SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stałem się pełnoprawnym użytkownikiem EV ;)
Autor Wiadomość
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-13, 21:07   Stałem się pełnoprawnym użytkownikiem EV ;)

Mialem brac leafa z dopłatą, ale rząd sie wypiał na mnie to ja sie wypiąłem na rząd... i sprowadzilem sobie fajne i3 z niemiec, wyprowadzając trochę euro poza nasze granice, a mogło zostać w Polsce...

Poniewaz są to moje pierwsze kroki z EV to opiszę swoją przygodę z powrotem autem na kołach z Niemiec do Polski.

Mielismy do pokonania 1075km, zalozenie bylo takie ze uzywamy stacji płatnych i nie patrzymy na koszty, i tak powrót na kołach BMW i3 94ah (32kW) miał być przygodą no i był !

Auto dostaliśmy naładowane na 100% choć 6 % baterii zużyliśmy testując auto przed zakupem.
Podpisanie dokumentów, odbiór i ruszamy, bezpieczne tankowania co ok 100-120km cos tam planowalem aplikacja ABRP ale słabo ona sie sprawdza jak ktoś jest nowicjuszem.

- Robimy 120km zostaje zasiegu na 45km, pierwsza stacja ładowania zlokalizowana na stacji shell przy autostradzie, pieknie czysto, duzy parking, nie dzialaja oczywiscie karty platnicze (mamy 5 roznych), nie dziala aplikacja w telefonie zadna z kilku posiadanych.
Przykladam pastylke greenway i TADA ! startuje, piekne ladowanie na poziomie 47kW, 32minuty ładowania minely tak szybko ze naprawde nie wiem jak to sie stalo, ruszamy z poziomem ok 94% dalej.

- przejezdzamy ok 100km i juz szukam stacji, pozostaly zasieg ok 55km, nie ruzykujemy jest drogo (0,79€ za 1 kW) ale jedziemy na stację IONITY przynajmniej bedzie pewnie i szybko. Tam mimo posiadanej aplikacji walka z sama aplikacja ktora dziala słabo, podłączamy, trzeba kartę obciążyć na 80€ i potem rozliczą, kase blokuje, wyswietla error na słupku i tyle. Są cztery słupki wiec mowie zobaczymy drugi, na drugim proponuje mi obciazenie kolejnych 80€ i rozliczenie po naladowaniu... rezygnuję.

- znajdujemy 15km dalej kolejna stację, nie sprawdzam na plugshare ze ludzie tam nie umieja jej odpalic. ja tez nie umiem, marnuje ok 20minut szukajac w necie i odjezdzam.

- zasieg maleje ale zwalniam do max 93km/h i jade z tirami, 15km dalej jest stacja innogy... niestety nie mamy takiej aplikacji, nie da sie zalozyc konta bedac obywatelem Polski, ale odpalam aplikacje NEXITY ktora uruchamia polskie stacje innogy, mimo iz nie mam tam podpietej karty, aplikacja informuje mnie ze ladowanie kosztuje 9,49€ za sesję, daje ok startuje !!! ufff... kamien z serca bo mielismy juz tylko 30km.
Ladujemy sie ok 40 minut do 96%

- kolejne kilometry i po 110km potrzebujemy sie naladowac bo zostalo 51km zasiegu. Ladowarka I.ON na jakims opustoszalym mopie, podlaczam kabel i mysle co tu zrobic zeby to ruszylo... 30 sekund czytam instrukcje (po niemiecku, a ja nie bardzo w tym jezyku) SAMO RUSZA !! i idzie piekne 47kW :D

