SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla zakup w Polsce
Autor Wiadomość
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 626
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-09-03, 08:15   

Może jest to pierwsza ładowarka "zintegrowana" z falownikiem ale są wydaje mi się lepsze sposoby i rozwiązania: https://myenergi.com/product/zappi/

Jak by zrobili coś takiego z możliwością ładowania prądem stałym prosto z PV to by było ciekawe (bez strat na konwersję).
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 161
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-03, 08:16   

Temat zboczył bo Tesla, ogólnie EV i PV to bardzo fajne tematy :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-03, 08:41   

mmazi napisał/a:
Temat zboczył


W ogóle wg wielu moich znajomych , te moje elektryczne fascynacje , uważane są za ZBOCZENIE . :-D

Myślę ,że wątek wróci na właściwe tory jak dostanę ten samochód . Póki co potwierdzono zamówienie .


Ad rem: Może ktoś ma wiedzę jakie kabelki/adaptery/przejściówki do Tesli trzeba dokupić ?

Nissan jako pojazd lokalny był ładowany wyłącznie domowo . Teslą mam zamiar , po spisaniu testamentu, ruszyć w trasę .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-09-03, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 581
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2019-09-03, 08:42   

czerwonyszlak napisał/a:
https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/27433/pierwsza-ladowarka-ev-zintegrowana-z-inwerterem-fotowoltaicznym

Dwa w jednym :)


Dobry pomysł, pracuje w nocy w dzień śpię, bo słońce ładuje mi 10 kw.
Ale..... Nie dla mnie bo ja pracuje w dzień, śpię w nocy i ładuje 22kw.
Polecam dla nocnych markow, dobre zamiast tabletek na sen.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-09-03, 10:00   

Nie każdy pracuje jeżdżąc autem...
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3023
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-03, 10:54   

krawcu napisał/a:
Jak by zrobili coś takiego z możliwością ładowania prądem stałym prosto z PV to by było ciekawe (bez strat na konwersję).
Jak masz Amperę, Nissana albo Trojaczka, i użyjesz odpowiedniej EVSE przenośnej (Kopp albo niektóre Nissana), to podłączasz gniazdko 230V do paneli dających 190-250V i ładujesz :-) Straty tylko w przetwornicy AC/DC w aucie, inwertera nie potrzeba :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 581
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2019-09-03, 15:15   

vwir napisał/a:
Nie każdy pracuje jeżdżąc autem...

Nie każdy jeździ w nocy.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-09-03, 16:33   

Ale czemu mam jeździć w nocy? Gdy pracuję i siedzę na tyłku przez 8h (w ciągu dnia) to auto jak najbardziej może się ładować. Jaki ma to związek z jeżdżeniem w nocy?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 581
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2019-09-03, 20:01   

A ta instalacja to mobilna?
i można ja zabrać do pracy
lub pracować w domu.
Dobrze wiemy o co chódzi.
Produkt niszowo-weekendowy.
Dobry dla firm aby pracownicy się ladowali.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1222
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-09-03, 21:25   

Tak, pracuję w domu. Na zachodzie sporo firm już zachęca pracowników do pracy u nich stawiając ładowarki na parkingach. W Polsce też już się to pojawia. Więc fakt, że jest to dla firm nie czyni go niszowym. Wprost przeciwnie. Patrz ciut dalej niż czubek własnego nosa.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 581
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2019-09-04, 08:23   

Kto mający jednorazowego Leafa z ladowarka AC 7 kW zainwestuje
w produkt dający 10 kW pod warunkiem posiadania paneli slonecznych
za 30 tyś zł. A to wszystko dla oszczędności 10% straty DC-AC-DC
Dla mnie pomysł rozwojowy, ale tylko jak to da 20-30 kw na kazde
podlaczone auto taki to mój czubek nosa. Bo na naladowanie nie
powinno sie czekać w dzien dłużej jak 1 godzine max 2. Dlatego w
zasięgu mojego czubka nosa, jest niewiele aut, które załaduje w taniej
taryfie (2 godziny w dzien). W nocy to już nie robi roznicy, ale przyznasz
ze słońca brak.

Już były tu na forum zgłoszone zapotrzebowania na taki sprzęt:
http://forum.samochodyele...3adowarka+tania
Jednak 10 kW uznano jako za mało a 20 kW za drogo
Czyli jak: nie drogo, od 20 kW, może mieć sens dla posiadacza instalacji
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2019-09-04, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-04, 08:40   

Ja jak widzę z rachunków zużywam ok 1000 kwh miesięcznie . Teraz dojdzie Tesla .
Aby dostawca zabierał tylko 20% za magazynowanie to właśnie maksymalna moc systemu FV.
Wyceny mi robiono ... Do tego jako posument, nie mógł bym korzystać z Taryfy G12 AS, a ta póki co jest miodzio, jak dla mnie .
Kwotowo korzystam około 270 - zł miesięcznie co w całym tym interesie jeszcze bardziej wydłuża okres amortyzacji inwestycji .
Prądu wyprodukuje o wiele mniej niż zużywam itd ...

