SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Miały być dopłaty a jednak ich niema.
Autor Wiadomość
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-07-21, 21:10   

Cav napisał/a:
Bronek napisał/a:
Nawigacja fakt ...bez sensu. Tym bardziej ,że aktualizowana chyba raz na 10 lat ?


Navi jest od Tom Toma obecnie - to najlepszy dostawca map na świecie.
Aktualizacje ma co 3 miesiące.

W starociach (czyli egzemplarzach sprzed 2019 roku) może faktycznie już ich nie aktualizują.

JAKOŚ NIE MAM OD DWÓCH LAT.
SALON NISSANA nic nie wiedział o aktualizacjach :mrgreen: Pytanie czy nie ma ? Czy salon do kitu?

Nawet kilka razy spytałm , tak dla jaj , ale nie wnikałem jak zobaczłem tą lipę. Odpowiedź
Nissana zawsze jedna : nie ma
A ta nawigacja nawet jakby byla ze złota, to niestety nie jest online i korków nie ominie itd . Sama obsługa czyli interfejs auta paskudny.
Nie te czasy by aktualizować jakimis kartami , pendrivami itp . To prehistoria.
Druga sprawa po co w leafie nawigacja jak On po oklicznych krzakach jeno jeździ .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-07-21, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-21, 21:15   

Bronek napisał/a:
Cav napisał/a:
Bronek napisał/a:
Nawigacja fakt ...bez sensu. Tym bardziej ,że aktualizowana chyba raz na 10 lat ?


Navi jest od Tom Toma obecnie - to najlepszy dostawca map na świecie.
Aktualizacje ma co 3 miesiące.

W starociach (czyli egzemplarzach sprzed 2019 roku) może faktycznie już ich nie aktualizują.

JAKOŚ NIE MAM OD DWÓCH LAT.
SALON NISSANA NIC NIE WIE :mrgreen:

Nawet kilka razy spytałm , tak dla jaj . Odpowiedź Nissana jedna nie ma . Teraz nie wiem .
ta nawigacja nawet jakby byla ze złota to niestety nie jest on line i korków nie ominie itd .


No właśnie jest online i ominie.
Mam prawie taką samą w Konie i działa bardzo dobrze.
Brakuje tylko ostrzegania przed suszarkami.

Pierwsze co sprawdziłem w nowym Leafie, to to, czy ma na pokładzie TomToma.

Starsze wersje faktycznie nie nadawały się do niczego.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-07-21, 21:24   

Ok. U mnie lipa . Z Google przynajmniej pogadam W Tesli to samo.
Wystarczy powiedzieć odpowiednio i mam listę celów lub ten właściwy .. No ale nieważne w moim Leafie jest gowno.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2092
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-21, 22:15   

Jakie mocniejsze ładowanie w konie? DC tak samo 50kW, AC tak samo 7,2kW.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1909
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-21, 22:33   

Może chódzi o to, że chademo najczęściej są 40 kWh,
bo kabełki takie dają, a CCS często ponad 50 kWh do 100.
Dalej to kwestia krzywej ładowania lub ile czasu zajmie
od 10-90%, wówczas można wyliczyć średnią mocy.
Z Tesli 3 wiem, że przy CCS 100kW średnia jest 60 kW.
Przy większych mocach jak 100 kW np. SC jest sporo lepiej.
W Zoe Q przy Typ2 40 kW (DC) wychodzi średnia 33 kW.
W wersji R 20 kW (DC) ciągnie od 10-90% 20 kW.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-07-22, 08:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2092
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-21, 22:47   

Kona z baterią 40kWh ma DC 50kW (realnie mniej), więc maksymalna moc stacji ładowania nie ma znaczenia. Krzywą gdzieś widziałem (chyba u Bjorna) i szału nie ma.
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-21, 23:40   

vwir napisał/a:
Jakie mocniejsze ładowanie w konie? DC tak samo 50kW, AC tak samo 7,2kW.


Leaf w std ma 3,6 kW.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-07-22, 07:59   

Tu nasz forumowicz prezentuje
https://youtu.be/zh5Z1180-jU
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-22, 08:03   

Bronek napisał/a:
Tu nasz forumowicz prezentuje
https://youtu.be/zh5Z1180-jU


On tak tu prezentuje, jak liczy zużycie prądu.
Czyli zaczyna od momentu, gdy już wykonał 90% pracy (albo odpowiednio już wykonał czynności powodujące największe zużycie energii).
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-07-22, 09:03   

Nie kumam ale rozumiem :lol:
Sam podpinam do kabla smarrfon i od razu mam Android i to nie po to by nawigować ,ale Spotify i smsy plus telefon .
O wiele sprawniej z nim niż z systemem Nissana .
Bo Nissan nie obsluguje naszego jezyka .
A jak zmienisz interfejs na polski to dupa z gadaniem po angielsku . Komend Nissan nie slucha

