Volkswagen e-Golf 2015 |
Autor |
Wiadomość |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-19, 20:09 Volkswagen e-Golf 2015
|
|
|
Już jakiś czas użytkujemy pojazd, więc pora go opisać. Przynajmniej wstępnie. W razie pytań chętnie pomogę.
Auto ze stanów. Co było argumentem za? Złącze Combo. Co prawda type 1, ale... o tym później.
Jest już u nas ponad miesiąc. Użytkowane jako drugi samochód do wożenia dzieci do szkoły i na zajęcia. Dzienne przebiegi w tygodniu to 80km - 120km.
Bateria po pełnym ładowaniu pokazuje 155 - 160km. Szacowana utrata pojemności to około 10% wartości nominalnej.
Tak więc realny zasięg z klimą (50/50 miasto/trasa) to około 140km. Na tą chwilę żona nie włącza trybów Eco i Eco+. Powiem szczerze to raczej zabieg marketingowy. Po nauczeniu się i korekcie stylu jazdy nie ma żadnej różnicy w "spalaniu" Żona lubi jeździć na średniej rekuperacji. Ja wolę bez lub tryb najsłabszy. Hamowanie w zasadzie jest modulowaną rekuperacją, więc można sobie wypracować odpowiedni styl jazdy.
Tryb B - fajna sprawa. Jazda "na jednym pedale". Tylko w końcowej fazie trzeba dohamować. Skuteczny system w korkach.
Żona uzyskuje zużycie na poziomie 12,6kWh/100km. To jest zużycie średnie z dystansu 1800km. Ja tak nie umiem - mi zawsze wychodzi 12,9 - 13kWh/100km.
Co mi się podoba?
Wygląd - po prostu zwykłe wozidło, zwykły Golf Tylko cisza
Wyposażenie
- kamera cofania
- beżowa skóra
- parktronic F & R
- światła LED F & R
- grzane fotele
- sztuczny dzwięk silnika - mruczenie (dodałem oryginalny wyłącznik, dzięki czemu kiedy chcę jest CISZA)
Czego brak lub co mnie wkurza?
- e-manager - jest dopiero od wersji z 2016 roku
- brak ustawiania nagrzania auta na konkretną godzinę prądem z sieci
- licznik w milach i km małymi
- nawet po zmianie na km oraz zużycia na kWh/100km radio pokazuje taki miks - wartość tak jak zegary, ale jednostka mil/kWh :/
- no jednak spadek zasięgu; podejrzewam, że wynika z postoju auta po stłuczce, chociaż jak odebrałem auto to po prawie dwóch miesiącach nie ma żadnego spadku zasięgu. Wydaje mi się, że spadek pojemności będzie postępował znacznie wolnie niż na początku.
- PRZEJŚCIÓWKI!!!
Trochę info technicznego:
Ogniwa załadowane na full mają bardzo wyrównane napięcia: 4,01V Roziętość to może +/- 0,005V. Troszkę inaczej po rozładowaniu do 10km zasięgu, ale też naprawdę jest nieżle. Rozpiętość na poziomie +/- 0,02V pomiędzy ogniwami. Brawa dla inżynierów boscha za sterownik i dobrze dobrane ogniwa.
Ładowarka pokładowa ma 7,2kW. Zakupiłem evse Zencar type 2 32A regulowane. Oczywiście najmniej nagrzewa się pokładowa ładowarka przy prądzie małym, ale z moich doświadczeń najbardziej optymalny prąd to 20A. Mam wtedy akceptowalny spadek napięcia na fazie. Przy 32A napięcie siada nawet na 200V. U sąsiada przygasają światła Śmiał się, że wieczorem widzi kiedy ładuję auto, hehehe. Jak klęknie napięcie to moc ładowania wynosi około 6,3kW.
20A jest optymalne. Napięcie siada tylko kilka V i uzyskuję moc na poziomie 4,1kW.
Przy okazji - ładowarka super, wtyki DUOSIDA pierwszy gatunek. Ale kabel zasilający ma przekrój za mały i przy 32A mocno się grzeje. Zareklamowałem, zobaczymy.
Wszystkie kable i ładowarki kupowałem na type 2. Dlaczego? O tym za chwilę.
Modyfikacje, które już zrobiłem.
