Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf 2 - możliwości komputera diagnostycznego
Autor Wiadomość
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-19, 07:43   

Ale malutka uwaga ..Dźwieki wyciszają radio , te wewnetrzne sygnały , ostrzegające kierowcę . Jak wyjeżdżam z garażu mam po bokach żywopłoty itd , czasem zatrzymując samochód ...
Jest to trochę niefortunne, że czujniki jeśli pracują to i obraz i dźwięk. Ale to już "czepialstwo" -z mojej strony.

Nie wiem jak w innych wersjach, ale u mnie pojawienie sie zagrożenia włącza kamery i pokazuje strefy skąd nadchodzi potencjalne zagrożenie .

Nie ma ideału . Uważm za błąd iz w Tesli brak jest kamer 360% . Wyznacza obszar parkowania ale jako symblo strefy . Potem obraz jest tylko jedynie z siwietnej co prawda tylnej kamery ( czyba ponad 180st) . Ale nie wiadomo na początku gdzie de facto zamierza zaparkować . Raz i okazało sie , że na trawniku .
Ludzie piszą do Muska aby wykorzystać też te boczne ...zobaczymy ? Bo tu wiele jest możliwe ?

Nie ma ideału .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-19, 08:51   

vwir: O tym że Leaf 2 jest nieźle wygłuszony, nie pamiętasz, ale sam pisałem wcześniej. Gąbeczek ma mnóstwo z przodu, a dodatkowo przednia szyba jest akustyczna.
A dlaczego ma mi nie przeszkadzać coś, co znam i słyszałem, a do tego słuch mam bardzo dobry? :-D
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-19, 09:33   

Bo czymś innym jest usłyszeć to raz przez chwilę, a czymś innym obcować z tym na codzień. Łatwo się przyzwyczaić.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-19, 09:36   

Do wielu rzeczy (choć nie do wszystkiego) można się przyzwyczaić, ale po co się przyzwyczajać, skoro nie trzeba? :)
...przy czym do klikania "OK" po odpaleniu auta nigdy się nie przyzwyczaję. No ale nigdy nic nie jest idealne. 8-)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-19, 10:14   

Bo po coś te dźwięki zostały stworzone i jak najbardziej mają sens.

Jeśli chodzi o OK - ja po prostu tego nie klikam. Mam o gdzieś. Chyba, że jadę gdzieś dalej, albo na przykład potrzebuję nawigacji.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-19, 11:18   

Turbo i 3 cylindrowe silniki też "zostały po coś stworzone" - choć niekoniecznie i większości przypadków nie dla dobra właściciela.
To tak jak z tym komunikatem po odpaleniu auta: jak ktoś powie, że to "po coś zostało stworzone" i ma to być uzasadnieniem, to odpowiem, że to brednie i kłamstwa. To jest tzw. "dupochron" dla producenta a nie żadnego udogodnienie. :lol:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-19, 11:21   

Uwielbiam taki bełkot teoretyków. Pojeździsz, zobaczysz jak ludzie pchają się pod koła elektryków to pogadamy. Bo jak na razie to ty bredzisz.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-19, 11:37   

Sam bełkoczesz - dorabiasz teorię na siłę. :lol:
Jeździłem hybrydą i Leafem tak samo się ludzie pchają pod koła, jak cichym spaliniakiem - różnica jest niewielka. Jak ktoś jest głupi i bezmyślnie chodzi po parkingu/jezdni albo wyznaje zasadę niektórych matek z wózkami, że "to mnie mają widzieć, a nie ja innych" - to nic nie poradzisz. Taki się głupi rodzi i głupi umiera.
I taki ktoś nie usłyszy cichego spaliniaka, to elektryka też nie usłyszy.

To jest identyczny mechanizm jak światła mijania w mieście: ja od zawsze byłem zwolennikiem jeżdżenia na tych światłach, ale w trasie (oraz motocykli, który też mam - zawsze, bo jest mały). Natomiast w mieście, a tym bardziej w korku: jak ktoś nie widzi auta bez świateł dziennych lub mijania - to nie zobaczy również ze światłami. Bo jest ślepy. I głupi, bo bezmyślny.
I nic nie poradzisz. :-D
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-19, 12:32   

Ja tez sie zgadzam z tym ze wchodza pod koła bo nie słyszą, jak przesiadłem się na hybrydę to nagle okazalo sie ze wszyscy mi wychodzą dosłownie pod koła, a już pod sklepem itp to standard.
Teraz po przesiadce na EV juz tego tak nie czuje, bo uważam po wczesniejszych doświadczeniach.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-19, 12:47   

Otóż to: zawsze należy uważać. Nawet jadąc ZIŁ-em przed pasami i bez pasów - bo zombi uszu nie mają. Nawet ZIŁ-a nie usłyszą ani tramwaju.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 498
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-20, 11:47   

Hermes napisał/a:
Sam bełkoczesz - dorabiasz teorię na siłę. :lol:
Jeździłem hybrydą i Leafem tak samo się ludzie pchają pod koła, jak cichym spaliniakiem - różnica jest niewielka.


