Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka ładowarka 32A i inne - do Leafa 2019?
Autor Wiadomość
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
  Wysłany: 2020-04-07, 15:22   Jaka ładowarka 32A i inne - do Leafa 2019?

Dzień dobry,
Miało być dobrze, a jest jak zwykle - ale mimo braku dopłat podjąłem decyzję o zakupie Leafa 2019: Acenta, pakiet zimowy, 6,6 kW.
Jeździłem tym autem jakiś czas temu przez weekend, po mieście, w trasie (do 200 km), mi pasuje taki miejsko/podmiejski (nie na długie trasy, tutaj mam minivana spalinowego, jakby coś) trochę mini-hot-hatch. ;) Oczywiście znam przewagę Tesli, więc proszę się nie śmiać, też myślałem, ale to jednak 2x drożej, więc na razie od Nissana zacznę. :)
Także rapidgate się nie boję, dalej niż ok. 200 km w jedną stronę się nie wybieram, choć wiem, że zasadniczo "da się". Wolałbym oczywiście wersję 62 kWh, ale cena jest już blisko Tesli i to prawie 2 Leafy 40 kWh, więc ekonomicznie odpada.
Ze swojej strony, w kontekście tego co jest na rynku, uważam, że cena ok. 120 tys. zł za kompakta elektrycznego, nieźle wyposażonego jest powiedzmy akceptowalna.
Wracając do tematu:
Auto będzie się powiedzmy w 90% ładować przy domu. U mnie Tauron liczy sobie 33 zł/1 kW zwiększenia przydziału mocy, trafo mam obok domu, więc temat otwarty.
Nie wiem jaką ładowarkę/wallboxa kupić? Od strony elektrycznej wiem, że 32 A, ~7 kW, 1 faza, ale która konkretnie...? Tandetnej jakiejś chińszczyzny nie chcę, ale jakiejś hiper-drogiej też nie, bo jednak dużo tych kosztów około-zakupowych będzie.
Na razie podoba mi się robiona w Wieliczce (podobno) przez firmę V-tech coś takiego:
ładowarka
Na allegro ją wystawiają za niecałe 2 tys. zł.
Czy na codzień przeszkadza bardzo brak WiFi, bo ona chyba tego nie ma?
Auto będzie się ładować na zewnątrz, nie w garażu.

Jak macie własne typy, a tym bardziej sprawdzone, to bardzo proszę o pomoc :)


A przy okazji: lampy soczewkowe świateł mijania z żarówkami H11 świecą na żółto, bo po prostu to jest najzwyklejsza żarówka, najtańsza - czy jakieś zbyt małe napięcie jest na te żarówki w instalacji (w co mi się nie chce wierzyć)? Planuję wsadzić Osramy NightBrekaer oczywiście, ale wolę zapytać kogoś, kto już ma Leafa?

I jeszcze: jaki moduł OBD dla Leaf SpyPro?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-07, 17:28   

1. Ładowarka: ja poszedłem w kierunku OpenEVSE. Powód jest prosty - w 100% można ją kontrolować przez sieć, możesz zmieniać z komórki natężenie prądu, możesz zintegrować z fotowoltaiką (auto ładuje się tylko takim prądem, ile aktualnie produkuje fotowoltaika), można ją zintegrować z inteligentnym domem, dzięki temu mam opcję ładowania do dowolnego poziomu baterii (na przykład do 80%).

2. Żarówki są zoptymalizowane do 14V w spaliniakach. W leafie jest niższe napięcie więc świecą słabiej niż w spaliniakach. Ostatecznością są jakieś ledy H11, ale to jest niezgodne z homologacją i nieco ryzykowne. Auto świeci wtedy o niebo lepiej, ale nie jest to zgodne z przepisami i lepiej w bagażniku wozić zwykłe żarówki (na wszelki wypadek).