- wszelkie ustawienia VCDS adaptujące auto do warunków polskich (światła przód mam wymienione na nowe EU, tył był zgodny, wymagał tylko kodowania)
- dołożony przycisk eSound off (oryginał)
- przekodowany infotiment
I teraz czeka mnie robota największa. Przyjechała właśnie wiązka type 2 z combo. W sobotę biorę się do wymiany. Wydaje mi się, że wszystko powinno się udać - kodowanie mam rozpracowane, dokumentacja techniczna już czeka, jedynie pozostaje otwarta kwestia sterownika ładowarki pokładowej. Zgodnie z Etka może nie pozwolić na ładowanie DC z wiązki combo type 2. Zobaczymy.
Dlatego wszelkie złącza i kable kupowałem na type 2.
Kolejna modyfikacja, która zawita to dodanie asystenta kierowcy - radar i adaptive cruise controle. Tras nie pokonuję, bo nie takie przeznaczenie auta. Ale uruchomię system antykolizyjny w korkach.
Za jakiś czas będę dokładał asystenta parkowania 3.0. Do octavii również dodałem i działa.
Ilość możliwych modyfikacji w MQB jest ogromna. Posiadam całą dokumentację wraz z listą części i schematami. Jakby kto chciał - służę.
Czekam na pytania.
 |
Ostatnio zmieniony przez gednet 2018-09-19, 20:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-09-19, 20:35
|
|
|
O co chodzi z tym "PRZEJŚCIÓWKI"?
Jeśli to nie tajemnica to ile Cię wyszedł na gotowo? Mocno był uszkodzony? |
|
|
|
 |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-19, 20:50
|
|
|
No wkurzające. Już samo posiadanie przejściówki z type2 -> type1 może zdenerwować. Jak chcesz jechać gdzieś to trzeba pamiętać o wpakowaniu do bagażnika adaptera.
Do tego cena przejściówki combo type2 -> combo typ1. 5000zł... Absurd za przejściówkę pasywną. Stąd chęć wymiany wiązki i kupowanie wszystkiego w standardzie Euro.
Nie kupowałem evse type1 bo to nie jest ostatnie elektryczne auto, jakie zawita w gospodarstwie Za jakiś czas...
O kasie wolę nie mówić. Ale około 10000zł poniżej cen rynkowych wersji euro z tego rocznika. Ale z większymi przebiegami. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3033 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 226 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2018-09-20, 05:43
|
|
|
Skąd kupiłeś gniazdo ccs type 2? |
|
|
|
 |
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah

Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 308 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2018-09-20, 07:47
|
|
|
highend napisał/a: | tzn mniej jak ten? |
tylko ten podany to również wersja USA, w opisie:
"-Gniazdo ładowania Type 1 (wtyczka J1772)
-Gniazdo szybkiego ładowania CCS - umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym i zmiennym"
... pomysł z przerobieniem jest super. Oby wyszło. Kolejny kto kupi to auto z ogłoszenia może się zgłosi po pomoc |
|
|
|
 |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-20, 09:22
|
|
|
mmazi napisał/a: | Skąd kupiłeś gniazdo ccs type 2? |
Z DE. W Polsce biały kruk.
Cena około 1500zł za używany. W serwisie 2990zł, ale trzeba dokupić mechanizm rygla (690zł) orz ramkę do klapki (45zł). Więc nawet po dużym rabacie wychodzi 3200zł. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3033 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-09-20, 09:29
|
|
|
tomusy napisał/a: | highend napisał/a: | tzn mniej jak ten? |
tylko ten podany to również wersja USA, w opisie:
"-Gniazdo ładowania Type 1 (wtyczka J1772)
-Gniazdo szybkiego ładowania CCS - umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym i zmiennym"
... pomysł z przerobieniem jest super. Oby wyszło. Kolejny kto kupi to auto z ogłoszenia może się zgłosi po pomoc |
a to łobuzy USA sprzedwać... |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-09-20, 10:09
|
|
|
Serio konieczne jest jakieś kodowanie, żeby działało to gniazdo po wymianie? Dziwne trochę, bo w zasadzie protokól jest taki sam. Chyba, że coś specyficznego dla DC, albo do sterowania ryglem.
