Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf 2 - możliwości komputera diagnostycznego
Autor Wiadomość
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-22, 20:30   

A ja widzę w Tesli orginały są sporo glośniejsze od zimówek . A reszta czyli trakcja ??? . ZIMY nie było , to bez sensu wymieniałem . Niemniej oboje stwierdzamy inne poziomy dźwięku na niekorzyść danych z autem .

W Nissanie wywalilem Micheliny i dałem wielosezonowe z nadzieją ... Plonną nadzieją ... I rożnica jest taka , że mniej zrywa przód , ale tak mi się chyba tylko wydaje ? :oops: . Bo wywalilem kasę nieopotrzebnie i muszę to jakoś sobie wytłumaczyć :cry: .

Nie należy kupować na elektryka napędzanego na przód , gdy chce sie jeździć bardzo dynamicznie , tz znaczy startować ostro . Natomiast na trasie OK moze byc .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-22, 20:47   

Bronek - a jakie te wielosezonowe kupiłeś, bo brzmisz mniej więcej tak: "kupiłem auto, ale mi się nie podoba" - bez żadnego wyjaśnienia... jakie to auto? :-D
Pochwały w kierunku elektryka z napędem tylnym wynikają z tego, że oś przednia jest odciążona w momencie gwałtownego przyśpieszania. To jest zaleta tyłu. Ale napęd tylne ma też wady w innych warunkach. Coś za coś. Najlepszy jest 4x4. :mrgreen:

vwir napisał/a:
Ej, ale przecież chcesz kupić good yeary, które również mają C (tak samo jak micheliny). Tylko micheliny mają lepszą przyczepność (A, podczas gdy good yeary mają B).


No po prostu etykiety na oponeo mnie zmyliły: GY ma B dla indeksu H i C dla V - wg nich.
A z tą przyczepnością, to o kant... rozbić, bo piszą o deszczu a nie piszą o suchym a przede wszystkim o śniegu. :lol:
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1244
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-04-22, 20:52   

Fakt oryginały Tesli są głośne, ale muszą być twarde i mocne.
Michelin w innym EV są mega ciche ale mają Q-160kmh.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-22, 20:56   

W Leafie jest Michelin V - więc do 240 km/h.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-22, 21:46   

Gdzieś pisalem w watku o leafie ??? .. mam samochód jakies 50m od siebie i ...nie chce mis ie isć zobaczyc . W kazdym razie na deszcze bardziej .czyli z literką A . Zmiejszyłem nawet ciśnienie do normalnego , gdyz elektrykom pakuje się na maksa . Bo zasięg to chwyt dla początkujacych najbardziej przekonujący .
A mi to wisi . nawet w Tesli lekko spuściłem .
To sa juz indywidualne preferencje i jak z ustawieniem fotela kazdy lubi inaczej .

Gdybym wiedzial jak mnie będzie wkurzalo do buksowanie to teraz bym sę zastanowił . Juz na jeździe probnej tak bylo . Ale mial letnie i byla zima i nie byłem wtedy kumaty ..
Leaf jest fajny to zawsze będę powtarzal ale mnie już nic w nim nie podnieca .

Otworzył mi oczy na EV i w moim przypadku był w sumie błędem logistycznym . Powiniem od razu wskoczyć :roll: na głęboka wode i brac Teslę ... teraz były by juz dwie . Tylko wtedy inaczej myslałem i byłem zielony .

Póki co niczego sensownego dla mnie jako posiadacza ... Nie wymyślono . Czekam ...
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-22, 21:54   

Hermes napisał/a:

A z tą przyczepnością, to o kant... rozbić, bo piszą o deszczu a nie piszą o suchym a przede wszystkim o śniegu. :lol:


Oczekujesz, że dla opon letnich ktoś będzie podawał przyczepność na śniegu?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-22, 22:30   

Na allegro np https://allegro.pl/oferta/1x-bridgestone-a005-215-50r17-95w-xl-fr-8931452939?

