Miały być dopłaty a jednak ich niema. |
Autor |
Wiadomość |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-21, 21:10
|
|
|
Cav napisał/a: | Bronek napisał/a: | Nawigacja fakt ...bez sensu. Tym bardziej ,że aktualizowana chyba raz na 10 lat ? |
Navi jest od Tom Toma obecnie - to najlepszy dostawca map na świecie.
Aktualizacje ma co 3 miesiące.
W starociach (czyli egzemplarzach sprzed 2019 roku) może faktycznie już ich nie aktualizują. |
JAKOŚ NIE MAM OD DWÓCH LAT.
SALON NISSANA nic nie wiedział o aktualizacjach Pytanie czy nie ma ? Czy salon do kitu?
Nawet kilka razy spytałm , tak dla jaj , ale nie wnikałem jak zobaczłem tą lipę. Odpowiedź
Nissana zawsze jedna : nie ma
A ta nawigacja nawet jakby byla ze złota, to niestety nie jest online i korków nie ominie itd . Sama obsługa czyli interfejs auta paskudny.
Nie te czasy by aktualizować jakimis kartami , pendrivami itp . To prehistoria.
Druga sprawa po co w leafie nawigacja jak On po oklicznych krzakach jeno jeździ . |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-07-21, 21:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-21, 21:15
|
|
|
Bronek napisał/a: | Cav napisał/a: | Bronek napisał/a: | Nawigacja fakt ...bez sensu. Tym bardziej ,że aktualizowana chyba raz na 10 lat ? |
Navi jest od Tom Toma obecnie - to najlepszy dostawca map na świecie.
Aktualizacje ma co 3 miesiące.
W starociach (czyli egzemplarzach sprzed 2019 roku) może faktycznie już ich nie aktualizują. |
JAKOŚ NIE MAM OD DWÓCH LAT.
SALON NISSANA NIC NIE WIE
Nawet kilka razy spytałm , tak dla jaj . Odpowiedź Nissana jedna nie ma . Teraz nie wiem .
ta nawigacja nawet jakby byla ze złota to niestety nie jest on line i korków nie ominie itd .
|
No właśnie jest online i ominie.
Mam prawie taką samą w Konie i działa bardzo dobrze.
Brakuje tylko ostrzegania przed suszarkami.
Pierwsze co sprawdziłem w nowym Leafie, to to, czy ma na pokładzie TomToma.
Starsze wersje faktycznie nie nadawały się do niczego. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-21, 21:24
|
|
|
Ok. U mnie lipa . Z Google przynajmniej pogadam W Tesli to samo.
Wystarczy powiedzieć odpowiednio i mam listę celów lub ten właściwy .. No ale nieważne w moim Leafie jest gowno. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-21, 22:15
|
|
|
Jakie mocniejsze ładowanie w konie? DC tak samo 50kW, AC tak samo 7,2kW. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1900 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-21, 22:33
|
|
|
Może chódzi o to, że chademo najczęściej są 40 kWh,
bo kabełki takie dają, a CCS często ponad 50 kWh do 100.
Dalej to kwestia krzywej ładowania lub ile czasu zajmie
od 10-90%, wówczas można wyliczyć średnią mocy.
Z Tesli 3 wiem, że przy CCS 100kW średnia jest 60 kW.
Przy większych mocach jak 100 kW np. SC jest sporo lepiej.
W Zoe Q przy Typ2 40 kW (DC) wychodzi średnia 33 kW.
W wersji R 20 kW (DC) ciągnie od 10-90% 20 kW. |
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-07-22, 08:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-21, 22:47
|
|
|
Kona z baterią 40kWh ma DC 50kW (realnie mniej), więc maksymalna moc stacji ładowania nie ma znaczenia. Krzywą gdzieś widziałem (chyba u Bjorna) i szału nie ma. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-21, 23:40
|
|
|
vwir napisał/a: | Jakie mocniejsze ładowanie w konie? DC tak samo 50kW, AC tak samo 7,2kW. |
Leaf w std ma 3,6 kW. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-22, 07:59
|
|
|
Tu nasz forumowicz prezentuje
https://youtu.be/zh5Z1180-jU |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-22, 08:03
|
|
|
On tak tu prezentuje, jak liczy zużycie prądu.
Czyli zaczyna od momentu, gdy już wykonał 90% pracy (albo odpowiednio już wykonał czynności powodujące największe zużycie energii). |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-22, 09:03
|
|
|
Nie kumam ale rozumiem
Sam podpinam do kabla smarrfon i od razu mam Android i to nie po to by nawigować ,ale Spotify i smsy plus telefon .
O wiele sprawniej z nim niż z systemem Nissana .
Bo Nissan nie obsluguje naszego jezyka .
A jak zmienisz interfejs na polski to dupa z gadaniem po angielsku . Komend Nissan nie slucha
A W ANDROID AUTO PRZYCISK WYWOLANIA MOWY NA KIEROWNICY DZIAŁA !!!! W interfejsie polskim bez Androida nie .
czyli po nacisnieciu go powiem jaka bedzie pogoda to Asystent google mi odpowie .
