Nowy użytkownik Nissan Leaf I Visia |
Autor |
Wiadomość |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 71 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-05-08, 19:14 Nowy użytkownik Nissan Leaf I Visia
|
|
|
Witam wszystkich,
Od wczoraj jestem posiadaczem i użytkownikiem Nissana Leaf I z roku 2017
Auto ma przebieg około 30 tyś. Posiada gwarancję mechaniczną Nissana do pażdzernika tego roku potwierdzone wizytą w serwisie.
Kupione z wysypu aut po wrocławskiej Vozilli.
Auto kupione w cenie poniżej 50 tyś z pełną fakturą.
Ponownie lakierowane obydwa zderzaki za to blacha bez ubytków w pierwszym lakierze.
Wyposażenie Visia jak na Leafa jest ubogie ale w przypadku użytkowników spaliniaków jest dobrze.
Ogrzewanie foteli przednich i tylnich. Ogrzewanie kierownicy. klimatyzacja automatyczna jednostrefowa. radio 2 din z bluetooth. Ma timer do ustawienia ładowania oraz ustawienia klimy ale tylko z auta. ta wersja nie jest wyposażona w NISSAN Connect i nie będzie działać aplikacja.
Posiada opony całoroczne Nexen 4seasons. felgi stalowe i kołpaki.
Jako wyposażenie dodatkowe zostały zamontowane czujniki parkowania na tył wraz z dziwnym wyświetlaczem w tylnej części podsufitki.
Auto jest wyposażone w ładowarkę pokładową 6 kW
z kabli jest kabel type 2 type 1 do słupków oraz evse 10 A.
Przy baterii poziomie naładowania 20% evse załaduje auto do pełna w 12 godzin.
Przy próbie naładowania na słupkach https://www.plugshare.com/location/91595 naładowało mi 0,5 kWh i jak wróciłem po 3 godzinach zostało tyle ile było.
Tu widać że brakuje aplikacji wiedział bym że auto się nie ładuje.
To z wrażeń i informacji na początek. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-08, 19:35
|
|
|
Jesli masz 6 kW ładowarkę w , dokup odpowiednie evse . Wystarczy 1 fazowe a nałdujesz 3x szybciej niż tym co Ci dali .
O ile będziesz mial odpowiednią instalacje (32A. ) w domu / okolicy? |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 71 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-05-08, 20:10
|
|
|
myślę Bronek bardziej o zakupie wallboxa 32 A w domu.
Widziałem Wasze rozważania o wyższości mobilnego evse nad stacjonarnym wallboxem. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-08, 20:34
|
|
|
jak zwał tak zwał . licza sie parametry , cena i jakość .
jestem za mobilnym lub przerobieniem stacjomarnego na mobilny . To kwestia wtyczki/prejscówek lub ich braku . W domu mam trzy evse i wszystkie moge sobie prznosic , wozic itd.
Na razie wiszą na scianach garazy i nazywają sie wallboxy
PhotoPictureResizer_191225_083555591-800x450.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 22 raz(y) 147,15 KB |
|
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2074 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-08, 20:54
|
|
|
Nie przejmuj się brakiem nissan connect. Poszukaj mojego tematu o carwings dla ubogich. Sam sobie zrobisz nissan connect. |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 71 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-05-20, 20:46
|
|
|
Kilka kolejnych uwag.
Jestem z auta bardzo zadowolony.
Jego osiągi idealnie wpisują się w moje potrzeby.
Jak dobrze się wczuję w auto to w okresach wiosna i jesień mogę ładować go co drugi dzień.
Myślę ze nie warto kupować auta o zasięgu niewiele przekraczającym sztywną codzenną trasę bo będzie na pewno brakować zasięgu. A i ładowanie DC lub mocna ładowarka AC jest bardzo przydatna.
Tu 6,6 kW AC to zdecydowanie za mało do doładowania.
Co do braku ładowania na słupkach type2 faktycznie timer blokował ładowanie. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2020-05-20, 23:23
|
|
|
Gratuluje!
Niestety, Nissan ignorowal AC trojfazowe. AC 6,6 w Polsce jest bez sensu, bo malo kto ma w domach 32A na jednej fazie. 11kW to 3x16A, a to juz spotykane czesciej.
Wiem, ze kolega killerracer eksperymentowal z dodaniem rownolegle ladowarek do nissana, by bylo 3x16A. |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 344
|
Wysłany: 2020-05-21, 06:32
|
|
|
No tak, mało kto ma 32A, bo nikomu to dotychczas nie było potrzebne.
Ale można zmienić, jak ja zrobiłem i mam 50A. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 975 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-05-21, 07:17
|
|
|
Hakun napisał/a: | Kilka kolejnych uwag.
Jestem z auta bardzo zadowolony.
Jego osiągi idealnie wpisują się w moje potrzeby.
