . Ale orginalna fajnie otwiera port zasilania w samochodzie :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-14, 08:06   

Bronek napisał/a:
Zdj kliknij
Wydaję się że wszystkie
Hmm, ten zupełnie po lewej wydaje się mieć w środku tylko plastik, ten zupełnie po prawej trudno orzec, czy to odbicie lampy od gładkiego plastiku czy jakiś metal. Bliżej środka dwa duże na górze i jeden duży na dole plus dwa małe na dole są OK jak w tej amerykańskiej.

Bronek napisał/a:
Przejściówkę kupilem (przed chwilą i jedzie), z tego 16A (siła), na gniazdo kempigowe. Bo dom ma 20 lat i nie chcę ciągnąć z zwykłego 230, jeszcze się upali?
Zdecydowanie lepiej go gniazd siłowych się podłączać, pewniejsze.

Bronek napisał/a:
Czy moge evse Tesli podłączyć do siiy 32A?
Przez przejściówkę z siły 32A na kempingowe jak najbardziej, ale nadal będzie to 16A. Jak byś dokupił adapter "kemping" 1F 32A to przez przejściówkę siła 32A -> "kemping" 32A mógłbyś się łądować 2x szybciej, czasem się przydaje, no ale w sumie na pilne przypadki masz tą 3F "moją".
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1633
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-14, 08:59   

Jako koło ratunkowe i na codzień używam tego typu sprzetu:
https://allegro.pl/oferta/przenosna-ladowarka-samochodow-elektrycznych-22kw-8653452592
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-do-samochodu-elektr-3x32a-22kw-typ-2-8280452814
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-14, 09:13   

W tej chwili mam 3 EVSE Leaf I Tesla i przerobiona przez PatrykaS na regulowaną a ją zamiast powiesić na ścianie mam transporterze/plecaku dla małego psa.

Spróbuje podłączyć Teslę pod nissanowską orginalną .
Wczoraj m/w od 35% do 85% na evese Tesli spokojnie w 5 godzin przy ok 11Kw doładowało . Nie wnikam w dokładne obliczenia itd
W domu jestem jak gdyby zabezpieczony w różne warianty i jest OK
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-14, 09:53   

Bronek napisał/a:
Wczoraj m/w od 35% do 85% na evese Tesli spokojnie w 5 godzin przy ok 11Kw doładowało .
Jakim cudem? Przecież to przenośne EVSE Tesli tylko 3,7kW może dać na adapterze kempingowym (16A), lub 7,4kW na adapterze 32A, którego nie masz. Chyba że masz na myśli to EVSE regulowane?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-14, 10:56   

:oops: procenty czeski ... start 55% około lub 65 zgłupialem . :oops:

Ewidentnie nie 35 bo zasieg był zamin przestawiłem wyświetlacz na procenty z zasiegu To było ok 326km a rano ok 450
Wyświetlacz na tym Teslowym pokazywał max 16A i ja zmniejszyłem do 12A ze zwykłego gniazdka.
Przyłożę się albo nie będe pisał głupot .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-20, 06:35   

Czy ktoś z posiadaczy Tesli wie jak ucywilizować tempomat aktywny . Tak by jak w "Normalnym Świecie Tempomatów" , przywracał zadaną prędkość a nie dobijał do tej czytanej z mapy . Potrafi w terenie zabudowanym startować od np 90km/h . Co trzeba szybko redukować . I tak za każdym hamowaniem pedałem ( dobrze ,że ich jest znikoma ilość ) . Brak "RES" robi go idiotycznym
Dla mnie jako "Tempomatowca" w kazdych warunkach, jest to kardynalny błąd.

Co raz więcej widzę , że Tesla ma wiele niedociągnięć logistycznych . Lub to inne spojrzenie , którego nie akceptuje lub jeszcze nie pojąłem.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 254
Wysłany: 2019-11-20, 08:40   

Aktywny tempomat a autopilot w Tesli to 2 rożne rzeczy, prędkością wg mapy steruje Ci autopilot, wystarczy włączyć sam aktywny tempomat, w S sam tempomat włącza się klikając raz dźwignią od tempomatu a autopilota klikając 2x dźwignią od tempomatu. Włączenie autopilota zawiera automatyczne włączenie tempomatu. Potwierdzenie działania: podświetlona na niebiesko zadana prędkość w kółku po lewej stronie obok aktualnej prędkości - aktywny tempomat, podświetlona na niebiesko kierownica po prawej stronie aktualnej prędkości - aktywny autopilot.
_________________
Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-20, 08:57   

To ja wiem . Piszę o TEMPOMACIE. nie autopilocie
I on działa niestety wg tak jw.
Czyli po teslowemu .
Ustawia predkość zgodnie ze znakami a te to juz sobie czyta po swojemu
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 254
Wysłany: 2019-11-20, 09:01   

No to nie wiem jak to jest w 3 bo w S dostosowywanie prędkości do znaków jest tylko na autopilocie, tempomat chodzi normalnie.
_________________
Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-20, 10:13   

rafmat napisał/a:
No to nie wiem jak to jest w 3 bo w S dostosowywanie prędkości do znaków jest tylko na autopilocie, tempomat chodzi normalnie.