Itd. Powiem proważ do Lidla to mi pokaze Lidle itd...
Wiec system Nissana jest.... Jest taki sobie.u nas. Spsób korzystania z nawigacji jakakolwiek by ona nie była jest do kitu Z wklepywaniem w malutka klawiaturke i podczas jazdy np . nie te czasy nie ten czas . Owszem mozna i papierowe mapy jak ktos lubi .
Ja probowałem ale Leaf ma to do niczego. Wg mnie.
Walcz jak lubisz |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-22, 09:18
|
|
|
To fakt. Podpięcie telefonu i położenie w dedykowanym miejscu zajmuje mi jakieś trzy sekundy. Kabel do usb w aucie ma wpięty cały czas. A potem ruszam i w czasie jazdy głosowo wszystko obsługuję. Gdybym miał (jak dziesięć lat temu) wklepywać adres na klawiaturce ekranowej to trwałoby to znaaacznie dłużej. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-22, 09:56
|
|
|
Bronek napisał/a: |
Ja probowałem ale Leaf ma to do niczego. Wg mnie.
Walcz jak lubisz |
Masz zupełnie inną, starą wersję systemu, inny program, innego producenta, więc Twoje doświadczenia są nieprzydatne w opiniowaniu aktualnie stosowanych rozwiązań. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-22, 10:00
|
|
|
vwir napisał/a: | To fakt. Podpięcie telefonu i położenie w dedykowanym miejscu zajmuje mi jakieś trzy sekundy. |
To ja go kilka razy dłużej wyjmuję, odblokowuję, uruchamiam internety, więc wolę tego nie robić, przy każdym wejściu i wyjściu z samochodu
Telefon jest do dzwonienia, do nawigowania nawigacja, a do przeglądania internetów komputer.
Inaczej wszystko niby działa, ale byle jak, albo i wcale - gdy się okaże że telefon nie potrafi w danym miejscu gps złapać.
Jedno co by mnie skłoniło do skorzystania z AA to obsługa yanosika w tym programie, bo i tak go w trasie włączam (ale to już podczas jazdy najczęściej, więc dodatkowego czasu nie zabiera).
Ale jej nie ma, więc AA nie jest mi do niczego potrzebny (dopóki mam w aucie sensowną nawigację). |
Ostatnio zmieniony przez Cav 2020-07-22, 11:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-22, 10:35
|
|
|
Odpalasz nawigację przy każdym wejściu do auta? |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-22, 11:43
|
|
|
vwir napisał/a: | Odpalasz nawigację przy każdym wejściu do auta? |
Nie - sama się odpala, nie muszę nic naciskać.
I tak - praktycznie wszędzie gdzie jadę, chcę jechać trasą bez korków. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-22, 12:11
|
|
|
vwir napisał/a: |
Masz android auto. Po co Ci ta nawigacja?
|
Kolejny powód:
https://elektrowoz.pl/porady/aplikacja-hyundai-bluelink-dostepna-w-polsce-od-17-lipca-dla-kony-electric-no-wreszcie/
"Obie aplikacje umożliwiają:
sprawdzenie dzienników podróży, przejechanego dystansu i średnich szybkości z rozbiciem na dni i trasy,
zlokalizowanie samochodu (drugi ekran od lewej),
sprawdzenie stanu naładowania baterii i prognozowanego zasięgu (błękitne koło na mapie),
uruchomienie lub wyłączenie klimatyzacji,
zamknięcie lub otwarcie samochodu,
zakończenie lub rozpoczęcie ładowania."
Dla wersji radia bez nawigacji nic z tych przydatnych w elektryku rzeczy nie będziesz miał. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-22, 12:34
|
|
|
No z tej listy sens ma zlokalizowanie samochodu i załączenie klimatyzacji. Brak tych rzeczy to duuuży minus. Coś za coś - leaf to gorsza technologia baterii i więcej bajerów, a kona to lepsza technologia baterii kosztem bajerów. Kto co lubi. Widziałem dzisiaj na żywo konę i na pewno bym się nie zamienił za leafa. To morze czarnego plastiku naokoło auta wygląda paskudnie, szczególnie z tyłu. Ale gusta są jakie są i komuś może się to bardziej podobać. Obiektywnie rzecz biorąc kona wcale nie jest złym wyborem. Warto rozważyć. Ale to nie jest tak, że jest leaf-kilerem. Są na równi. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-22, 12:39
|
|
|
vwir napisał/a: | No z tej listy sens ma zlokalizowanie samochodu i załączenie klimatyzacji. Brak tych rzeczy to duuuży minus. Coś za coś - leaf to gorsza technologia baterii i więcej bajerów, a kona to lepsza technologia baterii kosztem bajerów. Kto co lubi. Widziałem dzisiaj na żywo konę i na pewno bym się nie zamienił za leafa. To morze czarnego plastiku naokoło auta wygląda paskudnie, szczególnie z tyłu. Ale gusta są jakie są i komuś może się to bardziej podobać. Obiektywnie rzecz biorąc kona wcale nie jest złym wyborem. Warto rozważyć. Ale to nie jest tak, że jest leaf-kilerem. Są na równi. |
I pod tym mogę podpisać - oba auta mają swoje plusy, Leaf głównie cenę, wyposażenie i rozmiary, a Kona lepszą technologię baterii (chłodzenie).
