Leaf I czy Kia Soul czy Renault Zoe |
Autor |
Wiadomość |
Wiseguy

Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2020-07-18, 16:00 Leaf I czy Kia Soul czy Renault Zoe
|
|
|
Stoję przed wyborem, w podobnych pieniądzach można kupić Soul z pierwszych lat produkcji Zoe z bateria 22kWh lub Leafa 30kWh. Aktualnie mieszkam na Kaszubach średnio raz w tygodniu jadę do Gdańska (mam około 100kmw jedną stronę).
Jak dla mnie zoe najładniejsze, i fajnie mi się ją jeździło, ( wiem że tylko AC to nie problem), ale jak czytam to i z AC są kłopoty n typu nie staruje ładowanie itp. Wygład Zoe, jest całkiem sympatyczna. Leaf większa bateria, wygląd tragedia ale co tam i jest szansa na pompę ciepła ) A co z Kia chyba ze względu no kształty na trasie potrzebuje sporo energii? Co byście kupili, nie będzie to jedyny samochód w rodzinie. |
_________________ Fiat 500e
evmeter.pl
https://www.facebook.com/EVMeterPolska/ |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1899 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-18, 18:13
|
|
|
Z AC problem z ładowaniem? Raczej nie.
Przy AC, jezeli jest problem, to szybciej z autem.
3-fazy od 11 do 43 kW jest dość popularne.
100.km w jedną stronę, to ładowanie u celu konieczne.
Każde z tych aut ogarnie takie przejazdy,
Kwestia jakie możliwości ładowania masz.
Kia jest droższym autem więc jeżeli w cenie innych
to kupuj. Za 70 tyś zł w Zoe już masz szansę na 41 kW.
Tydzień temu sprzedałem poniżej 70. |
|
|
|
 |
Wiseguy

Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2020-07-18, 20:40
|
|
|
Chodziło mi że ZOE są kapryśnie jeżeli chodzi o ładowarki. Soul już da rade dostać w okolicach 60 tyś zł |
_________________ Fiat 500e
evmeter.pl
https://www.facebook.com/EVMeterPolska/ |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1899 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-18, 22:36
|
|
|
Co jest kaprysnego w ładowaniu?
Nic się nie dzieje bez przyczyny. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
papamila2
papamila
Dołączył: 15 Paź 2019 Posty: 103
|
Wysłany: 2020-07-19, 21:06
|
|
|
Używam Zoe 41kW ponad pół roku i 15000km, żadnych niespodzianek z ładowaniem. Ja mogę tylko polecić. |
_________________ Hyundai Kona 39kW 2020 |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1899 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-19, 21:38
|
|
|
No były fochy z ładowaniem w Q210 z lat 2013-4,
ale powód był blachy, 12V się rozładowywaly,
poprawili to oprogramowaniem dla modułu ładowania
HV do LV. Podobne problemy robiły sterowniki klimatyzacji,
rozłączałý ładowanie, przy rozpoczęciu chłodzenia bateri HV,
na to też była akcja serwisowa nawet w 2017 rocznikach.
Do dziś są stację np ekoenetgetyka wrażliwe na tą przerwę
przy odpaleniu klimy. Sposób: odpalić chłodzenie kabiny,
a płynnie przełączy na chłodzenie bateri. Zawsze dbać o LV 12 V |
|
|
|
 |
Wiseguy

Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2020-07-20, 08:14
|
|
|
Czytałem że często Zoe nie chce startować na publicznych ładowarkach i że trzeba samochód zamykać na ileś tam minut by była szansa by ładowanie ruszyło. |
_________________ Fiat 500e
evmeter.pl
https://www.facebook.com/EVMeterPolska/ |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1899 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-20, 08:30
|
|
|
Nie jest to prawda. To jest sytuacja aut ze słabą 12V.
Po trzech Nie udanych próbach system blokuje się na 15-20 min.
Dlaczego? Właściciel podjeża na ładowanie ze słabą 12V
Ładowanie wymusza odpalenie chłodzenie ładowarki, wiatrak,
pompę cyrkulacji, chłodzenie bateri, wiatraki bateri, klima, do tego
radio, nawiewy wewnętrzne, lampeczki, wyświetlacze to 12V mówi
Oooo, stop ja mam już 4 lata i płuca słabe.
To sytuacja kiedy system decyduje, daj mi 15 min się zregeneruję.