- zajarany poprzednia ladowarka sprawdzam na mapie ze kolejna ladowarka I.ON jest za 100km jedziemy do niej... a tam zdziwko, slupek taki sam ale nijak niczym nie mozna go uruchomic. Szukamy innej w poblizu, kolejny slupek wyswietla ERROR i tyle, zostaje zasiegu 28km i serce zaczyna bic mocniej, bo do granicy tylko 85km a robi sie slabo z zasiegiem. Znajdujemy na plugshare jakis super slupek jedziemy. Na miejscu oczywiscie zadna karta ani rfid nie dziala. Odpalam plugsurfing i niby mozna nim zastartowac, daje START, na wyswietlaczu ladowarki z 10 razy wyswietla sie error i nic sie nie dzieje, daje w apce STOP i nagle ladowarka rusza i idzie pelna moca ok 47-48kW...
Nabija po 30 minutach na jakies 90% chce to zatrzymac, a tu zdziwienie, w aplikacji nie ma sladu o moim rozpoczetym ladowaniu, nie da sie rozpoczac ponownego bo wyswietla connection error, na slupku zadnego guzika STOP, zaden z guzikow do obslugi nie reaguje.. ladowarka caly czas laduje mijaja kolejne minuty, szukam w menu auta czy da sie zatrzymac ladowanie, i okazuje sie ze sie nie da... stres jest dość duży, jest godzina ok 21, mowie dzwonie na infolinie ze słupka, tam odbiera niemiec, ale nie mowi ani slowa po angielsku, kilka moich slow po niemiecku tylko go irytuje i sie rozlacza. FUCK ! co teraz... lekka panika. Bateria juz jest naladowana na 95% ale czas pozostaly to ok 25 minut i nie wiem co sie stanie jak dojdzie do 100%. Dzwonie do znajomego Niemca przekazuje mu dane zeby zadzwonil na infolinie i poprosil o odlaczenie. Nadle SRU, chyba naladowalo na 100%... nie wiem czy to napewno to ale ladowanie sie zakonczylo i da sie odlaczyc kabel.
Uciekamy do Polski, az sie boje po takich przygodach w Niemczech co bedzie u nas... po co mi to bylo moglem se wypozyczyc lawete i wrocic bez problemow.

Wjazd do Polski... i tutaj okazuje sie krótko, 5 x ladowania na greenway po przejechaniu ok 100km, kazde ladowanie ok 30-60minut (czasem do 100% bo spalismy w aucie).
Polska mnie zaskoczyla, sieć GW szeroka i jesli o mnie chodzi bezawaryjna.

Niemieckie ladowarki to kazda z innej parafii, kazda trzeba obslugiwac czyms innym, na kazdej jakis problem.

Docieramy do domu z 10% zasiegu (ale ostatnie 100km jechalem srednio 130km/h), z ciekawostek, przez 9 ładowań nie spotkałem na stacji żadnego innego elektryka.

Z całej drogi finalnie jestem zadowolony, ale stresu było. Auto po przejechaniu ponad 1000km mnie jeszcze bardziej oczarowalo.

Mogę się ponownie przywitać na forum, jako pełnoprawny użytkownik :)
 
 
j123 
BMW i3 94Ah REX

Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 28
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-13, 21:37   

Gratuluje. Ja dla ograniczenia emocji mam REXa.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1823
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-13, 21:39   

Gratulacje :kufel
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2965
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-13, 21:40   

Gratulacje - w końcu masz upragnione EV :)
Dobrze że zdążyłeś wrócić przed zamknięciem granic i konieczności 14 dniowej kwarantanny .
Ale teraz nie wiem czy uda Cisię zarejestrować skoro większość urzedów będzie nieczynna.
Ubezpiecz na razie na VIN na 30 dni i jeździj.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1553
Wysłany: 2020-03-14, 00:19   

Gratulacje! Tes wyznaje zasade, ze nie ma co czekac, trzeba jezdzic!:)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 356
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-03-14, 06:32   

Gratulacje i zadowolenia z zakupu. Co do podróży po Niemczech to mam dokładnie te same doświadczenia i pomimo, że ładowarek jest tam multum to zawsze jest niepewność. W twoim przypadku jest jeszcze lepiej bo masz CCSa, a z chadamo jest tam nieciekawie. Wspomnienia za to pozostają na lata, a jak auto będzie niezawodne to wynagrodzi Ci ten stres. Najważniejsze, że pomimo krętactwa ze strony państwa nie odpuściłeś i masz EV- wielki szacun.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-14, 14:34   

A ktos wie jak wyglada procedura w sprawie akcyzy na elektryka ?
Skladam normalny wniosek o zaswiadczenie o zaplate akcyzy i dolaczam do niego wniosek o zwolnienie czy jak ? Gdzies widzialem taki wniosek o zwolnienie, ale nijak nie moge go teraz znalezc, podpowiecie ?
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 732
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-14, 14:54   Re: Stałem się pełnoprawnym użytkownikiem EV ;)

Ekolega napisał/a:
Mialem brac leafa z dopłatą, ale rząd sie wypiał na mnie to ja sie wypiąłem na rząd... i sprowadzilem sobie fajne i3 z niemiec, wyprowadzając trochę euro poza nasze granice, a mogło zostać w Polsce...