3. Moduł: ten powinien działać: https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm327-bt-obdii-chip-pic18f25k80-torque-6306582561
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-07, 17:52   

A jakaś konkretna OpenEvse?
Co do napięcia - gdzieś widziałem raporty z ładowania aku w Leafie2, że podczas jazdy jest 14,4 V. Przecież to jest zdaje się najzwyklejszy aku, to jak on się naładuje do pełna, jeśli będzie miał w trakcie ładowania tylko 12 V? :-?
Z tym OBDII, to programista SpyLeaf pisze, że już nie wszystkie działają, bo "koszty" i poleca jakiś LELink na amazonie. Nie wiem, wolałbym wiedzieć przed zakupem, co konkretnie ktoś używa - taki:
LELink

I pytanie dodatkowe, bo wyczytałem, że koniecznie trzeba kupić przedłużacz - ale pytanie jak długi? 30, 60 czy 100 cm?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-07, 17:59   

1. Ja wziąłem OpenEVSE Advanced series.
2. Nie cały czas jest 14,4V. Nie mówię też, że ma cały czas 12V. Od czasu do czasu było ok. 13,6-13,8, a czasami spadało w czasie jazdy. Tak przynajmniej wynika z moich pomiarów w leafie1. W leafie2 jeszcze nie mierzyłem (nie miałem potrzeby). Może to zmienili, podepnij miernik i sprawdź.
3. Piszę o tym interfejsie, bo od tego sprzedającego kupowałem i u mnie działa. Nie jest idealnie taki jak mój (inna obudowa) ale z opisu wynika, że bebechy są takie same. Wiem, na co zwracać uwagę przy kupnie, bo przeszedłem przez wymianę 3 sztuk zanim znalazłem właściwy. Generalnie trzeba patrzeć na to co raportuje ELM identifier.
4. Nie potrzebujesz żadnych przedłużaczy. Chyba, że chcesz z leaf spy jeździć non stop i chcesz mieć możliwość zamknięcia klapki złącza.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2020-04-07, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-04-07, 18:01   

vwir napisał/a:
1. Ja wziąłem OpenEVSE Advanced series.
martii ma dużo taniej i szybciej zdaje się, zagadnijcie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-07, 18:04   

Nie wiem co to znaczy taniej i szybciej, mnie z wtyczką i wszelkimi opłatami wyszło poniżej 2tys.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-07, 18:11   

Kupiłem OBDII polecany tutaj . Z Amazona mi nie dzialał ELM 327 mini!!!!
. Gdzies jest link do innego ??? W moim wątku ?

Tu link do przedlużacza :
https://www.amazon.de/gp/...0?ie=UTF8&psc=1
Druga ofreta ta działałająca już nie istnieje, ale tak nazywal się ten moduł :
foseal skaner Bluetooth OBD2 OBD motorkontrollleuchte OBDII Bluetooth Car Diagnostic Scan-Tool do urządzeń z systemem Android...

I jak z rejetratorem ... Z 5 x odpalilem , teraz mam to w nosie . :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-04-07, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-07, 18:19   

Dzięki vwir :)
Jak wrzucam w google tę ładowarkę, to tylko amerykańska strona mi się znajduje jako sklep. A Ty gdzie kupowałeś?

Bronek:
Ale z Amazona Ci nie działał nie ten, co dałem linka tylko inny, prawda? A przedłużacz warto czy nie, bo niektórzy pisali, że "się wyłamuje gniazdo"?
Ja też nie planuję ciągle mieć tego wpiętego - jakoś doraźnie: dla opon, centralnego zamka i czasami przejrzeć parametry. ;)

A Ty masz LEDy mijania, prawda? Jeździłeś kiedyś takim z H11 lub wiesz jak to świeci: czy beznadziejnie (bo napięcie ponoć zbyt niskie...?) czy po prostu jak halogeny? Mam H11 w innym aucie i nawet bez soczewek świecą bardzo dobrze - ale może w Leafie jest inaczej?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-04-07, 18:53   

vwir napisał/a:
Nie wiem co to znaczy taniej i szybciej, mnie z wtyczką i wszelkimi opłatami wyszło poniżej 2tys.
Czyli kupiłeś gotową? Myślałem że sam kontroler, to martii ma na miejscu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-04-07, 18:58   

za 2000 to ja bym kupil wallboxa tesli, 22kW - na przyslosc bys mial gdybys zmienil kiedys..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-07, 19:05   

A gdzie takiego kupię w tej cenie - i czy z Tesli do Leafa będzie się nadawał 1fazowego?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-07, 20:15   

Tak evse Tesli ładuje mi czasem mojego Nissana . Daje wersja europejska 32A na fazę. Ale to zalezy jaką końcówke wepniesz . czy schuko , kempingowe małe czy kempingowe duże .... I oczywiście jak bedzie instalacja aby nie "upaliło" :!:


I bym nie brał do Tesli a jakąś inna regulowaną !!!!!

