SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka Mennekens przełącza się na autko i wyłącza ładowan
Autor Wiadomość
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-13, 22:21   Ładowarka Mennekens przełącza się na autko i wyłącza ładowan

Witajcie.
Czy ktoś z Was co używa ładowarki Mennekes 1fazowej 10A takiej ze zmiennym prądem ładowania 6,8,10A?
Zakupiłem taką używaną i przy 10A po podłączeniu zaczyna ładować i po kilku sekundach zapala się czerwony samochodzik i kończy się ładowanie, przy 8A działa kilka munut, przy 6 A najdłużej ale naładowała ZOE do 27% i nie chce pójść dalej.
Po odłączeniu ładowarki na kilkanaście minut z powrotem można ją podłączyć, ale ZOE ładuje się tylko do 27% a potem zapala się przy wtyczce kontrolka Z.E. na czerwono i nie da się dalej naładować. Domyślnie w czasie ładowania niebieskie światełko pulsuje
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2017-06-13, 22:26   

NIe mamy szklanej kuli żeby w pełni zdiagnozować usterki ale możliwe wg prawdopodobieństwa
1. Uszłodzone EVSE ( to nie jest ładowarka)
2. Problem w instalacji elektrycznej mieszkania ( upływność)
3. Problem z uziemieniem
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-13, 22:51   

a co może oznaczać dioda Z.E. świecąca na czerwono/pomarańczowo? W instrukcji ani słowa o tym.
Za chwilkę przepnę na inne gniazdo na lepszym przedłużaczu. Szkoda że nie mam stacji ładowania jeszcze bo od razu wyeliminowałbym problem auta. NIe mam jeszcze kabla do ładowarki miejskiej więc też jestem uziemiony. Nawet w serwisie Renault nie mają kabla Typ2-Typ2

Podłączyłem z innego gniazdka i taki sam efekt. Natomiast jak podłączyłem na przedłużaczu 3x1,5mm2 to zapaliła się z drugiej strony lampka "domku" na czerwono. Więc wychodzi na to że to wina jednak samochodu lub ładowarki a nie podłączenia.
Film
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-14, 01:48   

Szkoda, że mamy do siebie tak daleko - mam i kable, i EVSE ścienne, można by sobie posprawdzać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-01, 16:00   

Problemem było napięcie pomiędzy linią N a PE - tak myślę, ale nie mam pewności.
Mam 2 ładowarki. Jedną Mennekensa a drugą od Tesli 12A.
W instalacji w górach gdzie jest instalacja zrobiona 2 przewodowa zmostkowałem w gniazdku N z PE i ani jedna ładowarka nie wystartowała.
Zrobiłem nową instalację gniazdka przewodem 3 żyłowym (3x2,5mm2) i zrobiłem mostek zaraz w tablicy bezpieczników pomiędzy N a PE i teraz obie te ładowarki działają.
Czyżby to jeszcze mierzyło inne parametry dla bezpieczeństwa? W każdym razie lipa bo jadąc w nieznane nigdy nie mamy gwarancji czy naładujemy samochód.
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-01, 16:22   

iwi napisał/a:
W instalacji w górach gdzie jest instalacja zrobiona 2 przewodowa zmostkowałem w gniazdku N z PE i ani jedna ładowarka nie wystartowała.
To bardzo dziwne.

iwi napisał/a:
W każdym razie lipa bo jadąc w nieznane nigdy nie mamy gwarancji czy naładujemy samochód.
Ładowałem się już z niejednego gniazdka i chyba tylko jedno jak pamiętam miało niepodłączone uziemienie - chwila grzebania po puszkach i dało się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 141
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-01, 19:09   

Ja 90% ładowań robię na instalacji z dwoma przewodami z niepodpiętym uziemieniem. Żadnych problemów.