Fajny kolor.
Jak się tam kształtują ceny i3, i ile Ty zapłaciłeś za jaki rocznik?
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-14, 16:06   

Rocznik 2017, ceny zaleznie od wyposazenia 20000-24000€
U nas ciezko znalezc cos przyzwoitego za mniej niz 120000, a z takim wyposazeniem jak ja kupilem sa dwa za ponad 128000.-
Mi najbardziej zalezalo na otwieranym dachu, tych jest malo.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1885
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-14, 19:33   

Ekolega napisał/a:
A ktos wie jak wyglada procedura w sprawie akcyzy na elektryka ?
Skladam normalny wniosek o zaswiadczenie o zaplate akcyzy i dolaczam do niego wniosek o zwolnienie czy jak ? Gdzies widzialem taki wniosek o zwolnienie, ale nijak nie moge go teraz znalezc, podpowiecie ?


http://forum.samochodyele...opic.php?t=3097
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-16, 11:46   

Dla tych co nie wiedza, od zdaje sie 1.03.2020 mozna taki wniosek o zwolnienie z akcyzy zlozyc przez https://puesc.gov.pl/

W e-formularze wypelniamy AKCUS_v3 : Deklaracja uproszczona dla podatku akcyzowego

Tam wypelniamy wszystko i zaznaczamy samochod elektryczny.
Podpisujemy np. kwota z zeznania za ubiegly rok. i wysylamy.
Po paru minuach sprawdzilem i przez ten system dostalem status dla mojego VIN:



"Zwolnienie od podatku akcyzowego – samochód elektryczny/napędzany wodorem"
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 308
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-03-17, 08:35   

Cieszę się, że dojechałes na kołach bo już się bałem, że będę miał Ciebie na sumieniu. ;)
Pozdr. Bmwi3citycar
 
 
Yossarian 
Nissan Leaf 2019


Dołączył: 05 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-03-24, 17:30   

Mam EV od dwóch miesięcy, przejechałem 10 000 km i stwierdzam że póki nie wymyśla czegoś lepszego zawsze będę jeździł elektrykiem. Ale nie nadaje się on w trasę. Każdy wyjazd dalej niż jedno ładowanie po drodze to katorga, a to też pod warunkiem że w pobliżu zaplanowanej do ładowania stacji jest jakaś rezerwowa. Nie twierdzę że się nie da, jechałem parę razy trasę 1000 km i nigdy już się nie wybiorę. Diesel wiecznie żywy będzie, na moim podwórku.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1633
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-24, 19:55   

Ty zależy jaki elektryk, bo są takie co męczą.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 41
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 425
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-25, 08:28   

No sądząc po opisie w avatarze kolegi to NISSAN LEAF czyli kwintesencja tego co najgorsze w EV na trasę ( rapidgate i coldgate ) do tego ładowanie z DC mizerne i zasiegi na dostępnych 36kwh też mizerne ale jak się dobrze kupi jako 2nd hand to fajne auto. Z dopłatami było by najlepsze na rynku . Za cene 120-150 tys są dużo fajniejsze auta w tym przedziale cenowym.
 
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1633
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-25, 09:02   

Tez tak myślałem, ale mowa o wadach Leaf wzbudza spore emocje.
Obecnie jeżdżę monitorując temperaturę baterii i widzę te zależności.
Nissanami po ładowaniu i latem należy jeździć bez rekuperacji.
Reno ZE40 zimą, należy ładować przed trasa lub jeździć ostro (przyspieszać
I rekuperować), bo zimą nie dogrzewa baterii (tylko do 5 stopni).
Ŕóżnica w prądzie ładowania może być spora, dla 0 stopni 10 kw dla
25 stopni. 43 kW (nie dotyczy wersji R z baterią 22 kWh moc od 12st)
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 732
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-25, 10:37   

KilleR.racer napisał/a:
No sądząc po opisie w avatarze kolegi to NISSAN LEAF
[...]
Za cene 120-150 tys są dużo fajniejsze auta w tym przedziale cenowym.


A konkretniej jakie?
O Soulu wiem, ale coś jeszcze?
 