Też bym nie brał 1dno fazowej , bo życie bywa zaskakujace. Póki co Tesla bierze 3x16A a Nissan 1x 32A

Tym samym, aby wilk syty i owca cala trzeba by brać 3F 3x32A na wyrost dla obecnych europejskich Tesli i optymalnie dla Nissana , ale przplacamy kilka stówek za te dwie w tej chwili zbedne fazy . A jak przyjdzie czas na Tesle to bedzie nadmiar we wszystkich trzech o 2x .:mrgreen:

Kompromis trudny :-D

A i do tego :!: bralbym wersje mobilna plus przejscówki :mrgreen:
jest tu o tym wątek :idea:

I każdy z nas ma inaczej , bo do tego dochodzi fakt jaką kto ma w domu instalację :!: Czy ma FW ? jaka ma taryfę i zwyczaje .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-04-07, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-07, 20:23   

No dobra, Bronek, to idźmy tym tropem - chciałbym wiedzieć, dokąd mnie to zaprowadzi, bo nic nie zakładam ani nic nie wykluczam :)
Jak kupię taką 3x32 A, to IMHO Leaf będzie pobierał 1x32 A, więc pozostałe dwie fazy nie będą obciążane w ogóle. Co do przyłącza, to jestem w trakcie zmiany na 3x50 A, powinno starczyć na jakiś czas i na grzanie zupy, pieczenie ciasta i klimę łącznie. :mrgreen:
Więc załóżmy, że sprawy instalacyjno-prądowe będą ogarnięte na 30 kW (na 3 fazach) - i co, jaką kupić tę ładowarkę? I za ile?
Wstępnie zakładam, że ta do Leafa 32 A kosztowałaby ~2 tys. zł - a ta 3x32 ? I jaka?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-07, 20:27   

Poszukaj tu jest ceny tez jakos tak z 2500 do 2800 wer mobilna i taka Ci polecam . zawsze wexmiesz z soba a siłę 32A znajdziesz . A gdy regulowana to jak bedzie mala sila 16A to obniżysz pobór i nie wywalisz komus korków,

Poszukaj tu na Forum wszystko juz bylo . jak trafie to podlinkuje


Tu np http://forum.samochodyele...opic.php?t=3045

Znów potaniała korci mnie https://m.pl.aliexpress.com/item/32957350238.html?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-07, 22:40   

1 762,38 zł 21% Off | 22KW 380V EV charging stations portable evse Type 2 plug 10A 16A 24A 32A 5M black cable for Electric Car home Charger
https://a.aliexpress.com/_d8ZYwdO

Kupilem tutaj wersje 3x16A
Doszlo w 16dni bez podatkow i cel, zamawialem 10 marca.
Napewno moge polecic sprzedawce. Ladowarka tez niczego sobie.

Ja uwaznie czytalem co pisal Bronek i moge potwierdzic. Dobrze miec dwie ladowarki, wilna i szybka. Wbrew pozorom czesciej uzywam wolniejszej oryginalnej, cienszy kabel, wygodniej sie wpina. No i zawsze mozesz zabrac na wyjazd obie :)
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-07, 23:08   

OK, Koledzy dziękuję za informacje, wszystko przejrzałem i rozeznałem.
Ale jednak skłaniam się ku ładowarce 1x32 A z kilku powodów:
- zawsze jak coś doposażałem, inwestowałem zbyt mocno/przyszłościowo, to korzystnie to było w omawianej przyszłości bardzo, ale... dla kolejnego właściciela albo
- technologia się zmieniła i to stare jest "be" albo
- cena się zmieniła w dół i technologia.
Mam nadzieję, że mnie zrozumiecie :)

I teraz: ładowanie będzie pod chmurką, no może częściowo zadaszone dla ładowarki, bo dach trochę wystaje, ale generalnie na zewnątrz, więc pewnie dobrze byłoby jakąś skrzyneczkę zrobić, taki mam wstępny pomysł: przyjmę za i przeciw.
Co do ładowarki - raczej stacjonarna, choć nie mówię kompletnie "nie" przenośnym. Ale nie moze się "walać" po ziemi, bo co innego jak ta "ziemia" jest w garażu, a co innego jak na chodniki, śnieg, woda, ktoś się potknie, kuna zeżre itd.