Jest zauważalna - autopsja.

Wiem też po sobie z drugiej strony - jak jeżdżę rowerem, to często to co jest "za mną" rozpoznaję "na słuch".
Jako że zazwyczaj jeżdżę dróżkami o znikomym ruchu, za to z dziurami przy poboczach i staram się zjeżdżać max. do prawej tylko gdy coś nadjeżdża z tyłu, to elektryk praktycznie zawsze mnie zaskakuje, z innym napędem się to nie zdarzyło ani razu.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-22, 13:58   

Taki szarak będzie:
Zdjęcie

Swoją drogą - opony pójdą na sprzedaż, te co na fotce (4 sztuki w cenie 3 wg cen oponeo: 350 zł/szt., na oponeo 441-444 zł/szt.). Nówki: przejechane 15... mil. Tak ma na liczniku. I poziom naładowania 11%, sprowadzony przez dilera na przełomie listopada i grudnia 2019. Czyli co - miał 100% i zeszło mu przez 5 m-cy większość? Czy zeszło do zera i tylko tyle podładowali - jak sądzicie?
Przy okazji, trochę OT - wg homologacji niby jest rozmiar 205/55-16 91 V i takie są Micheliny Energy Saver jak na zdjęciu. Ale na stronie GoodYear wyskakuje albo V albo H. Nośność ta sama 91.
A ja wolałbym H, bo jest... ekonomiczniejsza i cichsza przede wszystkim. Ktoś jeździ na H Leafem? Pewnie będzie miększa i szybciej się zużyje, ale to nie problem... - jak sądzicie?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-22, 15:24   

W razie problemów nikt nie będzie patrzył na strone GoodYear, tylko na homologację... U nas podejście do tego jest mocno liberalne, tylko w przypadku jakiegoś wypadku takie rzeczy są sprawdzane. Ale na przykład niemcy mocno się tego czepiają.

H ma jeszcze jedną wadę - ma słabszy karkas, więc łatwiej ją uszkodzić (na przykład ocierając o krawężnik).
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-22, 16:19   

No tak, jest zapewne bardziej miękka, przez to bardziej komfortowa, ale jednocześnie szybciej zużywająca się.
Mi chodzi głównie o to, że są aż 2 dB różnicy pomiędzy tą samą oponą między indeksem H i V. No i spalanie jest o 1-2 klasy wyższe (w sensie opory toczenia) w V niż w H.
Generalnie widzę, że są dwie szkoły:
- nośność najważniejsza, jeśli jest ta sama, a prędkość w ramach możliwości auta (tutaj nawet H dużo wyższe, bo 144 vs. 210 km/h) - to jest OK,
- auto skrajnie inaczej będzie się prowadzić i nie wolno zmieniać indeksu..., ale... te same opracowania mówią, że "na zimę wolno, ale trzeba jeździć wolniej". IMHO jedno zdanie przeczy drugiemu.

Kiedyś to bym się nie zastanawiał tylko wziąłbym H i już. Ale kiedyś to nie wiedziałbym z kolei, że może być aż tak duża 2 dB różnica w głośności między tą samą, identyczną oponą, a tylko w innym (ledwie o 1 klasę wyższym) indeksie. :shock:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-22, 16:33   

W jakich oponach masz aż taką różnicę? Patrzę na przykład na te, które masz obecnie na aucie i jest dokładnie zero różnicy. Wszystkie kategorie są identyczne. Wziąłem jakieś przykładowe good yeary: Goodyear EfficientGrip Performance 2 i to samo. Chyba znalazłeś jakiś ogromny wyjątek.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-22, 16:51   

GoodYear 4Seasons Gen2.
Przy czym zaczynam się zastanawiać czy to błąd oponeo - bo na stronie GoodYeara jest bez różnicy w głośności w zal. od prędkości.
Nie znalazłeś może jakiegoś ogólnego zestawienia dla każdego rozmiaru z opisanymi etykietami?

...a tak swoją drogą przypadkiem znalazłem, że wchodzi Gen3. 8-)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-22, 17:18   

Może po prostu sprawdź u źródła, na stronie good yeara. Mają identyczne parametry, niezależnie od indeksu prędkości. Gen 3 jest tylko dla wersji V.

Swoją droga - good year vector to jedne z najgorszych opon, jakie miałem w życiu. Tyle tylko, że gen 1.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-04-22, 17:21   

Hermes napisał/a:
I poziom naładowania 11%, sprowadzony przez dilera na przełomie listopada i grudnia 2019. Czyli co - miał 100% i zeszło mu przez 5 m-cy większość? Czy zeszło do zera i tylko tyle podładowali - jak sądzicie?
Samochód stojąc prawie nie traci poziomu naładowania, góra kilka procent rocznie. Przechowywany powinien być w stanie 40% naładowania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-22, 17:26   

Gdzieś na coś prąd musiał być zużyty. Nie sądzę, żeby z fabryki wyjechał ze stanem 25%, a 15 mil przejechanych nie powoduje dużego ubytku. Tym bardziej że to pewnie parking, laweta itd.
Nawet jeśli w salonie jakimś stał - nie wiem, ale ma naklejki "8 lat gwarancji" - to jak kluczyka nie ma w środku, to się go nie odpali. Jakieś pomysły...? Bo jeszcze nie kupiłem, choć wpłata jest.