Jeśli chodzi o gniazdo to u chińczyków dostępne bez łaski, w dość akceptowalnej cenie: https://www.aliexpress.co...2815155334.html
Nie wiem, czy pasuje P&P do golfa, ale i tak lepiej niż 3k pln.
A tutaj przejściówka, gdyby ktoś nie chciał zmieniać gniazda: https://www.alibaba.com/p...0760108035.html |
|
|
|
 |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-21, 07:56
|
|
|
To tak nie działa. Gniazdo oryginalne zawiera czujniki temperatury. Nawet zamiana na gniazdo 3,6kW z e-Up jest niemożliwa.
Aż wysłałem mail z pytaniem, bo przejściówka za 100$ to jak darmo. Oto odpowiedź:
"Good Day .
Thanks for interesting in our CCS adapter and DC fast charger .
This is Mila represent SETEC POWER , I will follow your case from now .
May I know which brand of your electric car ?
The EXW price of our CCS combo 2 to CCS combo 1 adapter is 1000 USD .
As the shipping cost , please tell me your address , then I can check the shipping cost for you ."
Jeżeli dojdzie cło i VAT to koszt przejściówki wyjdzie grubo ponad 6000zł. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-09-21, 09:25
|
|
|
gednet napisał/a: | To tak nie działa. Gniazdo oryginalne zawiera czujniki temperatury. Nawet zamiana na gniazdo 3,6kW z e-Up jest niemożliwa. |
No dobra, ale jeśli masz oryginalne gniazdo type1 to masz czujniki i wiązkę do nich. Więc zawsze można coś z tym zrobić. Jasne, że lepiej wydać te 1,5tys i mieć oryginał, ale gdyby ktoś nie mógł dostać takiego gniazda, to to od chińczyków wydaje się być sensowną alternatywą.
gednet napisał/a: | Aż wysłałem mail z pytaniem, bo przejściówka za 100$ to jak darmo. Oto odpowiedź:
"Good Day .
Thanks for interesting in our CCS adapter and DC fast charger .
This is Mila represent SETEC POWER , I will follow your case from now .
May I know which brand of your electric car ?
The EXW price of our CCS combo 2 to CCS combo 1 adapter is 1000 USD .
As the shipping cost , please tell me your address , then I can check the shipping cost for you ."
Jeżeli dojdzie cło i VAT to koszt przejściówki wyjdzie grubo ponad 6000zł. |
A to kombinatorzy... Z tym grubo ponad 6 tys to wprawdzie mocno przesadziłeś (z tego co kojarzę do cło na kable to 3,7%, do tego VAT, więc wyjdzie w okolicach 5 tys) ale to i tak to duuuużo więcej, niż 100$... |
|
|
|
 |
marcin_maja
marcin_maja
Wiek: 43 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 19 Skąd: poznan-rokietnica
|
Wysłany: 2018-09-21, 16:43
|
|
|
Jaki sie sprawdza te ogniwa? |
|
|
|
 |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-21, 20:07
|
|
|
marcin_maja napisał/a: | Jaki sie sprawdza te ogniwa? |
Nie bardzo rozumiem pytanie, a bardzo chętnie pomogę. Z tego co widzę to w Polsce jest kilka e-Golf'ów.
Jeżeli pytasz jak ogniwa w aucie to powiem tak - dzisiaj jazda z klimą, dużo po mieście i wyszło 145km zasięg full. Nie widzę spadku zasięgu od kiedy nim jeżdżę.
Przy okazji zapytam - macie kogoś znajomego lub w rodzinie, kto ma Golf'a VII z rynku polskiego? Muszę zdobyć mapę adaptacji modułu Telematyki (Address 75: Telematics J949). To jest ten moduł SOS, Infi i serwis nad głową... Moi znajomi mają auta bez telematyki |
|
|
|
 |
marcin_maja
marcin_maja
Wiek: 43 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 19 Skąd: poznan-rokietnica
|
Wysłany: 2018-09-22, 10:10
|
|
|
Mam te wozidelko takze wiem jakie zasiegi ale wczesniej pisałes ze miezyłes napiecie na ogniwach i zastanawiam sie jak to zrobic.
co do e menadzera to mozna to to uruchomic w twoim aucie na 99procent ja mam
- |
|
|
|
 |
suma
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-09-23, 11:15
|
|
|
ciekawi mnie to czy czy czujniki temperatury nie sa czasem na końcu wiązki kablowej. można by wtedy zamienić samo gniazdo.