Nie chcę Ali - już się nakupowałem w Chinach i na razie mi przeszło: albo coś przyjechało od razu popsutego, albo żywotność miało wybitnie krótką: jak auta chińskie na Kubie. Jechałem takim w zeszłym (niepandemicznym) roku i przysiągłbym, że auto ma 25-30 lat, 1 właściciel od nowości - ale patrzę na przebieg: 80 tys. km, więc pytam właściciela grzecznie: ile to to ma lat?
- Nowe auto! - odrzekł właściciel - 4 lata ma! :shock: :shock: :shock:
...a wierzcie mi: wyglądało jakby miał co najmniej ćwierć wieku. Takie zniszczone w sensie zużycia i tragicznej jakości elementów.
I takie też były niektóre rzeczy z Chin - ja się potem denerwuję, za stary jestem. Owszem, wszystko załatwię, zwroty itd., ale ile głupiego gadania Chińczyka było itp. itd. Nie chcę.

Także musi być dobrej w miarę jakości, może być nawet robione w Chinach, ale pod auspicjami jakiegoś nie-chińskiego producenta. ;)
Czyli zakup albo w PL albo w jakimś normalnym sklepie ze zwrotami typu Amazon i cała reszta.

Co myślicie?
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 498
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-07, 23:26   

Ekolega napisał/a:
1 762,38 zł 21% Off | 22KW 380V EV charging stations portable evse Type 2 plug 10A 16A 24A 32A 5M black cable for Electric Car home Charger


Przepłacone - na alibabie dostaniesz za 1200 zł z wysyłką przenośny Zenec 22kW.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-08, 00:14   

Cav napisał/a:
Ekolega napisał/a:
1 762,38 zł 21% Off | 22KW 380V EV charging stations portable evse Type 2 plug 10A 16A 24A 32A 5M black cable for Electric Car home Charger


Przepłacone - na alibabie dostaniesz za 1200 zł z wysyłką przenośny Zenec 22kW.



Nie sprawdzalem alibaby, ja zaplacilem 1400 za 3x16A i przyszło naprawde szybko. Z alibaby zamawialem raz, byly problemy i cło. To ja wole sprawdzone, ale to zawsze jest loteria.

Co do kolegi to i tak wszystko robia w chinach :)
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-08, 07:23   

:mrgreen: Chiny , to moje marzenie wyjazdowe . mam kumpli z biznesami w Chinach . Wszystko zależy z kim sie je robi to 1/4 Swiata więc jest tam 1/4 pożądnych i 1/4 oszustów no może tych ostatnich mniej bo to w końcu Komuna z pozorami wolności ale POTĘGA .

Mam od nich rowery hulajnogi , teraz pewnie i FW... I stetki innych rzeczy . jedynie co sie sparzyłem to na bateriach w hulajnodze i jednym z rowerów . - powazna starata kilka tyś . Ale na wlasne zyczenie kupiłem baaaardzo tanio w Firmie/sprzedawcy "krzak" i to w POLSCE !!

Dla posiadania GWARACJI warto kupić u nas czyli w Europie , ale jesli ta gwarancja ma kosztować 1/3 wartości ( tak czasem bywa) to decyzja jest trudna . czy dac za np EVSE 2800 zł czy 2000 ??? jak jest to to samo ???

Ładowanie na dworze nie wyklucza ładowania mobilna evse ale odpowiednia zamknieta w skrzynce. A nawet lepiej bo zabierzesz i nikt nie zdewastuje . Zostanie tylko gniazdo 32A w skrzynce .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 08:07   

Hermes napisał/a:
Dzięki vwir :)
Jak wrzucam w google tę ładowarkę, to tylko amerykańska strona mi się znajduje jako sklep. A Ty gdzie kupowałeś?