GoodYear Vectory to jest inna opona: jak Leaf i Micra. Producent ten sam, produkt zupełnie inny.
4Seasons Gen1 miałem, były dużo gorsze i głośniejsze od Gen2. Gen2 miałem do niedawna w jednym z aut. Cichsze od CC+, latem ciut gorsze, zimą wyraźnie lepsze od Michelinów CC+.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 40
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 51
Skąd: Kochlowice
Wysłany: 2020-04-22, 18:28   

Może parking laweta na pełnym bucie a może stał gdzieś miesiącami i witał wszystkich włączonymi światłami?
Zaparkowana i3 na miesiąc nie straciła ani % z naładowania baterii.
_________________
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 498
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-22, 18:52   

Hermes napisał/a:


No i spalanie jest o 1-2 klasy wyższe (w sensie opory toczenia) w V niż w H.


I tym bym się interesował w przypadku elektryka.

Gość który kupił ode mnie Leafa, zeznawał że zmiana opon na bardziej oszczędne pod względem spalania, spowodowała mu z miejsca zasięg zwiększony o 20 km/h, zużycie spadło mu z 15 do 13,5 kWh.

Przejeżdża Leafem 1 bez problemu 200 km, więc chyba warto o to zadbać.

Reszta jest pomijalna, szybko jeździć się nie da, obciążać też pewnie po mieście nie będziesz zbytnio.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-22, 19:38   

Dokładnie!
Powiem tak: w przypadku spalinowca, to ja mam na tyle ciężkie buty, że brałem to "na klatę" większe spalanie. Ot, potrafiłem spalić 3,8 l, ale też 14 l - przy czym te wyższe wartości częściej. :mrgreen: Wolałem za to, żeby ciche były. Oczywiście reszta parametrów jak najlepsza.
Natomiast przy elektryku też jakieś 2 miesiące temu doszedłem do wniosku, że skoro teoretycznie opona o niższych oporach toczenia powinna przynieść jakieś profity, to ciekawy byłem ile to będzie i na ile prawdziwe w praktycznej rzeczywistości. A 10% o których piszesz - to IMHO bardzo dużo (jak na same tylko opony).
Swoją drogą te "fabryczne" Energy Saver mają co najwyżej średnią ocenę z oporów czyli C. Widać, że na to Nissan nie kładzie nacisku, pewnie Michelin im hurtowo sprzedaje najtaniej.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-22, 19:54   

Ej, ale przecież chcesz kupić good yeary, które również mają C (tak samo jak micheliny). Tylko micheliny mają lepszą przyczepność (A, podczas gdy good yeary mają B).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-04-22, 20:03   

Z mojego doświadczenia . Może niewielkiego bo jeżdze EV dopiero 6 lat . I przejechałem tylko troche więcej niż 100 kkm na róznych EV. Z różnymi oponami ( także ze specjalnymi wersjami Energy Saver) mogę to podsumować krótko . Różnice są wręcz pomijalne . Zwłaszcza jak czytasz etykiety które zostały oparte na testowych modelach w warunkach idealnych wręcz laboratoryjnych.
Nie wierz w różnice 10% wynikających z opon tej i czy innej klasy .
Wystarczy że podniesiesz ciśnienie w zestawie opon o 0,2 atm i zyskasz .
Ja podniesiesz o 0,5 atm zyskasz jeszcze więcej , jak poniesiesz o 1 atm jeszcze więcej.
Warunek - nie przekraczaj ciśnienia dopuszczalnego dla danej opony.
Sam metoda prób i błędów dojdziesz jakie ciśnienie będzie dla Ciebie optymalne.
To samo dotyczy szybkości przejazdu i odpowiedniego operowania pedałem przyśpieszenia i używaniem regeneracji .
W takim samym samachdzie , na tej samem trasie ja osiągałem zasięg 120 km a syn 160 km. Ale on już dawno nauczył sie przyśpieszać bardzo powoli . Nie zwraca uwagi na idotów którzy trąbią na niego .
Jak bardzo sie spięszę ( zdarza mi się czasami to zasięg na tej trasie może wyjść i 86 km ( ale wtedy wykorzystuję wszystkie możliwości przyspieszenia i znacząco przekraczam ograniczenia).
Tylko po co skoro różnica w czasie przyjazdu na trasie 40 km to około 3 minuty ?
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-04-22, 20:19   

Ja rowniez tylko o ponach: jezdze teslami od 4 lat, i ponad cwierc milionz km - nie widze roznic. Nawet nie zadawalem sobie trudu, by to liczyc, nie ma sensu. Naprawde. A opony mialem rozne.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12