Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy użytkownik Nissan Leaf I Visia
Autor Wiadomość
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 51
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-05-08, 20:14   Nowy użytkownik Nissan Leaf I Visia

Witam wszystkich,
Od wczoraj jestem posiadaczem i użytkownikiem Nissana Leaf I z roku 2017
Auto ma przebieg około 30 tyś. Posiada gwarancję mechaniczną Nissana do pażdzernika tego roku potwierdzone wizytą w serwisie.
Kupione z wysypu aut po wrocławskiej Vozilli.
Auto kupione w cenie poniżej 50 tyś z pełną fakturą.

Ponownie lakierowane obydwa zderzaki za to blacha bez ubytków w pierwszym lakierze.

Wyposażenie Visia jak na Leafa jest ubogie ale w przypadku użytkowników spaliniaków jest dobrze.
Ogrzewanie foteli przednich i tylnich. Ogrzewanie kierownicy. klimatyzacja automatyczna jednostrefowa. radio 2 din z bluetooth. Ma timer do ustawienia ładowania oraz ustawienia klimy ale tylko z auta. ta wersja nie jest wyposażona w NISSAN Connect i nie będzie działać aplikacja.
Posiada opony całoroczne Nexen 4seasons. felgi stalowe i kołpaki.
Jako wyposażenie dodatkowe zostały zamontowane czujniki parkowania na tył wraz z dziwnym wyświetlaczem w tylnej części podsufitki.

Auto jest wyposażone w ładowarkę pokładową 6 kW
z kabli jest kabel type 2 type 1 do słupków oraz evse 10 A.

Przy baterii poziomie naładowania 20% evse załaduje auto do pełna w 12 godzin.

Przy próbie naładowania na słupkach https://www.plugshare.com/location/91595 naładowało mi 0,5 kWh i jak wróciłem po 3 godzinach zostało tyle ile było.
Tu widać że brakuje aplikacji wiedział bym że auto się nie ładuje.

To z wrażeń i informacji na początek.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1503
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-08, 20:35   

Jesli masz 6 kW ładowarkę w , dokup odpowiednie evse . Wystarczy 1 fazowe a nałdujesz 3x szybciej niż tym co Ci dali .
O ile będziesz mial odpowiednią instalacje (32A. ) w domu / okolicy?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 51
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-05-08, 21:10   

myślę Bronek bardziej o zakupie wallboxa 32 A w domu.
Widziałem Wasze rozważania o wyższości mobilnego evse nad stacjonarnym wallboxem. :lol:
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1503
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-08, 21:34   

jak zwał tak zwał . licza sie parametry , cena i jakość .
jestem za mobilnym lub przerobieniem stacjomarnego na mobilny . To kwestia wtyczki/prejscówek lub ich braku . W domu mam trzy evse i wszystkie moge sobie prznosic , wozic itd.
Na razie wiszą na scianach garazy i nazywają sie wallboxy :mrgreen:

PhotoPictureResizer_191225_083555591-800x450.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 147,15 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-08, 21:54   

Nie przejmuj się brakiem nissan connect. Poszukaj mojego tematu o carwings dla ubogich. Sam sobie zrobisz nissan connect.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 51
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-05-20, 21:46   

Kilka kolejnych uwag.
Jestem z auta bardzo zadowolony.
Jego osiągi idealnie wpisują się w moje potrzeby.
Jak dobrze się wczuję w auto to w okresach wiosna i jesień mogę ładować go co drugi dzień.
Myślę ze nie warto kupować auta o zasięgu niewiele przekraczającym sztywną codzenną trasę bo będzie na pewno brakować zasięgu. A i ładowanie DC lub mocna ładowarka AC jest bardzo przydatna.
Tu 6,6 kW AC to zdecydowanie za mało do doładowania.

Co do braku ładowania na słupkach type2 faktycznie timer blokował ładowanie.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1549
Wysłany: 2020-05-21, 00:23   

Gratuluje!

Niestety, Nissan ignorowal AC trojfazowe. AC 6,6 w Polsce jest bez sensu, bo malo kto ma w domach 32A na jednej fazie. 11kW to 3x16A, a to juz spotykane czesciej.

Wiem, ze kolega killerracer eksperymentowal z dodaniem rownolegle ladowarek do nissana, by bylo 3x16A.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-21, 07:32   

No tak, mało kto ma 32A, bo nikomu to dotychczas nie było potrzebne.
Ale można zmienić, jak ja zrobiłem i mam 50A.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-21, 08:17   

Hakun napisał/a:
Kilka kolejnych uwag.
Jestem z auta bardzo zadowolony.
Jego osiągi idealnie wpisują się w moje potrzeby.
Jak dobrze się wczuję w auto to w okresach wiosna i jesień mogę ładować go co drugi dzień.