Tylko ekologia i mylne acz miłe niższe lub wcale , rachunki za prąd daja złudne wrażenie super sprawy .
Tak nie jest? Owszem w przypadku podwyżek , kataklizmu ,i upływu czasu ( o ile nie będzie awarii) to Ci co maja będą na plus . Tylko ja wtedy będę w Domu Spokojnej Starości, żyjąc na koszt podatnika lub spadkobierców.. ;)

Czekając nie tracę a licze na
1 . zwiększenie sprawności systemu ( postęp)
2 . możliwość akumulacji energii we własnych samochodach.
3 dotacje lub obniżkę cen.

Tyle poboznych zyczeń.

Tesla a FV, u mnie na raziie to to pokrewne tematy jak kuzyn ciotki żony
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-04, 11:14   

Bronek napisał/a:
Ja jak widzę z rachunków zużywam ok 1000 kwh miesięcznie . Teraz dojdzie Tesla .
Czyli teraz zużywasz 12 MWh rocznie. Jak dojdzie Tesla to pewnie dojdziesz do 20 MWh rocznie . Czyli wg mnie powinieneś zrobić sobie instalację 2 x 10 kWp ( dlaczego nie jedną 20 kWp) bo jako prosument masz 80% za darmo tylko do 10 kWp . I co robisz zakładasz dwie instalacje jeną na sówj licznik druga na żony licznik - i już :)


Bronek napisał/a:
Aby dostawca zabierał tylko 20% za magazynowanie to właśnie maksymalna moc systemu FV.

Jeśli nie będzie odwrotu o 180stopni to tak będzie


Bronek napisał/a:
Wyceny mi robiono ... Do tego jako posument, nie mógł bym korzystać z Taryfy G12 AS, a ta póki co jest miodzio, jak dla mnie .

To zalezy od dostawcy. U mnie w Innogy mimo taryfy G12as i dołożonej pózniej PV wg umowy taryfa się nie zmieniła ale Innogy liczy wg G12. Sprawa jest w tej chwili ropatrywana przez Prezesa URE ale to trwa już 1/2 roku bo Innogy w Polsce nie podlega pod regulatora rynku ( tak mu załatwiło to poprzednie rozdanie polityczne) . Aby nie walczyć z monopolista zmieniam taryfę na G11 bo w Innogy nie bilansują się tryfy dzienna z nocną . Musisz na pismie mieć informacje jak jest to u Ciebie.


Bronek napisał/a:
Kwotowo korzystam około 270 - zł miesięcznie co w całym tym interesie jeszcze bardziej wydłuża okres amortyzacji inwestycji .
Prądu wyprodukuje o wiele mniej niż zużywam itd ...

Policz ile to będzie po wzroście cen o 25% w następnym roku a może więcej jesli UE dalej będzie glebić PL tym że palimy paliwem kopalnym ( tak jakby gaz nie był paliwem kopalnym)


Bronek napisał/a:
Owszem w przypadku podwyżek , kataklizmu ,i upływu czasu ( o ile nie będzie awarii) to Ci co maja będą na plus . Tylko ja wtedy będę w Domu Spokojnej Starości, żyjąc na koszt podatnika lub spadkobierców.. ;)

Policz ile zaoszczędzisz jesli przerobisz instalację ogrzewania w domu na elektryczną i nie będziesz korzystał z gazu :) . Ja tak właśnie robię :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3023
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-09-04, 11:17   

Apolonia napisał/a:
A to wszystko dla oszczędności 10% straty DC-AC-DC
Oj tu chyba nie ma tej oszczędności - to dalej falownik jest. Gdyby to podawało DC do samochodu to Tesla ani Golf by się nie naładowały. To zintegrowanie falownika z EVSE ma tylko jeden plus - gdy spada produkcja z paneli (chmury, popołudnie) to ładowanie nie jest przerywane, a spowalniane.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-04, 11:56   

Wierzcie lub nie, ale to lipa biznesowa i ostatecznie "skromy warzywniak" na kredyt ... zmień to zmień tamto, dodaj drugie tyle samo paneli, farma? ....za darmo? czy za pieniądze i czas?

