SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf I czy Kia Soul czy Renault Zoe
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2062
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-30, 08:59   

Cav napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Są i 15 crossclimate


to jest jakaś specjalna wersja cc?
bo std nie są zbyt oszczędne

Najlepsze jeśli chodzi o opory toczenia, które znalazłem to
GoodYear 4 season, Conti AllSeasonContact i Nokian Weatherproof 92H.
Ale one też mają kategorię B.
Nie ma nic w A?


W jakim rozmiarze są w B? Pamiętam gdy szukałem do starego leafa to praktycznie wszystkie wielosezonowe miały C (a już na pewno tak miał good year i michelin). Jedynie jakieś starsze modele good yeara miały B. Tylko tam mam 205/55 R16.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343
Wysłany: 2020-07-30, 09:07   

Swoją drogą GY 4S Gen-3 mają niższe opory toczenia od Gen-2 - ale są wyraźnie głośniejsze!
Ja z tego powodu wziąłem znane mi już wcześniej Gen-2 do Leafa 2, bo nie po to wygłuszałem auto, żeby kupować głośne opony. I faktycznie - na Gen-2 jest wyraźnie ciszej niż na fabrycznych - dość cichych! - Michelin Energy. :)
 
 
kazikczerniecki
Fireman

Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: MAcierzysz
Wysłany: 2020-07-30, 09:32   

Cav Twoje pytanie:

2. czy po wymianie koła na takie z innego egzemplarza (była uszkodzona felga), trzeba jakoś programować od nowa czujniki powietrza?
Bo zapala mi się kontrolka i nie wiem czy szukać dziury w oponie, czy to może jakiś inny problem?

A czy próbowałeś uruchomić przyciskiem w przełączniku wycieraczek w "Menu" "kontrola ciśnienia w kołach" - w czasie jazdy oczywiście, bo może nie skasowano komunikatu po uszkodzeniu koła? Jak nie ma czujników ciśnienia, to dane na temat ciśnienia w kołach system pobiera zliczając obroty kół z czujników ABS podczas jazdy.[/b]
_________________
Renault ZOE
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 09:36   

Hermes napisał/a:
Ale które GY 4S - są 3 generacje?
Ja założyłem do Leafa GY4S Gen-2, a w Toyce mam CC. 8-) I tak już od 5-6 lat na tych oponach w różnych autach jeżdżę. ;)


Chyba właśnie gen-2, choć nie wiem jaki typ to był, bo w innych piszą że są kategorii C a nie B.
Ale podobnie jest w Nokianach, więc moze być różnica pomiędzy konkretnymi modelami.

A jak porównanie GY do CC, zwłaszcza zimą i na mokrym?
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 09:38   

vwir napisał/a:
Cav napisał/a:

Najlepsze jeśli chodzi o opory toczenia, które znalazłem to
GoodYear 4 season, Conti AllSeasonContact i Nokian Weatherproof 92H.
Ale one też mają kategorię B.
Nie ma nic w A?


W jakim rozmiarze są w B?


185/65/15.
I pewnie nie każdy model - szukałem przez ceneo.

https://www.oponylux.pl/c...&utm_medium=cpc
Ostatnio zmieniony przez Cav 2020-07-30, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 09:41   

kazikczerniecki napisał/a:
Cav Twoje pytanie:

2. czy po wymianie koła na takie z innego egzemplarza (była uszkodzona felga), trzeba jakoś programować od nowa czujniki powietrza?
Bo zapala mi się kontrolka i nie wiem czy szukać dziury w oponie, czy to może jakiś inny problem?

A czy próbowałeś uruchomić przyciskiem w przełączniku wycieraczek w "Menu" "kontrola ciśnienia w kołach" - w czasie jazdy oczywiście, bo może nie skasowano komunikatu po uszkodzeniu koła? Jak nie ma czujników ciśnienia, to dane na temat ciśnienia w kołach system pobiera zliczając obroty kół z czujników ABS podczas jazdy.[/b]


Czyli co Zoe, ma system pośredniej kontroli, albo czujniki - w zależności od wersji?