Tak mało jeździsz?
Bo przy temperaturach niewiele przekraczających 0 stopni, zasięg tego auta i to przy ekonomicznej jeździe potrafi się zakręcić koło 100 km, licząc od pełnej baterii.....
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-21, 08:28   

50km dziennie to mało? W sensie standardowe dojazdy do pracy i z powrotem? Hmmm... Chyba mam inną definicję mało. Wiesz, że średni przebieg samochodu osobowego w Polsce to 12tys km? Czyli 32km dziennie. Odliczając święta i weekendy wychodzi właśnie w okolicach 50km dziennie. Czyli idealnie średnia.

No i 0 stopni to ostatnimi czasy czasami się zdarzy w zimie, a na wiosnę/jesienią to jest raczej 10-15 stopni. Idealna temperatura dla elektryka. W takich warunkach to mój 24kWh przejedzie 100km przy naładowaniu do 80%. A co dopiero 30kWh do pełna.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-21, 09:11   

vwir napisał/a:
50km dziennie to mało? W sensie standardowe dojazdy do pracy i z powrotem?


Nie każdy dojeżdża do pracy i z powrotem i na tym koniec.
Wystarczy że masz dzieci, które mają popołudniowe zajęcia i musisz zrobić tą samą drogę drugi raz - wtedy wychodzi że mało.

Owszem radziłem sobie, ale często oznaczało to dwukrotne ładowanie pod Lidlem/Orlenem w ciągu dnia i dodatkowe kilometry robione tylko po to, żeby skorzystać z takiej ładowarki.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-21, 10:30   

Super, ale to nie zmienia niczego w tym co napisałem. Stary leaf idealnie pasuje do średnich przebiegów, jakie mają auta osobowe w Polsce.

Tak - mam dzieci, tak - niejednokrotnie muszę z nimi gdzieś pojechać, tak - 100km dziennie wystarczało mi z zapasem. Każdy ma inne potrzeby, ale jeśli ktoś jeździ średnio 50km dziennie to zdecydowanie nie można powiedzieć 'Tak mało jeździsz?', bo to po prostu średnia krajowa.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-21, 13:32   

vwir napisał/a:
Super, ale to nie zmienia niczego w tym co napisałem. Stary leaf idealnie pasuje do średnich przebiegów, jakie mają auta osobowe w Polsce.


Ale nie każdy lubi jeździć na styk.
Owszem - teraz, tzn. gdy ma zasięg rzędu 200 km, to bardzo pasuje. ;-)

vwir napisał/a:

Tak - mam dzieci, tak - niejednokrotnie muszę z nimi gdzieś pojechać, tak - 100km dziennie wystarczało mi z zapasem.


No widzisz - a mnie zdarzało się że nie, bo dochodziły jazdy na ładowarkę.
A teoretycznie powinienem się zamknąć w 50-60 km dziennie (i normalnie tzn. spalinówką) się zamykałem.

Ale elektryk otwierał nowe możliwości typu: można za darmo dojechać na termy, leżące 50 km dalej (w jedną stronę) - no to jedziemy.
Spalinówką to by nie miało sensu, bo koszt paliwa przewyższyłby koszt biletu, więc sensowniej pojechać na termy które są 3 razy bliżej, za to mają droższe bilety....

vwir napisał/a:

Każdy ma inne potrzeby, ale jeśli ktoś jeździ średnio 50km dziennie to zdecydowanie nie można powiedzieć 'Tak mało jeździsz?', bo to po prostu średnia krajowa.


Owszem, ale obejmująca wszystkie dni roku.
Niektóre z przebiegiem zerowym, niektóre ze znaczenie wyższym niż średni.
A jak masz elektryka z tanim, albo darmowym ładowaniem, to jeździsz więcej niż normalnie.
Ja przez zimę lekko licząc przejechałem dwa razy tyle, ile przez poprzednią.
I to cały czas kręcąc się tylko koło komina.

Inna sprawa, że zajęło mi to cztery razy więcej czasu, bo znaczna jego część to była obsługa elektryka, której normalnie nie miałem.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-21, 13:42   

vwir napisał/a:
spróbuj wreszcie zrozumieć to co napiszę: czepiam się tylko tego, że jesteś zaskoczony, że komuś ponad 100km zasięgu potrafi czasami wystarczyć nawet na dwa dni.


Czyli jednak nie rozumiesz. Na to już nic nie poradzę.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2020-05-21, 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-21, 13:50   

vwir napisał/a:
Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
Super, ale to nie zmienia niczego w tym co napisałem. Stary leaf idealnie pasuje do średnich przebiegów, jakie mają auta osobowe w Polsce.