Bridgestone, Weather Control A005 , 215/50 R17 95W XL nowy tyb A na deszcz

Ale kupiłem na Opony .tanio .pl Do Tesli tez z felgami . Ekstra była obsluga ...
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 109
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-04-22, 23:02   

Bridgestone Weather Control A005 mam od 1,5 roku w 807 (w rozmiarze 215/60R16 99V XL) i jestem zadowolony. Radzą sobie dobrze zarówno na mokrym, jak i w podbiałostockich śniegach (w zeszłym sezonie). Ale ja w kwestii jazdy to raczej "emeryt" niż "młody gniewny" jestem.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-22, 23:04   

vwir napisał/a:
Oczekujesz, że dla opon letnich ktoś będzie podawał przyczepność na śniegu?


Jakbyś nie czytał kontekstu: GY 4S G2 o których piszę, to wszak opony całoroczne. Nadto - co ważniejsze - nawet zimowe mają podawaną przyczepność na mokrym.
Ciężko zrozumieć, czego nie rozumiesz...? Wyjaśnij. Pomożemy. ;) :mrgreen:

Bronek napisał/a:
Bridgestone, Weather Control A005


Nie znam.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-23, 06:48   

Oponiarze jak zdejmowali orginalne ( jak nówki) byli zdziwienie dlaczego ??? :mrgreen:
Wyczuwalem lekka róznicę in plus . Ale to jak zawsze mozna ocenic zaraz po wymianie . Potem sie zapomina .
Podobnie jest z np tuningiem silnika
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 498
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-23, 07:55   

jas_pik napisał/a:

Nie wierz w różnice 10% wynikających z opon tej i czy innej klasy .


A ja akurat wierzę autorowi tej informacji, bo nie miał powodu żeby kłamać.

Na aucie wcześniej były 3 letnie wielosezonowe Nexeny, ponoć z klasą F.
Więc zmiana na jakieś energooszczędne, mogła dać taki zauważalny efekt.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-04-23, 09:07   

Cav napisał/a:
A ja akurat wierzę

Wiara czyni cuda
Cav napisał/a:
wielosezonowe

Jak pisałem zasięg w szczególności zależy od czynnika białkowego pomiędzy kierownicą a pedałem przyśpieszenia . A z technicznych parametrów temperatura zewnętrzna i ciśnienie w oponach.
Wykluczyć zaś można całkowicie jakość prądu do ładowania akumulatorów :)
W odróżnieniu od np jakości lpg w różnych krajach.
Ostatni wyjazd do Francji w styczniu tego roku z synem potwierdził taką przypadłość - jazda Sandero lpg ( fabryczny) . Tankowany w Polsce , zasięg z jednego zbiornika 320 km . W Niemczech 360 km , we Francji 420 km .
Wszędzie jazda z podobną prędkością po autostradach i ekspresówkach czyli stałe 124 km/h na tempomacie
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-23, 09:22   

Nie mam jeszcze doświadczenia na różnych oponach w ramach jednego sezonu, ale wiem jedno: gdy przesiadam się na zimówki to zasięg przynajmniej 10% w dół. I to nie wynika z temperatury otoczenia, bo zasięg spada dokładnie w dniu gdy zakładam zimówki. No i teraz na leafie I nadal mam zimówki i nadal zasięg jest niski. Nie wiem tylko, jaka część z tej utraty zasięgu to wina opon, a jaka innych felg (na zimę mam felgi o innym kształcie).
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-23, 09:30   

Myślę, że być może i jedno i drugie.
Choć skończyła się już prosta zależność, że "zimówki - be" a letnie super. Zdarza się nierzadko, że zimówki mają mniejsze opory toczenia, spalanie i są cichsze od letnich. Różnie jest i wszystko możliwe.
Ja przykładam dużą wagę do opon, bo bezpieczeństwo to raz, a dwa to zakup na kilka lat i albo będzie m.in. komfortowo albo nie. I taniej lub drożej - w sensie jazdy, bo i tak zwykle kupuję jedne z droższych lub najdroższych opon, kierując się innymi niż cena kryteriami.