Rozwiązanie proste, serwisujemy auto, dbamy o 12V, po 3 latach
szczególnie. Jeżeli oszczędzamy, to trzeba przyjąć na klatę 15 min. |
|
|
|
 |
Wiseguy

Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2020-07-20, 11:11
|
|
|
Szukam opinii o Kia Soul z pierwszych roczników, a przede wszystkim jaki jest realny zasięg. |
_________________ Fiat 500e
evmeter.pl
https://www.facebook.com/EVMeterPolska/ |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1899 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-20, 12:07
|
|
|
Z tego co pamiętam podawali około 200 km, a przejeżdżał 180 km.
Był to układ jak Ioniq, ale aerodynamika słabsza. |
|
|
|
 |
bambooco
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 69 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-07-24, 10:14
|
|
|
Apolonia wyrwałeś mnie do tablicy.
O jakiegoś czasu jeżdżę eklektykami głównie Leaf i Zoe chociaż krótko miałem tez Smarta ED.
Mam w domu również BMW 520 i powiem wam, że stoi ono cały czas w garażu. Wyciągamy je tylko na bardzo długą trasę.
Jazda elektrykiem to dla mnie inna bajka i nie chce już samochodu spalinowego.
Leaf zalety to duże, wygodne, komfortowe auto ale ale z racji tego, że to I i baterja 30 KW trochę dla mnie nie wystarczający zasięg, chociaż można nim oszczędnie przejechać ponad 200 km.
Zoe z kolei auto mniejsze o Lefa mniej komfortowe, ale jego ogromną zaletą jest bateria 41KW i tu ogromne moje zdziwienie. Kiedy ostatnio wracałem z Warszawy i naładowałem auto do pełna po przejechaniu 300 km oczywiście z prędkościami max 90 km na godzinę samochód nadal pokazywał ponad 50 km zasięgu. Jak dla mnie taki zasięg pozwala już na komfortowe, bezstresowe poruszanie sie samochodem elektrycznym. Nie muszę myśleć o Ładowarkach i ciągle spoglądać na wskaźnik ile baterii mi jeszcze zostało.
Wiem że wszystko zależy od budżetu, ale ja nie kupił bym już auta elektrycznego które przejeżdża mniej niż 200 km .
Mam nadzieję że następnym będzie Tesla |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1899 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-24, 11:28
|
|
|
Tak wywołałem, bo warto posłuchać, jeżeli masz doświadczenie z trzema modelami.
Wiemy że Zoe mniejszy i plastikowy Leaf większy i z lepszym jakościowo wnętrzem.
Zasięgi raczej nie do porównania, bo różne baterie, bardziej możliwe w Leaf II 40 kWh
Rozumiem że Leaf z chademo, a Zoe R czy Q ładujesz (np. na Orlenie) z 22 kW czy 43kW?
Jak czasowo w ładowaniu wypadają te trzy auta 10-80(90)%?
Czy robiłeś trasy z między-ładowaniami? ( 400-500 km) |
|
|
|
 |
bambooco
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 69 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-07-24, 19:31
|
|
|
Tras długich nie robiłem w Zoe . Leaf - tak ładowanie takie jak piszesz Leaf niecała godzinkę. Zoe Q90 około 1,5 godziny.
Zoe ma jeszcze jedna dużą przewagę Ładowanie na płatnych ładowarkach jest o połowę tańsze pomimo podobnej prędkości jak w Leafie |
|
|
|
 |
Cav
Zoe ZE40 2018
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 960 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-26, 08:27
|
|
|
Mam kilka pytań do tego modelu (Life, ZE40, z rocznika 2018):
1. skąd te różnice w prędkości ładowania, bo przecież nie wynikają z prędkości ładowarki - Leaf też nie ładuje się 50 kW.
W testach coś tam nawijali o 1h40' na naładowanie do 80%, tutaj padła informacja o 1,5 h
Trochę długo....
2. nawigacja R-link ma jakieś funkcje typu Traffic?
5. czy wobec hamulca ręcznego na pokładzie, auto ma Auto Hold, czy na każdych światłach trzeba przerzucać na luz (żeby nie trzymać nogi na hamulcu)? |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1899 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-07-26, 10:04
|
|
|
Możliwe że by różne warunki termiczne lub ładowarka jak w Ikea 20 kWh.
Nie poznaje tego toku myślenia.
