Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka ładowarka 32A i inne - do Leafa 2019?
Autor Wiadomość
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1236
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-04-08, 09:24   

Bronek napisał/a:
Lekko w srodku niby lejek potem poziomo i w polowie uskoczek wyzej o "piczy klaczek l]

Modelce 3 u mnie nie jest płasko, jest wstawiony prostokąt,
postawiony na swoim prawym dolnym rogu (jak rąb) i to daje
efekt europejskiego kształtu.

Co do zasilacza EVSE to temat powinien spaść, bo był już tasiemiec
o tym. Tasiemiec który zaczepiał o inne tematy polityczno socjalne.
Proponuje założycielowi poczytać, bo obecnie, oprócz samobalansującej
ściemy i domowego DC 10-50 kW za cena od 10000 nic nie wymyślono.
Do Leafa tylko domowe DC 20 kw i taryfa G12 lub PV wówczas to auto
cieszy w dzień i w nocy.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-04-08, 09:35, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 09:30   

Hermes napisał/a:

Otóż nie! Mam H11 w Toyocie i świecą 2-3 lata. Więc IMHO jak na żarówkę "plus coś tam", naprawdę dobrze świecącą, to jest to bardzo długo. Świecą krócej niż H4 ale dużo dłużej niż H7.


No widzisz - ja mam doświadczenie tylko z H7 i wytrzymywały maksymalnie rok. Może faktycznie H11 są jakieś lepsze.

Jeszcze odnośnie OpenEVSE - przejście z jednej fazy na trzy fazy jest bardzo prosta. Kwestia wymiany stycznika na trójfazowy i zmiany oprogramowania.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-08, 10:01   

Hermes napisał/a:
Ekolega napisał/a:
Co do kolegi to i tak wszystko robia w chinach


Tak, ale pisałem, że to kompletnie co innego, jeśli chińczyk robi dla firmy swojej lub rodzimej, a zupełnie inna jakość, jak jest to np. Panasonic Made in China. Bo wtedy jest inna jakość, kontrola tejże jakości i w ogółe produkt.


Ale widzisz, producentow EVSE wcale nie ma tak wielu. Ci w EU maja drozsza sile robocza, drozsze elementy, i produkty wychodzą też drożej. Bardzo często okazuje się ze w EU kupisz DOKŁADNIE to samo tylko zapakowane w inną obudowę.

W sumie jesli chcesz wallboxa to na ebay.co.uk sporo polecanych tu rolec-ów,
Np: https://www.ebay.co.uk/it...UoAAOSwsKRehOPF

Do tego kabel za ok 600zł i masz sprawdzony sprzet nie made in UK (choc pewnie komponenty sa china).
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 10:10   

Mnie ten rolec też dość długo chodził po głowie, tylko ma jeden minus: brak regulacji prądu.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-08, 10:47   

Dokładnie - H11 to zupełnie inne żarówki niż H7. Chyba nic się nie paliło tak szybko jak H7... :-| Tak jak pisałem: wyraźnie dłużej niż H7, choć jednocześnie wyraźnie krócej niż H4.

Roleca nie znam, ale rozeznam.
Zencara - widzę, że niektórzy mają i co: zadowoleni?
V-Tech Accelev - ktoś ma i co: zadowoleni?

Z tych 3 wyżej, to którą firmę byście brali, 1F32A do Leafa?

I ponawiam pytanie: czy brak WiFi ładowarki na codzień jest uciążliwy czy nie?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 11:15   

Miałem bez wifi, teraz mam z wifi. Na pewno już bym nie wrócił do poprzedniego rozwiązania. Ale to w dużej mierze dlatego, że wpiąłem ładowarkę do inteligentnego domu i dzięki temu dołożyłem sobie sporo logiki, której bez wifi nie miałem jak zrobić. Czyli na przykład informacja wieczorem, że auto ma poniżej iluśtam % baterii, a nie jest podpięte do ładowarki. Albo powiadomienie o zakończeniu ładowania. Kolejna możliwość to ładowanie auta tylko do określonego poziomu baterii (tego raczej nie zrobisz, bo acenta nie ma modułu komunikacjiz internetem).
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-08, 11:23   