Bronek:
Ale z Amazona Ci nie działał nie ten, co dałem linka tylko inny, prawda? A przedłużacz warto czy nie, bo niektórzy pisali, że "się wyłamuje gniazdo"?
Ja też nie planuję ciągle mieć tego wpiętego - jakoś doraźnie: dla opon, centralnego zamka i czasami przejrzeć parametry. ;)

A Ty masz LEDy mijania, prawda? Jeździłeś kiedyś takim z H11 lub wiesz jak to świeci: czy beznadziejnie (bo napięcie ponoć zbyt niskie...?) czy po prostu jak halogeny? Mam H11 w innym aucie i nawet bez soczewek świecą bardzo dobrze - ale może w Leafie jest inaczej?


Mam H11 w leafie i jest tak sobie. Próbowałem ledów i jest o niebo lepiej, ale bez homologacji. Night breaker by też dużo dały, ale z mojego doświadczenia ich żywotność jest bardzo krótka.

OpenEVSE kupiłem w oficjalnym sklepie w stanach.

Przedłużacza do obd nie trzeba, jeśli nie zamierzasz z tego korzystać non stop.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-08, 08:22   

Ad przedłurzacz , to fakt . Ale mnie ta klapka wkurzała i myslalem ,że będe korzystał ( są fani monitoringu przeciez i miałem nadzieje że zalapie bakcyla :mrgreen: ) i szkoda mi bylo gniazda .


Ana marginesie
Ledy Leafa orginalne z automatyką czyli wykrywaniem itp nieźle dzialaja - i lepiej niz w Tesli tak mi sie wydaje ??? Ale niewiele jeździlem w trasach to raczej opinia wzgledna . I jak pisałem zarówno Leaf jak i Tesla maja proste linie swiateł nie europejskie :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-08, 08:27   

Lewa nie swieci nizej ?? U mnie w i3 jest odrobine nizej z lewej, choc mam wrazenie ze moge oslepiac, ale przy przegladzie sprawdzali i bylo ok.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-08, 08:37   

Lekko w srodku niby lejek potem poziomo i w polowie uskoczek wyzej o "piczy klaczek " i dalej równo

http://forum.samochodyele...er=asc&start=75

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
papamila2

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 35
Wysłany: 2020-04-08, 08:38   

ja kupiłem nidawno pokazywanego powyzej ZENEC-a 22kW
w wersji 3x 32A, koszt to 1650 z przesylką, innych opłat/podatk9w nie było
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-08, 09:06   

Ekolega napisał/a:
Co do kolegi to i tak wszystko robia w chinach


Tak, ale pisałem, że to kompletnie co innego, jeśli chińczyk robi dla firmy swojej lub rodzimej, a zupełnie inna jakość, jak jest to np. Panasonic Made in China. Bo wtedy jest inna jakość, kontrola tejże jakości i w ogółe produkt.

Bronek napisał/a:
A nawet lepiej bo zabierzesz i nikt nie zdewastuje


Doprecyzuję, że raczej nikt nic nie zabierze, bo owe "na zewnątrz" nie jest co prawda pod dachem, ale w zamkniętym ogrodzie i z monitoringiem :)

vwir napisał/a:
Night breaker by też dużo dały, ale z mojego doświadczenia ich żywotność jest bardzo krótka


Otóż nie! Mam H11 w Toyocie i świecą 2-3 lata. Więc IMHO jak na żarówkę "plus coś tam", naprawdę dobrze świecącą, to jest to bardzo długo. Świecą krócej niż H4 ale dużo dłużej niż H7.
Ale dzięki za opinię - ja będę zmieniał wszystkie 6 żarówek już w momencie zakupu. Mogę oddać komuś za free te oryginalne H11, HB3 i H8 :)

W ogóle to będę montował również czujniki przód/tył Valeo 632202 z LCD, wymieniał głośniki, przyciemniał szyby i parę innych dodatków. Swoją drogą te zwykłe głośniki z Acenty grają niewiele gorzej (w kontekście dużo wyższej ceny) niż Bose z Tekny. No przy czym ani jedne ani drugie nie grają dobrze jak dla mnie. :mrgreen:
Przy czym aktualnie priorytet ma ładowarka bo i droga i to nie jest produkt, który - jako całość - pójdę, kupię i gotowe. Bo instalację też trzeba poprawić i moc zamówić, więc to wszystko trwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11