Do tej opcji wchodziłem, na chwilkę pomagało, ale później problem powracał.
Aczkolwiek tak jak piszę - może być to faktycznie problem z ciśnieniem (choć próbowałem je zmieniać ze 2 razy).
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-30, 10:38   

Problem powraca po 10-12 km, poparz na wentyle czy są gumowe czy metalowe.
Jeżeli chodzi o opony to CC+ stosuje producent właśnie ze względu na akustykę,
a i tak są słyszalne mocniej niż E-V. Jak coś jest do wszystkiego, to jest do .....
wszystkiego i nie będzie A A 68 dB. Ważne jest, że Zoe, to 1500 kg więc XL.
Ciśnienie 2,5
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343
Wysłany: 2020-07-30, 11:08   

Cav napisał/a:

A jak porównanie GY do CC, zwłaszcza zimą i na mokrym?


Na mokrym generalnie podobnie z lekkim wskazaniem na GY: i tu i tu dosyć dobrze.
Powiem tak - obydwie opony są ciche (choć GY 4S Gen-2 minimalnie cichsze), bardzo wolno zużywające się (choć należy wiedzieć, że fabrycznie bieżnik GY ma 8 mm a CC tylko 7 mm wysokości) i komfortowe. Ale...
Ale CC jest bardziej letnia - na niej w upałach lepiej się jeździ (bo mieszanka jest taka, że się utwardza w upale). Ale - zimą trzeba spokojnie, bo w kopnym śniegu na zakrętach jest tak co najwyżej na 4, jeśli śniegu jest naprawdę dużo. Przy jeździ na wprost i jak nie ma zasp, to jest OK. Na lodzie też OK (o ile na lodzie na jakiejkolwiek oponie jest ok). Absolutnie nie ma się wrażenia, że to np. opona letnia.
Za to w tych ciężkich warunkach zimowych GY jest lepszy - to jakby wysokiej klasy zimówka, porównywalny z serią UG 8-9. A latem w upale... absolutnie nie jest źle, ale jednak jest miększa niż letnia albo CC. Nie taka miękka jak zimówka absolutnie, daleko jej do tego i jak GY 4S Gen-1 (ona też głośna była), ale jednak żal na zakrętach/szybkich nawrotkach. ;)

Coś jeszcze, to odpowiem? :-D
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 11:14   

Apolonia napisał/a:

Problem powraca po 10-12 km, poparz na wentyle czy są gumowe czy metalowe.


Metalowe.

Apolonia napisał/a:

Jeżeli chodzi o opony to CC+ stosuje producent właśnie ze względu na akustykę,
a i tak są słyszalne mocniej niż E-V. Jak coś jest do wszystkiego, to jest do .....
wszystkiego i nie będzie A A 68 dB. Ważne jest, że Zoe, to 1500 kg więc XL.
Ciśnienie 2,5


No ale co, będzie jakaś poprawa w zasięgu w stosunku do Barumów, które maja kategorię E?
Chyba jednak wolę Nokiany, bo są chociaż B A 68dB.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2062
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-30, 11:15   

Czyli w takim klimacie jaki mamy ostatnimi czasy to CC wydaje się być lepszym wyborem. Nawet na podkarpaciu można na palcach jednej ręki drwala policzyć dni, gdy na drodze był śnieg.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 11:16   

Hermes napisał/a:

Za to w tych ciężkich warunkach zimowych GY jest lepszy - to jakby wysokiej klasy zimówka, porównywalny z serią UG 8-9. A latem w upale... absolutnie nie jest źle, ale jednak jest miększa niż letnia albo CC.


No i to wystarczy, żeby CC odpadły.
A miał ktoś Nokiany do takiego porównania?
Parametry niby mają jeszcze lepsze....
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 11:18   

vwir napisał/a:
Czyli w takim klimacie jaki mamy ostatnimi czasy to CC wydaje się być lepszym wyborem. Nawet na podkarpaciu można na palcach jednej ręki drwala policzyć dni, gdy na drodze był śnieg.