Ale nie każdy lubi jeździć na styk.
Owszem - teraz, tzn. gdy ma zasięg rzędu 200 km, to bardzo pasuje. ;-)

50km w aucie z zasięgiem ponad 100km? To nie jest na styk.


Co kto lubi.
Normalnie tankuję gdy prognozowany zasięg spada poniżej 100 km.
A elektrykiem wychodziłem z założenia, że nie ładuję w domu bez potrzeby, tylko na darmowych ładowarkach - więc na następny dzień miałem mieć prądu na PONAD 50 km.


vwir napisał/a:

Gdybyś policzył wszystkie dni w roku to wyszłaby średnia 32km, a nie 50km. A to już chyba wystarczający zapas dla samochodu, który ma zasięg ponad 100km. Cztery razy więcej niż średnia.


Dla mnie nie.
Ale jak już pisałem - średnio elektrykiem przejeżdżałem 100 km i więcej, dzień w dzień.

Fakt - spalinówką też przebieg mam ok. 25 tys rocznie, tyle że w dużej części nabijany latem, na wakacjach.

vwir napisał/a:

Tobie nie pasował elektryk


Wręcz przeciwnie - bardzo mi pasował.
Nie pasował mi tylko zasięg Leafa I.

Jakby jeszcze nie leciał w dół zimą o połowę - byłoby ok - ale leciał.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-21, 13:57   

vwir napisał/a:
spróbuj wreszcie zrozumieć to co napiszę: czepiam się tylko tego, że jesteś zaskoczony, że komuś ponad 100km zasięgu potrafi czasami wystarczyć nawet na dwa dni.


Czyli jednak nie rozumiesz. Na to już nic nie poradzę.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 497
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-21, 14:07   

vwir napisał/a:
vwir napisał/a:
spróbuj wreszcie zrozumieć to co napiszę: czepiam się tylko tego, że jesteś zaskoczony, że komuś ponad 100km zasięgu potrafi czasami wystarczyć nawet na dwa dni.


Czyli jednak nie rozumiesz.


Że dyskutujesz sam ze sobą i to na temat który tylko Ciebie pasjonuje - faktycznie tego nie rozumiem. Ale są ludzie, dla których własna grafomania to cel sam w sobie, więc nic mi do tego.

Wyjaśniłem jak się sprawy mają, ale jak nie chcesz tego przyjąć do wiadomości - to już nie mój problem.

W każdym razie, nie jestem jedynym, któremu elektryk zwiększał przebiegi - to raz.
Dwa - że ten, który przebiegi robi minimalne, jednak obecnie zazwyczaj elektryka nie kupuje - bo i po co?
A to wszystko znakomicie zwiększa dobowe przebiegi do których można się odnieść.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1503
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-21, 14:19   

Sprawa się chyba rozbija ładowanie .
Ma być darmo i to niestety utrudnia korzystanie normalne z auta .
Cytat:
elektrykiem wychodziłem z założenia, że nie ładuję w domu bez potrzeby, tylko na darmowych ładowarkach - więc na następny dzień miałem mieć prądu na PONAD 50 km


Bo samochód z malym zasięgiem można sobie permanetnie podpinać w domu po każdym przyjeździe . Np. Zjem zrobię sobie kawe , potem kupę i mam te 20/30km km więcej .( przy np około 7 kW w AC) No ale trzeba za to ne pare marnych groszy ( tanio ale jednak !!)i to boli ... Bo darmo nie jest .

Jak się nie ma gniazdka pod chatą . A jak jeszcze ma być darmo !!!, to sprawa bardziej skomplikowana .

Trzeba jechać i czekać na obcym terenie ... I tu owszem duża bateria , szybka ładowarka , bo inaczej wypalone paczki papierosów dwie flaszki z kumplami lub wieczór w Agencji konweniuje z takim podejściem do elektromobilności. :mrgreen:

Jak słysze darmo , dotacje , darowizny i ulgi to wiem ,że to raczej ten myk się uda nielicznym .. reszta pozostaje sfrustrowana i niezadowolona ... I truje innych do bólu .
:mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-21, 16:25   

Bronek napisał/a:
Sprawa się chyba rozbija ładowanie .
Ma być darmo i to niestety utrudnia korzystanie normalne z auta .
elektrykiem wychodziłem z założenia, że nie ładuję w domu bez potrzeby, tylko na darmowych ładowarkach - więc na następny dzień miałem mieć prądu na PONAD 50 km