Jak dobrze się wczuję w auto to w okresach wiosna i jesień mogę ładować go co drugi dzień.
|
Tak mało jeździsz?
Bo przy temperaturach niewiele przekraczających 0 stopni, zasięg tego auta i to przy ekonomicznej jeździe potrafi się zakręcić koło 100 km, licząc od pełnej baterii..... |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2074 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-21, 07:28
|
|
|
50km dziennie to mało? W sensie standardowe dojazdy do pracy i z powrotem? Hmmm... Chyba mam inną definicję mało. Wiesz, że średni przebieg samochodu osobowego w Polsce to 12tys km? Czyli 32km dziennie. Odliczając święta i weekendy wychodzi właśnie w okolicach 50km dziennie. Czyli idealnie średnia.
No i 0 stopni to ostatnimi czasy czasami się zdarzy w zimie, a na wiosnę/jesienią to jest raczej 10-15 stopni. Idealna temperatura dla elektryka. W takich warunkach to mój 24kWh przejedzie 100km przy naładowaniu do 80%. A co dopiero 30kWh do pełna. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 975 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-05-21, 08:11
|
|
|
vwir napisał/a: | 50km dziennie to mało? W sensie standardowe dojazdy do pracy i z powrotem? |
Nie każdy dojeżdża do pracy i z powrotem i na tym koniec.
Wystarczy że masz dzieci, które mają popołudniowe zajęcia i musisz zrobić tą samą drogę drugi raz - wtedy wychodzi że mało.
Owszem radziłem sobie, ale często oznaczało to dwukrotne ładowanie pod Lidlem/Orlenem w ciągu dnia i dodatkowe kilometry robione tylko po to, żeby skorzystać z takiej ładowarki. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2074 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-21, 09:30
|
|
|
Super, ale to nie zmienia niczego w tym co napisałem. Stary leaf idealnie pasuje do średnich przebiegów, jakie mają auta osobowe w Polsce.
Tak - mam dzieci, tak - niejednokrotnie muszę z nimi gdzieś pojechać, tak - 100km dziennie wystarczało mi z zapasem. Każdy ma inne potrzeby, ale jeśli ktoś jeździ średnio 50km dziennie to zdecydowanie nie można powiedzieć 'Tak mało jeździsz?', bo to po prostu średnia krajowa. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 975 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-05-21, 12:32
|
|
|
vwir napisał/a: | Super, ale to nie zmienia niczego w tym co napisałem. Stary leaf idealnie pasuje do średnich przebiegów, jakie mają auta osobowe w Polsce.
|
Ale nie każdy lubi jeździć na styk.
Owszem - teraz, tzn. gdy ma zasięg rzędu 200 km, to bardzo pasuje.
vwir napisał/a: |
Tak - mam dzieci, tak - niejednokrotnie muszę z nimi gdzieś pojechać, tak - 100km dziennie wystarczało mi z zapasem.
|
No widzisz - a mnie zdarzało się że nie, bo dochodziły jazdy na ładowarkę.
A teoretycznie powinienem się zamknąć w 50-60 km dziennie (i normalnie tzn. spalinówką) się zamykałem.
Ale elektryk otwierał nowe możliwości typu: można za darmo dojechać na termy, leżące 50 km dalej (w jedną stronę) - no to jedziemy.
Spalinówką to by nie miało sensu, bo koszt paliwa przewyższyłby koszt biletu, więc sensowniej pojechać na termy które są 3 razy bliżej, za to mają droższe bilety....
vwir napisał/a: |
Każdy ma inne potrzeby, ale jeśli ktoś jeździ średnio 50km dziennie to zdecydowanie nie można powiedzieć 'Tak mało jeździsz?', bo to po prostu średnia krajowa. |
Owszem, ale obejmująca wszystkie dni roku.
Niektóre z przebiegiem zerowym, niektóre ze znaczenie wyższym niż średni.
A jak masz elektryka z tanim, albo darmowym ładowaniem, to jeździsz więcej niż normalnie.
Ja przez zimę lekko licząc przejechałem dwa razy tyle, ile przez poprzednią.
I to cały czas kręcąc się tylko koło komina.
Inna sprawa, że zajęło mi to cztery razy więcej czasu, bo znaczna jego część to była obsługa elektryka, której normalnie nie miałem. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2074 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-21, 12:42
|
|
|
vwir napisał/a: | spróbuj wreszcie zrozumieć to co napiszę: czepiam się tylko tego, że jesteś zaskoczony, że komuś ponad 100km zasięgu potrafi czasami wystarczyć nawet na dwa dni. |
Czyli jednak nie rozumiesz. Na to już nic nie poradzę. |
Ostatnio zmieniony przez vwir 2020-05-21, 12:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 975 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-05-21, 12:50
|
|
|
vwir napisał/a: | Cav napisał/a: | vwir napisał/a: | Super, ale to nie zmienia niczego w tym co napisałem. Stary leaf idealnie pasuje do średnich przebiegów, jakie mają auta osobowe w Polsce.
|
Ale nie każdy lubi jeździć na styk.