To jak reklama Amwaya. WSZYSCY mówią o milionach a jakoś ich nie widać
Doradzcy finansowi na ogół nie jeżdżą Mybachami. Dziwne a doradzają jak stać się bogatym.

Jeśli mam mi to ktoś zrobić, to muszę mu zapłacić i to nie za sprzęt, byle jaki tani czy z odzysku... Nie zbieram rzeczy /śmieci czy używanych, tanich bo tanie. Jakość na ogół kosztuje. Nie stać mnie na lipę.

Nie wiem jak, Ty /Wy to liczysz (cię) ale i tak to długie lata "zerowania inwestycji", a przy niestabilnej , głupiej polityce Kraju Węgla... tak długofalowe myślenie jest ryzykowne.

Mój plan jest taki, jak tu nie da się żyć normalnie, to emigruję, bo akurat mam taką opcję. 7-10 lat czekać na potencjalny zysk?

A może przedstaw realne liczby, to mnie przekonasz? Nie pobożne życzenia a fakty. Z liczników fanów fv, złota nie ma i uzyski są typowe dla tych szerokości geograficznych.

PS.
Oszem można się bawić w panele na działce lub ogrodzie, czy domu ale fotowoltaika nie jest moim hobby i jazda eletrykiem też nie z powodu sknerstwa czy oszczędzania kasy robiąc nim z 10 tyś km.
Mnie życie cieszy, ale umiem liczyć choć nie mam zamiaru mieszkać z excelem.
Ale póki czyli u mnie w moich warunkach lokalizacji, taryfy, dostawcy energii i zużycia - u mnie jest sztuką dla sztuki, w obecnym czasie :!:

Policzyłem praktycznie a nie życzeniowo,. Nie mam zysku przez 8 lat, a potem jest wątpliwą gdyż nie jestem prorokiem na dekadę do przodu.
Przy takim postępie, tym bardziej.
Znam tylko kilku co tak bardzomrozbudowali infrastrukturę. Pompa, solar, grzanie, klima, rekuperacja iż jest to celem ich życia. Obsługa i serwis to jakby druga praca. Cieszą się że nie płacą.. Dla mnie nie jest ta upierdliwa forma warta tych kilkuset złotych miesięcznie.
Dlatego nie

A i to temat o mojej Tesli, jakby ktoś pytał :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 581
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2019-09-04, 12:29   

jas_pik napisał/a:
Policz ile zaoszczędzisz jesli przerobisz instalację ogrzewania w domu na elektryczną i nie będziesz korzystał z gazu


Ooooo właśnie coś słusznego w tym odkryłem, przyjmuję wszystkie założenia lecz brak jednego.
"Nie pogodziłem się jeszcze z myślą o budowie nowego domu z odpowiednim dachem i położeniem"
Na pocieszenie kupiłem sobie starą, zabytkową, stację Trafo (jakieś 500 m2)
i oceniam, że tam mam możliwości przesyłu prądów, będę produkował i dystrybuował.
Ale za nim to wszystko, to wyceny, oceny, opinie, a 0,27 zł za kWh bardzo mi smakuje.

Najbardziej obawiam się tego co jest z bateriami do aut.
Zaczynałem od około 20 kW było fajnie, ale jednak w około komina.
Po 2 latach ta sama puszka zmieściła już około 40 kW, co dało brak wrażenia jazdy na rezerwie.
Dziś celuję w 80-100 kW jako pełnowartościowe EV (i tu mój post nawiązuje do Bronka TM3)
Myślałem, że w 2018 roku zrealizuje ten plan, ale jednak nie. Czekałem prawie rok, poczekam
i dłużej. Ruchy Elona i ministra, jednak nie przekonały mnie do końca.

No i pytanie czy panel kupione dziś będą coś warte za te 5-8 lat?
Czy raczej należy je sprzedawać po 2 latach, aby doganiać technologie?
Tylko to nie auto i widzę problem montaż demontaż szukanie nabywcy.
Nie to również nie dla mnie.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2019-09-04, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-04, 12:55   

Jeżeli będziemy podchodzić tylko ekonomicznie, to będzie jak samochodami elektrycznymi. Nikt nie przekona zwolennika diesla.
Tak jest i tu nikt mnie nie przekona. :mrgreen: póki co. Chyba że wyjadę do Grecji.

Tylko samochód elektryczny ma jedną zaletę nawet jak jest idiotyzmem biznesowym, w nim można sobie fajnie pojeździć.
Panele najwyżej pozwalają czasem pod nimi zrobić gniazda ptakom.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-04, 13:09   

Bronek napisał/a:

Mój plan jest taki, jak tu nie da się żyć normalnie, to emigruję, bo akurat mam taką opcję. 7-10 lat czekać na potencjalny zysk?