Chyba masz rację . U nas w domu sa dwa małe EV Smart i trojaczek , oba z zasięgiem letnim 160 km . I to jest aż nadto do codziennego używania . Przeciez ładując się z PV ładuję się za darmo . Bo tej nadprodukowanej energii nie zjem ani nie sprzedam.
Mimo że zakręciłem kurek z gazem i grzeję się wyłącznie EE ( piec elektryczny zamiast gazowego ) grzeje kaloryfery i CWU . Lada dzięń ruszy pompa w basenie ( chociaż patrząc na pogodę to nie wiem czy jest sens brać się za jego mycie i szykowanie do sezonu tak wczęsnie

Bronek napisał/a:
Bo samochód z malym zasięgiem można sobie permanetnie podpinać w domu po każdym przyjeździe . Np. Zjem zrobię sobie kawe , potem kupę i mam te 20/30km km więcej .(
:mrgreen:

Trojaczkiem to musiałbym jeszcze uciąć pewnie drzemkę bo z AC to 3,3 kW mocy ale w smarciku z 22 kW to ledwo wypiję kawę a juz ładowanie się zakńczyło :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1503
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-21, 17:33   

czyli sraczka lub zatwardzenie . :mrgreen:

Trzeci dzień produkuję prąd .
Wczoraj 70 kWh
Dzisiaj też troche więcej

I tak produkcja calkowita od zainstalowania licznika o godz m/15 kod 28.0- to na liczniku Energy 102 kWh ( Inwerter ok 141 kWh)
A zuzyłem - KOD Obis 18.0 - 34 kWh.
czyli mam ok 100kwh pomimo prania , grzania zmywania itd - przez dwa i pół dnia pracy solarów - DWA PEŁNE ładowania obu samochodów gratis nawet jak mi zabiora te 20% .

To tak cieszy jak auto ... O ile pominiemy koszt obu zabawek :lol:

O ile to dobrze licze? M/w bo nie zamirzam przeżywać tego za bardzo .

czyli wydając w sumie za te cuda ok pół bani mam "ZA DARMO" jazdę :-D
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 51
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-05-21, 18:23   

Reasumując moje dzienne przebiegi dom praca dom to 72 km
"Spalanie" mam 14,7 - 15,2
Raz mi pokazał 198 km zasięgu po nocnym ładowaniu.

A że codziennie jest coś do załatwienia to i tak ładuje codziennie raz Chademo darmowe raz słupek AC darmowy. ale nie robię zbędnych kilometrów i jak trzeba ładuje w domu.

Jedynie czego nie zaznałem to płacenia na mieście za prąd ale to też mnie kiedyś spotka.
Ostatnio zmieniony przez Hakun 2020-05-21, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-21, 18:23   

Bronek napisał/a:
czyli wydając w sumie za te cuda ok pół bani mam "ZA DARMO" jazdę :-D

I o to chodzi :)
Zeby mieć banan na twarzy :)
I nie przejmowac się cenami benzyny czy rosną czy maleją.
Zwłaszcza że niedługo emeryturka a wtedy to i na benzynę ciężko z emeryturki odłożyć a samemu sę jej z ziemniaków nie napędzi. A prądzik z dachu będzie spływał ( a że zabiora 20% to trzba to taktować jako podatek) .
Bo w innych krajach jak np we Frnacji nie ma prosumenta . Tzn jak wyprodukujesz więcej niż zużywasz to ci płaca ułamki centów a do tego PV objęte jest podatkiem od nieruchomości i jest dość spore .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1503
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-21, 19:14   

To ,że biora za magazyn uważam za Ok .W koncu tez sa potrzebni .
Wkurza mnie tylko chachmenctwo i kombinacje z rozliczeniami . Bo to psuje zabawe .

U mnie jest ten dodatek ,że 99% ładuje w domu i to pomijając koszty jest fajne
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-21, 23:05   

To teraz idź na całość - tak jak ja.
Zamknij kurek z gazem ( tak zrobiłem w tamtym roku ) i rachunki za gaz = 0 zł .
Grzeję się prądem. Masz niedaleko producenta kotłów grzejnych na prąd - Kospel . Niech zrobią u Ciebie testowe stanowisko żeby wiedzieli jake kotły CO/CWU montować przy PV .
W Warszawie ich handlowcy sa mało kumaci - namówili mnie na kocioł o mocy 24 kW ( bo takiej mocy mam gazowego Viessmana . A okazało się że w najzimniejszy dzięń kocioł tylko na kilka minut pracował z moca 8 kW czyli 30% mocy
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1503
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-21, 23:20   

W drugim domu mamy grzanie rezerwowo podlogowe elektryczne .. I do tego kociol o nieznanej mi w tej chwili mocy . nie pamietam .

Ale faktycznie mozna by choc wode uzytkowa podgrzewać.. na razie poczekam na bilans samej elektryki . Zobacze jak to u mnie wyglada i potem zdecyduje o kierunku dzialanai .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13