SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla X -zakup w Leasing a darmowe ładowanie.
Autor Wiadomość
ken-wywietrznik
Tesla Model 3

Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 60
Wysłany: 2020-10-12, 15:26   

Apolonia napisał/a:
Nie będę wrzucał tabel z dokładnymi pomiarami bo wiem że trochę sprytu i sam znajdziesz.

Spoko, tabelki mam u Bjorna. Dokładniej wyjaśniają co i jak niż informacja o ile się podniosła temperatura w garażu.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-12, 16:04   

Kiedyś to zrozumiesz.
Rozmawialiśmy o efektywności ładowania i stratach, temperatura w garażu była stratą.
ken-wywietrznik napisał/a:

Mierzyłeś to?
Bjornowi wyszło zupełnie inaczej: 10% na zwykłym gniazdku i 9% przy 11kW. Najmniej (6%) było przy 7kW.

Napisałeś jak powyżej, pokazałem, że nie masz racji, to może czas się wycofać.
Tak mierzyłem i napisałem model. Masz ugryź tą wiedzę jest dokładniejsza:
https://canze.fisch.lu/charger-efficiency/
https://canze.fisch.lu/charger-efficiency-part-2-3-phase/
Nie będę pomiarów robił na TM3, bo ta wiedza jest już dla mnie oczywista od 2017 roku.
Inni ją też potwierdzili, teraz Twoja kolej.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-12, 18:34   

To ja przy okazji dopytam o to ładowanie.
Mam evse zencar 3f 11kW i ładuję swoją i3 najczesciej 3x6A zmniejszajac na panelu evse do 6A.
Nie potrzebuję zazwyczal ladowac szybciej, i kable sie nie grzeja, a i bmw nie odpala chlodzenia Czy tak jest efektywnie ?

I czy TM3 bede mogl ladowac T2 11kW 3x16A z tego evse ?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-12, 19:45   

Tak. Ad Tm3
I zgodnie z tym co wyzej lekko tracisz.

A kable się grzeją? Które do evse? Czy z evse.
U mnie do evse 5x 10mm i sie nie grzeją.
Za evse też nie. Ale ma tylko ok 1 m długości i gruby jest . ( 3 x 16A do Tesli)
..........................................................
I ok 30/32A z 1F do Leafa). I tu uzywam evse od Tesli z jej długim kablem. Leciutko ale to leciutko moze jest cieplejszy?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-12, 19:49   

Tu właśnie chodzi o czas ladowania i procesy ktore temu towarzyszą.
Przy 3x6A straty zapewne sa większe niz przy 11kW z jedną uwagą.
Tu znaczenie ma również temperatura baterii i otoczenia. Co to oznacza?
Lepiej w upalne lato ładować nad ranem np. godz. 4-6 niz w południe.
Zimą lepiej ładowac w południe niz w nocy, jezeli jesteśmy na zewnątrz.
Jeżeli posiadamy garaz to warto go ogrzać noca polepszy bilans budynku.
Dla dużych baterii prądy 11 kW nie robia stresu.
250kW dla 75kWh Tesli to x3 czyli stres jest.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-12, 22:03   

U mnie auto w garazu w obrysie domu stoi.
Kable EVSE przy 11kW sa jak by letnie, bardziej nagrzany (ale doslownie minimalnie to nie sa gorące kable) jest przedluzacz gniazda silowego 16A 5x6mm ktory mam pod sufitem powieszony bo potrzebuje sie ladowac po drugiej stronie garazu, ale patrzac na ten przewod przedluzacza to on chyba jest nie za wysokiej jakosci, wymienie przy jakiejs okazji i tak.

BMW przy ladowaniu 11kW wlacza wentylator i jest sporo cieplej w garazu, dlatego ladowalem najwolniejszym mozliwym pradem. Czyli co optymalnie bedzie 3x10A czy 3x12A ? tak tylko zeby chlodzenie sie nie wlaczalo ?

A przy okazji dzis przyszedl mi pierwszy rachunek za prad od kiedy posiadam elektryka, przez 6 miesiecy zyzylem 3400kW o jakies 1400kW wiecej niz bez auta. Wychodzi jakies 140zl miesiecznie, na benzyne wydawalem ok 600-700zl, choc teraz jezdze chyba wiecej :D

IMG_0886.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 96,48 KB

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3715
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-12, 22:14   

Ekolega napisał/a:
Wychodzi jakies 140zl miesiecznie, na benzyne wydawalem ok 600-700zl, choc teraz jezdze chyba wiecej
I to jest jedna z wielu przyjemności dostarczanych przez elektryka :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-12, 22:18   