Przeciez auto to auto, wybieranie między wersjami, to strata pieniędzy.
No i tu zaskoczenie w wersji Life jest inny soft jak w Intens, dodatkowo
można R-link obkupić w różne cuda w R-store łącznie z akwarium na
pulpit, gdzie moja córka miała swoja ulubiona rybkę i regulowała
populację i gatunki, lub MarcoPolo, żeby opowiadał o zabytkach.
To co miała Vozilla, to były auta podstawowe, to które ja sprzedawałem
miało w sofcie wszystko, co było możliwe do 2022 w połączeniu z App.
No ale po co o tym gadać jal Life jest tańszy, a wyszedl nowy model.
Nogę na hamulcu przed światłami trzymam zawsze nawet w TM3.
Rekuperacje w Zoe I gen. reulowali się pedałem hamulca, czyli stawiając
nogę lub lekko uciskajac. Przed oczami na liczniku jest grafika i można
ustawić, aby wyświetlał ile kW odbiera, mój max to 42 kW potem zaczynają
działać zaciski. Mozliwe że nowy model ma juz inaczej, to nie e-pedal.
W TM3 wprowadzono zatrzymanie w sofcie, chyba w kwietniu, a było jak w Zoe.
Wiem ze i3 ma też funkcje zatrzymania z odzysku
Tanie auta nie maja wodotrysków i są dla mało wymagających prawda ? |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-26, 11:56
|
|
|
Mnie Leaf i inne auta z auto hold odzwyczaily od trzymania hamulca pod swiatłami- po to sa te funkcje
Tesla tego na poczatku nie miala co mnie wkurzalo .
Leaf po 5s sek nie ruszy za samochodem trzeba RES wcisnąć - to teraz mnie wkurza. Tesla zrobi to sama lub nie zaprotestuje jak to zrobimy szybciej pedalem akceleratora a do tego na tempomacie jedzie przy kazdej predkości a nie np 30-40 km/h
Sorry to a propos tego trzymania hamulca .
Jest to sprawa zufania , przyzwyczajen itd ... Dlatego nigdy nikt tu nikomu auta nie powinien t"kupować" , bo kazdy ma swoje nawyki itd...
Apolonia możesz nawet ręczny zaciągć ja raz niezaciagnałem i niby w automacie rozwalilem brame .
Każdy orze jak może |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-07-26, 14:37
|
|
|
Leaf po 5 sek. nie ruszy sam - racja. Ale nie wystarczy wcisnąć RES, tylko trzeba wcześniej... ruszyć samemu i dopiero jak już jedziemy, to RES.
Albo nie - to też nieprawda: Leaf po 5 sekundach ruszy sam - mi ostatnio ruszył, bo... było z górki, a Nissan po prostu puścił hamulec. Sam. W sumie bez sensu, no ale tak jest. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-26, 15:46
|
|
|
Hermes napisał/a: | Leaf po 5 sek. nie ruszy sam - racja. Ale nie wystarczy wcisnąć RES, tylko trzeba wcześniej... ruszyć samemu i dopiero jak już jedziemy, to RES.
Albo nie - to też nieprawda: Leaf po 5 sekundach ruszy sam - mi ostatnio ruszył, bo... było z górki, a Nissan po prostu puścił hamulec. Sam. W sumie bez sensu, no ale tak jest. |
co do obiadu
Ruszy 100% sam
Chyba ,że sobie HAMULEC nacisniesz nieopatrznie .
Jest tak jedziesz z aktywnym tempomatem/autopilotem i Ci staje ...
A właściwie to staje przed tobą inne auto .
Leaf się zatrzyma i sobie stoi .
Jak to trwa do tych kilku sekund to ruszy sam , gdy ten co stoi , przestanie stać . Co nie oznacza ,że sie położył ale że pojechał.
Gdy to trwa dłużej samo RES wystarczy i ruszy sam !!! Do zadanej prędkości .
Jak to stanie potrwa kilka czy kilkanascie minut ( 5 ???- chyba ??/) to tempomat sie rozłaczy i zaczynamy programowanie od nowa. T |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-07-26, 16:40
|
|
|
Komu staje... Leaf?
Ja to mogę sprawdzić jeszcze raz, ale na razie daję głowę, że jak stoi dłużej niż parę sekund, to w Leafie dezaktywuje się aktywny tempomat w ten sposób, że po prostu jak nie będę trzymał nogi na hamulcu, a auto stoi z górki, to... się potoczy dalej samo.