Owszem - teraz, tzn. gdy ma zasięg rzędu 200 km, to bardzo pasuje.
|
50km w aucie z zasięgiem ponad 100km? To nie jest na styk.
|
Co kto lubi.
Normalnie tankuję gdy prognozowany zasięg spada poniżej 100 km.
A elektrykiem wychodziłem z założenia, że nie ładuję w domu bez potrzeby, tylko na darmowych ładowarkach - więc na następny dzień miałem mieć prądu na PONAD 50 km.
vwir napisał/a: |
Gdybyś policzył wszystkie dni w roku to wyszłaby średnia 32km, a nie 50km. A to już chyba wystarczający zapas dla samochodu, który ma zasięg ponad 100km. Cztery razy więcej niż średnia. |
Dla mnie nie.
Ale jak już pisałem - średnio elektrykiem przejeżdżałem 100 km i więcej, dzień w dzień.
Fakt - spalinówką też przebieg mam ok. 25 tys rocznie, tyle że w dużej części nabijany latem, na wakacjach.
vwir napisał/a: |
Tobie nie pasował elektryk
|
Wręcz przeciwnie - bardzo mi pasował.
Nie pasował mi tylko zasięg Leafa I.
Jakby jeszcze nie leciał w dół zimą o połowę - byłoby ok - ale leciał. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2074 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-21, 12:57
|
|
|
vwir napisał/a: | spróbuj wreszcie zrozumieć to co napiszę: czepiam się tylko tego, że jesteś zaskoczony, że komuś ponad 100km zasięgu potrafi czasami wystarczyć nawet na dwa dni. |
Czyli jednak nie rozumiesz. Na to już nic nie poradzę. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 975 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-05-21, 13:07
|
|
|
vwir napisał/a: | vwir napisał/a: | spróbuj wreszcie zrozumieć to co napiszę: czepiam się tylko tego, że jesteś zaskoczony, że komuś ponad 100km zasięgu potrafi czasami wystarczyć nawet na dwa dni. |
Czyli jednak nie rozumiesz. |
Że dyskutujesz sam ze sobą i to na temat który tylko Ciebie pasjonuje - faktycznie tego nie rozumiem. Ale są ludzie, dla których własna grafomania to cel sam w sobie, więc nic mi do tego.
Wyjaśniłem jak się sprawy mają, ale jak nie chcesz tego przyjąć do wiadomości - to już nie mój problem.
W każdym razie, nie jestem jedynym, któremu elektryk zwiększał przebiegi - to raz.
Dwa - że ten, który przebiegi robi minimalne, jednak obecnie zazwyczaj elektryka nie kupuje - bo i po co?
A to wszystko znakomicie zwiększa dobowe przebiegi do których można się odnieść. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-21, 13:19
|
|
|
Sprawa się chyba rozbija ładowanie .
Ma być darmo i to niestety utrudnia korzystanie normalne z auta .
Cytat: | elektrykiem wychodziłem z założenia, że nie ładuję w domu bez potrzeby, tylko na darmowych ładowarkach - więc na następny dzień miałem mieć prądu na PONAD 50 km |
Bo samochód z malym zasięgiem można sobie permanetnie podpinać w domu po każdym przyjeździe . Np. Zjem zrobię sobie kawe , potem kupę i mam te 20/30km km więcej .( przy np około 7 kW w AC) No ale trzeba za to ne pare marnych groszy ( tanio ale jednak !!)i to boli ... Bo darmo nie jest .
Jak się nie ma gniazdka pod chatą . A jak jeszcze ma być darmo !!!, to sprawa bardziej skomplikowana .
Trzeba jechać i czekać na obcym terenie ... I tu owszem duża bateria , szybka ładowarka , bo inaczej wypalone paczki papierosów dwie flaszki z kumplami lub wieczór w Agencji konweniuje z takim podejściem do elektromobilności.
Jak słysze darmo , dotacje , darowizny i ulgi to wiem ,że to raczej ten myk się uda nielicznym .. reszta pozostaje sfrustrowana i niezadowolona ... I truje innych do bólu .
|
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-05-21, 15:25
|
|
|
Bronek napisał/a: | Sprawa się chyba rozbija ładowanie .
Ma być darmo i to niestety utrudnia korzystanie normalne z auta .
elektrykiem wychodziłem z założenia, że nie ładuję w domu bez potrzeby, tylko na darmowych ładowarkach - więc na następny dzień miałem mieć prądu na PONAD 50 km |
Chyba masz rację . U nas w domu sa dwa małe EV Smart i trojaczek , oba z zasięgiem letnim 160 km . I to jest aż nadto do codziennego używania . Przeciez ładując się z PV ładuję się za darmo . Bo tej nadprodukowanej energii nie zjem ani nie sprzedam.