Choc do tych obliczen napewno wkradl sie jeden blad, bo zdecydowanie wiecej pracuje z domu, czyli jazda kosztowala pewnie ze 120.- miesiecznie :) jak bilet miesieczny w Wawie :)
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 65
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-10-12, 22:33   

Jeżdżę od maja i też jestem po odczycie licznika. było 255 miesięcznie jest 355 obecnie wychodzi 100 wiecej. Ale ze dwa razy w tygodniu ładuję się na słupku AC niedaleko pracy.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-12, 22:57   

No to nic tylko zakładać PV . I to szybko póki są dopłaty rzadowe 5000 zł.
W Warszawie o tyle jest lepej że można dostać do 33% wartości brutto PV ( niezależnie od rzadowych) . Ale drobne uwaga możńa montować dopiero po zawarciu umowy z Biurem OChrony Srodowsika UM ( nie wczęsniej bo się tego nie dostanie)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-12, 23:16   

Z panelami problem bo mam zacienienie i to spore co podnosi koszty instalacji (optymalizery), dodatkowo mam dosc maly dach. Na zdjeciu to cos z prawej to symuluje drzewo które zacienia.
Wchodzi dosc malo paneli, i max instalacji to 5-6kW, dwie firmy mi to policzyly i wszystko w okolicy 30kzl a byli i tacy co 38kzl chcieli.

Mam nawet gdzie tanio kupic panele, optymalizery, inwerter, w sumie za ok 14000.- ale nie moge znalezc nikogo kto zgodzi sie zamontowac moj sprzet a wziac tylko za robote i ewentualnie jakies dodatkowe sprawy + papiery. No i stanalem z pomyslem.

panel.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 173,4 KB

 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 91
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-13, 13:39   

Dmuchacie na zime w oponki?
Dzisiaj temperatura 5 st i się burzy.

E5C3A011-C27B-40AA-B359-619C47232268.jpeg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 83,4 KB

 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-13, 14:00   

Trzeba dmuchać, bo mniejsze ciśnienie, to większy opór toczenia, a opór, to zużycie.
Mam zasadę, do letnich opon, dawać ciśnienie 2,9 przy 15 stopniach
to przy 10 mam 2,8, a przy ponad 20 stopni 3,0,
do 3,1 przy 25-30 ciśnienie większe ale guma mięknie.
Gorzej jest jak dasz przy 25 stopni np fabryczne 2,9 i w ulewę,
na trasie przy 15 stopni spadnie do 2,6 od razu kWh znikają
*
Dane dotyczą spostrzeżeń dla TM3
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-13, 16:24   

Ja zmienilem oponki z felgami w ub roku i tam 2,5 bara. Nie badalem zasiegu itd bo mi nie zależy. Ale cichutko bylo z 2x
W sumie bez sensu bo zimy nie bylo a i tras tez nieszczególnie wiele. Na razie nie zmieniam

Jak zetre te orginaly to dam wielosezonowe. A zimowki opchnę
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
ken-wywietrznik
Tesla Model 3

Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 60
Wysłany: 2020-10-14, 06:35   

Apolonia napisał/a:
Napisałeś jak powyżej, pokazałem, że nie masz racji, to może czas się wycofać.

Po pierwsze, niewiele pokazałeś, tylko głównie opowiadałeś o tym, żeby Ci ufać na słowo, bo "wiesz jak jest".

Po drugie, nie mam się z czego wycofywać. Pisałem co Bjorn zmierzył i ile mu wyszło i ten fakt się nie zmienił. Obojętnie co napiszesz, to nie zmieni jego wyników 🤷‍♂️

Cytat:
Tak mierzyłem i napisałem model. Masz ugryź tą wiedzę jest dokładniejsza:
https://canze.fisch.lu/charger-efficiency/
https://canze.fisch.lu/charger-efficiency-part-2-3-phase/

Po trzecie, to nie jest "wiedza" tylko wyniki pomiaru. Wiedza to coś co z tego wynika.

Dla przypomnienia:
* Ty twierdziłeś, że na jednej fazie i na trzech fazach straty są drastycznie różne.
* Ja twiedziłem, że fazy nie mają większego znaczenia, a liczy się moc ładowania.

Co ciekawe, pomiary, które powyżej podlinkowałeś potwierdzają to co napisałem. Przykładowo, najniższa moc na trzech fazach (10A -> 5120W) ma stratę 13,1%, a podobna moc na jednej fazie (24A -> 5230W) ma stratę 16,5%. Straty są podobne, nie ma ponad dwukrotnej różnicy, o której pisałeś.

Teraz już wiem (jak to wyszło w toku dyskusji przypadkiem), że mówiąc "jedna faza" i "trzy fazy" masz na myśli "2,3 kW" i "11 kW", czyli specjalnie obniżoną moc ładowania przy jednej fazie i maksymalną przy trzech fazach. Oczywiście, wtedy zgodnie z tym co ja napisałem, będą znacząco różne straty.

