Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka ładowarka 32A i inne - do Leafa 2019?
Autor Wiadomość
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-08, 21:56   

wodnik7 napisał/a:
zawsze mozesz zmienic auto (uwierz - zmienisz!)


Oczywiście! Ale... do tego czasu (choć nie wiadomo jaki to czas) w ładowarkach zarówno od strony sieci jak i aut może się bardzo dużo zmienić. I może być tak, że będzie co innego lepszego niż dzisiejsze "lepsze 3x32 A". Tym bardziej że trzeba "dziś" zapłacić za produkt, którego nie wykorzystam... nie wiadomo jak długo.

vwir napisał/a:
Lusterko fotochromatyczne nie jest w ogóle większe od zwykłego


W Leafie jest spoooro większe! I jak dla mnie umieszczone na wysokości oczu. Jest wielgachne... :shock:

vwir napisał/a:
pisanie że n-connecta nie różni się od acenty (albo różni się niewiele) jest mocno nie na miejscu.


Różni się w tym sensie niewiele od Acenty, że różnica w cenie jest bardzo duża, a rożnica w wyposażeniu... mała.

vwir napisał/a:
sprzęt grający bose


Gra - jak za tę cenę/dopłatę - do pupy. I tyle. :lol: Głośniki są Made in China, a w tylnych drzwiach nawet nie ma Bose 165 mm, tylko na adapterze jest coś ok. 130 mm! :shock: Kpina za tę cenę. :shock:

Cav napisał/a:
A jaki masz kolor?
Bo ja już chyba mojego nie odbiorę, więc byłby do wzięcia, a ma to wszystko


Szary metalik. Przy czym dealer powiedział, że jak on nie ma, to nigdzie nie będzie kupował u innego dealera. A aż tak mi nie zależy - bo i tak uważam, że Valeo lepsze i bardziej funkcjonalne.

Bronek napisał/a:
Akcenta ??? Nie wiem ile teraz wolaja ?? niedoczytałem

122 tysiące brutto z pakietem zimowym, metalikiem oraz 6,6 kW.

vwir napisał/a:
Najbardziej mnie raziła tapicerka wnętrza w acenta

A czemu? Ciemna tapicerka z niebieską nitką - wygląda całkiem ładnie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 22:08   

Chodzi o jakość tapicerki, a nie kolor. Zwykła szmaciana tapicerka w aucie za 120tys jest słaba. No i średnio znosi upływ czasu. Obejrzałem acentę z przebiegiem 50 tys i tapicerka była już ponaciągana.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-08, 22:27   

No cóż ....nie ze wszystkim się zgadzam , bo np lusterko kompletnie mnie nawet nie zastanowiło jakie jest . A jest fotochromatyczne ..
Audio nie jest złe , to moje drugie Bose po Chevy SSR ,a mialem w Jeepie Alpine , Burmester w G czy Banga Olufsena i kilka innych .W aucie to wszystkie są do kitu o ile nie przywali się volume.. To nie sale koncertowe. Tesla ma fajny system ale sama jest głośna i trzeba dać tak aby plomby wypadały, przy większej szybkości.

Do kitu jest ustawianie pozycji foteli i kierownicy i mocne grzanie w pozycji 2. Gotuje jajka.
No i automatyczne wycieraczki są takie, że tylko Tesla ma gorsze :mrgreen:

Auto jest generalnie świetne do jazdy na co dzień, niezależnie od wersji
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-04-08, 22:58   

Nie sadze, ze type2 sie zmieni w przeciagu kilkunastu nastepnych lat.AC w domu ma sie po prostu takie, jakie sie ma, a przylacza maja po kilkanascie kW - tego sie nie obejdzie.