Może jakieś softy mamy inne, nie wiem, ale tak mam. |
|
|
|
 |
Cav
Zoe ZE40 2018
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 960 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-07-26, 17:15
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Możliwe że by różne warunki termiczne lub ładowarka jak w Ikea 20 kWh.
Nie poznaje tego toku myślenia.
Przeciez auto to auto, wybieranie między wersjami, to strata pieniędzy.
|
Dokładnie.
Ja nie wybieram między wersjami, tylko między Zoe a Leafem (Kona chyba odpadła gdy wszedł Zoe w szranki...).
Zoe ma być po Vozilli jeśli już, czyli właśnie w wersji Life, dlatego o nią pytam.
Apolonia napisał/a: |
To co miała Vozilla, to były auta podstawowe,
Nogę na hamulcu przed światłami trzymam zawsze nawet w TM3.
|
Pytałem czy trzeba, czyli czy Zoe Life ma Auto Hold.
Jeśli nie ma, to spory minus....
Jego brak wkurzał mnie w Leafie, wkurza mnie w Konie spalinowej... |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-26, 17:17
|
|
|
Hermes napisał/a: |
Ja to mogę sprawdzić jeszcze raz, ale na razie daję głowę, że jak stoi dłużej niż parę sekund, to w Leafie dezaktywuje się aktywny tempomat w ten sposób, że po prostu jak nie będę trzymał nogi na hamulcu, a auto stoi z górki, to... się potoczy dalej samo.
Może jakieś softy mamy inne, nie wiem, ale tak mam. |
Epedal bez tego nie ma HOLD
Nie możesz uzywac hamulca bo rozłączysz tempomat.
No i epedal Bez epedal autostop z gorki (hold) nie dziala |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-07-26, 17:22
|
|
|
W sensie, że działa tylko przy włączonej funkcji e-pedał? Bo jak tak, to ja rzeczywiście nie używam tej funkcji. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-26, 17:56
|
|
|
Ano sam sie kiedys zdziwilem jak mi zaczął zjezdzać z podjazdu
.PS
Bez EPedal itp nie kupie więcej żadnego auta .
Ten "Pantent Nissana"- to super sprawa .
To najlepsza rzecz jak w pierwszym rzędzie mnie zaskoczyła po zakupie .
Nawet Tesla go wprowadzila na życzenie ludzi i na poczatku tego nie miał co mnie do niej zniecheciło.
pedału hamulca uzywam z 3x w miesiacu i to aby sie nie zacinał z bezczynności
Ps PSA :
Aby auto zapamietało że ma być zawsze w E-Pedal. ustawiasz to menu ! Inaczej trzeba za każdym razem aktywować |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-07-26, 18:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-07-26, 18:00
|
|
|
Ja używam często hamulców: członek nieużywany zanika i się psuje.
Epedał ok super sprawa, ale jeżdżę też motocyklem oraz innymi spalinowymi autami, więc nie chcę się przyzwyczaić za bardzo, bo potem zapomnę na hamulec nacisnąć. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-07-26, 18:12
|
|
|
Bez przesady , ale cos w tym jest . Nissan mój
Tesla zony ale używam obu .
I co ma u mnie w mózgu priorytet ?? Tesla .
Bo czesto wsiadając do Nissana chcę ruszyć włączając wycieraczki . A wysiadając nie wyłączam przyciskiem STOP i czasem nie zamykam.
Nie dlatego ,że Tesla jest tak super lepsza , ale ma te ułatwienia jej ergonomia bardziej przyjazna . Szybko zmienia moje przyzwyczajenia .
Podtrzymuje opinię, jeżdżąc też róznymi pojazdami ( w tym motocykcyl też), bez E-Pedal czy jak to zwał, pojazdy są juz dla mnie do dupy . Tak to się u mnie poukładało .
I dla tego komfortu używam , podobnie jak autopilota w Tesli nawet na zwykłych drogach i w miescie .A w Nissanie jak sie da. Niestety autopilot łapie w nim późno i tylko na dobrych drogach. A z racji jego zasięgu po trasach dalszych jeżdżę nim sporadycznie.
Nie ma idealnego auta . Już na forum wymienialem wg mnie przewagi Nissana itp. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
|