Ale jednak całoroczne są na cały rok, również gdy spadnie śnieg.
Przez resztę czasu wydaje się, że również dobrze spełnią swoją rolę.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343
Wysłany: 2020-07-30, 11:32   

Ja jeżdżę po górach i mieszkam w górach na CC - a ostatnio jak masa śniegu spadła w Zakopanem, to na samą Gubałówkę bez problemów wyjechałem ciężkim vanem.
Więc pisanie, że "jak coś do wszystkiego..." - sorry Apolonia, nie twierdzę, że człowiek jest głupi, absolutnie. Ale to powiedzenie jest głupie i idiotyczne - ktoś sobie je na własny użytek wymyślił. Idąc tym tropem, to należałoby wymieniać opony jeszcze na deszczowe, a potem na sliki - bo przecież opona np. letnia jest "na każdą pogodę", a latem jest różna pogoda. :kufel :lol:

A poza tym ja jeżdżę na takich oponach od 5-6 lat różnymi autami - i jakby były złe, a jeżdżę BARDZO dynamicznie, to bym nie kupował po raz kolejny. 8-) :-D

Co do wyboru między CC a GY, to każdy musi wybrać sam - w zależności od preferencji: zimowe to GY a lato to CC. Przy czym jest to WSKAZANIE, a sugestia, że "tylko lato" albo "tylko zima".
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-30, 13:14   

Hallo hallo, Cav szuka cicho, tanio na zimę i lato, wiec do wszystkiego.
Ja mam 2 Zoe na zimowych i na cc ten sam dzień ten sam śnieg.
Różnica jest spora wiec mi nie musisz mówić ze jest super.
Mało tego miałem opony z deklaracja ze mega ciche. Po wymianie
Ojciec pytał czy łożyska do wymiany. Mi jest obojetne czym Cav pojedzie.
Z gówna bata nie ukręcisz szukasz tanio to musisz gdzies odpuścić.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343
Wysłany: 2020-07-30, 13:21   

Apolonia - widać nie czytasz, co napisałem, albo czytasz wyrwane z kontekstu. Przykre. Kompletnie się pogubiłeś. :lol:
Owe twoje "tanio", to też nie wiem do czego "przyłatać", bo skoro ktoś rozważa Michelin/GY, to z urzędu tanio nie będzie. Ale za to dobrze. :-D
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2062
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-30, 13:26   

Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
Czyli w takim klimacie jaki mamy ostatnimi czasy to CC wydaje się być lepszym wyborem. Nawet na podkarpaciu można na palcach jednej ręki drwala policzyć dni, gdy na drodze był śnieg.


Ale jednak całoroczne są na cały rok, również gdy spadnie śnieg.
Przez resztę czasu wydaje się, że również dobrze spełnią swoją rolę.


Ojej, przez kilka dni w roku trzeba będzie jechać wolniej i ostrożniej. To straszne! CC nie są jakieś tragicznie złe na mrozie, bez przesady. Zerknij na przykład na ten film: https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk

W temperaturach jakie zdarzają się zimą najczęściej (rzędu kilka stopni powyżej zera) CC radzą sobie lepiej niż zimówki. Dopiero przy niskich (ujemnych) temperaturach wygrywają zimówki. Na tym filmie to było -9 stopni.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2020-07-30, 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343
Wysłany: 2020-07-30, 13:34   

Dokładnie tak - jest jeszcze inna PRZEOGROMNA zaleta opon całorocznych w ogóle. Otóż jak sobie założymy klasyczne zimówki dajmy na to w listopadzie, to w przypadku hamowania awaryjnego przy temp. powyżej 8 stopni, już nie mówiąc, jak - wcale nierzadko! - jest np. +18'C w grudniu czy innego "zimowego" miesiąca - hamowanie jest niebezpieczne na zimówkach w takich warunkach!
Jakby nie patrzeć - i nie zaklinać rzeczywistości - w naszych warunkach, w większości przypadków całoroczne są lepsze. :mrgreen: :kufel
...i ten trend będzie rósł - i to coraz szybciej.
Tak jak trend kupowania elektryków.