Dlatego polecam naprawde: 3f, 22kW! (choc wykorzystasz na poczatek mniej)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-08, 23:00   

Lusterko to standardowy gentex, stosowany w nissanach, toyotach, mitsubishi, etc.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-08, 23:02   

Audio Bose jak na cenę jest tragiczne, ale dowie się o tym tylko ten, kto ma słuch albo bardzo dobry albo absolutny. Inny nie będzie miał świadomości istnienia problemu, coś jakby ktoś jeździł tylko do pracy 5 km Leafem, to nie będzie wiedział, że istnieje coś takiego jak rapidgate.
Coś jak daltonista, który nie rozróżnia kolorów - jemu nie będzie przeszkadzał zły kolor sukienki osoby towarzyszącej. Proste! :mrgreen:
O bezmyślnym włożeniu tego niby "woofera" do bagażnika, a pewnie tam tylko wzmak jakiś siedzi i tyle. I żeby dopłacając tyle kasy mieć w tyle w miejscach 165 mm, w specjalnych adapterach głośniki o rozmiar mniejsze...? :evil:
Co do tapicerki - nie wiem jak będzie z nią "kiedyś". Nie neguję, nie wiem. Ale w kontekście dopłaty 20 tys. zł za N-Connectę, to... już bym chyba wolał za 5 lat do tapicera się udać. Serio. Mimo wszystko.
Z drugiej strony 5 lat to i tak nieźle: w jednym takim francuskim "Exclusive" boczek fotela kierowcy połamał się po 5000 km i pół roku, natomiast w posiadanej Toyocie po 4 latach zmarszczył się i w środku trochę ukruszył boczek siedziska. Takie czasy do pupy.

Wracając do audio: wszystkie, powtarzam: wszystkie systemy producenta auta są do pupy, a te za które się dopłaca niewiele lepsze od standardowych - i żaden jest niewarty pieniędzy. Lepiej za 1/4 czy 1/2 tej dopłaty później doposażyć i będzie i taniej i dużo lepiej.
Przy czym czasem zazdroszczę tym, co nie słyszą różnicy: bo to dość... ekonomicznie pozytywne jest. :mrgreen:
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-08, 23:48   

Hermes napisał/a:

Przy czym czasem zazdroszczę tym, co nie słyszą różnicy: bo to dość... ekonomicznie pozytywne jest. :mrgreen:


Ja w i3 mam HK i slychac ze jest lepsze od seryjnego, ale czy to jakis wypas... sam nie wiem, a w sumie i tak leci po BT ze spotify albo mp3 wiec musi cos wycinac...
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-10, 14:23   

Co do OBDII to zamówiłem LeLinka z Amazona - wszyscy go chwalą, niski pobór energii i kompatybilny z Leafem oraz LeafSpyPro.
LELINK

No cóż, drogi, ale Leaf też tani jest jest, obiektywnie rzecz ujmując. :lol:

A przy okazji, to powiedzcie, czy to gniazdo OBDII w Leafie jest faktycznie takie delikatnie, że niektórzy piszą w necie, że "łatwo wyłamać"? W Toyce już z 50x używałem i nic się nie wyłamało...?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-10, 14:51   

Dlatego na wszelki wypadek , ten przedłużacz . Ale jest normalne , te gniazda nie są generalnie przeznaczone do permanentnego wsadzania i wyciągania . . To nie .... 8-)
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-10, 15:00   

No tak, ale koniec końców przedłużacza... nie zamówiłem. Zgodziłem się z tym, co napisaliście, że jak ktoś nie jest maniakiem, że musi przez 365 dni w roku ciągle patrzeć na smartfona z parametrami, bo auto ma służyć do przyjemnego i miłego, ale jednak jeżdżenia - to przedłużacz zdaje się niepotrzebny.
Więc planuję go wpiąć może kilka razy na początku, żeby sobie pooglądać i poustawiać parametry (np. zamykanie centralnego albo wyłączenie "pipczyka" w przód i tył jak się da...?) - no i... tyle!
Potem jakoś sporadycznie zerknąć na baterię albo zamienić miejscami koła/opony i już. Zimówek nie będę kupował, bo mimo iż mieszkam blisko gór, to jest jak jest i od jakichś 5-6 lat używam wysokiej klasy całorocznych.