EVSE z KOPP'a lubi wywalić błąd na instalacji dwu jak i nowej trzy przewodowej. Natomiast chiński EVSE działa wszędzie bez problemów.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-01, 20:19   

metu napisał/a:
Natomiast chiński EVSE działa wszędzie bez problemów.
To ja bym używał go z dużą ostrożnością - test uziemienia to jeden z najważniejszych w EVSE. Jeżeli zero i uziemienie zewrzemy w gniazdku sieciowym to przy ładowaniu jest OK, bo różnicówka jest w EVSE, ale jak ta różnicówka nie działa (lub jej nie ma) to ryzyko porażenia rośnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 141
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-01, 20:51   

PatrykS napisał/a:
Jeżeli zero i uziemienie zewrzemy w gniazdku sieciowym to przy ładowaniu jest OK, bo różnicówka jest w EVSE, ale jak ta różnicówka nie działa (lub jej nie ma) to ryzyko porażenia rośnie.

Jestem tego świadomy :->
Jeszcze nie miałem czasu zrobić uziemienia do starej rury wodnej.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-01, 22:49   

no to wychodzi na to że jadąc gdzieś nalezy być przygotowany na wszystko. Śrubokręt i wskaźnik fazy na wyposażeniu ładowarki :)
 
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 120
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2019-07-21, 23:09   

Odgrzebuje, ale właśnie dotknął mnie problem w moim domu z niedziałania EVSE, przypuszczam, że z powodu w/w a mam potrzebę podpięcia się u znajomych... Czy jest amatorski sposób, żeby sprawdzić poprawność instalacji w gniazdku, z którego planujemy się ładować inny niż podłaczenie EVSE i auta? ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-21, 23:44   

Jeśli masz EVSE Kopp to możesz spróbować zamiany fazy(L) z N oraz próby podłączenia bez uziemienia (PE).
Jak czasami muszę się podładować w dziwnych lokalizacjach ze starą instalacją to EVSE Kopp'a zadziała właśnie tak. ( mam taki przedłużacz ogrodniczy bez przewodu ochronnego i czasami pomaga. Sprawdzone w "trojaczkach" , Smart pod tym względem jest wybredny :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1820
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-07-22, 06:49   

To samo z leafem. Przedłużacz ogrodowy bez przewodu ochronnego jak najbardziej działa.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-22, 09:07   

vwir napisał/a:
To samo z leafem. Przedłużacz ogrodowy bez przewodu ochronnego jak najbardziej działa.
Oj ale chyba tylko z norweską EVSE? Bo nasze nie powinny pozwolić na ładowanie bez uziemienia.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-22, 09:37   

PatrykS napisał/a:
Oj ale chyba tylko z norweską EVSE?

Właśnie wszystkie Koppy tak mają. Trzeba mieć tylko taki przedłużacz lub złodziejkę w której można odwracać fazy oraz mieć jedno gniazdo bez uziemienia

PatrykS napisał/a:
Bo nasze nie powinny pozwolić na ładowanie bez uziemienia.

Nie powinny ale pozwalają , protestuj :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2019-07-22, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1719
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-07-22, 09:39   

PatrykS napisał/a:
EVSE? Bo nasze nie powinny pozwolić na ładowanie bez uziemienia.


Moje 230v/16A darowane z samochodem działa bez ..
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-22, 10:02   

Eh, i jak tu ufać że to bezpieczne jak nawet uziemienia nie sprawdzają poprawnie :-(
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
evston 
evston.com


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 33
Wysłany: 2019-07-22, 10:14   

Jakby komuś z was ta wiedza się to przydała to w austryjackich EVSE marki NRGkick, które mamy w naszej ofercie jako ich oficjalny przedstawiciel reakcja EVSE na problemy z przewodem PE wygląda tak:
- EVSE zgłasza błąd i nie rozpoczyna ładowania, błąd dot. ciągłości przewodu PE - sygnalizowany w postaci cyklicznego migania LED-owego wskaźnika stanu i diody LED dla wybranego prądu ładowania.

Zalecane jest wtedy oczywiście sprawdzenie instalacji elektrycznej z uwagi na bezpieczeństwo ale UWAGA:
"błąd ten można potwierdzić i rozpocząć ładowanie"
Takie działanie umożliwia pracę np. w Norwegii gdzie przeważają sieci energetyczne bez uziemienia.

Po potwierdzeniu tego błędu EVSE NRGkick stale informuje o problemie poprzez miganie zielonego LED-owego wskaźnika stanu.