A W ANDROID AUTO PRZYCISK WYWOLANIA MOWY NA KIEROWNICY DZIAŁA !!!! W interfejsie polskim bez Androida nie .
czyli po nacisnieciu go powiem jaka bedzie pogoda to Asystent google mi odpowie .
Itd. Powiem proważ do Lidla to mi pokaze Lidle itd...
Wiec system Nissana jest.... Jest taki sobie.u nas. Spsób korzystania z nawigacji jakakolwiek by ona nie była jest do kitu Z wklepywaniem w malutka klawiaturke i podczas jazdy np . nie te czasy nie ten czas . Owszem mozna i papierowe mapy jak ktos lubi .
Ja probowałem ale Leaf ma to do niczego. Wg mnie.
Walcz jak lubisz :kufel
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2092
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-22, 09:18   

To fakt. Podpięcie telefonu i położenie w dedykowanym miejscu zajmuje mi jakieś trzy sekundy. Kabel do usb w aucie ma wpięty cały czas. A potem ruszam i w czasie jazdy głosowo wszystko obsługuję. Gdybym miał (jak dziesięć lat temu) wklepywać adres na klawiaturce ekranowej to trwałoby to znaaacznie dłużej.
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-22, 09:56   

Bronek napisał/a:

Ja probowałem ale Leaf ma to do niczego. Wg mnie.
Walcz jak lubisz :kufel


Masz zupełnie inną, starą wersję systemu, inny program, innego producenta, więc Twoje doświadczenia są nieprzydatne w opiniowaniu aktualnie stosowanych rozwiązań.
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-22, 10:00   

vwir napisał/a:
To fakt. Podpięcie telefonu i położenie w dedykowanym miejscu zajmuje mi jakieś trzy sekundy.


To ja go kilka razy dłużej wyjmuję, odblokowuję, uruchamiam internety, więc wolę tego nie robić, przy każdym wejściu i wyjściu z samochodu
Telefon jest do dzwonienia, do nawigowania nawigacja, a do przeglądania internetów komputer.
Inaczej wszystko niby działa, ale byle jak, albo i wcale - gdy się okaże że telefon nie potrafi w danym miejscu gps złapać.

Jedno co by mnie skłoniło do skorzystania z AA to obsługa yanosika w tym programie, bo i tak go w trasie włączam (ale to już podczas jazdy najczęściej, więc dodatkowego czasu nie zabiera).
Ale jej nie ma, więc AA nie jest mi do niczego potrzebny (dopóki mam w aucie sensowną nawigację).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2020-07-22, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2092
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-22, 10:35   

Odpalasz nawigację przy każdym wejściu do auta?
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-22, 11:43   

vwir napisał/a:
Odpalasz nawigację przy każdym wejściu do auta?


Nie - sama się odpala, nie muszę nic naciskać.
I tak - praktycznie wszędzie gdzie jadę, chcę jechać trasą bez korków.
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-22, 12:11   

vwir napisał/a:

Masz android auto. Po co Ci ta nawigacja?


Kolejny powód:
https://elektrowoz.pl/porady/aplikacja-hyundai-bluelink-dostepna-w-polsce-od-17-lipca-dla-kony-electric-no-wreszcie/

"Obie aplikacje umożliwiają:

sprawdzenie dzienników podróży, przejechanego dystansu i średnich szybkości z rozbiciem na dni i trasy,
zlokalizowanie samochodu (drugi ekran od lewej),
sprawdzenie stanu naładowania baterii i prognozowanego zasięgu (błękitne koło na mapie),
uruchomienie lub wyłączenie klimatyzacji,
zamknięcie lub otwarcie samochodu,
zakończenie lub rozpoczęcie ładowania."

Dla wersji radia bez nawigacji nic z tych przydatnych w elektryku rzeczy nie będziesz miał.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2092
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-22, 12:34   

No z tej listy sens ma zlokalizowanie samochodu i załączenie klimatyzacji. Brak tych rzeczy to duuuży minus. Coś za coś - leaf to gorsza technologia baterii i więcej bajerów, a kona to lepsza technologia baterii kosztem bajerów. Kto co lubi. Widziałem dzisiaj na żywo konę i na pewno bym się nie zamienił za leafa. To morze czarnego plastiku naokoło auta wygląda paskudnie, szczególnie z tyłu. Ale gusta są jakie są i komuś może się to bardziej podobać. Obiektywnie rzecz biorąc kona wcale nie jest złym wyborem. Warto rozważyć. Ale to nie jest tak, że jest leaf-kilerem. Są na równi.
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-22, 12:39   

vwir napisał/a:
No z tej listy sens ma zlokalizowanie samochodu i załączenie klimatyzacji. Brak tych rzeczy to duuuży minus. Coś za coś - leaf to gorsza technologia baterii i więcej bajerów, a kona to lepsza technologia baterii kosztem bajerów. Kto co lubi. Widziałem dzisiaj na żywo konę i na pewno bym się nie zamienił za leafa. To morze czarnego plastiku naokoło auta wygląda paskudnie, szczególnie z tyłu. Ale gusta są jakie są i komuś może się to bardziej podobać. Obiektywnie rzecz biorąc kona wcale nie jest złym wyborem. Warto rozważyć. Ale to nie jest tak, że jest leaf-kilerem. Są na równi.