Ale te Zencary i Accelevy, to chyba mają taką funkcję w ładowarce: "nie ładuj do pełna", prawda?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 11:30   

Taka funkcja może się jedynie opierać na tym, że auto zaczęło nieco wolniej się ładować. Żadnej innej komunikacji z autem nie mają (auto nie raportuje stanu baterii do ładowarki).
Innymi słowy - to będzie zależało od auta i stanu jego baterii, kiedy nastąpi spowolnienie ładowania (i rozłączenie w tych ładowarkach). Nie masz żadnej możliwości regulacji do jakiego poziomu baterii chcesz ładować. Ba - to tak naprawdę już jest za późno, bo spowolnienie następuje najczęściej wtedy, gdy pierwsze ogniwa już są naładowane w 100%.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-08, 11:36   

No to mnie położyłeś na łopatki... :-(
To co kupić - już nie wiem.?

P.S. A w Leafie, w ustawieniach czasem nie da się ustawić, żeby nie ładował do pełna? :roll:
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-08, 13:44   

vwir napisał/a:
Kolejna możliwość to ładowanie auta tylko do określonego poziomu baterii (tego raczej nie zrobisz, bo acenta nie ma modułu komunikacjiz internetem).


????
W jakim sensie?
Są różne poziomy tej komunikacji?
Bo jak najbardziej nissan connect działa w takiej wersji.

HINT: przypominam że najniższa wersja Leafa to Visia.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 14:12   

Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
Kolejna możliwość to ładowanie auta tylko do określonego poziomu baterii (tego raczej nie zrobisz, bo acenta nie ma modułu komunikacjiz internetem).


????
W jakim sensie?
Są różne poziomy tej komunikacji?
Bo jak najbardziej nissan connect działa w takiej wersji.

HINT: przypominam że najniższa wersja Leafa to Visia.

Jesteś pewien? Może źle pamiętam, ale w ulotce Nissana (tej z niesławnymi dopłatami) Nissan Connect EV był chyba dopiero od wersji N-Connecta. Ale nie upieram się. Visia tego nie ma na 100%, to wiem.

Hermes napisał/a:
No to mnie położyłeś na łopatki... :-(
To co kupić - już nie wiem.?

P.S. A w Leafie, w ustawieniach czasem nie da się ustawić, żeby nie ładował do pełna? :roll:


Nie da się. W sensie dało się w autach z 2013 i 2014 roku. Ale w nowych już tego nie ma. Ale jeśli Acenta ma Nissan Connect EV to sam możesz sobie tak zrobić, tylko do tego musisz mieć ładowarkę, nad którą masz kontrolę (musisz mieć możliwość jej wyłączenia przez wifi).
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1502
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-08, 14:46   

Ja to ale ustawiam timerem END ŁADOWANIA , zakladajac orientacyjnie ile potrzeba aby doszedl np do ok 90%
Po pewnym czasie znając swoje EVSE i ich ustawienia jest to oczywiste .
Wszelkie poŚrednie aplikacje itd owszem nimi mozna można . Ale to zawracanie tyłka w moim podkreślam moim mniemaniu . Tym bardziej ,że serwery Nissana potrafia zawodzić i naprawde nie ma co przesadzać . Krzywdy mu AC NIE ZROBIMY.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 14:58   

To nie chodzi o zrobienie krzywdy przez AC, tylko o to, że jeśli auto ma na przykład stać przez weekend nieużywane, to nie jest zalecane pozostawienie akumulatorów naładowanych do 100%. Jasne, że można to przeliczać i ustawiać samemu, ale po co, skoro można tak sobie zestawić infrastrukturę, że wszystko dzieje się automagicznie.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-08, 15:59   

vwir napisał/a:
Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
Kolejna możliwość to ładowanie auta tylko do określonego poziomu baterii (tego raczej nie zrobisz, bo acenta nie ma modułu komunikacjiz internetem).


????
W jakim sensie?
Są różne poziomy tej komunikacji?
Bo jak najbardziej nissan connect działa w takiej wersji.

HINT: przypominam że najniższa wersja Leafa to Visia.