Więc jakby ktoś był chętny, to sprzedam 4 nówki sztuki letnie Michelin Energy Saver 205/55-16 :)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-10, 16:04   

Nic nie musisz robić z kołami. W leafie II wszystko działa automagicznie. W starym leafie muszę podpinać aplikację gdy zakładam zimówki, w II nie muszę.

Na długiej trasie fajnie było mieć leaf spy wpiętego non-stop, bo widziałem na przykład prędkość ładowania bądź temperaturę baterii. Przy trasach poniżej 400 km to nie ma żadnego sensu.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-10, 16:09   

Niewiele poustawiasz ... To naprawde dla maniaków monitoringu od inwigilaacji żony poczynając poprzez liczenie kropel w cieknącym kranie ... :mrgreen:

Są też tacy co jak ten Baca , który nie dawal żryć owieczkom . A jak mu pozdychały , to stwierdzil ,że gdyby jeszcze jeden dzień przetrwały to pewnie żyły by wiecznie bez żarcia.

To dla , dlekatnie mówiąc wąskiej grupy zainteresowanych . Lub gdyby coś nagle stało sie baterią nie tak .

Ad koła pozmienialem z letnich na wielosezonowe i tak buksuje . Te wymienione stare byly jak nowe . Ale bardzo sliskie . nie pamietam co to było kazałem wywalic . Teraz jest lepiej ale przy tym napedzie ,....tak sobie .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-04-10, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-10, 16:10   

Bronek napisał/a:
Są też tacy co jak ten Baca


O matko, na początku przeczytałem Barca i zastanawiałem się, co Ty masz do niego :D
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-10, 16:34   

vwir napisał/a:
Nic nie musisz robić z kołami


Ale zdaje się, że jak przełożę koła przód<-->tył, to jednak chyba trzeba ustawić? ;)

A koła chyba zawsze, w pewnych sytuacjach będą się ślizgać: leniwiec to to nie jest. :mrgreen:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-10, 16:57   

To jest tylko przestawienie czujników ciśnienia. Co najwyżej gdy spadnie ciśnienie w którymś z kół to pokaże Ci niewłaściwe koło w komunikacie. Ale co do tego nie jestem przekonany - skoro potrafi zauważyć, że zmieniłem koła na zimówki (i nie mówię mu które koło jest gdzie) to raczej potrafi też zauważyć, że koła zostały zamienione miejscami.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-10, 17:43   

W menu samochodu , kalibrujesz TMPS. Normalka po resecie . . Troche to czasem trwa . Nic nie trzeba kombinować, auto samo sobie porzestawia
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-04-10, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-10, 17:44   

No nie wiem - jak niby technicznie ma zauważyć, że koła zostały zamienione miejscami? To niewykonalne automatycznie.
Zresztą po coś ta funkcja jest w LeasSpyPro.
Oczywiście - działać to by działało, ale pokazywało złe koło.
Na razie będą letnie, a docelowo jak się znajdzie kupiec, to zmienię na całoroczne do zimy: cichsze i lepsze niż Savery.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-10, 17:48   

Ta funkcja jest bo jest dla ciekawskich . To nie fabryczne oprogramowanie .
Jak wytłumaczysz fakt że zmienilem opony i powstawialem jak popadnie , kierunkowo ale nie bylo zapamietywane ktora i gdzie . Potem mi brakowało w praej przedniej kilka PSI i dopompowalem i pokazalo tam gdzie trzeba ...

podobnie w Tesli zalożylem zimowki na nowych internetowo kupionych flgachu bez oznaczeń gdzie która ma być .,A teaz letnie i też felgi inaczej Przód do tyłu tył do przodu ( nie da sie na skos) bo biezniki niesymetryczne . Robisz restet i programujesz . Cala filozofia .