Dzisiaj jadę na jazdę próbną Koną i podejmę ostateczną decyzję. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-22, 19:24
|
|
|
vwir napisał/a: |
Wersja uboższa niż w leafie (nie ma aktywnego tempomatu, podgrzewania foteli, podgrzewania kierownicy, kamer 360 stopni). Ale z drugiej strony mamy auto z 2020 roku (a nie 2019 jak leaf), z chłodzonymi akumulatorami i mniejszym zużyciem energii niż w leafie. |
Latem.
Kona nie ma raczej pompy ciepła, Leaf ma, więc zimą może być dokładnie odwrotnie.
Do tego baterie mocno jej wystają w dół pod podwoziem i obniżają prześwit chyba nawet poniżej 15 cm.
Więc fakt bycia suv'em też bierze w łeb.
Na oko wyglądała że prześwit ma identyczny jak stojący obok Ioniq.
Jej sylwetka w takim układzie to ściema - co z tego że próg masz wysoko, jak 20 cm głębiej (w sensie bardziej na środku podwozia) coś (bardzo drogiego) wystaje na 5 cm, nawet na polną drogę strach będzie tym zjechać....
Jestem coraz bardziej sceptyczny do tego auta, a do tego nikt mi nie umie powiedzieć, czy da się zamienić nawigację z radiem między egzemplarzami (moim obecnym i elektrycznym). |
|
|
|
 |
Ekolega
BMW i3 94ah

Wiek: 43 Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-07-22, 20:59
|
|
|
Ja jak przeczytalem ze leaf w upale moze juz po jednym ladowaniu wpasc w rapidgate, to dziekuje tym od dotacji ze sie w niego nie wpakowalem.
Teraz zdecydowanie wybral bym kone.. |
|
|
|
 |
papamila2
papamila
Dołączył: 15 Paź 2019 Posty: 106
|
Wysłany: 2020-07-22, 21:46
|
|
|
no dobra, przyznam się,
zadzwoniłem z pytaniami co, jak i kedy ? do dealera Hyundaia
okazało się że z tych promocyjnych 70 aut kilka sztuk już jest na celnym,
reszta będzie w listopadzie, oni (dealer MARGO) capneli 4 z tych gotowców (2 białe i 2 szare)
........kupiłem a żona wybrała białą (druga też już poszła)
Żadnych możliwoiści w doposażeniu, po prostu awizowana wersja STYLE
no, obiecali prezencik
odbiór za 10 dni, wtedy napiszę więcej bo nawet nie widziałem na żywo wersji elektrycznej
Info dla zainteresowanych:dotacja nie należy się do aut kupowanych na firmę, również
jakiekolwiek wprowadzenie w środki trwałe wyklucza dotację
tym samym mój ZOE z 17r z przebiegiem 48.000 przeznaczam do sprzedaży
kupiony od P. Krzysztofa Ciary z Otwocka
tel 600-028-837 |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-22, 22:19
|
|
|
Ekolega napisał/a: | Ja jak przeczytalem ze leaf w upale moze juz po jednym ladowaniu wpasc w rapidgate, to dziekuje tym od dotacji ze sie w niego nie wpakowalem.
Teraz zdecydowanie wybral bym kone.. |
Pisałem wielokrotnie - leaf 40kWh nadaje się na wyjazdy do 350-400km (jedno ładowanie). Na dalsze wyjazdy jest uciążliwy. Jeśli to wyjazd raz w roku na wakacje to ujdzie, ale jeśli często mamy wyjazdy ponad 400km to nie jest to dobry wybór. Wtedy raczej kona. |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 248 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2020-07-22, 22:42
|
|
|
vwir napisał/a: | Pisałem wielokrotnie - leaf 40kWh nadaje się na wyjazdy do 350-400km (jedno ładowanie). Na dalsze wyjazdy jest uciążliwy. Jeśli to wyjazd raz w roku na wakacje to ujdzie, ale jeśli często mamy wyjazdy ponad 400km to nie jest to dobry wybór. Wtedy raczej kona. |
I to najlepiej w wersji 64 kWh |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2081 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-22, 22:55
|
|
|
Wątek jest o autach pod dopłaty. Ani leaf ani kona z baterią 62-64kWh się nie załapią. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 930 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-23, 06:57
|
|
|
vwir napisał/a: |
Pisałem wielokrotnie - leaf 40kWh nadaje się na wyjazdy do 350-400km (jedno ładowanie). Na dalsze wyjazdy jest uciążliwy. Jeśli to wyjazd raz w roku na wakacje to ujdzie, ale jeśli często mamy wyjazdy ponad 400km to nie jest to dobry wybór. Wtedy raczej kona. |
Ale wygląda że to jedyny powód aby ją kupić, a nie leafa... |
|
|
|
 |
|