Sprawdzę .. czyli jak zabiorę auto żonie > :-?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1633
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-20, 12:18   

Nie wywracaj świata do góry nogami. Od zabierania aut domów i innych rzeczy są kobiety
i huragany (oba ciepłe i wilgotne). Czasem pojawia się też zimna odmiana, czyli komornik. ;)
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-20, 12:44   

Pan "Modliszek" ma bardziej przesr.... :cry:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1885
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-20, 14:35   

Komornik może być kobietą... Ale pewnie wtedy też jest raczej zimna i oschła.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-20, 18:47   

vwir napisał/a:
Komornik może być kobietą... Ale.

Pomyliło Ci się
Nie Komornik !!! A Kopernik była kobietą !
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2964
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-11-20, 19:25   

I Curie-Skłodowska też :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-21, 20:04   

Wracając do tempomatu, to czyta na mojej wiejskiej drodze na pewnym odcinku ,gdzie jest teren zabudowany 90 km/h i kretynsko przyśpiesza.

Więc nie tylko durne klamki ale co raz więcej odkrywam rzeczy które są dla mnie trudne do zaakceptowania. Jedne po czasie da się polubić, inne niestety nie.
Czyli :
1. Tempomat jest wręcz niebezpieczny :!: szczególnie w warunkach miejskich .

2. I następna sprawa , dla "ślepych" , to za małe literki niektórych danych i komunikatów . :idea: Szkoda , że nie można się tego edytować.

3. Parkowanie , o ile daje nieźle radę , to wybór pola do parkowania jest ENIGMATYCZNY . Brak 360 kamer uniemożliwia zobaczenie gdzie Tesla będzie parkować. !!! czasem np na trawie lub chodniku , co jest np zabronione To okazuje się dopiero gdy ruszy i tylna kamera zacznie pokazywać obraz. Jednak jak już zacznie, w miejscu prawidłowym to robi to fajnie. szybciej niż Leaf

Gdyby nie trakcja i osiągi , drugi raz bym się zastanawiał nad zakupem i ewentualnym oczekiwaniem na coś innego . Niestety to będą czy były by , długie lata , bo nie widzę nic bardziej ciekawego od TESLI nawet z jej niedociągnięciami.
Ochy i achy owszem , ale ma spore też wady . :!:

Dodam , że X Y czy S są mi niepotrzebne gdyż są za duże . No i cena też niczego sobie.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
hkm 


Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 67
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-11-21, 21:52   

Nie znam osoby, która potrzebuje tempomat do miasta. Może tu jest problem.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-21, 23:44   

No to spotkałeś pierwszą
Toż to ideał do jazdy w korku od świateł do świateł. Piszę o aktywnym tempomacie a nie zwykłym !!!!

Leaf ma ten mały błąd, że po trzech sek jak samochód przed Tobą stoi, trzeba aktywować ponownie naciskając RES ( rusza i jedzie do zadanej wcześniej prędkości)
Tesla akurat tu jest lepsza , jedzie sama ( czas dezaktywacji to sporo minut). Tylko te czytanie znaków z mapy niewyłączalne i tu są jaja. :idea:
Bo są drogi gdzie Google ich jeszcze nie ma , lub jest inaczej niż w realu ,vide u mnie pod domem.. Czyli kliknę raz wajhą w dół i jedzie lub raczej chce jechać aż 90km/h na dozwolej trzydziestce , w normalnym ludzkim i znanym , byłoby tyle ile na liczniku .

To typowe podejście do pewnych rzeczy (ortodoksyjne ;-) ) . Tempomat akurat w elektrykach zaczyna pracę od 30 km/h gdzie raczej większość ma to od 40.
Czyli jest idealny np co centr miast gdzie coraz częściej tyle trzeba jechać .
( nie pisze o limiterze , bo to inna bajka .)

Jest jeszcze jeden numer u Tesli , kamera nie radar ponoć to "zjawisko
" powoduje ,że łapie czasem auta z naprzeciwka i hamuje . I miałem taki incydent na zakręcie . :!:
W sumie przejechałem tylko z 1000 km i jest trochę uwag.
Dla Fanboyi to obelgi :mrgreen:
PS .
Z Evse Tesli daje ok 17km/h i przy 13A z normalnego gniazdka .. Amerykance maja przekichane.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 716
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-11-22, 09:43   

Bronek napisał/a:
Wracając do tempomatu, to czyta na mojej wiejskiej drodze na pewnym odcinku ,gdzie jest teren zabudowany 90 km/h i kretynsko przyśpiesza.


Wygląda na to że w takim wypadku możesz zgłosić błąd głosowo:
“Bug Report, speed limit on this road should be XX kph.”
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-22, 09:50   

Bronek napisał/a:
Z Evse Tesli daje ok 17km/h i przy 13A z normalnego gniazdka .. Amerykance maja przekichane.
To pomyśl że typowo mają jeszcze 2x wolniej, bo 110V :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-22, 16:02   

No właśnie , o to mi chodziło . Tylko że mają x razy więcej superchargerow

Dzisiaj sobie "Teofila" powyprzedzała

https://youtu.be/1oJ8IbwgUno
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-11-22, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11