Nadal nie wiem skąd wziąłeś wartości 20-25% strat przy 2,3 kW, ale tego się pewnie już nigdy nie dowiemy. Dla mnie to zresztą bez znaczenia, bo i tak ładuję 3,5kW 🤷‍♂️
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-14, 07:14   

No tak tak, jak chodzi i moja wypowiedz, to jestes jak aptekarz,
jak mówisz o swojej, to wartości bliskie, traktujesz jak podobne.
Celem mojej wypowiedzi nie byla analiza pomiaru (bo nie wiedzy) Bjorna,
ale zauważenie, że ładowanie 3-fazowe (mocniejszym pradem) ma mniejsze straty.
ken-wywietrznik napisał/a:
Model 3 to nie Model X, ale u Bjorna wyniki były zupełnie inne niż w Twoim Zoe, wiec byłbym ostrożny z "co do zasady".
Może wypunktujesz tym razem swoja wypowiedz, bo jest mocno nie jasna.
Opisz nam postać Bjorna
Zdefiniuj słowo "zupelnie"
Opowiedz cemu ma służyć "ostrożność"
W ten sposób wyprodukujesz tasiemca w temacie oczywistym.

Co do Tesli (każdej) wiadomo, że robia one gigantyczne straty na postoju.
Moja ma 500 km zasiegu robie nia okolo 250 km w przedziale 15-85%.
Dlaczego, bo to bydle ciągle oddycha, pompuje, szumi, nagrywa i traci energie.
Zoe przy niej, jest jak czuwający kot na polowaniu, lecz zasiegu takiego nie ma.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-14, 07:52   

:mrgreen: Dajcie spokój. Ja jak wchdze do garazu to mówie : Dzień Dobry! :mrgreen:

Na wszelki wypadek, aby sie nie obraziła
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-14, 08:54   

No widzisz dygresji o murzynach też nie zrozumiał.
Niech Henryczek sam zdecyduje czy ma ochotę na straty z 230V 10 A,
czy woli załadować 11 kW 16A. To zależy czy ma PV czy korzysta z G12.
Może również iść szeroko w C11, bo zawsze to nie DC na GW
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 91
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-15, 10:00   

Dzisiejszej nocy parkowałem pod chmurką,rano temperatura zewnętrzna 7 st, stan baterii 15%,odzysk ustawiony w trybie standard i autko się toczy jakby ta funkcja nie działała.
Miałem tak kiedyś przez chwile jak byłem naładowany 100%.
Czy oba czynniki mogą mieć znaczenie,czy raczej temperatura zewnętrzna.
Częściowo dowiem się za kilka godzin po naładowaniu.
Też miewacie takie przypadki?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-15, 11:21   

Oczywiście, to normalka. U nas w 3 sa komunikaty., że tak jest i to właśnie poniżej ok 7 st C tem baterii? O ile dobrze pamiętam.
Na wyświetlaczu mamy nawet kropeczki po stronie lewej i one wraz z podnoszeniem sie temperatury baterii znikają

To element dbania o bateriie.

tempFileForShare_20201015-123658_copy_800x600.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 67,41 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 91
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-15, 17:32   

Dzięki.Czyli jednak temperatura.Czy to oznacza że w okresie zimowym /7 st i mniej/ nie będzie odzysku i zarazem hamowania do którego się noga przyzwyczaiła?
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-15, 17:56   

Bedzie po paru km.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-15, 18:10   

Tego np w Nissanie nie obserwuję i nie wiem czy On nie robi tego? Czy zamiast rekuperacji działa hamulcami???
Podobnie tzw EPedal działa i w lecie i w zimie. ( W końcu Tesla była z tym hamowaniem do zatrzymania po Nissanie)
W sumie Henryczku, Twoja uwaga/ obawy są słuszne. :idea:
U nas jest komunikat, i te kropeczki, ale mozna przeoczyc i sie zdziwić .
APEL Może ??? Aby zamiast rekuperacji uruchamiać hamulce, naśladując niejako tem odzysk i nim hamowanie???
Za słabo pisze po angliczansku i nie mam konta na spolecznościwkach, bo bym Elona z kraju wegla zaatakował >>
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1760
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-15, 18:37   

Sa raporty przy starcie auta typu:
bateria pelna, odzysku nie bedzie.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 201
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-10-15, 19:53   

Apolonia napisał/a:
Sa raporty przy starcie auta typu:
bateria pelna, odzysku nie bedzie.


Mogli zrobić jak Koreańczycy, zostawiając niewielki "niedoładowany bufor", dzięki czemu rekuperacja działa nawet przy naładowaniu do 100%.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13