Raz w jednym aucie to miałem tak, że jakieś takie specyficzne opory zimówek były, że - uwaga! - silnik miał inny odgłos. :lol: I to całkiem poważnie, bo żeby jechać z tą samą prędkością, wchodził na ciut inne obroty, większe opory, więc... warczał ciut głośniej niż na letnich. Nikt w to nie wierzył, dopóki się nie przejechał - np. w trakcie zmiany opon - na jednych i drugich. :) Także zdarzają się różne rzeczy - i często to nie jest kwestia wiary, a kwestia... dokładności i spostrzegawczości obserwatora. Tak jak jedni słyszą hałas, a innym on nie przeszkadza.
Oczywiście to nie w silniku coś się zmieniało, a poza nim - ale na całe auto mają wpływ opony.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-30, 21:54   

Mam Leafa i zakupiłem Leaf Spy Pro.
Nie widzę w menu auta opcji zamykania otwierania centralnego automatycznie albo są tylko połowiczne. Natomiast w Spy Pro jest mnóstwo opcji kiedy ma się zamykać/otwierać i takowe sobie poustawiałem. Dodatkowo wyłączyłem dźwięki ciężarówki.
Zameldowałem się w Nissan Connect NEW, po iluś tam próbach zadziałało - w tej chwili mam status "w aktywacji". I wbrew temu, co gdzieś czytałem - widzę auto, gdzie się znajduje wg GPSa.
Czy aktualizacje map też się muszą "aktywować" w Nissanie, zanim będą, bo jak klikam aktualizację, to mam info, cytuję dosłownie: "Abonament na mapy WYBIEGŁ"...? :shock: :lol:
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-01, 15:20   

Ja juz od czasu wprowadzenia RODO ( to moze zbieg dat tylko ????) nie wdze Nissana - pewnie jak Ci sie zaktualizuje to tez ci zniknie i bedzie przekierowywało na planowanie trasy na stronie internetowej .

Mapy w Nissanie powinni raz w roku ... G no prawda nie maja przynajmniej u mnie . Ale na szczescie leaf chodzi z ANDROID AUTO i polecam .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-01, 15:46   

Usługi aktywowane - wszystkie. Zaczął działać w pełni Nissan Connect NEW. Przy czym ponoć to co innego niż stara aplikacja i dotyczy tylko Leafów produkcji od maja 2019 wzwyż.
Zniknął również komunikat, że "Abonament na mapy wybiegł" - jest info, że "masz najnowszą". Czyli starą, jak Kolega potwierdza. :mrgreen:

Póki co lokalizacja auta w apce działa, wraz z funkcją "nawiguj do auta".
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-01, 19:11   

Pomyliłem z Jeepem Wranglerem na wypasie. Jeep nie mia czujnika deszczu . Przynajmniej Sahara V6 3,6l :oops: Bo to terenowka . gelenda tez nie miala , podobnie pozwalała jechac bez pasow ....

Ad rem

Tu jest tak :
ma cztery poziomy czułości automatycznego wlączania świateł mijania ( zmiana z dziennych)
Wycieraczki dzialaja w automacie

Ma ustawienia blokady wszystkich lub selektywnie drzwi czyli samego kierowcy.

No i wykrywanie auta - gdzie w automanie przełacza z "długich" na krótkie"- lepiej to dziala niz w Tesli.
Do tego ustawienia asystenta jazdy i parkowania . czulośc sonaru . Wyłaczanie asysty i kontroli wyjazdu z boku , reakcji bocznej itd , .... Jest tego od ...
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-01, 20:27   

Ta blokada drzwi (selektywnie lub nie) to nic takiego - po prostu ile drzwi ma otwierać z pilota/klamki. Nie jest to automatyczne zamykanie/otwieranie.
Czułość mijania to też co innego: po prostu jak ciemno/jasno jest, aby zapalał mijania. A mi chodzi o zapalanie jak pada deszcz czyli idą dłużej wycieraczki. IMHO tego nie ma, niestety.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-01, 20:42   

Blokady fakt nie ma i to jest lipa ... Nigdy nie wiesz czy zamkniety .