Jesteś pewien? Może źle pamiętam, ale w ulotce Nissana (tej z niesławnymi dopłatami) Nissan Connect EV był chyba dopiero od wersji N-Connecta.


Nie mylisz z Leafem 1?

Z bieżącej ulotki o Leafie 2:
Accenta
WYPOSAŻENIE PODSTAWOWE
Bezpieczeństwo
● ESP
● System inteligentnego automatycznego hamulca awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i
rowerzystów
● System ostrzegania o pojeździe w martwym polu
● System ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu
Technologia
● NissanConnect EV system nawigacji i 8" ekranem dotykowym
- kamera cofania
- Apple Car Play / Android Auto*
● System inteligentnego kluczyka i-KEY + Przycisk Start/Stop
● e-Pedal
● Inteligentny tempomat (ICC)
● Pompa ciepła
● Adaptacyjne światła drogowe (HBA) z funkcją follow me home
● Reflektory halogenowe i światła do jazdy dziennej w technologii LED
● System aktywnej kontroli zawieszenia: Inteligentny system kontroli toru jazdy i Inteligentny
system kontroli ruchów nadwozia
● System rozpoznawania znaków drogowych
● System wspomagania ruszania na wzniesieniu
● System hamowania rekuperacyjnego
● Tryb jazdy ECO
● 6 głośników
Komfort i wygoda
● Klimatyzacja automatyczna z funkcją timer**
● Tapicerka ECO
● Ogranicznik prędkości
● Elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne
● Multifunkcjonalna kierownica z poszyciem skórzanym
Styl
● Chromowane klamki
● 16" felgi ze stopów metali lekkich


N-Connecta praktycznie nic nie wnosi, dodatkowo ma tylko kilka opcji, dostępnych w Accencie jako opcjonalne:

Bezpieczeństwo
● System wykrywania poruszających się obiektów
● System ostrzegania o zmęczeniu kierowcy
Technologia
● Pakiet Nissan AVM
- System kamer 360°
- Przednie i tylne czujniki parkowania
● Lusterko wsteczne z funkcją automatycznego
przyciemniania
Komfort i wygoda
● Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
● Pakiet Zimowy
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewane tylne i przednie fotele
Styl
● 17" felgi ze stopów metali lekkich
● Przyciemniane szyby
● Połyskujące czarne słupki B
● Niebieskie wstawki

A od maja 2019 masz jeszcze, również w Accencie, nową wersję systemu:

ZUPEŁNIE NOWA APLIKACJA
NISSANCONNECT SERVICES.
Wszystko, co jest do tego potrzebne
znajdziesz w Nissanie LEAF. Zdalne
uruchamianie ładowania, sterowanie
temperaturą w pojeździe i stały dostęp
do informacji o miejscu parkowania
dzięki nowej aplikacji NissanConnect
Services.
NOWY 8 CALOWY WYŚWIETLACZ
I NAWIGACJA NISSAN DOOR-TO-DOOR
Sercem systemu multimedialnego jest 8 calowy
wyświetlacz z obsługą wielodotyku. Zapewnia on
szybki dostęp do precyzyjnej nawigacji TomTom,
odtwarzacza muzycznego, serwisu informacyjnego
oraz wielu innych funkcji. System można zintegrować
ze smartfonem przez Apple CarPlay lub Android Auto.
Droga nigdy nie była tak prosta.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 16:24   

Ok, to bardzo dobrze. W takim razie jest lepiej niż myślałem. Swoją drogą - ma ktoś może kopię tej starej ulotki z listopada? Chciałem rzucić okiem, czy faktycznie tam tak było.