Zwrot w 7 lat czyli potencialnie 14,3% rocznie ( liczac wg dzisiejszych cen )
Nie musimy zakładać nie wiadomo jakiego wzrostu cen energii ale na pewno jakiś będzie - tak czy nie ?
Policz prosto na przykładzie mojego domu w Warszawie .
Mija rok jego używania ( PV zainstalowane dopiero w grudniu 2018)
Koszt gazu przez rok : 9400 zł ( Co+CWU)
Koszt EE ( przez de facto 4 miesiące bo pózniej było już PV) - 1600 zł
Inwestycja w PV - 32000 zł
Inwestycja w zmianę systemu ogrzewania z Gazu na EE ok 8000 zł ( w trakcie)
Ilość km przejechanych samochodami elektrycznymi w ciągu roku 40 kkm ( w domu jeżdza 3 samochody ) , ładowanie 99% w domu ( nie ma czasu na ładowanie na słupkach darmowych)
Przewidywane koszty prądu rocznie ( ok 120 zł ) - nie da się zejść niżej ( to sa opłaty stałe za licznik). To że tak jest fizycznie to już wiem a skąd ?
Mam hacjendę gdzie mam PV i wszystko na prąd - ( brak gazu czy innego sytemu ogrzewania - jak kupiłem była tylko koza) , w ramach remontu zamiast budować instalację ogrzewania zrobiłem wszędzie maty grzejne . Czyli w hacjendzie koszt PV był w przybliżeniu równy kosztowi innego systemu ogrzewania .
Masz więc realne dane :)
Nie wiem ile będziesz tą teslą jeżdził . Może mniej km i więcej będziesz się łądował na SC niż w domu . Proponuję policzyć że skoro jeżdzisz teraz Leafem 10kkm przez rok to jest ok 30 km na dzień . czyli samochód zuzycje Ci ok 2 MWh energii rocznie . Przyjmij cenę energii na poziomie 600 -660 zł dla użytkownika końcowego , bo tak będzie cena energii w PL za 2-3 lata ( raczej nie będzie niższa ) bo koncerny muszą zarabiać . Policz ile tego gazu zużywasz ( jest to proste bo na fakturze za gaz masz wyliczenie w kWh)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-04, 15:10   

No i? W dalszym ciągu na dzień dzisiejszy mi się nie opłaca. Bo to tylko założenie jak prepersow co zakładają że będzie wojna i budują bunkry. Nie można im zarzucić że nie mają racji ale tak to się nie da żyć. Serwis tego zeżre zyski.

Powiększasz inwestycję o opcję " wszystko na prąd", ... Jedynie co , to tylko przy budowie nowego domu
Izolaca, ciepły montaż okien drzwi , rekuperacja czyli zero swobodnej wentylacji, pompa ciepła, ziemna klima itd...

AD elektryk to cena za miesięczną w złotówkach wynosi m/w 40-50 zł Będzie tesla to wzrośnie om1/3 nie więcej i to na początku nim Tesla spiwszednieje. . Jeździmy dieslem kamper, rowerami itd....

Np w czerwcu, gdzie nie jeździłem na budowę domu syna koszt jazdy wyniósł 20 zł :oops:

Jako facet, to mam samochody................. dla jaj. :-D Oprócz kampera to mi są do niczego. Albo taryfa albo wynajem by był setki razy bardziej opłacalny.
A po za tym kazy "orze jak może" i tyle w Temacie Tesla zakup w Kraju Kwitnącej Wiśnówki .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-04, 18:16   

Bronek napisał/a:
No i? W dalszym ciągu na dzień dzisiejszy mi się nie opłaca.

Nie podałeś kosztów ogrzewania . Nie wiemy jakie koszty ponosisz za media ( gaz + EE) rocznie



Bronek napisał/a:
Powiększasz inwestycję o opcję " wszystko na prąd", ... Jedynie co , to tylko przy budowie nowego domu
Izolaca, ciepły montaż okien drzwi , rekuperacja czyli zero swobodnej wentylacji, pompa ciepła, ziemna klima itd...

Jedyna inwestycja ( której nie zdążeyłem zrobić w tamtym roku to rozbudować systemu grzewania o kocioł elektryczny ( produkowany gdzies koło Ciebie ) . Dołącza się go trójnikami do istniejącej instalacji i koniec prac.Ja tez nie chcę być niewolnikiem sprżetu i zabawy w rekuperację /wentylacje itd . Mam kilmatyzację ale jej nie właczam ani razu bo żona ma uczulenie i od razu ropieją jej oczy.