PS W Tesli mi znalazł(skalibrowal) nowe felgi z oponami OEM , po okolo 30 minutach jazdy
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-04-10, 18:00   

Hermes napisał/a:
No nie wiem - jak niby technicznie ma zauważyć, że koła zostały zamienione miejscami? To niewykonalne automatycznie.
Pewnie różne kiedyś rozwiązania bywały, ale teraz chyba przy każdym kole jest osobny odbiornik sygnału z czujników, dany odbiornik wybiera pewnie najsilniejszy sygnał.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-10, 18:04   

100% aby nie bić pianki :kufel I W Tesli i Nissanie robimy reset z poziomu oprogramowania samochodów i jedziemy sobie kilka kilkanascie km .
Dobrze jest wczesniej napompowac równo wszystkie kola do wymaganej /lubianej/ zalecanej itd wartości cisnienia.

Owszem chyba ??? w Nissanie można sobie ustalić jakie odchylenie od poziomu zadanego wywoła alarm ... Ale to sprawa marginalna .
Chyba ,ze mi się juz piepszą te samochody :mrgreen: to są czujniki bezpośrednie w
Mini były np pośrednie czytały a ABSu

jescze ra z reset i kalibracja a bedzie Pan zadowolony . Samo sie robi CUD !!;-)
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-10, 18:14   

Dzięki. Potestuję - jak auto będzie. :-D
...na razie walczę z głośnikami, bo u wszystkich słyszę, że "nie ma w katalogach takiego auta".
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 178
Wysłany: 2020-04-10, 19:22   

vwir napisał/a:
Bronek napisał/a:
Są też tacy co jak ten Baca


O matko, na początku przeczytałem Barca i zastanawiałem się, co Ty masz do niego :D

Skoro zostałem wywołany do tablicy to pochwalę się drugim zainstalowanym Wallboksem 3 fazy 22kW z gniazdem Type 2. Ilość posiadanych EV: nadal 1 ale może już niedługo.
Tak w ogóle to po pierwszym próbnym naładowaniu i montażu bardzo polecam (zarówno firmę jak i produkt):
https://www.milivolt.pl/p...-na-karte-rfid/
Tanio może nie jest ale wersja online lepsza niż wallbox.com bo ma własny serwer IP a nie polega na cudzych. No i wisi na ścianie na haczyk - można zdjąć i jechać w świat śladami gniazdek siłowych 32A.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-10, 19:47   

Na bogato.
Też jestem zwolennikiem wszystkiego związanego z EVSE i z końcówką ści mobilności ; trójfazowości i "regulacyjności" .

Akurat do Tesli zdalne sterowanie mozna załatwić via aplikacje , ale nie zaszkodzi mieć .Ale fakt tanio nie jest[
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-10, 22:27   

Hermes napisał/a:
Zresztą po coś ta funkcja jest w LeasSpyPro.


Ej, czytaj to co ktoś do Ciebie pisze. Pisałem już, że w leafie I muszę używać tej funkcji, bo sam nie rozpoznaje. W leafie II już nie muszę. Leaf spy jest uniwersalny, do wszystkich leafów.
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 44
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-04-11, 15:02   

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
1. Ja wziąłem OpenEVSE Advanced series.
martii ma dużo taniej i szybciej zdaje się, zagadnijcie.


Ja mam same płytki (ale dla leniwych mogę przygotować całą ładowarkę w plastikowej obudowie z wyświetlaczem LCD mono)

https://store.openevse.com/collections/all-products/products/openevse-plus-v4-universal-charging-station-controller

tyle, że moja to wersja 4 (ale łyka najnowsze FW). Płytka obsadzona elementami koniecznymi dla EU bo w USA "3 fazy" wyglądają inaczej. Zastosowałem też własne zasilanie (izolowane z AC) bo oryginał kosztuje krocie.

Zaletą tego rozwiązania jest duża elastyczność - dodatkowo umiejętności programowania pozwalają nawet rozszerzyć o kolejne funkcje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11