 
Yossarian 
Nissan Leaf 2019


Dołączył: 05 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-03-25, 10:50   

Problem Leafów to jeszcze nie najgorsze ograniczenie, przynajmniej zimą, nie wiem jak to wygląda w lecie i pewnie się nie dowiem. Dla mnie największym problemem jest niepewność czy w ogóle się załaduje. Jadąc w trasę nigdy nie mam pewności czy stacja ładowania będzie sprawna i wolna. Trzeba planować jak pilot lotnisko zapasowe. Sprowadza się to do tego, że trzeba wyjechać dużo dużo wcześniej aby mieć pewność dotarcia o określonej porze. Trasa Cieszyn - W-wa i powrót którą zrobiłem 4 razy zajmowała wraz z ładowaniami zawsze 13 h, bez wzgledu na to czy jechałem za Tirem z jednym ładowaniem do pełna w Częstochowie, czy szybko z dwoma dodatkowymi doładowywaniami do 80%. Do tego jeszcze trzeba doliczyć z godzinę zapasu na ew. oczekiwanie na zajętej ładowarce. Spalinowym bez pośpiechu i ryzyka przejeżdżam to w 8 godz. Oszczędzam 200 pln jadąc elektrykiem, ale tracę 6 h w aucie. Pewnie, Tesla daje dużo większe możliwości, ale dla mnie nadal zostaje niepewność i nie planowałbym podróży odcinkami zbliżonymi do pełnego zasięgu.
 
 
Yossarian 
Nissan Leaf 2019


Dołączył: 05 Sty 2020
Posty: 15
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-03-25, 10:53   

A propos jazdy za Tirem, dlaczego oni tego tak nie lubią?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1885
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-25, 11:13   

To prawda, leaf jest bardzo fajnym autem, ale zależy do czego. Jeśli ktoś jedzie max 200km w jedną stronę to jest idealnie, bo tyle przeleci bez ładowania. Jeśli już przyjdzie dłuższy wyjazd, to dojdzie strata minimum 40min na chademo (licząc ładowanie tylko do 80%, więc drugich 200km już nie zrobi). Przy dłuższych wyjazdach wszelkie ładowarki typu do 50kW i tak nie mają sensu, bo to zaczyna być zbyt długi czas oczekiwania. Żeby mieć jakiekolwiek sensowne auto na dłuższe trasy to musimy rozmawiać o ładowaniu rzędu 100-150kW. Czyli żadne KIA, Nissany, etc. Na chwilę obecną niestety tylko tesla.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2020-03-25, 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1633
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-25, 13:12   

Yossarian napisał/a:
A propos jazdy za Tirem, dlaczego oni tego tak nie lubią?

Bo muszą bardziej się skoncentrować i nie mają pewności kto i czy nagrywa.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 732
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-25, 13:18   

vwir napisał/a:

Żeby mieć jakiekolwiek sensowne auto na dłuższe trasy to musimy rozmawiać o ładowaniu rzędu 100-150kW. Czyli żadne KIA, Nissany, etc. Na chwilę obecną niestety tylko tesla.


A dlaczego Kia/Hyundai nie?
Niektóre wersje ich mają CCS 100 kW (przynajmniej w teorii - tj. tak jak Leaf Chademo 50 kW). ;-)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1885
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-25, 13:39   

Popatrz, ile ładują realnie z tych 100kW. Bjorn kiedys to pokazywał.

Leaf u mnie faktycznie ładował jakieś 40min do 80%. Cały czas było w okolicach 43-45kW, dopiero przy ponad 70% zaczął zwalniać poniżej 40kW. Jeśli KIA na podobnej zasadzie utrzymywałaby 80-90kW to byłoby naprawdę dobrze.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1633
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-25, 13:57   

Racja, że Tesli Soft jako jedyny, mi znany, myśli o przygotowaniu
baterii do ładowania z maksymalnie dużą mocą.
Za inne auta trzeba myśleć przed ładowaniem o oceniać warunki.
Teraz kiedy obserwuje TM3, okazuje się, że TMY zaczyna być sprytniejszy.
Tak tak, dodali pompę ciepła i nowe wymienniki.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-25, 13:59   

Apolonia napisał/a:
Yossarian napisał/a:
A propos jazdy za Tirem, dlaczego oni tego tak nie lubią?

Bo muszą bardziej się skoncentrować i nie mają pewności kto i czy nagrywa.
No i zależy jak blisko - też nie lubisz, jak by ktoś tuż za Tobą jechał, on niby nie ma się czego bać jak w niego wjedziesz, ale stłuczone światło czy czekanie na policję też go zatrzyma niepotrzebnie. 30m odległości jest już OK, nie burzą się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12