Bronek napisał/a:
AD elektryk to cena za miesięczną w złotówkach wynosi m/w 40-50 zł Będzie tesla to wzrośnie om1/3 nie więcej i to na początku nim Tesla spiwszednieje.

To rzeczywiście niewiele jeździsz , w ubiegłym roku gdy mieszkałem w budynku wielorodzinnym przebieg dwóch samochodów był w okolicach 2500 -3500 km miesięcznie


Bronek napisał/a:
Jeździmy dieslem kamper, rowerami itd....

Mój diesel zarasta teraz w trawie :) Jedynie czasami na trasy zagraniczne wykorzystujemy samochód syna (lpg) żeby nie zarósł w trawie jak mój 4x4


Bronek napisał/a:
Jako facet, to mam samochody................. dla jaj.

Ja tez :)


Bronek napisał/a:
Oprócz kampera to mi są do niczego. Albo taryfa albo wynajem by był setki razy bardziej opłacalny.

No to kamper to była chyba najgorsza inwestycja . Za procent w bankach ( a wiadomo że chyba nie dają więcej niż 2% rocznie) kwoty którą przeznaczyłeś na zakup zapewne byś wynajmował każdego roku najnowszy model na 2 miesiące - nieprawdaż?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-04, 18:24   

Odpowiem na ostatnie pytanie., słowami Profesora Bartoszewskiego :" Nie wszystko co warto, się opłaca. A nie wszystko co się opłaca, warto".

Kamper się nie opłaca a warto. Cena między T X a S i robi rocznie też z dychę
Itd.
FV warto,..... :lol: ale jak powiadam nie każdemu się to opłaca. Zaprzeczam temu co wyżej ... wiem :-D

Jak kupisz kampera, ja zrobię FV
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 161
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-04, 18:54   

Podoba mi się to. Bo faktycznie nie wszystko się opłaca, ale czasem człowiek chce mieć, bo lubi i tyle :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-04, 19:00   

Bronek napisał/a:

Jak kupisz kampera, ja zrobię FV

Ja raczej nie kupię kampera , prędzej teslę :) Bo wtedy będę mógł sprzedać swojego DD 4x4 . Juz mi przestaje być potrzebny bo gmina wraz z powiatem chyba zrobią w końcu drogę w mojej wsi letniskowej ( wraz i do mojej hacjendy i wszystko wskazuje że nie będę musiał pokonywać 2 km z zablokowanym napędem 4x4 aby dojechać :)
Kiedyś wypożyczałem i pojeździłem ale moje doświadczenia z Chorwacji i Włoch jazdy typowym kamperem z wypożyczalni nie były najlepsze ( nie udało mi się wjechać do centrów kilku miast) .
Korzystałem pózniej z kampera zabudowanego wewnątrz Ducato Maxi ( i to było duzo lepsze rozwiazanie) , bo tego akurat zbudował dla siebue mój prezes :)
Ale ja już chyba jestem za stary na taką turystykę .Nie pociąga mnie to , wole polecieć samolotem i wynając samochód . Tak ostatnio zrobiłem z wyprawą do Albanii :)
A instalacja PV to raczej zabezpieczenie się na starość gdy już przestanę być aktywny zawodowo a to już tuż tuż :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 678
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-04, 20:31   

Mam dwa blaszaka Rapido v55 w sumie dziewczyn szwagierki i żony porażka ciasny a wydawało się że będzie mobilny
Drugi to Rapido 883f nówki i to kolejne po innym i przyczepa
To turystyka właśnie dla starych.
Na miejscu jedziesz ebikami (nasze mają zadiegi ok 70km}, hulajnogami lub.... eypożyczasz. To droga zawa w takiej formie. Ale nawet stary Kamper kosztuje. To dom.
A to my nad jeziorem...
AI pies zadowolony i niech to będzie reklamą caravaningu :mrgreen:
https://youtu.be/2EHAFMm42NM

20190618_010909-1280x720.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 243,66 KB

PhotoPictureResizer_190705_142127368-1024x576.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 121,18 KB

20190628_143812-1280x720.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 174,65 KB

PhotoPictureResizer_190904_202239161-1024x576.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 199,18 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 103
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2019-09-04, 21:07   

jas_pik napisał/a:
Ale ja już chyba jestem za stary na taką turystykę .Nie pociąga mnie to , wole polecieć samolotem i wynając samochód . Tak ostatnio zrobiłem z wyprawą do Albanii :)


Bo to nie jest albo-albo, tylko raz tak - raz tak ;)

Tesla mi tak średnio pasuje, ale czekam aż Bronek zmieni kampera na elektrycznego :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 13