N-connecta nie wnosi tylko kilku opcji, jest spora różnica. Miałem na placu do wyboru dwa auta, starszą n-connectę i nowszą acentę (tańszą). Mogłem dokładnie porównać. N-connecta ma inny materiał tapicerki (pół - skóra), ma lusterka składane elektrycznie, wewnętrzne lusterko z fotochromem, fabrycznie przyciemnione szyby, większe felgi. Jest też sporo drobiazgów wpływających na wygląd (wstawki w kolorze czerń fortepianowa, niebieskie wstawki w zderzakach). No i trochę różnic w systemach bezpieczeństwa. Na przykład wykrywanie poruszających się obiektów gdy wyjeżdżasz z parkingu, albo wykrywanie zmęczenia kierowcy (całkiem fajnie to działa). Nie wspominam o elementach, które możesz dołożyć do acenty (czujniki parkowania, kamery 360 stopni, podgrzewane fotele i kierownica).
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-08, 17:22   

IMHO N-Connecta naprawdę niewiele wnosi: pakiet zimowy będę miał w Acencie.
Felgi 17" - dziękuję, postoję, wolę 16", które też są na dość ładnych alusach.
Lusterko fotochromatyczne - widzieliście, ile to zajmuje miejsca, ile zasłania na szybie? Wrażenie jest, że zasłania pół szyby! Bardzo ogranicza widoczność. :shock:
Niebieska wstawka na tylnym zderzaku - jest w Acenta. Specjalnie wczoraj sprawdziłem. A na tylnym zderzaku jest TYLKO w wersji e+. Czyli - nie ma.
Czujniki i kamery 360 (bo kamera tylna jest w Acenta) - hmmm... no tego nie będę miał, bo "nie było" w wybranym kolorze nadwozia, ale zasadniczo żałuję trochę tylko tych kamer w lusterkach (przy parkowaniu "koperta"). Czujniki zamontuję IMHO lepsze z Valeo: pokazują i graficznie i w metrach wszystkie dane na dużym wyświetlaczu.
Przyciemniane szyby - to za parę stówek mi zrobią ładnie w ASO.
Ładowarka 6,6 kW - mam w Acenta.

Składane lusterka - ok.
... no i? Za te dodatki dopłacać ok. 20.000 zł, to IMHO niepotrzebne i bez sensu. ;)

Dopłaciłbym za to do Tekny 62 kWh 30-40 tys. zł. Ale obecnie cena takiego Leafa zwala z nóg i zahacza o dwukrotność ceny Acenta. To już wolałbym chyba 2 sztuki Acenty kupić. :mrgreen:
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1549
Wysłany: 2020-04-08, 17:45   

Bronek pisal o UMC Tesli, ja o wallboksie. To jest roznica.

Kupuj 3x32A, zawsze mozesz zmienic auto (uwierz - zmienisz!). A wallbox sobie bedie wisial.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 18:01   

Hermes napisał/a:

Lusterko fotochromatyczne - widzieliście, ile to zajmuje miejsca, ile zasłania na szybie? Wrażenie jest, że zasłania pół szyby! Bardzo ogranicza widoczność.


To co ogranicza widoczność to obudowa czujników od automatycznych świateł długich i automatycznych wycieraczek. Lusterko fotochromatyczne nie jest w ogóle większe od zwykłego. No i to 'ograniczenie widoczności' jest gdy patrzysz wysoko, nad lusterkiem. Ja tam najczęściej patrzę na drogę, a nie w kosmos ;)

Piszę Ci jakie są różnice, bo miałem pod ręką dwa auta i dokładnie zobaczyłem. Gdybym kupował nowe to pewnie też bym nie dopłacił 20tys za te wszystkie dodatki, ale pisanie że n-connecta nie różni się od acenty (albo różni się niewiele) jest mocno nie na miejscu. Właściwie to tekna nie różni się specjalnie od n-connecty. Światła ledowe i pro-pilota można dołożyć do n-connecty za dopłatą. Jedyne co można dołożyć do tekny a nie ma możliwości dołożenia w n-connecta to w pełni skórzana tapicerka i sprzęt grający bose. Więc tak naprawdę większa jest różnica pomiędzy acenta i n-connecta, niż pomiędzy n-connecta i tekna.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-08, 18:29   

vwir napisał/a:
Ok, to bardzo dobrze. W takim razie jest lepiej niż myślałem. Swoją drogą - ma ktoś może kopię tej starej ulotki z listopada? Chciałem rzucić okiem, czy faktycznie tam tak było.
.


Nie musisz szukać - było, bo akurat wtedy składałem zamówienie na swojego (jeszcze nieodebranego) Leafa.
Gdyby nie było, to bym nie zamówił.