Więc generalnie jak widać nie trzeba nic grzebać w instalacji i można rozpocząć ładowanie. W ogóle grzebanie w np. czyjejś instalacji jest niedopuszczalne. My osobiście nie zalecamy ładowania w takich przypadkach bo instalacja nie jest w 100% sprawna i lepiej spróbować skorzystać z innego gniazdka.
BEZPIECZEŃSTWO NAJWAŻNIEJSZE ! ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-22, 10:49   

PatrykS napisał/a:
Eh, i jak tu ufać że to bezpieczne jak nawet uziemienia nie sprawdzają poprawnie :-(

Przy prawidłowym połączeniu Kopp robi test uziemienia , jesli wyskakuje nam błąd na EVSE to możemy bezapelacyjnie stwierdzić że dana instalacja nie jest instalacją bezpieczną pod względem jakości uziemienia.
Podpięcie w takim momencie Koppa bez podłączenia PE pozwoli nam na naładowywanie EV.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 96
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-07-22, 11:57   

"OpenEVSE sprawdza podłoże podczas włączania zasilania i stale monitoruje obecność odpowiedniej masy ochronnej podczas pracy. Jeśli ziemia zostanie utracona ładowanie zostanie przerwane" -Takie zabezpieczenia są konieczne w przypadku swojej ,sprawdzonej instalacji ?
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 188

Wysłany: 2019-07-22, 12:41   

EVSE Kopp nie chciała zastartować na żadnej instalacji elektrycznej w kilku lokalizacjach, w tym w 2 nowych domach z prawidłową instalację elektryczną, w tym PE. Nie wiem o co chodzi z tą ładowarką ale mogę tylko potwierdzić obiegową opinię, że jest zdecydowanie nadwrażliwa na problemy z uziemieniem.
W związku z powyższym zupgrade'owałem ją o takie wymyślne urządzenie jak https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=22702&controller=product (bez uziemienia rzecz jasna) i moje problemy z ładowaniem się zakończyły. Jedyne realne rozwiązanie, teoretycy mogą zacząć prognozować kiedy mnie porazi.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-22, 14:50   

A jaki samochód posiadasz czy ładujesz?
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 120
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2019-07-22, 15:23   

jas_pik napisał/a:
Jeśli masz EVSE Kopp to możesz spróbować zamiany fazy(L) z N oraz próby podłączenia bez uziemienia (PE).
Jak czasami muszę się podładować w dziwnych lokalizacjach ze starą instalacją to EVSE Kopp'a zadziała właśnie tak. ( mam taki przedłużacz ogrodniczy bez przewodu ochronnego i czasami pomaga. Sprawdzone w "trojaczkach" , Smart pod tym względem jest wybredny :)


No to mój chinol jest nieczuły na takie modyfikacje :( Tzn nie pomaga zmiana fazy, nie pomaga odłączenie uziemienia. Nic to - zostaje mi raz pojechać do znajomych Leafem i albo sie uda u nich naładować, albo trzeba będzie postać na wolnej ładowarce, żeby sie do pierwszej szybkiej dotoczyć.

A jak sie sprawują oryginalne evse Nissana? Też są takie czułe na jakość instalacji elektrycznej? Bo to wygląda dość nieciekawie dla przeciętnego użytkownika - niby mamy dostęp do gniazdka 230V, ale pewności czy się naładujemy brak.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-22, 17:17   

czerwonyszlak napisał/a:
Takie zabezpieczenia są konieczne w przypadku swojej ,sprawdzonej instalacji ?
A skąd biedne EVSE ma wiedzieć, że jest podłączone do Twojej sprawdzonej instalacji? W każym bądź razie jak jest sprawny to w Twojej sprawdzonej też zadziała.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1719
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-07-22, 19:46   

RadekNet napisał/a:

A jak sie sprawują oryginalne evse Nissana? Też są takie czułe na jakość instalacji elektrycznej? Bo to wygląda dość nieciekawie dla przeciętnego użytkownika - niby mamy dostęp do gniazdka 230V, ale pewności czy się naładujemy brak.


Jak wyżej pisałem, działa bez zabezpieczenia, ale u mnie nie ma bolca czy dziurki :mrgreen: Więc trójniczek z wywierconą ślepą dziurką lepiej wozić gdyby coś było nie tak.
Na samym N i L fabryczna działa.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12