I pod tym mogę podpisać - oba auta mają swoje plusy, Leaf głównie cenę, wyposażenie i rozmiary, a Kona lepszą technologię baterii (chłodzenie).

Dzisiaj jadę na jazdę próbną Koną i podejmę ostateczną decyzję.
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-22, 19:24   

vwir napisał/a:

Wersja uboższa niż w leafie (nie ma aktywnego tempomatu, podgrzewania foteli, podgrzewania kierownicy, kamer 360 stopni). Ale z drugiej strony mamy auto z 2020 roku (a nie 2019 jak leaf), z chłodzonymi akumulatorami i mniejszym zużyciem energii niż w leafie.


Latem.
Kona nie ma raczej pompy ciepła, Leaf ma, więc zimą może być dokładnie odwrotnie.
Do tego baterie mocno jej wystają w dół pod podwoziem i obniżają prześwit chyba nawet poniżej 15 cm.
Więc fakt bycia suv'em też bierze w łeb.
Na oko wyglądała że prześwit ma identyczny jak stojący obok Ioniq.
Jej sylwetka w takim układzie to ściema - co z tego że próg masz wysoko, jak 20 cm głębiej (w sensie bardziej na środku podwozia) coś (bardzo drogiego) wystaje na 5 cm, nawet na polną drogę strach będzie tym zjechać....

Jestem coraz bardziej sceptyczny do tego auta, a do tego nikt mi nie umie powiedzieć, czy da się zamienić nawigację z radiem między egzemplarzami (moim obecnym i elektrycznym).
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 43
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 268
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-22, 20:59   

Ja jak przeczytalem ze leaf w upale moze juz po jednym ladowaniu wpasc w rapidgate, to dziekuje tym od dotacji ze sie w niego nie wpakowalem.
Teraz zdecydowanie wybral bym kone..
 
 
papamila2
papamila

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 106
Wysłany: 2020-07-22, 21:46   

no dobra, przyznam się,
zadzwoniłem z pytaniami co, jak i kedy ? do dealera Hyundaia
okazało się że z tych promocyjnych 70 aut kilka sztuk już jest na celnym,
reszta będzie w listopadzie, oni (dealer MARGO) capneli 4 z tych gotowców (2 białe i 2 szare)
........kupiłem a żona wybrała białą (druga też już poszła)
Żadnych możliwoiści w doposażeniu, po prostu awizowana wersja STYLE
no, obiecali prezencik :mrgreen:
odbiór za 10 dni, wtedy napiszę więcej bo nawet nie widziałem na żywo wersji elektrycznej

Info dla zainteresowanych:dotacja nie należy się do aut kupowanych na firmę, również
jakiekolwiek wprowadzenie w środki trwałe wyklucza dotację


tym samym mój ZOE z 17r z przebiegiem 48.000 przeznaczam do sprzedaży
kupiony od P. Krzysztofa Ciary z Otwocka
tel 600-028-837
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2092
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-22, 22:19   

Ekolega napisał/a:
Ja jak przeczytalem ze leaf w upale moze juz po jednym ladowaniu wpasc w rapidgate, to dziekuje tym od dotacji ze sie w niego nie wpakowalem.
Teraz zdecydowanie wybral bym kone..


Pisałem wielokrotnie - leaf 40kWh nadaje się na wyjazdy do 350-400km (jedno ładowanie). Na dalsze wyjazdy jest uciążliwy. Jeśli to wyjazd raz w roku na wakacje to ujdzie, ale jeśli często mamy wyjazdy ponad 400km to nie jest to dobry wybór. Wtedy raczej kona.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 249
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-07-22, 22:42   

vwir napisał/a:
Pisałem wielokrotnie - leaf 40kWh nadaje się na wyjazdy do 350-400km (jedno ładowanie). Na dalsze wyjazdy jest uciążliwy. Jeśli to wyjazd raz w roku na wakacje to ujdzie, ale jeśli często mamy wyjazdy ponad 400km to nie jest to dobry wybór. Wtedy raczej kona.


I to najlepiej w wersji 64 kWh :-)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2092
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-22, 22:55   

Wątek jest o autach pod dopłaty. Ani leaf ani kona z baterią 62-64kWh się nie załapią.
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 948
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-23, 06:57   

vwir napisał/a:

Pisałem wielokrotnie - leaf 40kWh nadaje się na wyjazdy do 350-400km (jedno ładowanie). Na dalsze wyjazdy jest uciążliwy. Jeśli to wyjazd raz w roku na wakacje to ujdzie, ale jeśli często mamy wyjazdy ponad 400km to nie jest to dobry wybór. Wtedy raczej kona.


Ale wygląda że to jedyny powód aby ją kupić, a nie leafa...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12