Te Nissany są pelne takich " glupawych niekonsekwencji" Typowe dla Japonczyków robiacych dla Japończyków.

Np grzejesz sobie aplikacją auto ale fotela nie podgrzejesz .
Kierownica , manualne fotele.
A jak chcesz grzać manualnie na dwójce to jajka ugotuje .


Na pocieszenie Tesla nie grzannia kierownicy..

Nigdy nie miałem idealnego auta .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-01, 22:29   

Bronek, ale w Spy Pro jest od groma opcji kiedy ma się otworzyć/zamknąć. I to działa. Więc jeśli to potrzebujesz, to warto zainwestować. Albo do mnie na kawę zapraszam - tylko ja spod gór jestem, więc kawałek masz do mnie. A Leafem to nie wiem - ze 2 dni drogi, jak się bateria "zrapiduje"... :lol: :mrgreen:
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-01, 22:54   

Mam .. Przecież. :mrgreen: :kufel

Ale po czasie zostawiłem jak jest . bawilem sie na początku . teraz tytlko czasem pod domem wyłączam pipkanie .
Przywykłem ....
jJedna rzecz mnie dziwi . jak jade Teslą to Ok . Wsiadając do Leafa , którym jeżdżę czasowo podobnie . zawsze próbuje ruszyĆ wajha od wycieraczek ( TESLA TAK MA-wajha prawa to "biegi" )

DRUGA SPRAWA , przez lenistwo przestałem korzystac z trybu B . Większa niby rekuperacja , co w zimie jest niekorzystne , a po prawdzie nie stwierdziłem tego .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-01, 23:06   

W Citröenie kiedyś też miałem wajchę do biegów - nad kierownicą. :mrgreen:
W ogóle uważam, że tunel powinien być inaczej zagospodarowany - bieg na guzikach (albo wajcha), niż żeby cycek w Leafie plus parę przycisków zajmowało cały tunel, dziwnie wyprofilowany, bo w pewnych pozycjach kolano mi ląduje na tym dziwnym profilu.
Ja sobie ostatnio B darowałem - jeżdżę normalnie na D. Natomiast B zostawiam na jakieś zjazdy górskie i tyle. Do tego będzie jak znalazł. :lol:
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-01, 23:22   

Tunel - sprawia mi ból podudzia , te kołnierze to porażka . Podlokietnik wiadomo krótki i do dupy .
Ja mialem Syrenkę z wajhą :lol:

Biegi przy kierownicy zapomniane, ale w elektryku są OK

Tesla ma to fajnie ,że wsiadasz i jedziesz tylko wajha w dól.
Wysiadasz, to nawet nie musisz jej dotykać , nic wyłączać. Wystarczy otworzyć drzwi lub odpiąć pasy . Nic Cię nie interesuje . Zostawiasz auto jak gdyby właczone i nie zamknięte . Odejdziesz i wszystko sięłączy i zabezpieczy

Kluczyk bezdotykowy Leafa jest fajny ale faktycznie brakuje pasywnego jego działania czyli tylko zbiżeniowego .

A i !!!! Uwazaj na klapke ładowania . Potrafi się w kieszeni czasem przycisk otwarcia klapki aktywować i ją otwierać . Nie ma kontrolki . .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-03, 16:09   

Wracając do opon - używa ktoś Michelin CrossClimate+? Kusi mnie, żeby w starym leafie takie wrzucić i przestać zmieniać lato<->zima. Po 90tys km oryginalne opony są już w stanie do wymiany. Swoją drogą - sporo wytrzymały. Szczególnie biorąc pod uwagę, że te elektryki takie złe i tak bardzo zużywają opony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11