Swoją drogą dziwne i niezrozumiałe: na forum elektryków, gdzie każdy(!) jest tutaj mniej lub bardziej prekursorem nowej jakby epoki w motoryzacji, to... tak do tyłu jest z innym odłamem tej samej dziedziny? :shock: :-/

Trzeba iść do przodu - a nie powtarzać jakieś niedojrzałe: "jak coś do wszystkiego...". Małżonkę mam "do wszystkiego" - no i co? Da się? DA! :mrgreen: :mrgreen: :lol:
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 13:41   

vwir napisał/a:
Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
Czyli w takim klimacie jaki mamy ostatnimi czasy to CC wydaje się być lepszym wyborem. Nawet na podkarpaciu można na palcach jednej ręki drwala policzyć dni, gdy na drodze był śnieg.


Ale jednak całoroczne są na cały rok, również gdy spadnie śnieg.
Przez resztę czasu wydaje się, że również dobrze spełnią swoją rolę.


Ojej, przez kilka dni w roku trzeba będzie jechać wolniej i ostrożniej.


To samo można powiedzieć o jeździe na letnich...
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 343
Wysłany: 2020-07-30, 13:44   

Letnie opony z indeksem V lub wyżej (czyli prawie wszystkie) twardnieją już poniżej temp. ok. 10-12 stopni. Wynika to z innej mieszanki niż ta sama opona w wersji np. z indeksem T.
I powoduje to, że już parę stopni niżej jedziemy jak "na plastikowych oponach", bo takie są twarde.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2062
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-30, 13:54   

Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
Czyli w takim klimacie jaki mamy ostatnimi czasy to CC wydaje się być lepszym wyborem. Nawet na podkarpaciu można na palcach jednej ręki drwala policzyć dni, gdy na drodze był śnieg.


Ale jednak całoroczne są na cały rok, również gdy spadnie śnieg.
Przez resztę czasu wydaje się, że również dobrze spełnią swoją rolę.


Ojej, przez kilka dni w roku trzeba będzie jechać wolniej i ostrożniej.


To samo można powiedzieć o jeździe na letnich...


Jeździłeś kiedyś autem w zimie? Jakie najczęściej zdarzały się temperatury? Poniżej 10 stopni letnie są już zauważalnie gorsze niż zimówki i wielosezonowe. A takie temperatury panują przez zdecydowaną większość zimy, a nie przez kilka dni.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 14:02   

vwir napisał/a:

Poniżej 10 stopni letnie są już zauważalnie gorsze niż zimówki i wielosezonowe.


Wesprzesz się wynikami jakiegoś konkretnego testu? ;-)

W każdym razie - wszystko co dotyczy letnich, dotyczy też w znacznym stopniu CC+.
To jest opona letnia z homologacją zimową i nawet producent tak ją określa.
W przypadku śnieżnej zimy, po prostu nie zda egzaminu.
A przy takiej zimie jak mieliśmy w tym roku, nie ma znaczenia na czym się jeździ.
Od początku lutego jeździłem na letnich (Kona takie miała, a nie kupowąłem jej na długo z załozenia, więc dokupowanie opon mijało się z celem) i 1 raz musiałem jechać ostrożniej, bo to był ten jeden dzień ze śniegiem przez 0,5h....

Więc nie chodzi o to, żeby dostosować się do większości okresu, tylko żeby sprawnie jechać w każdych warunkach, czyli również w śnieżycy.
Do tego służą wielosezonówki.