z type 1 ccs na type2 i powinno zadziałać.
ale to wymaga rozplecenia wiązki przy gnieździe.
zmiana tych gniazd
jest to wg mnie najważniejszym krokiem do rozwiązania problemu importu z usa. |
|
|
|
 |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-23, 12:34
|
|
|
marcin_maja napisał/a: | pisałes ze miezyłes napiecie na ogniwach i zastanawiam sie jak to zrobic |
Więc potrzebujesz VCDS z softe, 18.2. Moduł 8C: Hybrid Battery. W danych pomiarowych jest podzielone na ogniwa (86 kompletów) i masz tam napięcie. Jak wydedukowałem pomiar odbywa się na bateriach połączonych w grupy równolegle. Takich grup jest o ile pamiętam 84 (co daje w sumie napięcie całej baterii).
Co do VCDS. Taka mała modyfikacja dzisiaj zrobiona:
suma napisał/a: | ciekawi mnie to czy czy czujniki temperatury nie sa czasem na końcu wiązki kablowej. można by wtedy zamienić samo gniazdo.
z type 1 ccs na type2 i powinno zadziałać. |
Jak widać jeden czujnik jest na małej płytce, drugi na obejmie kabli DC. Ale problem polega na tym, że piny są zaprasowane, więc demontaż praktycznie niemożliwy. Użyto praski, która może podejść w wąskie otwory, bo piny są wgrzewane w plastik obudowy.
Tak więc ten sposób modyfikacji zostawię jako plan C. |
Ostatnio zmieniony przez gednet 2018-09-23, 13:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-23, 12:43
|
|
|
Mam jednak mały "problem". Według ogłoszenia, które kilka postów wyżej highend tamto auto ma pakiet Cold Weather i ma pompę ciepła. Mój Golf nie był reklamowany, więc trochę brałem w ciemno. Ale... ma grzaną szybę i podgrzewane siedzenia.
Jak dzisiaj włączyłem grzanie kabiny na 27C (A/C wyłączone) to chwilowe zużycie skoczyło o 400W na godzinę, włączyła się pompa klimy, zaczęło syczeć w wężach klimy i uruchomił się wentylator klimatyzacji.
Otworzyłem maskę i okazało się, że przewody alu klimy się grzeją.
Czyli ma pompę ciepła?
Dodatkowo - jak przekręciłem temperaturę na HI (maks) to zasię spadł o 20 km. Po zmniejszeniu na 28C znowu wskoczyło na 107km. Czyli przy maksie załącza elektryczną grzałkę?
Jakoś jeszcze można sprawdzić czy ma pompę ciepła?
No zaskoczenie spore... |
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 226 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2018-09-23, 12:58
|
|
|
Nie. Rury od klimy jak są ciepłe to znaczy że ma pompę ciepła. Mój Spark jak włączę grzanie to bierze kilowaty a nie waty |
_________________ Spark EV , eNiro 2020, |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-09-23, 13:36
|
|
|
gednet napisał/a: |
Dodatkowo - jak przekręciłem temperaturę na HI (maks) to zasię spadł o 20 km. Po zmniejszeniu na 28C znowu wskoczyło na 107km. Czyli przy maksie załącza elektryczną grzałkę?