Mimo że zakręciłem kurek z gazem i grzeję się wyłącznie EE ( piec elektryczny zamiast gazowego ) grzeje kaloryfery i CWU . Lada dzięń ruszy pompa w basenie ( chociaż patrząc na pogodę to nie wiem czy jest sens brać się za jego mycie i szykowanie do sezonu tak wczęsnie
Bronek napisał/a: | Bo samochód z malym zasięgiem można sobie permanetnie podpinać w domu po każdym przyjeździe . Np. Zjem zrobię sobie kawe , potem kupę i mam te 20/30km km więcej .(
|
Trojaczkiem to musiałbym jeszcze uciąć pewnie drzemkę bo z AC to 3,3 kW mocy ale w smarciku z 22 kW to ledwo wypiję kawę a juz ładowanie się zakńczyło |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-21, 16:33
|
|
|
czyli sraczka lub zatwardzenie .
Trzeci dzień produkuję prąd .
Wczoraj 70 kWh
Dzisiaj też troche więcej
I tak produkcja calkowita od zainstalowania licznika o godz m/15 kod 28.0- to na liczniku Energy 102 kWh ( Inwerter ok 141 kWh)
A zuzyłem - KOD Obis 18.0 - 34 kWh.
czyli mam ok 100kwh pomimo prania , grzania zmywania itd - przez dwa i pół dnia pracy solarów - DWA PEŁNE ładowania obu samochodów gratis nawet jak mi zabiora te 20% .
To tak cieszy jak auto ... O ile pominiemy koszt obu zabawek
O ile to dobrze licze? M/w bo nie zamirzam przeżywać tego za bardzo .
czyli wydając w sumie za te cuda ok pół bani mam "ZA DARMO" jazdę |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 71 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-05-21, 17:23
|
|
|
Reasumując moje dzienne przebiegi dom praca dom to 72 km
"Spalanie" mam 14,7 - 15,2
Raz mi pokazał 198 km zasięgu po nocnym ładowaniu.
A że codziennie jest coś do załatwienia to i tak ładuje codziennie raz Chademo darmowe raz słupek AC darmowy. ale nie robię zbędnych kilometrów i jak trzeba ładuje w domu.
Jedynie czego nie zaznałem to płacenia na mieście za prąd ale to też mnie kiedyś spotka. |
Ostatnio zmieniony przez Hakun 2020-05-21, 17:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-05-21, 17:23
|
|
|
Bronek napisał/a: | czyli wydając w sumie za te cuda ok pół bani mam "ZA DARMO" jazdę |
I o to chodzi
Zeby mieć banan na twarzy
I nie przejmowac się cenami benzyny czy rosną czy maleją.
Zwłaszcza że niedługo emeryturka a wtedy to i na benzynę ciężko z emeryturki odłożyć a samemu sę jej z ziemniaków nie napędzi. A prądzik z dachu będzie spływał ( a że zabiora 20% to trzba to taktować jako podatek) .
Bo w innych krajach jak np we Frnacji nie ma prosumenta . Tzn jak wyprodukujesz więcej niż zużywasz to ci płaca ułamki centów a do tego PV objęte jest podatkiem od nieruchomości i jest dość spore . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-21, 18:14
|
|
|
To ,że biora za magazyn uważam za Ok .W koncu tez sa potrzebni .
Wkurza mnie tylko chachmenctwo i kombinacje z rozliczeniami . Bo to psuje zabawe .
U mnie jest ten dodatek ,że 99% ładuje w domu i to pomijając koszty jest fajne |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-05-21, 22:05
|
|
|
To teraz idź na całość - tak jak ja.
Zamknij kurek z gazem ( tak zrobiłem w tamtym roku ) i rachunki za gaz = 0 zł .
Grzeję się prądem. Masz niedaleko producenta kotłów grzejnych na prąd - Kospel . Niech zrobią u Ciebie testowe stanowisko żeby wiedzieli jake kotły CO/CWU montować przy PV .
W Warszawie ich handlowcy sa mało kumaci - namówili mnie na kocioł o mocy 24 kW ( bo takiej mocy mam gazowego Viessmana . A okazało się że w najzimniejszy dzięń kocioł tylko na kilka minut pracował z moca 8 kW czyli 30% mocy |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-21, 22:20
|
|
|
W drugim domu mamy grzanie rezerwowo podlogowe elektryczne .. I do tego kociol o nieznanej mi w tej chwili mocy . nie pamietam .
Ale faktycznie mozna by choc wode uzytkowa podgrzewać.. na razie poczekam na bilans samej elektryki . Zobacze jak to u mnie wyglada i potem zdecyduje o kierunku dzialanai . |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
|