P.S.
CC+ odpada z jeszcze jednego względu - nie jest energooszczędna.
Ma kategorię C.
Więc nie jest tym czego szukam.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1899
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-07-30, 14:09   

Hermes napisał/a:
"tanio", to też nie wiem do czego "przyłatać",

Zamiast 2 kompletów np. E-V i Alpin 5, tanio jest jeden.
Powiedzenie, że to co do wszystkiego, to nie zawsze, do tego, w co celujesz,
głupie nie jest ma sens. Chcesz cicho i AA latem, to zimą już takie nie będzie.
Chcesz zimą, nadal cicho, miękko, to latem będzie miało większe opory czyli nie AA
Jeżeli przyjmiemy, że letnie, to od 10-60 stopni zima to -40-10 stopni, to te
wielosezonowe muszą być gdzieś pomiędzy czyli -10-20. CC są głośne latem,
przy 25 stopni, zapewne się już ścierają i nie są ekonomiczne. Dowód? E-V vs. CC
UWAGA CC 0,7 kWh biorą więcej, test Zoe za Zoe oba 2016 rok na trasie 250 km
Przy upale różnica dochodzi do 1 kWh zbliża się do zużycia wersji Q na E-V
Auta testowe widzicie w mojej fotce po lewej, opiszę je nieco. Niebieski 2014 Q na E-V
szary 2016 R na E-V biały 2016 R na CC wszystkie z baterią 22 kWh i oponami 2016
o podobnym przebiegu w okolicach 15-20 tyś km
Ogólnie to nie jest ważne co będzie napisane, bo kolega z Poznania,
dużo rozmawiał o Leaf, Kona, a kupił Zoe. opony też kupi jakie zechce.
Sam się doświadczy i może się z nami podzieli lub nie.
Dziwi mnie, że jest mowa o oponach, kiedy te Vozille miały 10-15 tyś km
opony fabryczne E-V powinny być do jesieni OK.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-07-30, 14:35, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2062
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-30, 14:11   

Cav napisał/a:
vwir napisał/a:

Poniżej 10 stopni letnie są już zauważalnie gorsze niż zimówki i wielosezonowe.


Wesprzesz się wynikami jakiegoś konkretnego testu? ;-)


Już to zrobiłem kilka postów wcześniej. Obejrzyj film. Tu masz przykładowy wynik dla przypadku który najczęściej występuje w naszym klimacie: http://www.youtube.com/wa...czk8Mxk&t=6m13s

Cav napisał/a:

Więc nie chodzi o to, żeby dostosować się do większości okresu, tylko żeby sprawnie jechać w każdych warunkach, czyli również w śnieżycy.
Do tego służą wielosezonówki.


No i własnie tak sobie radzą. Najbardziej uniwersalne przy naszych zimach. Jeśli założysz takie które lepiej sobie poradzą przy -10 to będa dużo gorsze przy +10 na mokrym. Coś za coś. Ja mam dwa leafy i jeden zimą będzie jeździł na wielosezonowych drugi na zimowych. Sam będę się mógł przekonać, jaka jest różnica. Z mojego dotychczasowego doświadczenia zimówki na mokrym asfalcie w okolicach kilku stopni wcale nie radzą sobie dobrze. Zobaczę, czy wielosezonówki będą lepsze.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 14:35   

Apolonia napisał/a:

Dziwi mnie, że jest mowa o oponach, kiedy te Vozille miały 10-15 tyś km
opony fabryczne E-V powinny być do jesieni OK.


Nie miały.
Miały Barumy wielosezonowe.
Kategoria E jeśli chodzi o toczenie.

Obstawiam, że zabierają ze 2 kW na 100 km.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 960
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-30, 14:38   

vwir napisał/a:
Cav napisał/a:
vwir napisał/a:

Poniżej 10 stopni letnie są już zauważalnie gorsze niż zimówki i wielosezonowe.


Wesprzesz się wynikami jakiegoś konkretnego testu? ;-)


Już to zrobiłem kilka postów wcześniej.


Liczby poproszę, czyli test w formie pisanej.
Nie będę nic oglądał przez kilkanaście minut, żeby dowiedzieć się tego co prezentacji Izery. ;-)

Ale kontrprzykład masz tutaj:
https://www.wyborkierowco...ezonowymi-test/

Wychodzi z tego, że poza śniegiem letnia wcale nie zachowuje się gorzej, nawet zimą.
A przecież śnieg chcesz pomijać w przypadku CC+, więc się nie liczy, prawda?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11