|
Dokładnie tak jest w leafie - do pewnego momentu wystarcza sama pompa ciepła i zasięg jest minimalnie mniejszy, a przy dużych mrozach załącza też grzałkę elektryczną i zasięg spada zauważalnie. |
|
|
|
 |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-23, 14:01
|
|
|
mmazi, vwir, No to miłe zaskoczenie. Mam pompę ciepła
marcin_maja, jeżeli się uda to chętnie się spotkam. Bo zaświtała mi nadzieja na uruchomienie e-managera a i Tobie kilka opcji włączę. Który jest rocznik Twojego wozidła? |
|
|
|
 |
suma
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-09-23, 16:55
|
|
|
Cytat: | Jak widać jeden czujnik jest na małej płytce, drugi na obejmie kabli DC. Ale problem polega na tym, że piny są zaprasowane, więc demontaż praktycznie niemożliwy |
wg mnie na płytce jest tylko opornik pp pe czyli dający informacje do ładowarki o podpięciu samochodu. czyli 2.7k om
czujniki temp powinny być na żyłach dla dc i ac |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 3807 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-09-24, 04:01
|
|
|
suma napisał/a: | wg mnie na płytce jest tylko opornik pp pe czyli dający informacje do ładowarki o podpięciu samochodu. czyli 2.7k om | No to powinna tam być jeszcze mała dioda (nie LED, prostownicza). I przewód do kontrolera w samochodzie, bo przy ładowaniu musi tam podpiąć kolejny rezystor. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
marcin_maja
marcin_maja
Wiek: 43 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 19 Skąd: poznan-rokietnica
|
Wysłany: 2018-09-25, 14:36
|
|
|
gednet napisał/a: | mmazi, vwir, No to miłe zaskoczenie. Mam pompę ciepła
marcin_maja, jeżeli się uda to chętnie się spotkam. Bo zaświtała mi nadzieja na uruchomienie e-managera a i Tobie kilka opcji włączę. Który jest rocznik Twojego wozidła? |
Ja mam modelowo 15 ale wyprodukowany w 2014.czyli na nasze 14.Co do spotkania spoko chetnie jakąs opcje bym uruchomił |
|
|
|
 |
gednet
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-09-26, 17:25
|
|
|
No więc dzięki marcin_maja, udało się uruchomić usługę Car-Net dla mojego e-Golfa. Usługa działa bezbłędnie, chociaż wadą jest jedynie interfejs webowy i imperialne jednostki. Czas podawany jest według czasu z przeglądarki, więc ok.
Dla tych, którzy w przyszłości chcieliby skorzystać krótki tutorial.
Należy z auta zadzwonić do centrum obsługi naciskając przycisk I nad głową.
Zgłosi się konsultant. Oczywiście po amerykańsku.
Ja powiedziałem, że jestem drugim użytkownikiem pojazdu i chcę uruchomić usługę Car-Net.
Należy podać ostatnie 8 cyfr VIN. Następnie należy podać wszystkie dane, o które będą prosić - mail, imię i nazwisko. Oczywiście adres zamieszkania amerykański. Telefon też. Tutaj pozostawiam inwencję twórczą użytkownikowi pojazdu. Podpowiem tylko, że w US dość popularne jest mieszkanie w motelach "lodge" W internecie znajdziecie sporo takich miejsc.
Następnie zostaniemy poproszeni o wymyślenie kodu pin - 4 cyfry.
Ja musiałem podać numer karty kredytowej w celu weryfikacji. Zciągnęło mi 4gr. Po tym wyłączyłem sprzedaż zagraniczną. Tak na wszelki wypadek.
Po zakończeniu dostaniemy od konsultanta Account ID (8 cyfr).
Po około godzinie trzeba wejść na amerykański serwis Car-Net ( https://carnet.vw.com ) i tam zakładamy konto na podany mail.
Później dodajemy nowe auto podając Account ID i PIN.
I już działa. Wysyłanie sygnału czy zapytania trwa około 20s, ale to i tak jest ok. Ja usługę miałem wcześniej (przez poprzedniego użytkownika) nie uruchomioną, więc mam 3 lata od teraz bezpłatnie. Później darmowa wersja jest uboga, ale ma e-managera.
Co można w systemie? Ustawić minimalny poziom stanu baterii (ja mam 50%) i 3 scenariusze. Auto podładuje się do minimum i będzie czekało na scenariusz (na którą godzinę, z jakim amperarzem i do jakiego poziomu naładować baterię), czy zrobić to w określonych godzinach (taryfy, wiadomo) oraz na którą nagrzać baterię i kabinę.
Oczywiście możemy zdalnie włączyć ładowanie czy nagrzewanie bez względu na scenariusz. Np. po podpięciu auta doładuje do 50% i przechodzi w stand-by. Ale jak wiemy, że musimy wyjechać możemy z tel. włączyć dalsze ładowanie i nagrzewanie kabiny. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-09-26, 17:33
|
|
|
Fajnie. Szkoda, że inni to blokują dla aut z USA (jak Nissan, czy Tesla).
To używa sieci GSM? Jest jakaś karta SIM? |
|
|
|
 |
|