SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysł na nowy projekt
Autor Wiadomość
marcindyka 
Marcin Dyka

Dołączył: 25 Cze 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-06-25, 21:43   Pomysł na nowy projekt

Jestem nowym użytkownikiem więc na początek chciałem się przywitać.
A teraz do rzeczy. Został mi w garażu Suzuki Samurai bez silnika i skrzyni i pojawił się pomysł na zbudowanie małej zabawki z zasięgiem około 100 km. Z przeliczeń wyszło mi że potrzebuję silnik który kręci się do 10.000 obrotów żeby podłączyć go bezpośrednio do reduktora. W moim przypadku 10.000 obrotów równa się prędkość 100km/h. Waga samochodu bez silnika, skrzyni, i wszystkich pochodnych spalinowymi to 600 kg. Jeśli chodzi o zasilanie mam w garażu 100 ogniw lifePo4 3,2 24Ah jak to się ładnie mówi zdobyte na Niemcy 😀. I teraz pytanie jaki silnik byście polecili i jaki sterownik do niego. Budżet na silnik i sterownik to ok 5.000 zl
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-06-25, 22:12   

Ktos przerabial Vitare na EV czyli wszystko mozna skopiować.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 515
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-25, 22:33   

Ja robię Vitarę. Na Samuraja też mam chęć, świetne auta do konwersji.

W takim budżecie nie ma szans na silnik, który kręci się do 10krpm. Generalnie nie ma szans na żaden napęd o przyzwoitej jakości...
W dziale ogłoszenia jest moje ogłoszenie z działającym zestawem napędowym zawierającym silnik Leafa i jego obroty maksymalne to akurat jest 10krpm.

Pytanie jakie się nasuwa czy nie lepiej zmienić rozmiar opon, przełożenie główne albo coś pomiędzy bo jazda na maksymalnych obrotach silnika to taka średnia opcja. Zwłaszcza pod względem efektywności i zachowania napędu przy niskim stanie naładowania aku.

Energia zgromadzona akumulatorów, którymi dysponujesz jest za mała na zasięg 100km, tak gdzieś o połowę.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
marcindyka 
Marcin Dyka

Dołączył: 25 Cze 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-06-26, 08:33   

Jeśli chodzi o przełożenie to jest najmniejszy problem ponieważ liczone było przy zapiętym reduktorze. generalnie wychodzi tak: koło 205/70/16 robi 765 obr na minutę przy prędkości 100 km/h przełożenia w mostach to 3,7 czyli prędkość obrotowa wałów między reduktorem a mostami to 2830 obr/ min mamy jeszcze reduktor który ma 2 przełożenia 1,2 obroty na wejściu 3396 drugie przełożenie to też 3.7 czyli obroty na wejściu reduktora to 10471. Wiadomo że prędkość 100km/h to chwilowa... Jeśli chodzi o zasilanie to jest jeszcze możliwość dokupić trochę tych ogniw w przyzwoitych pieniądzach.
Ps. Śledzę projekt gitary 😀
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 515
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-26, 22:36   

Fajnie ;)

Obliczenia mają jak najbardziej sens. Nie wiedziałem, że mosty Samuraja mają tak długie przełożenie.

Jeśli chciałbyś iść w kierunku napędu Leafa to optymalny pakiet to byłoby 2P108S tych ogniw LFP, które masz.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12