Akurat moja wersja miała i grzane stołki+koło kierownicy i niestety też AVM - już nie było wyboru.
Dopłata była niewielka.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-08, 18:30   

Hermes napisał/a:
IMHO N-Connecta naprawdę niewiele wnosi: pakiet zimowy będę miał w Acencie.
Felgi 17" - dziękuję, postoję, wolę 16", które też są na dość ładnych alusach.
Lusterko fotochromatyczne - widzieliście, ile to zajmuje miejsca, ile zasłania na szybie? Wrażenie jest, że zasłania pół szyby! Bardzo ogranicza widoczność. :shock:
Niebieska wstawka na tylnym zderzaku - jest w Acenta. Specjalnie wczoraj sprawdziłem. A na tylnym zderzaku jest TYLKO w wersji e+. Czyli - nie ma.
Czujniki i kamery 360 (bo kamera tylna jest w Acenta) - hmmm... no tego nie będę miał, bo "nie było" w wybranym kolorze nadwozia, ale zasadniczo żałuję trochę tylko tych kamer w lusterkach (przy parkowaniu "koperta").


A jaki masz kolor?
Bo ja już chyba mojego nie odbiorę, więc byłby do wzięcia, a ma to wszystko.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1502
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-08, 18:35   

Ad Wodnik7 - tez uwazam ,że trzeba sie szarpnąć raz a dobrze . Bo potem nikt tej jednofazowej nie bedzie chciał. A nie podwyzszy ceny leafa za pare lat .
I fakt nieporozumienie ad wallbox

Mam autopilota w Leafie , parkowanie samodzielne i 360 kamery plus fajne swiatła . Grzana kierownica i fotele
Zrezygnowal bym z autopilota bo po Tesli to porazka .
Natomiast reszta jest bardzo przydatna
Kierownica fotele grzane i kamerki 360 swiatełka w automacie = KONIECZNIE reszta juz mniej .
czyli Conecta moze być .
Jak pisałem dałem za full plus 3F Wallbox i 3000 zl do kieszeni 158 tys . I tyle bym dał teraz ale nie wiecej !!! Za Teknę .
Akcenta ??? Nie wiem ile teraz wolaja ?? niedoczytałem . jesli ktos dużo jeździ to ze 110 - 115góra mozna dać z pakietem.
Zreszta mam spaczony osąd , po Tesli wszystko sie we łbie jeb... :lol:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1549
Wysłany: 2020-04-08, 18:56   

Bronek napisał/a:

Zreszta mam spaczony osąd , po Tesli wszystko sie we łbie jeb... :lol:


dokladnie.Od czterech lat u nas:)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1236
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-04-08, 20:27   

Po Tesli to jak po wódzie czy narkotykach.
Dziś i wczoraj jeździłem Zoe i jak się zachwycałem
lekkoscia i dynamiką tego auta, to teraz za mało.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 20:31   

Bronek napisał/a:

Akcenta ??? Nie wiem ile teraz wolaja ?? niedoczytałem . jesli ktos dużo jeździ to ze 110 - 115góra mozna dać z pakietem.

To fakt, doposażona acenta już jest naprawdę fajna. Kilka rzeczy w connecta jest dla mnie zbędnych, ale kilku by mi brakowało gdybym kupił acente. Najbardziej mnie raziła tapicerka wnętrza w acenta. No i automatyczne światła drogowe by się przydały. No i wykrywanie ruchomych obiektów. A takie rzeczy jak wstawki z fortepianowej czerni są dla mnie zbędne. Tak samo jak automatyczne wycieraczki, które w leafie działają tak sobie. Wolałbym wręcz zwykłe czasowe, takie jakie mam w starym leafie.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1549
Wysłany: 2020-04-08, 21:42   

Apolonia napisał/a:
Po Tesli to jak po wódzie czy narkotykach.
Dziś i wczoraj jeździłem Zoe i jak się zachwycałem
lekkoscia i dynamiką tego auta, to teraz za mało.


Dokladnie. Jak wypozyczylem tesle na 24h, nie moglem inaczej, niz szukac jakiejs, i kupic. Po prostu. To bylo w 2016:)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11