SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczna pompa próżniowa
Autor Wiadomość
Piwoslaw 
Wszyscy się gapią


Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-04, 20:46   Elektryczna pompa próżniowa

Podczas konwersji układ hamulcowy zostaje w samochodzie, ale próżnia nie jest już wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową na silniku w przypadku diesla). Skąd wziąć pompę niezależną od silnika? Czy podłączyć pompę próżniową z diesla do silnika elektrycznego, czy są gotowe elektryczne pompy? Jak dobrać moc/wydajność czegoś takiego?

Czy pompa powinna cały czas chodzić (jak w samochodzie spalinowym), czy włączać/wyłączać się w pewnym przedziale (pod)ciśnienia? Czy są gotowe sterowniki, lub całe zestawy?
 
 
yarross 
Przekonany

Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 398
Skąd: Dębno
Wysłany: 2010-04-06, 09:37   

Wstawia się gotowy zespół podciśnieniowy - pompa próżniowa i zasobnik, sterowane to czujnikiem ciśnienia, pompa się włącza co jakiś czas.
Np. takie coś:
http://evcomponents.com/c...roduct_id=29792
W seryjnych samochodach pewnie rozpowszechni się wspomaganie elektryczne, tak jak kierownicy.
_________________
Zmieniłem zdanie. Zwiącholom nie należy płacić :)
 
 
Piwoslaw 
Wszyscy się gapią


Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-06, 21:16   

yarross napisał/a:
Wstawia się gotowy zespół podciśnieniowy - pompa próżniowa i zasobnik, sterowane to czujnikiem ciśnienia, pompa się włącza co jakiś czas.
Np. takie coś:
http://evcomponents.com/c...roduct_id=29792

Dzięki yarross:)
Trochę poszperałem i znalazłem opis kilku (wszystkie podobne, cena 250$-380$), wszystkie na stronach amerykańskich (produkcja chińska, oczywiście), nie znalazłem europejskich ani tym bardziej polskich. Za mała nisza?

yarross napisał/a:
W seryjnych samochodach pewnie rozpowszechni się wspomaganie elektryczne, tak jak kierownicy.

Część z tych, które znalazłem, reklamowane były jako wspomaganie hamulców dla superwypasionych silników turbosportowych, które same produkują za mało próżni.
Przerzucenie się na taki system i zdjęcie obciążającej silnik diesla pompy uwolniłoby troche mocy i zmniejszyłoby spalanie. Mnie obchodzi tylko to drugie, ale nie wiem czy jestem gotów wydać równowartość 1000PLN na to, nie licząc problemów ze sprowadzeniem. Ale jeśli kiedyś doczekamy się seryjnego montażu w samochodach, to cena spadnie.
 
 
Piwoslaw 
Wszyscy się gapią


Wiek: 39
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-07, 08:27   

Szperając dalej dowiedziałem się, że Priusy mają elektrycznie napędzany kompressor klimatyzacji, co nie tylko jest koniecznością przy wyłączającym się silniku, ale też oszczędniejsze i lżejsze niż kompresor napędzany paskiem z silnika. (How much current does the A/C compressor draw? - GreenHybrid - Hybrid Cars)
Ciekawe, czy takie rozwiązanie mają tzw. ekowersje samochodów z systemem start-stop?
Wracając do tematu - Czy Prius ma też elektryczną pompę próżniową? Skoro może funkcjonowac w wersji czysto elektrycznej, powinien mieć. Niestety, Priusy nie są u nas tak popularne jak w Japonii czy USA, więc szanse na znalezienie egzemplarza na szrocie są marne:(
 
 
yarross 
Przekonany

Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 398
Skąd: Dębno
Wysłany: 2010-04-07, 23:27   

Piwoslaw napisał/a:
Ale jeśli kiedyś doczekamy się seryjnego montażu w samochodach, to cena spadnie.

Masz na myśli takie coś?:
http://www.abspowerbrake.com/electrichppage.html
_________________
Zmieniłem zdanie. Zwiącholom nie należy płacić :)
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-21, 23:46   

Można znaleźć różne pompy na złomowiskach,np polonez z silnikiem citroena (diesel) miał pompkę membranową można do niej dołączyć silnik od wycieraczek lub podobny. Nie bardzo można używać pomp które są smarowane olejem z silnika. Jako zasobnik można użyć np stary syfon lub coś podobnego najlepiej z alu bo lekki, są butle do nurkowania z włókien, ale są drogie. Test jest prosty jak mamy butlę to ją odsysamy doprawie zera, jak się zmiażdży to znaczy że sie nie nadaje. Sądzę że ok 1l wystarczy.
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 277
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-01-22, 10:55   

Cytat:


Ja stosowałem pompy próżniowe mes-dea, o takie:

http://www.metricmind.com...v-vacuum-pumps/

Produckja szwajcarska, działają. Były stosowane m. in. w Thinku i wiekszości włoskich konwersji.
 
 
rs232 
EV Designer

Wiek: 55
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-02-04, 13:21   

Hej, ja polecam pompe z Audi A3 sam takiej uzywalem - oczywiscie elektryczna, teraz mam z Jaguara S-type bo jest troche slabsza, z A3 jest mega mocna :) , wszystko na 12V oczywiscie.
Mozna tez sie "bawic" z silnikiem i pompa mechaniczna tylko taki uklad sporo placu zabiera pod maska.

Tez sie przymierzalem do mes-dea ale cena mnie dobila, prawie 1k PLN za pompke - masakra.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
kondziu 

Wiek: 41
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-02-10, 11:14   

Ja mam z BMW też ma niezłą wydajność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11